Klik en leer!
Logo’s zijn zalige verschijnsels. Naast het feit dat ze op duidelijke wijze moeten laten zien met welk bedrijf we nu precies te maken hebben, zitten er regelmatig diepere feiten in verstopt. Of dit nu een bedrijfsethos is of een simpele verwijzing naar de oorsprong van de onderneming, maakt niet zoveel uit. Hyundai is geen uitzondering op de regel, zo blijkt.
Waar we er aanvankelijk van overtuigd waren dat de Koreanen de letter ‘H’ ietwat gedraaid op de voorgevel van de auto plakten om enige verwarring met het logo van Honda uit de weg te gaan, blijkt er tegelijkertijd een totaal andere reden te bestaan. De Koreanen doen er echter niet geheimzinnig over. Op de Amerikaanse website van het bedrijf is doodleuk te lezen wat het logo van Hyundai nu precies aan ons probeert te laten vertellen.
“The Hyundai logo may look like the first letter of our name, but it also symbolizes two people—the company and customer—shaking hands. Nowadays, with the value of a handshake declining, our promise to customers remains intact, in the form of a 10-year/100,000-mile warranty on each and every car.”
Die overdreven klantvriendelijkheid klinkt in eerste instantie als regelrechte onzin. Echter blijkt het PR-gebrabbel helemaal niet zo vreemd wanneer we een blik werpen op een studiemodel van het logo, waarop de figuren duidelijk zijn afgebeeld. Aan de andere kant, het hangt ook af van de manier waarop je naar het logo kijkt. Is de linker de Hyundai-werknemer, dan stapt hij vriendelijk op de klant af; draai je de interactie om, dan lijkt het net alsof de vertegenwoordiger de klant op Trumpiaanse manier naar zich toetrekt en een deal probeert te forceren. Perspectief, lieve mensen. (via: Jalopnik)
Loek zegt
Het kan aan mij liggen maar op het nieuwe logo, als diegene links de klant is, wordt er aan iets anders geschud dan de hand…
alex1589 zegt
@720s: precies waar ik het eerste aan dacht…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@alex1589: waar het hart van vol is…
pindakoning zegt
@720s: vanaf nu kan ik niet meer serieus naar een Hyundai logo kijken
raoufff zegt
@720s: de versnellingspook van de klant
lebeaunl zegt
@720s: alles voor een happy end, euh happy customer
cloverleaf zegt
@720s: perspectief lieve mensen… ?
rob636 zegt
Improvisatie ten top
frank2b zegt
a Ha……
thezwart zegt
Toch is het Honda-logo een stuk fraaier dan die kromme aftrek-H van Hyundai.
seanxtype zegt
@thezwart: honda logo is gewoon 2 mannen die met de penis tegen elkaar staan
Edge zegt
@seanxtype: Aan de verhoudingen te zien hebben ze in ieder geval geen Japanse mannen als model gebruikt
ruben_vandenberg zegt
@seanxtype: en Mercedes logo een vrouw met de benen wijd?
sntial zegt
I call bullshit
sjonniedeluxe zegt
10 jaar garantie!?
awesome zegt
@sjonniedeluxe: 10 jaar voor elk wissewasje naar je verkoper of andere officiële Hyundai dealer terug, want anders vervalt ie ook nog.
Erik zegt
@awesome: nee hoor, het product is zo goed dat ze dat hiermee uitbeelden, 10 jaar / 100.000 mijl. Je hoeft dus nooit terug naar de dealer.
phevtreb zegt
@sjonniedeluxe: Jup en 160.000km!
sjonniedeluxe zegt
@phevtreb: op Hyundai site staat 5 jaar. Is dit nieuw, die 10 jaar?
phevtreb zegt
@sjonniedeluxe:
In deze link van de Hyundai usa website, staat inderdaad 100.000 mijl of 10 jaar garantie.
Blijkbaar is dat in VS dus realiteit.
https://m.hyundaiusa.com/assurance/america-best-warranty.html
phevtreb zegt
@phevtreb: ik zie dat het alleen op de aandrijflijn is.
sjonniedeluxe zegt
@phevtreb: ah alleen vs. Dan was ik op verkeerde been gezet met “each and every car”
phevtreb zegt
@sjonniedeluxe: Jup en 160.000km!
phevtreb zegt
@phevtreb: waarom mijn reactie er 2x staat is mij een raadsel..
FieRo zegt
Zo heeft elk autologo wel een betekenis. Leuk voor een Willeme stukje..
lavoro zegt
Ik benieuwd naar het verhaal achter het KIA logo.
Dizono zegt
@lavoro: het oude logo was een duidelijke verwijzing naar industrie, met een rokende schoorsteen:
https://vignette.wikia.nocookie.net/logopedia/images/5/52/Kia_11_logo.jpg
Het schijnt dat men onder druk van de Nederlandse importeur een ander logo hebben gekozen, omdat ook midden jaren 90 rokende fabrieken hier not done waren. Heel soms zie je nog eens een oude shuma met dit logo.
lavoro zegt
@Dizono: mooi weetje!
sam84 zegt
Een huisstijl is goed als je hem kunt onderbouwen. +1 voor de designers die hier goed voor betaald kregen. En leuk artikel trouwens
ikleesookoverautos zegt
Leuk weetje.
gove zegt
”in the form of a 10-year/100,000-mile warranty on each and every car” misschien erbij zetten dat hyundai overal lastig doet met garantie vooral binnen europa proberen ze onder de garantie uit te komen.
lacker zegt
Hmm… Je gaat hierdoor ook ineens anders kijken naar het logo van DS Automobiles https://en.wikipedia.org/wiki/DS_Automobiles. Hij zit aan d’r borsten!
desjonnies zegt
Dit wordt het nieuwe logo, als ze ooit meuk gaan bouwen :
https://www.canstockphoto.com/man-takes-his-half-1942041.html