Vind je zaken als navigatie, radio en airconditioning maar overbodige meuk in Wiesmannetjes? Komt dat even uit. Er is een Clubsport – gelimiteerd tot 25 stuks – die het ontbeert aan dergelijke zaken, en daarmee een stukje lichter wordt.
Terwijl hij afscheid neemt van een paar opties, krijgt de Wiesmann GT MF4-CS daar een rolkooi en brandblusser voor terug. Het leeggewicht ging uiteindelijk van 1.370 naar 1.350 kilo. Onder de kap ligt BMW’s 4.0-liter V8 met 420 pk en 400 Nm aan koppel, die deze Clubsport in 4,4 tellen naar de honderd jaagt. De top van de 4,22 meter lange Duitser is 293 km/u. De hardere demping, een stijver chassis en meer downforce maken dit uiteindelijk tot de ultieme track-Wiesmann.
De rauwe specs tot slot, want daar draait het om:
BODY
high-quality, glass fibre bodyshell, green tinted multilayer glass front window, arbitrary exterior paint, rear wing (carbon)FRONT SUSPENSION
Aluminum double wishbone suspension with coil springs and anti-roll barREAR SUSPENSION
aluminum double wishbone and trailing arm suspension with coil springs and anti-roll barENGINE / DRIVE TRAIN CONCEPT
V8 / front mid-engine with rear-wheel driveENGINE CAPACITY, BORE/STROKE
3 999 cm³, 92.0/75.2 mmNOMINAL POWER OUTPUT, NOMINAL SPEED, MAX. TORQUE / SPEED
420 HP, 8 300 1/min, 400 Nm / 3 900 1/minGEARBOX
7-speed double clutch transmission (steering wheel paddle shifters)COMBINED, URBAN, EXTRA-URBAN
12.2 l/100 km, 17.9 l/100 km, 9.0 l/100 kmCO2-EMISSIONS
275 g/km (combined)TOP SPEED, ACCELERATION 0 –100 KM/H
293 km/h, 4.4 sSELF LOCKING DIFFERENTIAL
100 % (fully variable)LENGTH, WEIGTH, HEIGTH
4.22 m, 2.00 m, 1.20 mWHEELBASE
2.507 mmKERB WEIGHT EU, LADEN WEIGHT
1 350 kg, 1 620 kgPETROL TANK CAPACITY
ca. 70 lWHEEL RIM DIMENSIONS
VA 8,5 x 19″, HA 10,0 x 19″TYRE DIMENSIONS
VA 245/40 ZR 19″, HA 275/35 ZR 19″
jrk68 zegt
Niet alleen airco en satnav vind ik overbodig op een Wiesmann, die onooglijke spoiler mogen ze ook houden. Nu krijg ik het gevoel van “klassieke sportwagen meets NFS”.
Ik snap ook wel dat de carroserievorm zeker achter veel lift genereerd maar ik vind het geen gezicht zo.
midasracer zegt
@jrk68: Inderdaad. Als ze wat slimmer over de bodemaerodynamica nadenken, heb je die spoiler helemaal niet meer nodig. Gewoon zorgen dat je onder de auto meer negatieve druk krijgt dan erboven.
gregorius zegt
Leuk, prachtig, genieten als je er een hebt. Sorry, wat zei je? Kost het zelfde als een 911-Turbo of instap R8? Oh, dank.
Wel knap van BMW dat ze het oude M3 blok (geweldig blok!!) weer aan Wiesmann hebben kunnen slijten! Als het nou ook ong hetzelfde klinkt, prima!
toroloco zegt
sex on wheels! Hebben! LENGTH, WEIGTH, HEIGTH 4.22 m, 2.00 m, 1.20 m? Maak er Lenght, width, height van!
midasracer zegt
Mooi hoor. Ik ben blij dat ze de achterkant wat rustiger hebben gemaakt. Die was wat over de top met die triple achterlichten. Bijna een perfecte auto nu.
Den zegt
Geniale bak van Wiesmann! Jammer dat je ze hier in NL zelden ziet
baasbas zegt
Nog steeds zwaar..
Raikkonen zegt
hij is te zwaar en te rood!!
voor de rest een onwijs gaaf ding
lambo4all zegt
altijd al een zwak gehad voor wiesmann! heerlijke wagen dit weer, de achterspoiler is wat discutabel maar op een clubsport versie kan het wel.
Vanquish zegt
Ik heb Wiesmanns nooit mooie auto’s gevonden. Té grove vormen.
thomcarspotter zegt
Zo zo!
Ik zeg op naar het productie stadium!
toyotafortuner zegt
Spoilert eraf, die pr0nkleur houden und gehen! Wiesmanns zijn enorm lekkere wagens!
ropbp zegt
Doe mij maar een kale uitvoering. Te is nooit goed
meneersander zegt
Oeee, wat wil ik dit gaag!