Zoek de verschillen. BMW meldt trots dat het uiterlijk “gelukkig maar licht gewijzigd” is. Of dat echt zo “gelukkig” is laten we aan jullie over. De grootste wijzigingen zijn onderhuids gedaan.
Belangrijk is in ieder geval om te melden dat ook de Countryman nu Minimalism-technologie aan boord heeft en dat daardoor de prestaties én het verbruik van de Countryman verbeterd zijn. Dit leidt in sommige gevallen tot 15 g/km minder uitstoot en dus vallen de MINI Cooper D Countryman en de One D Countryman voortaan in de 20% bijtellingscategorie met een CO2-emissie van 111 gram/km.
Alle benzineblokjes zijn 1.6 liter groot, diesels zijn te krijgen in de smaakjes 1.6 en 2.0. De MINI Countryman Cooper S levert voortaan 190 pk, de overige versies hebben hetzelfde vermogen behouden maar zijn iets zuiniger en schoner dan voorheen. Meer info op Groen7.nl.
Speciaal voor Nederland is deze hoog-op-de-pootjes MINI standaard leverbaar met vijf zitplaatsen, waarbij de achterbank neerklapbaar is in drie delen (40:20:40) en verschuifbaar in de lengterichting over 13 centimeter. De nieuwe Countryman is leverbaar vanaf juli 2014. Ter vergelijk ook nog even de gallery van de oude Countryman, zoek de verschillen!
LookMyCar zegt
En hier lepelen ze dan weer geen 2.0 liter in de S. Vreemd.. Of i.v.m. AWD?
lamborgfan zegt
Ja het was altijd al zon beauty! Haha lolbroeken die duitsers.
Zag gister voor het eerst een new mini 3? Zit wel een beetje te veel chroom op naar mijn mening, maar nog steeds een leuk wagentje om te zien!
gregorius zegt
Wat een heerlijke compromis auto is dit.
Mini moet sportief zijn; is deze echt niet (heb de Countryman John Cooper works voor 2 dagen mogen rijden en heb er genoeg bergweggetjes mee geprobeerd).
Daarnaast hoort ie ruim te zijn: ook dat is ie niet (kleine kofferbak) en door de stoelen en kleine troep tussen de stoelen, lijkt ie voornamelijk erg leeg. Heel leuk dat ze 3 koffers achterin zetten; maar dat zijn kleinere koffers dan de ‘Handbagage-max’ van tegenwoordig.
Die Navi in de km-teller ziet er leuk uit, maar wat een onding is dat. Werkelijk mini (dat past dan wel weer bij het merk) en het is ook scheitirriant dat de hoekjes erafgesneden zijn, dan lijkt het nog kleiner te maken. De km/h teller in het midden werkt natuurlijk, maar als je er op kijkt zijn je ogen zo ver weg van de weg dat het niet echt veilig is. Gelukkig heb je ook een klein schermpje voor je neus met een toerenteller en een 1-kleur infomatie schermpje. Ja, 1 kleur. oranje, uit de oude-onderdelen kast van BMW (zit ook nog in de X1 als ik me niet vergis). Het is echt 2014 BMW/Mini!
Wil je iets sportiefs met net zoveel ruimte: koop een normale hot-hatch!
Yep, ben niet al te positief over dit ding.
mashell zegt
@gregorius: zeg je nou serieus dat een MINI sportief en ruim moet zijn? De echte mini, die Britse, het icoon van de jaren 60, was juist goedkoop en klein. Precies dat wat deze MINI Countryman niet is. Ik vind de Countryman echt wel een leuke wagen maar veel te duur om daar z’n zwaktes (die je duidelijk benoemt) voor lief te kunnen nemen.
roadrebel123d zegt
Is dit ding nog op de oude platform?
Want prince motoren voorspellen eerder een facelift met een hoop marketing blabla erbij.
jippie zegt
Ik begrijp werkelijk waar de lol niet van deze auto. Als ie nou heel goedkoop was dan zou ik het nog begrijpen. Dit ding is lelijk, onpraktisch, klein en duur.