Zijn komst was allesbehalve een verrassing, maar in Genève mocht dan eindelijk het doek eraf. Nu krijgen we van de importeur ook de vanafprijzen voor zowel de diesel als de benzine. Voor het vergelijk zetten we de Italiaan ook even tegenover zijn grootste tegenstrever: de Jaguar F-Pace.
Je krijgt in eerste instantie twee keuzes qua motorisering, een 275 pk sterke 3.0 V6 turbodiesel of de Levante S met drieliter twinturbo V6 die met wat hulp van Ferrari tot 430 pk komt. Deze komt iets later ook in iets tammere variant beschikbaar, al is het met 350 pk evenmin behelpen.
De goedkoopste Levante is -net zoals bij de technisch sterk verwante Ghibli- de diesel. Deze mag in België weg voor minimaal 73.200 euro (71.000 euro in Luxemburg). De Levante S met 430 pk kost je in België 91.000 euro (Luxemburg: 88.000 euro). Op Nederlandse prijzen is het nog even wachten, maar die zullen ongetwijfeld hoger uitvallen.
UPDATE: de wens is de vader van de gedachte blijkbaar, de prijzen blijken Belgische en Luxemburgse prijzen. Bovenstaande tekst is inmiddels aangepast, sorry aan iedereen die al bij de dealer stond…
meneer zegt
recept voor succes?
hmm, lijkt mij dat jaguar nogal een voordeel heeft met de 20D… reken er niet op dat de duurdere varianten van beide wagens heel veel verkocht gaan worden
harrie zegt
F-Pace anytime, het design van de Levante is mij te achterhaald en anoniem.
viezefreddyw zegt
Het zijn prima prijzen denk ik, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt totaal geen lelijke auto vind. Ik hoop dat Maserati hiermee een succesje gaat boeken om vervolgens een dijk van een opvolger van de Gran Turismo kan produceren. De Gran Turismo vind ik een tijdloze schoonheid, maar de (eventuele?) opvolger duurt nu wel een tijdje moet ik zeggen.
pieterpoes zegt
@viezefreddyw: En wat dacht je van die Alfieri! Die mag zo langzamerhand ook wel eens in het productiestadium terecht komen. Wat wordt dat een beauty (als hij er daadwerkelijk komt). Zeer grote concurrent voor de F-type en 911.
kennone zegt
Ik snap wel waarom ze dit doen. Maar vind het zo sonde van het merk..
carello zegt
Ik zag elders deze prijzen maar dan de hoge voor België en de lage voor Luxemburg. Klopt dit dus wel Dizono? Zou betekenen dat hij nog goedkoper is dan de Ghibli in Nederland, lijkt me stug. Nederlandse prijzen nog niet bekend toch?
brave zegt
@carello: ik vond de verschillen BE en NL ook al erg klein. Zou me idd niks verbazen als jouw theorie waarheid is.
Dizono zegt
@carello @brave: helaas heb je gelijk… Nederlandse prijzen laten helaas nog even op zich wachten, komen we snel op terug.
carello zegt
@Dizono: helaas inderdaad! Al geupdate zie ik. Is de vader de wens van de gedachte of de wens de vader van de gedachte? ;)
Dizono zegt
@carello: ik ben ook een soort Maserati geloof ik, snel maar niet helemaal foutloos… :/
wouterstruik zegt
@Dizono: 102.500,- incl Btw/bpm voor de diesel
brave zegt
Ik vind het maar raar, die kier bij grill en motorkap. Krijg de neiging om hen dicht te drukken. Maar goed, dat zal ik niet zo vaak hoeven te onderdrukken, want deze ga je zeer weinig tegen komen op straat.
sergio72 zegt
Ik hoop dat dit een succes word! Prijstechnisch goed met zijn concurrenten. Gewoon een dikke Maserati! Hopelijk zien we minder de lelijke Cayenne en Q7 op de weg.
berlinetta zegt
Met andere woorden: we moeten in Luxemburg gaan wonen.
rvds15 zegt
Valt me nog mee, wel jammer dat je meteen geassocieerd word als voetballer in zo’n wagen. Dus niet zo ideaal om mee aan te komen bij een klant….
berlinetta zegt
@rvds15: Als je al klanten hebt, dan weten ze heus wel over je dat je geen voetballer bent.
nidlaobud zegt
Als je een SUV wilt met een Aziatisch uiterlijk en daarvoor veel minder wilt betalen, dan raad ik je KIA of zo aan.
Dutchdriftking zegt
Mooie Cayenne concurrent toch?
henkhupelschoten zegt
Zelfs ik zou hier een GLE voor laten staan! Man wat een mooie auto. En we moeten de kleintjes helpen toch?
lincoln zegt
Wat een lomp hok .. Typisch maserati ..
De enige reden om zo een ding te huren/lenen/leasen/kopen is omdat je zo graag een maserati wil rijden ..
En omdat elegantie niet in je woordenboek staat ..
harrie zegt
@lincoln: Heb je het nou over Hubert Mollenkamp?
Rob zegt
@harrie:
LOL! ;-)
Als je die kop (sorry, het hoofd) van die vent ziet, is de Levante inderdaad echt iets voor hem.
http://cdn.elsevier.nl/Resizes/480×320/PageFiles/68/31/233168/001_RBIAdam-image-1537874.jpeg
gregorius zegt
Volgens mij heeft de update de vergelijking weggehaald.
Zover ik het zie, kan je de F-Pace 3.0 diesel vanaf 58k krijgen in Belgieland. Dat is 15k minder als de Levante.
Vink je het duurste pakket aan op de F-Pace 3.0 diesel, zit je op de 72k. Dan zit je goed in de opties, maar heb je nog niet alles.
Vraag me af hoeveel opties er nog bij de Levante moeten komen.
ramshoek zegt
Heeft Jomanda een nieuwe baan?
Of heeft Maserati haar blauwe jurk van Marktplaats geplukt.
Rob zegt
Prima ding toch? Dat het er werkelijk niet uit ziet is toch niet zo relevant in dit segment. Past prima tussen de Volvo XCautoblog-auto-van-het-jaar (LOL!) en die voor mij onbegrijpelijke Jaguar F-Pace.
En wat zit er eigenlijk onder de koets? Een Jeep?
scottishcarspotter2000 zegt
Valt me (gokkend op Nederlandse prijzen) nog mee
Edge zegt
Even ter vergelijking, een Cayenne Diesel kun je in België vanaf € 69.696,00 ophalen. Dat is ongeveer € 3500,- goedkoper dan de Levante met dieselmotor. De Cayenne Diesel kost in Nederland € 94.600,00. Als het prijsverschil enigszins gelijk blijft, zou de Levante diesel hier in Nederland dus net onder de de € 100.000,- blijven.
dunhozzie zegt
@Edge: ligt natuurlijk aan zijn uitstoot etc, maar dank voor het opzoeken!
baap zegt
Die blauwe jurk heeft meer uitstraling.
wouterstruik zegt
Vanaf prijs in NL is Euro 102.500,- incl. Btw/Bpm
dutchcorvette zegt
Heb ik net een nieuwe cayenne besteld.. Dit was serieus het wachten waard.. Maar wie weet
pinut187 zegt
Zal het goed doen in Azië!
WinkeB zegt
Leuk, die Belgische prijzen. Zouden jullie altijd mogen doen.
3246cm252kw zegt
Leuke prijs zo voor in Nederland! Tegen dit tarief gaat die zeker knallen in NL!
w0o0dy zegt
Prijsniveau zou rond die van de Xc90 en tussen de diesel Macan en Cayenne moeten liggen.
Autocar is erg enthousiast over de wegligging (“like a rwd hot hatch”) en zegt dat de auto ruimer is dan het uiterlijk doet vermoeden. De Cayenne was duidelijk het mikpunt qua sportief weggedrag en het lijkt ze gelukt.
w0o0dy zegt
@w0o0dy: tussen v6 Cayenne diesel en V8 Cayenne diesel. En alleen de Q7 is goedkoper. De Xc90, de gleich en de Range Rover Sport zijn vrijwel in alle uitvoeringen duurder zegt Autocar