Deze auto wil je in het donker liever niet tegenkomen, en in het volle licht waarschijnlijk al helemaal niet. Of valt het toch wel mee met die rare koplampen van de Technospace?
Het grote nieuws van Citroën in Geneve is deze Technospace Concept. Een auto die ons rijp moet maken voor de nieuwe C4 Picasso die eind dit jaar onthuld gaat worden. We kunnen nu alvast verklappen dat die auto zal beschikken over (ongeveer) dezelfde neus.
Best gewaagd van Citroën om, in een tijd waarin koplampen eigenlijk alleen maar groter lijken te worden, juist iets kleins te doen. Deze auto is gebaseerd op het nieuwe Efficient Modular Platform 2 (EMP2) en qua afmetingen zal deze auto net iets kleiner (en ongetwijfeld veel zuiniger) zijn dan de huidige C4 Picasso.
lastclick zegt
Holy Volkswagenachterlichten, Batman!
ThomasBol zegt
@lastclick: Maar bij VW zijn ze optioneel. Citroen levert het standaard :-)
theblackstig zegt
@ThomasBol: Neen. Op de spionagefoto’s van de C4 Picasso zie je een paar auto’s met deze achterlichten, en een paar zonder. Dus da’s ook en optie bij Citroen.
135i zegt
@lastclick: Dat was ook mijn gedachten haha
sulobb zegt
@lastclick: was ook mijn eerste gedachte…
thomcarspotter zegt
“Aziatische reactie”
:)
ThomasBol zegt
Zo van voren best wel dik! Dan nog, met een lage bijtelling wordt elke auto in Nederland een succes.
gerrelekker zegt
Ik vind auto’s waarvan je niet duidelijk kan zien wat nu de koplampen zijn zo verschrikkelijk storend om naar te kijken. Deze Citroen, een of andere SjangYong, die Nissan Juke, allemaal zo storend om naar te kijken…
sulobb zegt
@gerrelekker: haha, vind ik ook..
Esprit_de_Flandre zegt
@gerrelekker: Ik vind het juist goed. Er rijden al genoeg ‘gezichtjes’ rond. Het auto-smoelwerk mag gerust eens heruitgevonden worden…
balkanlul zegt
Rijdend konijnenhok op LSD
smoked zegt
Die designers van Citroën zijn tegenwoordig aan het lijm snuiven ofso?
Dan maar iets saais als een Touran, ziet er tenminste fatsoenlijk eruit en blijft waardevaster.
rufctr01 zegt
@smoked: alleen niet heel best, probeer eens wat kinderzitjes in een Touran naast elkaar te zetten. Dan willen de deuren niet meer dicht.
ronin1130 zegt
@smoked: als je aan een 3-jarig kind vraagt een auto te tekenen wordt een Touran op papier gezet…
rufctr01 zegt
@ronin1130: hahaha!
Esprit_de_Flandre zegt
@ronin1130: Kinderen hebben geen fantasie meer…
oxymoron zegt
Ik zie het probleem niet zo. Waarom koplampen groter maken dan technisch nodig? We willen toch ook niet terug naar die enorme Lucas schijnwerpers van de jaren 1930?
mashell zegt
@oxymoron: In deze tijd van steeds zuiniger motoren zie de grilles ook steeds groter worden. Voor de aërodynamica worden ze dan weer voor de helft dichtgemaakt.
lemster zegt
Ik vind hem wel mooi. Een MPV waar ik me zeker niet in zou schamen.
bsxc2 zegt
@lemster: Dan heb jij volgens mij ook niet zo veel eigenwaarde.
jrk68 zegt
@bsxc2:
Juist wel, hij durft zich te onderscheiden….
motoragent zegt
Hopen dat deze auto het einde inluid van de trend van die idioot grote koplampen. Dit staat toch veel beter!?
KaCh1ng zegt
volgens mij staat er een verkeerd badge opt achtergrond .. da zijn toch VW achterlichten??
de lichten vanvoor storen mij niet.. maar laat zo een auto standaard op het baan komen, ik walg van die citroen picasso’s bah
jensoffbutton zegt
Op zich niks verkeerd.. buiten Golf achterlichten inderdaad.
En ik ben wel voorstander van deze kleine voorlichten.. biedt wat anders.. en in tegenstelling tot die nieuwe Jeep zijn ze veel beter vormgegeven…
rufctr01 zegt
Ik vind de huidige Grand Picasso de mooiste MPV die je kunt krijgen. In zo’n saai Touran wil je niet gezien worden.
meneersander zegt
Ik vind hem leuk hoor!
mashell zegt
Citroen is weer apart! Aan de voorkant dan, aan de achterkant is het gewoon een Golf VI.
darkpluisje zegt
Best een strakke voorkant, en ik heb normaal totaal niets met citroen laat staan met de mpv’s
RazorHead zegt
ik hoop echt dat na de Juke en de Cherokee dit niet de trend word van de toekomstige auto’s zo gesplitste koplampen, bah
jodocus zegt
Nogmaals, Citroën zal nog maar weer eens – zoals seeds – trendsetter zijn met die scherpe led-koplamen.
De DS was de eerste met grote – en in de bochten meedraaiende – kolampen. Pas na de C5 (versie 1 in 2000) volgde zowat al de andere fabrikanten.
Het front van die eerste C5 ontlokte evenzeer gemengde reacties maar bleek wel een trendsetter.