Vergeet de i8, de i10 is waar het om draait!
Hyundai lanceert vandaag een nieuwe generatie van zijn kleinste, de i10. Het A-segment koektrommeltje is aardig op de pijnbank gelegd, want hij groeide aan alle kanten, behalve in de hoogte: hij is 80mm langer, 65 mm breder, en 50 mm lager. De wielbasis nam echter slechts met 5 mm toe, wat meer overhang betekent.
Op de IAA in Frankfurt (september) wordt de nieuwe i10, met zijn kekke LED-snor, gepresenteerd, waarschijnlijk komt er rond die tijd ook wat technische informatie vrij. We gokken op 1.0 driecilinders, en eventueel de 1.2 liter vierpitters.
Speculaties over een i10 RS met de 3,8 liter V6 uit de Genesis Coupé zijn nog niet bevestigd door Hyundai.
sajmun zegt
-=edit: check=-
Best een redelijk koekblikje, het is iig een auto die Hyundai hard nodig heeft!
Jansen zegt
Gaap
norge zegt
@Jansen: 1 woord reactie wauw….
rikkon zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
opabrutus zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
fiatsco zegt
Ziet er echt meer dan prima uit. Voor een auto die moet concureren met de Aygo’s en c1’tjes van deze wereld, is dit een prima volwassen uitziende auto.
Die LED’tjes zijn overigens wel een beetje aftermarket.
themanjeroen zegt
Zelf uitgevonden speculaties? ;)
sir_smokalot zegt
Zijn speculaties dat niet altijd? :)
Carreza zegt
@sir_smokalot: zijn we nu aan het speculeren over speculaties?
kapiteinaudi zegt
Dat ding met de V6 uit de Genesis, dat zou nog eens wat zijn.
kaasboerin zegt
@kapiteinaudi: Wat heb je daaraan? Dan krijg je een gewichtsverdeling van een sok met een steen erin..
Edge zegt
@kaasboerin: welnee! Gewoon een tweepersoonsversie met motor achterin ervan maken. Achterbank eruit, Genesis blok op de achteras aansluiten en gaan met die banaan. Dan wordt het best een leuk speledingetje, lijkt me!
Frissegast zegt
Wauw! De Aventador en F12 Berlinetta mogen nu wel inpakken. What a beast !
keesje1987 zegt
@Frissegast: Ja sta je mooi voor lul met je LaFerrari :-)
dotternetta zegt
Ik dacht een Yaris te zien
Soulmaster zegt
Mijn dochter rijdt al zo’n 2 jaar in zo’n i-ding en op de reguliere onderhoudt na geen seconde stil gestaan vanwege storingen of pech en ze rijdt toch zo’n 10.000km per jaar en is toch redelijk met een zware voet behept en nee dat heeft ze niet van haar pa. die zware voet. volgens mij niet.
Maar weer blijkt gewoon dat zo’n hyundai gewoon door en door en door betrouwbaar is, zuinig en nog luxe ook en kost gewoon geen drol voor wat je krijgt.
mout zegt
@Soulmaster: Met je conclusie ben ik het wel eens: Veel betrouwbaarder dan een Hyundai kan ik het zo gauw niet bedenken.
Maar 2 jaar 10.000 km rijden in een nieuwe of jonge auto lijkt me daar niet bepaald bewijs voor.
melkkoe zegt
@Soulmaster: kun je niet zeggen na 2 jaar en 10.000 km per jaar.
Bij ons in de familie rijdt iedereen renault, die na 3-4 jaar worden vervangen voor een nieuw exemplaar. Ook nooit storingen mee.
Zelf moet ik het stellen met een 5 jaar oude Audi met >30.000km per jaar. Dan is het logisch dat je af en toe wel eens een probleem hebt.
bakkertje10 zegt
@Soulmaster: hahaha zo’n ‘i-ding’ +1
norge zegt
Nu zullen de verkopen wel weer omhoog gaan, aan de auto zal het niet liggen.Leuk ding voor zijn segment.En Hyundai kennende door en door betrouwbaar.
keesje1987 zegt
@norge: Ahum…
ej20g zegt
@keesje1987: ahum? Norge heeft gewoon gelijk hoor, het spul verkoopt goed en behoort het betrouwbaarste wat er te krijgen is.
berlinetta zegt
Wat een saai koekblik zeg.
jeroenoscar zegt
Van voren heeft het iets van de C1, 107, Aygo vind ik. Die led’jes zien er ook hier niet uit. Waarom wil iedereen dat toch? Op de Audi’s ziet het er goed uit, maar dit toch niet jongens?!
Maar dat zware plastic aan de zijkant komt natuurlijk rechtstreeks van de Clio. Ziet er misschien leuk uit, maar is natuurlijk ook wel makkelijk…
mout zegt
@jeroenoscar: Die LEDjes? Omdat dagrijverlichting verplicht is / wordt. Dat moet je niet met gloeilampen willen ontwerpen, en dat doet dan ook geen enkel merk.
jack_abarth zegt
Opzich geen verkeerde auto, en waarschijnlijk best goed aangekleed.
Sowieso al schijven rondom, de concurrentie uit Wolfsburg en Turijn doen dat dus niet…
r34gtr zegt
@jack_abarth: lekker belangrijk?? als het maar voldoende remt toch? trommelremmen zijn achter prima, achter hoeft hij toch bijna niet te remmen.
r34gtr zegt
@r34gtr: bovendien kan je bij dit soort gebakjes beter naar de uitrusting kijken.
mout zegt
Welke auto uit deze klasse vinden jullie er beter uitzien, of is praktischer in het gebruik?
Ik kan hooguit de Panda (leuk en aardig ruim) of de Space Star (hondslelijk en ruim) bedenken. De Up!- en Aygo-drieling lijken mij een stuk minder auto.
jack_abarth zegt
@mout:
Inderdaad de panda en misschien de 500L.
Hoewel de laatste hoogstwaarschijnlijk een slag duurder zal zijn.
Carreza zegt
@jack_abarth: 500L is dan ook een maat(je) groter
alfista zegt
als je het logo niet ziet, weet je niet welk merk het is, zijn allemaal inwisselbaar die Koreanen, Jappen en aanverwante artikelen uit die windstreken…
keesje1987 zegt
Man man wat worden die kleine blikkies lelijk naarmate de jaren vorderen… Die dingen moeten ze verbieden zo gevaarlijk als ze zijn…
stannl43 zegt
@keesje1987: neem dan de WagonR/Agila, YRV, of de Atos. Want dat waren nog eens prachtige auto’s. Niet dus. Dat je de koekblikjes van tegenwoordig niet mooi vindt snap ik, maar ze zijn in ieder geval mooier dan hun voorgangers. En gevaarlijk zijn ze stuk voor stuk. ;)
dahlback zegt
Ziet er wel aardig uit voor een Hyundai, alleen die zwarte strips in de deur vind ik niet mooi. Maar dat vind ik bij elke wagen met zwarte stootstrips
Edge zegt
@dahlback: Gewoon een zwarte i10 bestellen. Probleem opgelost ;)
michelinman zegt
Toen ik effe snel scrolde door de autoblog-homepagina zag ik die foto en dacht ik spontaan het volgende: “Hey, een nieuw model van Ford!”
keesje1987 zegt
@michelinman: Dan scrollde je wel heel erg rap…
Edge zegt
Zeker in dit segment vind ik het een groot en volwassen uitziende auto. Echt een gigantische stap vooruit ten opzichte van die gefacelifte Atos die ze voorheen als i10 verkochten. Chapeau Hyundai! Wat mij betreft hebben ze de leukste auto in het goedkopere A-segment te pakken.
bmwuberalles zegt
hyundai had dit al lang klaarstaan. dit is gewoon een kia picanto, ander carosserie. motorengamma zal gewoon hetzelfde zijn, zeg maar identiek
gop1 zegt
Ziet er gewoon netjes uit, en… -=edit: nutteloos commentaar=-
toyotafortuner zegt
Ziet er niet verkeerd uit. Lijkt me dat je bij een aankoop hiervan echt waar voor je geld krijgt.
jcd21 zegt
Ziet er wat stabieler / breder uit dan de huidige versie. Wij hebben de versie met ESP. Uniek in zijn klasse met 4 schijfremmen. Hopelijk hebben ze het dashboard wat meer up to date uitgevoerd, bijv met navigatie af fabriek!