Voor de twijfelkonten met veel geld.
Je kent het wel. Je bent eens lekker in de markt voor een nieuwe Bentley Flying Spur. De W12 hoef je niet, dat vind je zó over de top, maar de V8 wil je eigenlijk ook niet, want dan denken de buren dat je bedrijfje misschien niet zo lekker draait en je gedwongen bent tot het instappertje. Speciaal voor hen heeft Bentley nu dé oplossing; de Flying Spur V8 S. Die heeft meer power dan de ‘gewone’ V8, maar niet de kijk-mij-eens-mentaliteit van de W12. En met meer power bedoelen we 520 trappelende paardjes in het vooronder. De gewone V8 heeft er 507.
De S staat voor sport en hoe laat je beter zien dat je sportief bent dan met een zwarte grille en een diffuser? Inderdaad. Dat zit er dus allemaal op. Net als een speciaal ‘S’ embleem, unieke kleuren van de lak én van het interieur.
De Flying Spur V8 S wordt op de Autosalon van Genève onthuld, de eerste klanten kunnen hem van de zomer bij de dealer ophalen. Wat hij gaat kosten is nog niet bekend, maar je weet; als je daar naar moet vragen, kun je hem niet betalen…
gregorius zegt
zullen we een ‘hoeveel PK gaat ie krijgen’ polletje doen?
nicolasr zegt
@gregorius: Goed punt. Ik ga dat er eens bijzetten!
cliosport2000 zegt
@gregorius: Ik denk 520 ;)
roppp zegt
@cliosport2000: om te voorkomen dat ie in de klasse van de inmiddels normaal geworden 1000pk Audi’s terecht komt, schat ik in dat Bentley met minimaal 2.132pk en een koppel van 3.819Nm komt.
Dutchdriftking zegt
Fijn, maar dan prefereer ik toch de Mulsanne. Als je dan toch een hele dikke Britse limo wilt, en geen zin heb in een Rolls is dat toch perfect?
scottishcarspotter2000 zegt
@dutchdriftking: de Mulsanne is toch meer een wagen om rechts achterin te zitten, de Spur rijdt je zelf
scottishcarspotter2000 zegt
@scottishcarspotter2000: *rijd, beetje dubieuze zin anders
stationcar zegt
@dutchdriftking:
Heb je het prijsverschil gezien tussen deze en de Mulsanne?
Scheelt een ton ofzo…
De Mulsanne mag je hebben voor ruim 4 ton, deze krijg je voor ca. 3 ton. Dit is dus meer een concurrent voor de Mercedes S met een dikke motor, of een BMW 760.
Ik zou persoonlijk deze auto best willen hebben eigenlijk, hihi
Dutchdriftking zegt
@stationcar: Niet helemaal. Ik ben laatst in de configurator helemaal los gegaan op de S8 plus, ik kwam niet hoger dan €259.000,- , er zit daar nog een aardig gat tussen dus. Maar ik denk dat wanneer je 3 ton kan betalen aan een auto, 4 ton ook geen probleem is. Maar uiteraard zullen ze beiden prima verkopen, want anders hadden ze een van beiden wel uit het gamma gehaald.
stationcar zegt
@dutchdriftking:
Ik had het ook niet over de S8, de Audi A8 topmodellen zijn een stuk goedkoper dan de Mercedes en BMW topmodellen.
Een standaard S600 lang kost al 2,3 ton, en een standaard S65 AMG Lang kost je al ruim 3 ton, zonder opties…
7 series zijn vaak iets goedkoper, maar vorige 760Li kocht je voor pak hem beet 2,3 ton, binnenkort komt de M760Li xDrive op de markt, en reken maar dat die voor minimaal 2,6/2,7 ton in de prijslijsten staat. Als het niet meer is.
berlinetta zegt
@stationcar: De A8 W12 kost 216.000 kaal. Dus zoveel zit Audi er niet vanaf.
dampu020 zegt
@dutchdriftking: je praat onzin (over de prijs) als jij een auto van 30k kan betalen, dan kan je niet een auto van 35k betalen..
Dutchdriftking zegt
@dampu020: als je 3 ton stuk slaat op een auto heb je meer achter de hand, dat lijkt me op zich niet meer dan logisch.
dampu020 zegt
@dutchdriftking: klopt. Maar dat is niet wat jij zei. Jij zei dat als iemand een auto van 300k koopt ook een van 400k zou kunnen kopen en dat is wel onzin..
berlinetta zegt
@dutchdriftking: Ik werd even nieuwsgierig van jouw configuratie dus ik ben eens even helemaal losgegaan op de optielijst van de A8 W12: 315.469 euro. Bijna 1 ton aan opties dus.
Dutchdriftking zegt
@berlinetta: Ik dacht dat de S8 het duurste was en ben daarom daar mee aan de gang gegaan. De W12 is blijkbaar door de C02 tax nog duurder.
pinut187 zegt
@dutchdriftking: Mulsanne is wel stukken lelijker…
pomoek zegt
Haha, probleem opgelost voor mensen zonder problemen!
viezefreddyw zegt
Wauw, ik vind hem echt heel erg mooi. Ik vond de Flying Spur altijd al fraai, maar deze vind ik erg fraai. Mooie kleur ook, staat hem erg goed.
bukitty zegt
Die achterkant blijf ik toch wat minder vinden. Doe mij maar een Continental of Rolls
henkhupelschoten zegt
Maybach S500? Chippie erin en ben je waarschijnlijk een ton goedkoper uit…
berlinetta zegt
@henkhupelschoten: Die ton goedkoper doet het niet zo goed bij de country club.
Rob zegt
@berlinetta:
Chippie ook niet ;-)
henkhupelschoten zegt
@berlinetta: Dat is waar, had ik moeten weten…
fmgarcia zegt
Waar zit die V8s badge nou? Lijkt bij de c stijl. Das echt niet mooi dan.
nicolasr zegt
@fmgarcia: Inderdaad bij de c-stijl. En niet mooi? Ik kan me herinneren dat Mercedes zijn V12 badge daar bij de W140 ook had zitten. Dat vond (en vind) ik pure porno! Dus dit kan mij ook wel bekoren
Edge zegt
@nicolasr: Klopt! Als ik mij niet vergis zat ‘ie inderdaad op de C-stijl, weggemoffeld tussen de deur en het klepje van de tankdop.
knipperlichtje zegt
@nicolasr: en Maserati plakt hun logo op de C-stijl, ook erg mooi!
Edge zegt
@knipperlichtje: Het is een terugkerende trend, zou je bijna zeggen. Maserati doet het, Mercedes doet het met de Maybach-logo’s, BMW gaat het doen met de iPerformance modellen en nu dus ook Bentley.
fmgarcia zegt
@nicolasr: Het is een smaakkwestie natuurlijk, persoonlijk hou ik van zo clean mogelijk. Zeker bij auto’s van bijna 6 meter. Ik vind dit ook zeker niet lelijk hoor het is een mooi chic/sportief logo, maar zou het er zelf aflaten. Voor deze ‘mysterieuze prijs’ zou ik sws een Cayman en een macan turbo aanschaffen.
sanderm3 zegt
Who cares wat de buren denken..
turboboy zegt
Ik wordt een beetje moe van die VAG tactiek, elk model zoveel uitvoeringen.
Vindt hem verder wel aardig maar hij komt niet in de buurt van een mooie Brooklands.
Citrofiel zegt
@turboboy: Daar zeg je ook wat… Voor een Brooklands zou ik alle auto’s laten staan. Mocht ik er ooit, door een bizarre samenloop van omstandigheden, één in bezit krijgen, dan ga ik Autoblog een verzoek sturen om mijn naam te veranderen. Dan maar geen Citroën meer. Moet je nagaan hoe graag ik die Brooklands wil. ;)
mrrallycross zegt
Gewoon je standaard v8 laten tunen
Citrofiel zegt
@mrrallycross: Tunen is voor paupers. Tienduizenden euro’s extra betalen voor een paar pk extra en een leuk logootje van een speciale uitvoering, dán hoor je er pas bij!
gtwillem zegt
Ik zou een gewone V8 prima vinden. Alhoewel het wel frappant is hoeveel harder de V8 S loopt met die 13pk meer. Zeker boven de 290 kost het een enorme moeite om er meer snelheid uit te halen. Normaliter is 13pk niet eens goed voor 1 km/h, laat staan 11. Dus is er meer veranderd aan de aero of bakverhoudingen? Het zal toch niet die diffuser zijn?
mashell zegt
@gtwillem: misschien gewoon een begrenzer eraf? Dat ze de gewone op 290 begrenzen om een bepaalde band te kunnen gebruiken. Dat de S op andere banden staat en dan sneller mag.
Citrofiel zegt
Zo’n Flying Spur is in de goede kleur (zoals deze) een stijlvolle verschijning. Hoewel de lompere loop van een V8 wellicht meer past bij Bentley (denk aan de eeuwige 6.75L), lijkt de W12 gevoelsmatig beter bij deze FS te passen. Maar goed, ik houd het slechts bij dromen dus who cares wat ik ervan vind.
camber24 zegt
Hallo marketinggelul!!
lekbak zegt
Wat is zo’n Bentley toch een oneindig stuk chiquer dan een rolls royce. Erg mooie wagen dit, vind ik. De gewone V8 is natuurlijk meer dan genoeg maar ik zou deze ook mijn garage niet uit trappen.
hight96 zegt
Wauw wat een ding! Zoiets zou ik nou graag op m’n oprit zien, en elke keer als ik wegloop, kijk ik weer even om ?
pinut187 zegt
Chique kleurtje!