Géén traction-controle, ABS en stuurbekrachting. Wél een 1183 pk sterke V8 Biturbo-motor. Als we dit soort specificaties horen, dan is elke video meer dan welkom…
De SSC Aero is met z’n 411 km/u even snel als een raket. Bijna dan, hoewel je er wel aan begint te twijfelen als je het 411 km/u-filmpje ziet.
In dit filmpje trekt de SSC Aero gebroederlijk op met een gifgroene Lambo Murcielago. O ja, het bijbehorende stukje herrie belandt net niet in onze Bloggers Top 5.
Doordat alles nog niet helemaal gemonteerd was, hebben jullie even op het filmpje moeten wachten… ;) (via autoblog.it)
Rickz zegt
Waar moet ik die lambo zien?
jela zegt
ik zie geen filmpje
kan ook aan mij liggen natuurlijk :P
Davidov zegt
Moet er niet even vermeld worden dat het hier om de Ultimate Aero TT gaat? :O
N!SS@N zegt
SSC Aero ‘was eens/ is nu’ toch de snelste productie auto…?
phantom zegt
ookal zit er geen filmpje bij, als hij er wel bijzit doet hij het nog niet en ik heb wel die flash player geinstalleerd hoe komt dat?
vla zegt
@ N!SS@N
ik zeg het je vanaf ik er 1 zie op de Belgische wegen ;) :lol:
ik denk van wel, best knap als ze een snellere auto/vliegtuig kunnen maken dan de Veyron maar dan zónder verlies, want zoals Nissan aangetoond heeft; met veel geld kan je alles… (tenzij ook zij geen verlies maken aan de GT-R (? jij zal dat wss weten) )
jasper zegt
dat ding gaat nooit 411 kijk dat filmpje maar van de topsnelheid. hij gaat hoogstens 380
evo zegt
Deed het filmpje het bij jullie niet? ;)
N!SS@N zegt
@ de vlaeminck
Zeg nooit nooit, maar gaan we uiteraard niet van uit… :D
IbiTDI zegt
Muhahaha.. bij 6 minuut nog wat hebben ze het over de Nürburgring.. “It’s definately faster then anything else on the straight, so we have a fair chance of breaking the record.” Hoop dat hij t dan alleen over de topsnelheid heeft. NS is toch wel wat meer als alleen een rechtstuk. :lol:
VonStroke zegt
Al gaat ie 500 km/u, zo iets lelijks wil geen hond.
Jeroen123 zegt
@ Vonstroke
Ik wel… maar ik ben dan ook geen hond.
vla zegt
video gezien; ik heb hem nog nooit een bocht zien nemen, in mijn ogen is het (met de woorden van Jeremy Clarckson) A machine for going fast! in de negatieve zin van het woord dan, want als je hier (wijst met zijn vinger :P ) een Veyron hebt, en daar (wijst naar de tegenovergestelde plaats) een Ultimate Aero (wiens naam veel minder flair heeft dan die van de Bugatti) dan kan ik je zo zeggen welke het vlugst mijn straat uit is (tot mijn spijt zo dat zijn) de Veyron natuurlijk.
ze zitten eigenlijk in 2 verschillende segmenten, de 1 in hypercar (SSC) en de ander bepaalt zijn eigen segment (Bugatti) hoeveel testers hebben niet gezegd dat het kinderspel is om gelijk wat te doen met de Veyron en dat hij tsjokvol technologie, passie en kracht zit (2 ton ervan) en dat alles perfect afgesteld is (idd, in vet en cursief, remember? ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/17/pininfarina-komt-met-nieuwe-conceptcar-sintesi#comment-986533 )
deze SSC is gewoon een lege huls die een jaartje 411km/u zal kunnen en daarna dienst kan doen als huis voor de hond, maar als je een Veyron oprijdt kan je hem vrolijk in je living zetten :)
btw waar kan je dat trouwens?? de Veyron heeft er speciale afstellingen voor en nog kan je op geen enkele weg, zelfs niet de Autobahn (Tiff zei dat eens), zo irreeël en onverantwoord hard rijden want de omstandigheden zijn nooit optimaal, maar de Veyron presteert overal, where as de SSC enkel rechtdoor kan gaan (weliswaar heel erg hard rechtdoor)
StormRAM zegt
Waarom doet die Lambo mee? Mooie auto hoor, maar voegt verder weinig toe aan het filmpje imo.
Overigens het stukje ‘herrie’ klinkt niet verkeerd. Weet iemand de zanger van die ‘herrie’? Vind de SSC-herrie (vanaf 2:47 tot 2:50) overigens maar matigjes hoor, lijkt net een opgevoerde grasmaaier en geen supercar!
@ robbie: ’t is misschien een leuk geluidje voor een volgende vrijdagmiddagquiz ;)
Tim zegt
Hier gaan we weer:
Veyron bla bla bla, blaa bla bla bla……..
Wat_een_gezeik zegt
Nothing beats the Veyron!!!!!!!!!!!!!
Dev zegt
Haha, geweldig.
Heel dat verhaal over hoe goed hij is. En uiteindelijk geeft niemand iets om dat lelijk hok. Het zijn wel weer typisch Amerikanen die zonodig de beste moeten zijn maar de hele essentie van het verhaal niet begrijpen.
Emmanuel zegt
Het feit dat hij bij het horen van de naam Nürburgring over het rechte stuk begint, terwijl dat circuit misschien toch wel een klein beetje eerder bekend staat om zijn 189-tal bochten, geeft me niet bepaald hoge verwachtingen van de bochtencapaciteit van dit ding. 1183pk zonder ABS of tractiecontrole, sounds like a recipe for disaster.
papa zegt
@ de vlaeminck
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die moe wordt van jouw Nissan bashing…
robgym zegt
moelijk eh om toe te geven , dat ze daar gewoon iets kunen maken dat beter is dan de veyron, het is gewoon een totaal andere benadering hoe ze auto,s maken daar accepteer dat eens
N!SS@N zegt
hoi papa….
lol
papa zegt
@ N!SS@N
Ik neem aan dat jij het er in elk geval mee eens bent! ;)
vla zegt
:lol: ik weet niet of ze winst maken of niet hé paps ;)
vla zegt
@ N!SS@N
dag broer!
dekster zegt
Dom filmpje, zegt toch niks over de SSC?
ac.88 zegt
Veyron veyron….en iedereen maar praten…”bochten blabla” Doe es niet zo kinderachtig zeg..! Na het zien van het filmpje heb ik een stuk meer respect voor die mensen. Deze auto (geen enkele) kan je niet vergelijken met de veyron, punt. Veyron blijft de vader van alle auto’s.
dekster zegt
@vlaeminck
Volgens mij maken ze niet veel winst, want geld voor deftige promo hebben ze niet echt éh ;)
Pieter zegt
Zonder tractiecontrole, abs en anderen brol.. is dat dan niet de puurste manier om de northschleife plat te racen??? Een ervaren chauffeur loodst hem er wel door!
Adriaan zegt
veyron blablabla
tis gewoon een hele knappe prestatie die 411km/h! en betrouwbaar of niet, al had ik het geld, dan zou deze in mijn collectie staan naast de veyron…
technopatat zegt
ik vin em nog mooi :) !
wilco faber zegt
Er is nog n 400+ auto in de maak. Weet zn naam niet meer, maar is gebaseerd op de viper. Die zou ik eerder willen kopen dan deze auto. De veyron heeft zich idd al bewezen, echter vind ik nog steeds dat ze 1 ding vergeten zijn bij die auto (gewicht). Een 400+ wagen die minder dan 1000 pk heeft zou een mooie doelstelling zijn voor de volgende supersportwagen. En dan een laag streefgewicht.
Davidov zegt
@ de vlaeminck: Je vermoedt dat allemaal over de Veyron, weten doe je dat niet.
vla zegt
@ Davidov
alles is gestaafd hoor! hoe lang zit je al op AB? als je er al een jaartje op zit dan moet je echt wel weten waar ik het over heb + af en toe kijken naar TopGear
Jurgen zegt
Dit ding staat 98% procent van de tijd op de brug voor een servicebeurt. Een Veyron kan het gemakkelijk.
Stupid Americans with their V8’s.
De Veyron (en zeker de Pur Sang) kan met aanpassingen makkelijk over de 411.
In Molsheim lachen ze om dit soort karretjes. Die vent met zijn 2000 pk Vauxhall is nog sneller dan deze Ultimate Aero grap. En dat ding gaat gewoon wel de bocht om.
Davidov zegt
@ de vlaeminck: Euhm, okey. En toch zou ik graag een duurtest willen zien ;)
Larrs zegt
Nu wil ik wel eens de rondetijden gaan zien van deze auto op de Nürburgring. ;)
Wat_een_gezeik zegt
@ Jurgen
klopt, die SSC ding staat meer stil dan dat ie rijd en de 1000pk+ word ook gehaald met een vauxhall maar zonder de prestaties van de veyron.
met de SSC is het gewoon dweilen met de kraan open, kom je je auto halen bij de garage rij je een blokje om en dan is het weer tijd voor een beurt. Waarom denk je anders dat ze een dealership in Dubail willen, als ze telkens die auto’s naar america moeten verschepen (vliegen) kost dat een vermogen. Daar komt nog bij dat een sjeik niet zonder zijn SSC wil zitten (hooguit 1 dag) niet dat ie geen andere auto’s heeft hoor. Dus er moet een plaatsvervanger zijn. maar die plaatsvervanger houd het ook niet lang uit. komt er op neer dat je voor een klant al zo’n 10 auto’s nodig hebt om m tevreden te houden in dubai, de onderhoudskosten van die auto’s zijn voor de fabrikant en zijn dus weer extra kosten. dus ze zijn genoodzaakt om een dealership in dubai te openen.
@ iedereen die het over de vergelijking veyron – SSC ding had. SCC heeft deze auto op de markt gebracht als Veyron beater. dus de vergelijking mag zeker wel gemaakt worden (als er uberhoud een vergelijking mogelijk is)
SimonMc zegt
@Jurgen: maar daar zeg je het ook he :”Die vent met zijn 2000 pk Vauxhall is nog sneller dan deze Ultimate Aero grap”.
Natuurlijk !Je praat hier gewoon over het dubbel van het vermogen!Geen wonder dat hij sneller is zeker?Het is zelfs 2200 pk.
Trouwens, “Vauxhall”, veel Vauxhall is daar echt niet meer aan.De carrosserie misschien.De motor komt uit een chevrolet, en is een 9.3 liter V8 met 2 turbo’s.En dat ding gaat wel gewoon de bocht om?Dat betwijfel ik sterk…Die auto is puur gebouwd als dragster.
Als het om bochtenwerk gaat, zal deze SSC wel beter zijn werk doen als die zogenaamde vauxhall.
Racer X zegt
De Lambo V12 klinkt zoveel mooier dan die nietszeggende SSC. Knappe prestatie, maar ik vind er niet veel aan.
rider zegt
@ wilco faber: die Viper bestaat al, het is de Hennesey Viper 1000. die gaat idd sneller dan de bugatti op de dragstrip. enige tijd geleden heeft er al eens een verslag in een duits tijdschrift gestaan samen met de Lamborghini Murciélago, Ruf RT 12, Bugatti Veyron, Mercedes Benz SLR McLaren. hij was verre weg de aller snelste.
ja waarom een lamborghini in deze film? je moet toch ergens mee komen om al rijdende een filmpje te kunnen maken op hogere snelheid.
Davidov zegt
Vet filmpje, vette auto. Toch zou ik liever een Saleen S7 Twin Turbo (met performance upgrade) willen hebben. Misschien net wat betrouwbaarder? :o :P