Stevig ingepakt zien we het eerste teken van leven van de nieuwe R8. Nou ja, ‘nieuw’ is misschien een groot woord.
De Audi R8 is alweer zeven jaar onder ons. Dat betekent dat de quattro-aangedreven sportwagen met nauwe Gallardo-familiebanden richting de eeuwige roestvelden zal worden gedirigeerd. Er komt een nieuwe model, dat menig onderdeel met de Huracán zal delen, maar qua vorm en silhouet sterk op het huidige model lijkt. Geen radicale vernieuwing, maar een evolutie zoals we dat onlangs bij de TT zagen.
Het beplakte prototype dat hier zijn rondjes op de Nürburgring aflegt toont wel al de nodige wijzigingen. zo lijkt de neus lager en is de grille gekrompen. De koplampen zijn opnieuw vormgegeven, evenals de luchtinlaten. Aan de zijkant lijkt het alsof de luchtopeningen achter de ‘blades’ wat ronder zijn geworden.
De achterkant toont een behoorlijk forse diffuser met twee hoekige uitlaatuiteinden aan weerszijde. Het achterwerk lijkt ook in breedte iets te zijn toegenomen. Helaas is het zich op de krachtbron afgedekt, maar in de motorruimte ligt vermoedelijk dezelfde 5.2-liter V10 als in de Huracán. Audi schijnt ook de V8 weer een plek te willen geven in de next-gen R8. Meer spyshots check je bij Gmotors.
Met dank aan Andrus voor de tip!
UPDATE: Filmpje!
4x4wheels zegt
Uiterlijk behoeft de auto ook niet veel veranderd te worden mijns inziens. Een cockpit zoals de nieuwe TT met de tellers/navi als een unit, zou dan wel een leuke gadget zijn.
ferrarithijs zegt
Wauw! Voor wat ik kan zien ziet het er extreem vernieuwend uit! Ahum….. Had natuurlijk ook niks anders verwacht van VAG.
berlinetta zegt
Hoe simpel kun je een auto ontwerpen. Wat rechte lijntjes trekken met een liniaal. Waarom moet Audi altijd alles strakker trekken? Niks mis met vloeiende lijnen.
tupperware zegt
We nemen een R8, wikkelen hem in een psychedelisch folietje en noemen hem de nieuwe R8. Wat een verrassing, juist bij een op zichzelf staande auto als de R8 hadden ze DE kans om er iets vernieuwends van te maken en zelfs dat durven ze dan nog niet.
florisf89 zegt
Weer net zo vernieuwend als de tt was.. konden ze net zo goed de camouflage weglaten. Niemand die verschil ziet. Wel?
sls63amg zegt
Dezelfde alleen met andere lampjes en stripjes, zoals gewoonlijk bij audi…
paulaner zegt
Het enige waar ik bij de huidige nog van opkijk is het geluid. Dat is nog steeds prachtig. Buiten dat is het allemaal net niet met dat gedrongen snuitje.
michelinman zegt
Van voor lijkt hij op dat gebakje van citroen
tupperware zegt
@michelinman:
Citroengebakje?
Nee, wel zo zuur als je reactie, maar ik zie de overeenkomst niet..
michelinman zegt
@tupperware: hahahahaha, neen niet dat gebakje maar die c1, hij trekt zijn snoet ook zo op als dat ding
maseratizzzzzzzz zegt
En nu maar hopen dat er geen zescilinder met turbo’s inkomt.
cargeeksnl zegt
Hmm ja jammer. Had van mij wel wat vernieuwender gemogen. Ik vind de R8 een bloedmooie auto. Maar die was op zich ook vernieuwend waar deze dan niet…
mark88 zegt
Een van de enige, die nog een atmosferische motorblok gebruikt..;
tupperware zegt
@mark88:
In algemeen beschaafd Nederlands had er dus moeten staan,
Een van de weinige die nog een atmosferische motor heeft, of één van de weinige die nog een atmosferisch motorblok heeft.
thomcarspotter zegt
@mark88: misschien deze nieuwe niet meer, gezien de andere Audi R(S) modellen
timhuiderjw zegt
@thomcarspotter: jij bent écht een pannekoek!
nvhuijkelom zegt
@timhuiderjw: Gewoon een poffertje
thomcarspotter zegt
@timhuiderjw: please explain.
reggie-boy_rood zegt
Afwachten geblazen
Even OT: Als AB wilt dat we geen Adblocker meer gebruiken is het misschien handig om de ads niet boven in de site te plaatsen maar alleen aan de zijkant. Zo verspringt de pagina iedere keer niet
bayernmunchen zegt
Ik zie alleen maar behangpapier rijden.
duuder zegt
Ik zat vandaag nog te bedenken wanneer er een nieuwe zou komen
timhuiderjw zegt
Komt wel goed met de r8!
str8six zegt
Audi kennende zal het wel meer van hetzelfde worden. Opzich niet erg wat het is een mooi model maar vernieuwend zal het niet zijn, in ieder geval wat ik van de contouren en vorm vd komlampen kan zien.
osmo zegt
Als je vanaf de voorwielen naar achter kijkt lijkt het wel of ze afgekeken hebben bij grote broer Bugatti…
Hupke zegt
Ik zou er niet in gezien willen worden, maar wat zou ik graag eens zo’n R8 afbeulen op een circuit, of als ze echt goedkoop worden een special coachbuild maken op basis van zo’n R8 dat het er toch een beetje fatsoenlijk uitziet.