1,3 mio BMW’s terug naar de garage [terugroepactie]

Gepost op 26-03-2012 om 19:40 door - 88 Reacties »

Brandende Bimmer

Over terugroepacties gesproken. BMW laat vandaag weten dat ze ook accuproblematiek hebben geconstateerd. De afdekking van een stroomkabel zou bij sommige auto’s niet helemaal goed zitten, wat weer kan leiden tot storingen of, in het ergste geval, een binnenbrandje.

Het gaat om alle modellen van de 5 – en 6 Serie van de vorige generatie die tussen 2003 en 2010 zijn gebouwd. In totaal zo’n 1,3 miljoen auto’s. Een flink klusje dus qua terugroepen. Eigenaren die getroffen zijn door dit accukabel-leed krijgen schriftelijk bericht van BMW. Aan de herstelwerkzaamheden (duur: 30 minuten) zijn uiteraard geen verdere kosten voor de klant verbonden.

Oh, de foto hierboven (nog bedankt, @bregman) is van een fikkende Vijf die verder niets met de recall te maken heeft. BMW meent immers dat er geen ongelukken of schades zijn ontstaan door de foutieve afdekking van de accukabel. En bij de 5 – en 6 Serie ligt de accu ook nog eens achterin, daar zal het vuur dan wel als eerste beginnen.

88 reacties
Is BMW ervaring aan het opdoen alvorens Ferrari te kopen ?
james125 via iPhone app
26-03-2012 om 19:57
@bugsbunny: heel origineel.
@bugsbunny:

Ferrari is nationaal erfgoed!
Een arbeider in de fabriek die zijn bonus van dit jaar (en van heel veel jaren terug) moet inleveren?
Raar bericht. Normaal gesproken doen bedrijven als BMW en Mercedes niet aan van die publieke recalls, zeker niet als er niet echt een gevaar is zoals ze nu claimen. Dat wordt dan gewoon stil bij de volgende servicebeurt opgelost.
Avatar van robbie
robbie via Android app
26-03-2012 om 20:04
@raphael: bull shit. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden wat dat betreft.

Elk merk maakt zijn recalls bekend.
@robbie: fanboys unite..
@integralechubasco: Kinderachtige leuter.. Wat is er fanboy aan zijn reactie? Ziet er redelijk ‘algemeen’ uit to me. Stop met ‘trollen’.
@kaasboerin: Ok doe ik.. als jij eens een keer niet iets te klagen hebt op mijn opmerkingen…
@robbie: Je hebt recalls en je hebt de stille gevalletjes, alleen weet jij daar niets van omdat je niet bij bmw werkt ;-)
@raphael:

yep .. maar volgens mij heeft elk merk wel van die “wat niet weet wat niet deert” gevalletjes ..

BMW staat er bij monteurs wel bekent om iig ..
@lincoln: Moet ook zeggen dat de gemiddelde BMW dealer service heeft die onder pijl is. Maar misschien komt ‘t door m’n leeftijd.
@kaasboerin:

komt omdat de garage de showroom moet betalen/opbrengen ..
gevolg .. stagelopers die 65 euro per man/uur moeten opbrengen ..

zijn gelukkig zat independent knakkers die zich toeleggen op BMW ..
@raphael: er is een verschil tussen recalls en service acties. Recalls moeten verplicht openbaar gemaakt worden en zijn ‘algemeen’ bekend.

Service acties en servicebulletins zijn over het algemeen niet openbaar en/of algemeen bekend.

Voor recalls zijn gewoon websites waar je kan checken welke acties op jouw auto van toepassing zijn.
@raphael: en hoe willen ze dat dan doen bij mensen die niet voor onderhoud naar de bmw garage gaan….
precies zoals robbie al zeg bull shit :P
@RaKiM: Heel simpel, ze vragen de NAW gegevens op bij de RDW voor alle betreffende wagens.
@RaKiM: Die laten ze gewoon zitten met de miserie. Jij niet solidair met je dealer, BMW niet solidair met jou…
@Esprit_de_Flandre:

Eeeuuuh, dat is bij Kia het geval, niet de boel omdraaien hè ….
Avatar van jzaero
jzaero via iPhone app
26-03-2012 om 19:47
Hmm binnenkort dus weer kopje koffie halen bij de dealer
Nu nog maar op autoblog, heb er al paar gefixt
@capo1bastone: Over wat gaat het precies? Een kabel die niet goed afgeschermd zit?
zei er iemand premium ?
Avatar van bigcar
bigcar via iPhone app
26-03-2012 om 20:02
@bpc: premium merk, premium waggie, premium prijs, premium terugroepactie.
Klopt toch? What’s wrong with That? ;)
@bigcar:
kunnen ze bij autoblog ook woorden bannen, een soort van sensuur zegmaar? Premium zou daar heel goed in passen denk ik, ik word helemaal ziek van dat woord,

vroeger had je gewoon goede auto’s (bv. bmw en mercedes) die waren autobahnfest, die konden uren achterelkaar 180 rijden zonder dat ze kapotgingen

en je had de goedkopere en minder goede auto’s(franse merken, opel enz.) Die waren niet autobahnfest, die gingen wel kapot.

Maar nu heb je premium en budget, bij een merk wat vroeger gewoon een goed merk was, verwacht men nu dat elke kapje van zacht plastic is(dus met weekmakers) en anders is het geen “premium” meer, en een goedkopere auto is ook ineens premium als er zacht plastic wordt gebruikt, terwijl het best een goede auto kan zijn.
@undifined1:

priemiejum is korter dan achterstandswijkernattedroom ..
@undifined1: ik heb persoonlijk niks tegen dat woord, prima als het gebruikt word, maar dan graag wel met mate.

alledaagse-merken zoals mercedes, bmw, toyota (niet lachen), (jaguar,) en porsche zijn als het aan mij ligt nog de premium merken (enkele uitzonderingen daargelaten).

een merk zoals bijvoorbeeld audi laat ik buiten beschouwing, want hun prijs/optielijst rijst echt de pan uit, onderstuur nekt mensen en standaard voorwielaandrijving zorg voor irritatie. gezien de prijs vind ik dat niet kunnen.

een merk zoals mercedes is in 1 woord: subliem.
niks op aan te merken, de ster die je in je voorruit ziet bij het rijden zegt voor mij al genoeg; kwaliteit en betrouwbaarheid (tegenover een iets wat behoorlijke prijskaartje). een merc koop je zowel voor de status, als voor de luxe, als voor fun, als voor het het waarmaken van je kinderdroom, als voor de betrouwbaarheid (in de eerste 4 jaar, want daarna word die wagen een dure grap i.v.m. dure onderhoud / reparatiekosten, vb= storing in systeem, welke je een monteur erbij laat halen, welke je portemonnee weer een kleine 1000 eurootjes lichter maakt).

bmw = het ietsjes goedkope broertje van mercedes, niks op aan te merken, doen toch niks onder voor mekaar (niet voor niets de bijnaam: Bij Mercedes Weggegooid). een bimmer koop je als alternatief voor de merc. zowel interieur als exterieur, beide merken zijn echt gewaagd aan elkaar.

of een merk als toyota: betrouwbaarheid staat helemaal bovenaan (p.s. de azijnpissers die dit lezen: waag het niet de prius relllen erbij te halen, ondanks dat ik haat heb tegenover die zetpil, is toyota toch onschuldig, bewezen door de USA-goverment zelve. ) ( @G-Ammo: )
die dingen zijn waardevast, staan nooit langs de kant van de weg, en laten je nooit in de steek, buiten regulier onderhoud om kom je nauwelijks langs de dealer en onderhoud is op zich al goedkoop ( toch @dennisr: ? ;) )

maargoed, er zijn nog zat andere goeie merken, porsche met hun cayenne, of de onbetrouwbare jaguar met hun extreme luxe wagentjes en zo zijn er nog wel een aantal.

het woord premium heeft er, wat mij betreft, mee te maken dat een auto goed is, dat het een redelijke prijs/kwaliteit heeft, dat het gewoon een goed en degelijk product is.

het woord word te vaak gebruikt, zowel te pas als ontepas, maar of we daar wat aan kunnen doen, dat is mij onbekend..
@bigcar: tis maar hoe je het bekijkt. Als het om prijs/kwaliteit gaat is Dacia ook premium in jouw wereld.
@bigcar:
En hoe zit dat dan als een E-klasse van 9 jaar oud volledig doorgerotte portieren en kofferdeksel heeft ? Of een S-klasse die binnen drie jaar 17x bij de dealer heeft gestaan?
@undifined1: Misschien kunnen ze gewoon de term ‘BMW’ bannen?

Ow, nee, wacht. Dan staan er maar half zoveel artikels meer op AB…
@Esprit_de_Flandre: x2

Nog een wonder dat dit bericht op AB staat. Ownee logisch, anders hadden ze voor vandaag geen BMW nieuws gehad!
E90 heeft z’n accu ook achterin. Niet goed voor de naam dit, goed dat ze wel accentueren dat er (nog) geen slachtoffers zijn gevallen.
@kaasboerin: Weet ge of de e90 ook deze probleem heeft?
@4991: Zo te zien niet, nooit problemen mee geweest, volgens mij 1 kleine die ze konden verhelpen bij de servicebeurt. Was niks ernstigs en bij een handje vol modellen in een bepaalde productiemaand.
@kaasboerin: Ok bedankt, nu met eer gerust hart verder rijde.
Haha, dus niet alleen Ferrari’s hebben dit probleem :D
Daar ga je.

Anyway, elk merk heeft zo zijn gebreken, zelfs Porsche dus in dat opzicht niets aan de hand.
Ik zag een paar weken geleden nog een nieuwe Mercedes op de A12 in de fik staan. Die hebben zeker ook last van een afdekking probleem.
maar dit valt voor bmw nog wel mee, kan nooit heel duur zijn, laat de mensen gewoon even naar de dealer komen, even kijken of kabeltje goed licht, zoja, niets aan de hand, anders even tie-wrapje eromheen en het is weer goed.

Het kan nooit heel ernstig zijn, anders waren er al veel meer e60′s afgefikt
@undifined1: Neem wel aan dat het garantie is;)
Dank Toyota maar ;) Als zij niet met grootschalige recalls zijn begonnen, reed iedereen nu met dat probleem rond!
@G-Ammo:

begonnen ?? gedwongen zul je bedoelen ..
@G-Ammo: Alsof er voor dat hele Prius gedoe geen recalls waren. Alleen krijgen ze sindsdien veel meer aandacht, that’s all.
Goodbye BMW… Mijn volgende auto is Lexus GS serie ;-)
@reality2030: Wijze keus, beste man!
@reality2030: En dan in 2030 weer BMW als je weer realistisch bent? ;-)
@reality2030: 15 jaar oud en al bijna toe aan je tweede auto. Doe je goed knul.
duurt een half uurtje mijnheer ..

kijkt u gerust even in de showroom rond ..
bakkie koffie ??
dit is namelijk onze nieuwe collectie ..

oldest trick in the book ..
@lincoln: Hahaha +1
@kaasboerin:

handel mijn beste .. ordinaire handel ..

als ze auto,s van tussen de 9 en 2 jaar oud terugroepen ..
en er een nieuwe 5 en 6 serie in de showroom staat ..

MOET er bij iemand die het autonieuws een beetje bijhoudt een belletje gaan rinkelen ..

Chinezen noemen dit “heb uw klanten lief” .. met nadruk op “klanten” ..
@lincoln: Werkt overigens feilloos: ‘Weet je wat, hou hem maar hier, ik neem deze wel mee…’
@gerard1710:

als 1% direct toehapt ..
en 99% je weer weet te vinden ..

met de 1,3 miljoen fake flapdrol kapjes (liefst in felgeel) en 1,3 miljoen werkplaats-minuten aan onkosten ..

dan lijkt het me een geslaagde recall-actie ..
@lincoln: Hmmm, 1%? Lijkt me wel vrij optimistisch.

Ik schat zo dat van de 5ers ouder dan vijf jaar ondertussen waarschijnlijk meer dan de helft in handen is van een tweede eigenaar, die dus specifiek geen nieuwe wilden.
12
@Esprit_de_Flandre:

van NL leasebakkers hoeven ze nix te verwachten ..

maar noord-Amerika trekt weer aardig uit de crisis ..
Hmmm ,zal ik trollen of niet ? Nee ,laten we maar zeggen dat het netjes is van BMW .
@norge: @rechercheur is opeens in geen velden of wegen te bekennen :-)
@Supra1981:

Oow jawel hoor, ben er gewoon. Wilde je wat zeggen? ….
@rechercheur: Ik wel. Dit is dan het zogenaamde “Premium” of wat?
@SimonMc:

Zonder meer, een BMW blijft te allen tijde meer premium dan een Renaultje Clio, vanzelfsprekend ….
Avatar van speedlimit
speedlimit via Android app
27-03-2012 om 0:02
@parkeerwacht:

Moet jij geen brandje blussen?
@speedlimit: Gewoon ff wildplassen over de BMW is voldoende.
@integraturbo: Oh dus jij bent diegene die z’n sleutel regelmatig over m’n BMW haalt..
@kaasboerin:

Wildplassen doe je dus met een sleutel…facepalm alert!!!
@highperformer…mens, 2030 komt de eerste vliegende productie auto van Lexus ;-)
Call ALL the cars back!
Bugatti Veyron is copy van Lexus uit de film Minority Report 2002 en Audi R8 is copy van Toyota concept car uit 2004 ;-)
Toyota Volta concept car uit 2004 nu als Audi R8 ;-)
Dus als ik het goed begrijp is het bij Fisker allemaal de schuld van de toeleverancier. En bij BMW ook?
@robbie: Bij de Fisker gaat het om een gesloten accupakket waar ze zelf geen invloed op hebben. Fabrikant A123 Systems geeft daarnaast zelf toe dat ze gefaald hebben.

En nu weer snel onder je BMW-dekbed kruipen. ;)
@ricardo: uiteraard kan Fisker zelf wel controleren wat de kwaliteit is van de meuk die ze in hun auto’s plaatsen.

Als BMW ‘defecte’ kabels krijgt is het de schuld van BMW (of een ander merk), maar als Fisker foutieve accu’s krijgt is het de schuld van de levernacier. Met 2 maten meten noemen ze dat.
@robbie: Nee. Fisker kan niet elke accucel van ieder accupakket afzonderlijk controleren op mogelijke fabricagefouten. Try to keep up.

De afdekking van een stroomkabel is daarentegen wel tastbaar.

Ooit een toeleverancier gezien die zijn faal toegeeft? Ik ook niet. Tot vandaag dan.
@ricardo: Het is ook maar wat de nieuwslezer ermee doet. Als Fisker of Kia een terugroepactie aankondigt dan is het een ‘waar rook is is vuur’ geval. Als BMW een terugroepactie aankondigt dan heeft het altijd een ergens een geldige reden en ligt de waarheid nooit bij nalatigheid. BMW heeft een sterk imago en dat pleit in het voordeel, maar dat wilt niet zeggen dat ze hun huiswerk altijd goed doen. IMHO er is wel wat meer aan de hand dan een accudopje.. want dat duurt heus geen 30 minuten vervangingstijd…
@integralechubasco:

maar de folder doornemen met de verkoper van de nieuwe modellen-lijn duurt wel 30 minuten ..
@integralechubasco: Misschien nemen ze gewoon wat marge op de tijd, zodat je niet voor nóg een teleurstelling komt te staan.
@kaasboerin: I catch your drift.. maar geloof me, het zijn allemaal handelaren, en degene die beter verkoopt is gewoon beter in vérkopen… (dit klinkt wel heel erg Lincoln..:)..)
BMW is toch Bij Mercedes Weggeflikkert?
nope, I-pad in de hand, nespressootje erbij… 10 minuten hooguit…

bij de alfa-dealer zijn ze nog sneller…. er is maar 1 1/2 model en een paardenkop… dan ben je snel uitgepraat..
Als t nou bij de 1 serie was dan kon je t tenminste nog een hot hatch noemen :)
PRIIIIIEEEEEEMIIIIIIEEEEEJUUUUUUUUUUUUUUM !!!

Hehe, goed bezig daar (!) en oooooooooh was tut das weeeeeeh, oooooh was tut das weeeeeeh voor alle fanboys hier. Dat maakt het nou net zo lekker
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!