Nu de C30 aan zijn eind komt/is gekomen, heeft Volvo precies nul coupé-/driedeursmodellen in zijn gamma. Wordt het niet eens tijd voor een strakgelijnde coupé in de hogere middenklasse? Designstudent Fran Martin vond van wel, en tekende deze S65.
Martin is student ‘Car Styling’ in Valencia, en zijn renderings tonen een typisch strakke coupé, waarbij volgens mij vooral goed naar Aston Martin is gekeken, op zich designtechnisch geen onlogische plek om je inspiratie vandaan te halen. Aan de achterkant, bij de lamppartijen moest ik direct aan de coupés van Dodge denken. Het zullen de lampen wel zijn.
Buig je eens over de afbeeldingen, en vertel ons: is dit, of een variant hierop, iets wat Volvo nodig heeft?
Laten we wel zijn: hoe lovenswaardig initiatieven als SARTRE, kinetische vliegwieltechnologie, of andere randzaken ook zijn, je verkopen help je er niet direct mee. Met ruim 400.000 verkopen per jaar (en, als een van de weinige fabrikaten, een teruglopende ipv groeiende verkoop) is Volvo een relatief kleine speler, maar de ambitie om te groeien is er wel. Met de huidige lineup zal dit echter moeilijk worden. Tijd voor actie dus.
gedece zegt
Euh ik wil hem!
error zegt
Zo, ik vind ‘m heel netjes! Ik zie vaak genoeg studentenprojecten voorbij komen waarbij ik denk: “Waarom ben jij deze richting gaan studeren?” Soms zijn ze echt afzichtelijk. Maar deze is wel sexy.
gedece zegt
@error: sexy? Ubergeil ja! :D
paulaner zegt
Ik zou en dergelijk model van volvo zeker toejuichen. Alleen die hangende neus mag wel wat scherper.
Hupke zegt
Ziet er mooi uit maar er zit nu niet echt veel volvo DNA in vind ik.
S65 klinkt alsof het een P1800 opvolger zou moeten zijn en dat is het wel niet.
eklasse zegt
Als je als student een concept tekent met een specifiek merk in het achterhoofd, laat er dan wat herkenbare design elementen in voor komen. Nu had het ook een Ford Capri-of een Renault Fuego -verzinsel kunnen zijn.
Leuk model; 0,0 Volvo
roller zegt
Knap hoor, van een Aston Martin een Volvo maken. Heb toch liever de echte.
upstream zegt
Denk dat er wel toekomst bij Volvo zit. Ze hebben de technologie en kennis van de Volvo groep en het kapitaal van Geely. Tel er dan nog twee fabrieken in opbouw in China bij en ik zie toch wel een aantal leuke zaken in de toekomst gebeuren…
Corrado16v zegt
Mooi concept, de achterkant doet me alleen iets te veel aan een Amerikaan denken met deze achterlichten, iets in de trant van het nieuwe model Charger misschien?
Corrado16v zegt
@Corrado16v: Wat sir smokalot aangeeft zie ik nou pas..
berlinetta zegt
Ik vind het allemaal niet bij elkaar passen. Een hangend neusje met zo’n kleine grille. Dan van ze zijkant hele vloeiende lijnen en aan de achterkant weer opeens strak getekende achterlichten. De verhoudingen zijn een beetje zoek.
snorrie11 zegt
Prachtige auto! Ik snap niet waarom er zoveel kritiek op is.
4x4wheels zegt
Not bad, eventueel met S65 motorblok leverbaar?
drivingpleasure zegt
Heeft weinig weg van een Volvo.
ablogjunk zegt
Lekker blijven studeren (oefenen) dan komt er vastbeten beter ontwerp uit!
toyotafortuner zegt
De beste man heeft dat wel goed gedaan zeg! Netjes.
autobart zegt
Lepel er maar een S65 AMG motor in en hij is altijd perfect…
kowalsk zegt
Ik vraag me altijd af waarom Autoblog dit soort creaties (een alledaags voorstel voor een body, en niet eens goed uitgewerkt) wel aandacht geeft, maar een veel interessanter concept als dit project voor MG van Michal Vlcek niet:
http://vlcekmichal.blogspot.it/
Is toch veel interessanter?
volvo-s60-adept zegt
Graag deze voor mij. Met een 2.5 Turbo, Geartronic, een Premiumpakket en in het bordeaurood.
ropbp zegt
Geen vlees nog vis en al helemaal geen Volvo
alfista zegt
veel te revolutionair voor Volvo, ze zullen zich rot geschrokken zijn, gaan ze nooit zo produceren…