9ff GT9 Vmax doet 437 kilometer per uur

Auteur: , 36 Reacties

De befaamde Porscheverbouwer 9ff heeft een 1400 pk sterke Porsche gebouwd die een topsnelheid haalt van 437 kilometer per uur. Onze fotoslaaf in Essen heeft plaatjes voor ons!

De nieuwe Batmobile is hier. Een 4.2 liter grote biturbo boxermotor pompt een duizelingwekkende 1400 pk en 1160 Nm naar de niet zo mooie maar aerodynamisch ongetwijfeld zeer interessante wielen. Het gaat om een one-off op basis van de 9ff GT9 waarvan er tot op heden 7 aan klanten geleverd zijn, waaronder dit exemplaar in Gulf livery.

En hoe hard die ene gelukkige persoon hiermee kan gaan rijden? Een sprintje naar 100 kost 3,1 seconden, maar 3,7 seconden later (na 6,8 seconden dus) ben je al bij de 200 en na een totaal van 13 seconden ben je bij de 300. De topsnelheid ligt dus op 437 kilometer per uur en dat is flink sneller dan de GT9R al was.



36 reacties

Eerst zien, dan geloven.
in 13 seconden naar de 300… er rijdt heel wat op de weg wat dan net de 100 heeft gehaald. Moet toch een ervaring zijn, zo’n ding vol doortrekken :P

Maar, is die Vmax ook gehaald, of is’ie theoretisch?
Als dit allemaal klopt, dan wordt die Veyron toch steeds minder speciaal.
@berlinetta: Onzin. Dit ding kan je niet dagelijks naar je werk rijden zonder iets aan jezelf of de auto kapot te maken. Zover ik weet kan dat in een Veyron zonder problemen.
@TimoBac: Ik zat al te wachten op de eerste die begon over de dagelijkse bruikbaarheid.. Wtf zal mij het boeien of ik dagelijks met die auto naar mijn werk kan rijden? Dat doe je toch niet.
@berlinetta: Jij wilt vast na elk ritje naar de garage gaan om een shitload aan onderdelen na te laten kijken.
@Vanquish: dude als ik die auto kan betalen, heb ik mijn eigen monteur in huis.
@Vanquish: dat zal best wel meevallen. Zou betekenen dat de auto niet betrouwbaar is. 9FF en RUF zijn de beste tuners vwb Porsches. De RUF CTR 01 haalde in 1986-1987 al een topsnelheid van 342 km/ u. Dat was toen waanzinnig snel, zelfs een F40 haalt dit niet. Ik denk dat je met een 9FF vaak en veel hard kunt rijden.
@rufctr01: ik vind manthey ook zeer goed in het modificeren van porsche’s
@xiran: klopt!
@TimoBac: als je zo’n auto kunt betalen, werk je niet voor je geld (maar werkt je geld voor jou)
@TimoBac: setje banden 25.000 euro, aan de veyron is niks meer normaal.
en wat is de tijd naar de 400 dan? bij een Veyron was dit 22 seconden dacht ik
@Jantje_555: lijkt me niet…
@Jantje_555: maak daar maar 55 seconden van!
@darkpluisje: jullie hebben gelijk, 55 seconden voor de gewone. de SuperSport kan ik niet direct vinden
maar wat een gedrocht is het toch
@redneckdarian:
Yep, die 400+ auto’s zijn net hybride’s, ze zien er stuk voor stuk niet uit. Zal ongetwijfeld iets met aerodynamica temaken hebben….
Holy crap! Zal Sinterklaas in de hemel eens aanschrijven.
@toroloco:
Als je met zo’n ding eens goed los gaat op de openbareweg is de kans vrij groot dat je het hem persoonlijk kan vragen….
Jammer van de velgjes, voor de rest supergave wagen, nu eerst maar hopen dat hij die specs ook waar kan maken..
Die tekeningetjes op de achter velgen kunnen echt niet.
gaaf project, ben alleen benieuwd of je met deze wagen ook een beetje kan hoeken op een circuit!
een belachelijk lelijke auto met die velgen, bodykit en achterkant… Maar naar 300 km per uur 1,6 seconden sneller als de veyron is wel erg indrukwekkend
@darkpluisje:

Qua lelijkheid doet ie niet onder voor de Veyron :P
@darkpluisje: ja, voor de echt ongeduldigen onder ons een goed pluspunt!
Dus het snelste velgmateriaal is een set van 4 suffe wieldoppen van de Halfords à 25,- per set. Kewl.
@betonstaal: voorste lijken me echt wel velgen hoor.
Hoe is het met zulke kappen op een echte wagen?

Iemand met verstand hiervan?
Hm. 437… ’t zal best maar mooi is anders…
Zijn er toevallig ook ergens foto’s van die R32?
Lol 13 seconden 300, fuckng hell zeg.
Lege maag vereist alvorens in te stappen.
@kaasboerin: Heftig, maar niks nieuws onder de zon:

http://www.youtube.com/watch?v=Kpebo3X3aRk
Weer een papieren tijger die de claims nooit waar gaat maken. De reguliere GT9 had in de praktijk minimaal 4 tot 5 seconden nodig om de 100 te bereiken vanwege niet lineaire afdracht v/h vermogen, turbolag en gebrek aan grip (2wd). Triest resultaat voor een auto met een kleine 1000 pk en aanzienlijk snellere claims. Meer vermogen uit dezelfde motor gaat dat niet beter maken, eerder slechter.
Achterzijde is wel erg racy.
Je hebt er inderdaad niets aan….. Ik zou niet weten waar je normaal even 430km/u kunt rijden. Is wel leuk voor in de kroeg natuurlijk. En zooo√≥oooooo zeg, wat hebben ze de achterkant verkracht

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).