Volkswagen stopt zelf maximaal 180 pk in de Amarok, maar als je daar geen genoegen mee neemt dan kan je gelukkig bij MTM aankloppen.
In samenwerking met DIRKS Group uit Emden vervangt MTM de standaard tweeliter viercilinder TDI motor door een 4.2-liter V8 dieselmotor met 410 pk en 930 Nm. Daarmee kan deze pickup in slechts 6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid ligt op 222 km/u.
De MTM Volkswagen Amarok V8 Passion heeft niet alleen een andere motor gekregen, maar er is meer aangepast. Zo zijn de bladveren op de achteras vervangen door luchtvering in combinatie met een panhardstang. Ook is de achteras nu voorzien van schijfremmen in plaats van trommelremmen. Met al dat extra vermogen wil je natuurlijk wel beschikken over fatsoenlijke remmen. Een setje 22 inch velgen maakt het geheel af. Op de autoshow van Genève is deze auto voor het eerst te bewonderen.
norge zegt
Toch liever iets Amerikaans dan..
bruinbeer zegt
Misschien iets voor Defensie?
JamesBond007 zegt
Trommelremmen? Wat doen die nog op een moderne auto?
norge zegt
@JamesBond007: Remmen misschien?
jasperjvr zegt
@norge: hij heeft wel gelijk.. Trommelremmen hebben een heleboel nadelen t.o.v. schijfremmen. zoals het verliezen van remkracht als ze warm worden wat makkelijk kan gebeuren bij het afdalen van een helling o.i.d.
iets was je zeker mag verwachten van een Amarok
norge zegt
@jasperjvr: Bij veel auto’s worden de remmen achter zo weinig gebruikt dat de schijven gaan roesten.In veel gevallen zouden trommel remmen beter zijn.
SimonMc zegt
@jasperjvr: Dus schijfremmen hebben geen last van “fading”? Heb ik nieuws voor je…
jasperjvr zegt
@SimonMc: minder dan trommelremmen
JamesBond007 zegt
@norge: Zou je denken?
heyhuub zegt
@JamesBond007:
Trommelremmen gaan een stuk langer mee dan schijven, dus voor een voertuig wat bijvoorbeeld als bedrijfsauto gebruikt wordt is dit wel aantrekkelijk.
jrk68 zegt
Al proppen ze er een W12 in, als ik een dikke pick-up zou willen neem ik een Raptor.
SimonMc zegt
@jrk68: Hell yeah!
Soulmaster zegt
Die cijfers redt hij nu ook met sleurhut
snorrie11 zegt
Kan de defensie er misschien ook nog wat mee.
toyotafortuner zegt
Liever shoppen bij de Amerikanen idd voor een V8 pick-up. En als het toch diesel moet gelijk een Super Duty shoppen
redbeams zegt
@toyotafortuner:
Denk dat een supercharged tundra nog veel lekkerder is.
toyotafortuner zegt
@redbeams: zeker! In amerika gewoon via de juiste dealer een TRD-supercharger te krijgen: 500pk en 750nm zijn de nieuwe specs. mjam!
roppp zegt
Wat een amok om een aanm’nrok….. Op ’t NL’se leger na wil toch niemand zo’n ding. Al gooi je er een tractor-motor in.
stan zegt
Snap het idee van het snelle pickup niet helemaal, t blijft een arbeiders- bak pk’s meer of minder maken het niet anders.
stan zegt
@Stan van der Nat: Net als andere gezins scheurbakken een combinatie waar ik niet zo goed aan kan wennen, alleen als het toch laag bij de grond blijft en het stuurgedrag lekker is zie ik het door de vingers..
Robert zegt
“Een setje 22 inch velgen maakt het geheel af” Ik vind het en profil net een stelletje brommervelgen. Zo van het soort dat ik 25 jaar geleden onder m’n Puch had.
PeugeotGTI zegt
Man man man wat slecht gefotosoept
Design_Driven zegt
De kwaliteiten van de rendering/photoshop/foto matchen de kwaliteiten van de tuning. Man man man wat lelijk.