Het nieuws van de dag, anders dan dat kunnen we de aankondiging van een gloednieuwe Ford GT niet omschrijven. Wat een imponerende bak!
Dat er ooit een nieuwe Ford GT zou komen, dat was al even duidelijk. Hoe-ie eruit zou zien en wanneer we ‘m zouden zien, dat wisten alleen de mensen van Ford. Zij trokken in Detroit het doek van hun absolute pronkstuk en wij zijn om, want hoe gaaf is deze bolide?
We sommen de belangrijkste specificaties nog even voor je op, al nemen we je het niet kwalijk als je meteen doorklikt naar de foto’s. De cockpit en body zijn volledig gemaakt van carbon, zodat de Ford GT lekker licht blijft. Een 3.5-liter EcoBoost V6 zorgt voor de aandrijving en als de voortekenen niet bedriegen, dan is dat blok goed voor zo’n 600 pk.
Houd het volgende trouwens even onder ons, want Ford is van plan helemaal los te gaan met hun nieuwe scheurijzer. Ze zouden namelijk van plan zijn om er al dit jaar mee te gaan racen. Hoe, waarom, wanneer en waar horen we ongetwijfeld later.
bmwm8gc zegt
Ik had liever de centrale uitlaten aan de onderkant gezien, en ook liever dat het middenstuk van die spoiler weggaat. Lijkt anders ook weer zoveel op de laferrari
mrrallycross zegt
@bmwm8gc: heb je ook nog iets positief te vertellen?
ricksmits zegt
Ik weet niet waarom.. de hele auto vind ik awesome alleen de koplampen geven me een beetje een manga idee… ofzoiets
malefunk zegt
Terechte opmerking! of zoiets…
Donstil zegt
Wat een tering bruut ding is dat geworden zeg!
rijnooit zegt
@Donstil: Amen!
proost zegt
@rijnooit: Sub-Zero on the cool wall als het ware
mclarenf1lm zegt
Iedere keer als ik hem zie ziet hij er toch weer wat vetter uit, beetje vroeg om te zeggen, maar voor mij mogelijk toch wel de leukste wagen van de beurs!
MaartenD zegt
Wow! Moet natuurlijk wel mog eem versie met v8 in maar wat een gaaf ding! En die achterlichten. .bruut!
xiran zegt
@maarten020: waarom?
E550 zegt
@xiran: Waarom heeft de Ferrari F12? Omdat het hoort bij de auto. Net zoals de V8 hoort bij de GT.
xiran zegt
@e550: de f40 een v8 twin turbo. Ik snap je punt nog steeds niet helemaal.
E550 zegt
@xiran: Je snapt het wel, maar je wilt het niet snappen.
papa zegt
@e550: mee eens… een v8 hoort in de gt. V6 tt doet wel een beetje afbreuk aan het geheel…
sydney zegt
Op het eerste gezicht was ik niet heel erg onder de indruk, maar ik moet m’n mening herstellen; ook ik ben om.Hoe meer ik ‘m bekijk, hoe vetter ik ‘m ga vinden.
Dylan zegt
Geweldig!
berlinetta zegt
Na het zien van livefoto’s ben ik er ook meer van overtuigd. Wat een gruwelijk dikke bak heeft Ford neergezet. Kunnen de Europeanen nog wat van leren. Ik ben benieuwd hoe die V6 klinkt.
twist zegt
@berlinetta:
Luister en oordeel zelf:
2016 Ford GT Supercar http://youtu.be/0X3yXa2jXeI
ahs1979 zegt
@twist: klinkt goed! Op basis van de video twee dingen: nog geen achteruit rij lichten en hoe gaan ze die gigantische voorruit met de wissels schoon houden?
twist zegt
@berlinetta:
Luister en oordeel zelf.
2016 Ford GT Supercar: http://youtu.be/0X3yXa2jXeI
ahs1979 zegt
@berlinetta: Op de foto’s van de beurs komt ie imo beter en mooier over dan de eerdere stock foto’s. Met de beursbabes ernaast zie je nu beter het perspectief en hoe laag hij wederom is. Ik hoop dat bij de uiteindelijke versie de reflecties rondom de achterlichten wordt beperkt. Dat vind ik wat minder. Maar voor de rest: prachtig!
Ram-G-maN zegt
Wel jammer dat de T-top achtige deurstijlen niet zijn behouden. Ze hadden wat gewicht op de vleugeldeuren kunnen besparen. De instap was echter nog nooit zo makkelijk geweest bij een Ford GT(40) zo te zien. Mooi ding.
Ram-G-maN zegt
@AutomotiveDesigner:
Foto ter verduidelijking wat ik bedoel.
gallardogt zegt
@AutomotiveDesigner: Weet je nog dat die Clarkson met geen mogelijkheid kon instappen. 3:14 :
https://www.youtube.com/watch?v=hVeGuCs1R4c
Ram-G-maN zegt
@gallardogt: Dat fragment is inderdaad legendarisch. xD
audiworker zegt
Hele mooie auto, maar in mijn beleving is het geen kenmerkende Ford meer. Als je tegen mij had gezegd dat het de nieuwe Noble was of een supercar van Lotus, dan had ik het ook geloofd.
Dimglor zegt
Ik vind het niets :-/
Ziet er gewoon echt raar uit…
Volgens mij kloppen de proporties ook niet echt…
papa zegt
@dimglor: ik kan je reactie wel snappen… voorkant dicht achterkant open… het lijkt wat raar
bedirhan zegt
Is dit de productie versie?
malefunk zegt
@bedirhan: Nee, Studiemodel… Kan nog wel even duren tot we de ‘echte’ te zien krijgen…
mrrallycross zegt
@bedirhan: ik vraag mij inderdaad ook af of dit een productie of een concept is
mashell zegt
Ford is er in geslaagd het jaren 70 gevoel goed vast te houden, beter dan de Italiaanse sportwagen merken.
jrk68 zegt
@mashell:
De GT40 stamt uit de jaren 60, maar ik snap wat je bedoelt.
De kenner ziet de stijlelementen van die GT40 hier onmiskenbaar in terug.
jensgib zegt
Wat een gave auto ik vind hem mooier dan de vorige model
malefunk zegt
@jensgib: ‘De vorige model” lijkt me sowieso sterk…
str8six zegt
Los gaan met het nieuwe scheurijzer? Betreft dit dan al de daadwerkelijke productieversie? Niet dat ik daar problemen mee heb want wat een brute verschijning!
vvti zegt
Ik denk dat alleen een yoga beoefenaar hier zonder problemen in en uit kan komen.
RobUSA zegt
Heel mooie auto maar die hou wel de deuren gesloten want wat is dat lelijk die enorme stukken plastic die daar aanhangen.
Oftewel gewoon netjes bescheiden om de hoek parkeren.
Carreza zegt
Ik heb even de live plaatjes bekeken en man man man, ik ben helemaal om! Dit heeft Ford werkelijk onwaarschijnlijk goed gedaan.
stanny zegt
Wat zijn die deuren breed! Check de foto waar de deur open is…
bmwe30325i zegt
Hier moet gewoon een v8 in.
jaapiyo zegt
@bmwe30325i: Daarrrrrrrr….moetttttttt….eeeeeeeeeen…
…
…
…V8 in.
jagxjl zegt
De lijnen en-profil doen mij wel denken aan het CX-75 concept van Jaguar. Niks mis mee overigens want ook dat is een prachtbak
jonasdg zegt
damn, zo had La Ferrari er moeten uitzien
maseratizzzzzzzz zegt
Ziet er gewoon goed uit, alleen snap ik dat sommige mensen moeite hebben met de achter kant … Net als bij de F12.
jrmpower24 zegt
@maseratizzzzzzzz: Deze achterkant is prachtig.
De achterkant van de F12 is gewoon een platte, misvormde mislukking.
jasbelle zegt
Jammer dat er weinig van de GT90 in te zien is, die had ik graag nog een keer op de weg gezien (buiten Gran Turismo)
carmasterr zegt
Het “Quartic” stuurwiel van de Austin Allegro heeft ook een tweede leven gekregen blijkbaar.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Austin_Allegro_Interior_with_Quartic_steering_wheel.jpg
Verder een onnoemelijk vette bak, lekker onderscheidend ook.
De V6 wil ik ‘m dan ook bijna vergeven.
carmasterr zegt
Geluidsimpressie van de 3.5 EcoBoost in een Daytona Prototype:
https://www.youtube.com/watch?v=0pB_DLWEf6s
Kuifje zegt
Ik ben niet erg blij met het nieuwe ontwerp. Ik was persoonlijk een giga fan van de GT en zie daar flink wat elementen van terug in het design, maar dit is net een kruising van een LaFerrari en een P1 en het is nu veel minder uniek dan de vorige GT (vergeleken met de concurrentie)
Ik hoop dat ik, hoe vaker ik hem zie, er nog van mening verander.
jaapiyo zegt
Ik wist het nog niet zeker…maar toen zag ik de LaFerrariesque deuren…
jaapiyo zegt
@jaapiyo: darn it
jaapiyo zegt
@jaapiyo: Ok dan niet
awesome zegt
Photoshop-meester Hugo Silva is al bezig geweest!
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/10847171_811994925539977_7176316736565711940_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9
ricksmits zegt
@awesome: oeff zo ga ik hem heel snel heel wat meer waarderen
pilot1988 zegt
De type benaming “EcoBoost”, why……. Zoiets past alleen bij een Fiesta, Focus etc.
pilot1988 zegt
Exterieur top!!!!
Interieur flop :(:(
Soulmaster zegt
Nu maar hopen dat de tank deze keer groter is dan de vorige. Want met 40L benzine had je net genoeg om het volgende tankstation te halen
tupperware zegt
@Soulmaster:
Daarom nu dus een V6..
Waar overigens niets mis mee is, behalve in de ogen van de kinderen die maar niet met hun tijd mee willen gaan of gewoon dom mee willen lullen, dat laatste is natuurlijk ook een mogelijkheid..
deventernaar zegt
Porno op wielen!
rufctr01 zegt
Dit ziet er gewoon erg goed uit.
truckertje zegt
Waarom geen V8?!?!
rammillius zegt
Race in de GT-Klasse tegen Bentley enzo? Wordt geweldig om te kijken dan!
tupperware zegt
@rammillius:
Mijn vermoeden is dat we hem op LeMans gaan zien, dat is dan de GTE-PRO klasse, net even boven de GT3 waar de Bentley in rijdt.
ter zegt
@rammillius: Ik hoop ook in de Blancpain GT series.
patrick zegt
Wat gaaf! Uit onverwachte hoek eventjes een supercar onthullen, en dat zonder teasers en lekken. FORD +1 !!!
varry zegt
Prachtig design en echt knap dat ze dit tot nu verborgen hebben gehouden!
Ok, misschien hoort in een GT een V8 te zitten, maar denk je dat daar een traan voor gelaten wordt als die 600pk in je reet drukt?
scottishcarspotter2000 zegt
Nee. Sorry, het uiterlijk is te druk, en een V6!? Kom op zeg, waar slaat dit op?
wolfssjrd zegt
Met die deuren sla je nog een gat in een muur, goejedag zeg
razzie zegt
Niks op de auto aan te merken maar het is geen Ford GT. De GT is en kan alleen met een V8. Hopelijk positioneren ze deze auto nog op een baby GT manier.
JaxDryke zegt
Mooie auto hoor. Waar Ford met de eerste GT (niet te verwarren met de GT40, die was en is epic) de plank mijns inziens helemaal mis sloeg, slaan ze hiermee helemaal terug. BENG..
Maar wel jammer van het dashboardkastje .. die is er namelijk niet.
biohazardracer zegt
Wat een schoonheid!! fuck Lamborghini, fuck Ferrari, Ik wil deze!!!!!
toyotafortuner zegt
Geweldig lekkere bak is het toch!
shicomm zegt
Qua looks ; oh jaaa…
Qua motor ; ….*kots*….
Het had zo perfect kunnen zijn… ;(
f1driver zegt
Zet maar op de oprit. Dat je aan de binnenkant bij de wielkast langs kan kijken is erg leuk
badboys zegt
Zeker een v/d mooiste supercars van nu. Een boel grote merken zullen met jaloerse ogen kijken richting deze Ford GT. Als Autoblog komt met een topic, “welke 10 auto’s zet je in je garage” ben ik benieuwd hoeveel mensen deze GT gaan opnoemen.