Na een haffel spyshots en paar plaagplaatjes kunnen we je nu de Europese versie van de nieuwe Ignis laten zien.
Op de beurs in Parijs wordt ‘ie volgende week officieel gepresenteerd dus we lopen feitelijk op de zaken vooruit. De nieuwe Ignis komt met een 1.2 DualJet benzinemotor, goed voor 90 pk. Helaas heeft Suzuki nog geen verbruiks- of prestatiecijfers vrijgegeven, maar die volgen dus binnenkort. Wel krijgt de 1.2 elektrische ondersteuning.
De hoge zitpositie geeft net wat meer overzicht op ’s lands wegen en met name voor een wat ouder koperspubliek zal de ruime instap een mooie bijkomstigheid zijn. Verder komt de Ignis met het optionele AllGrip 4×4-systeem en Dual Camera Brake Support. Dit systeem gaat afgaande op de camerabeelden automatisch in de ankers bij naderend onheil.
Verder kan de Ignis tot op zekere hoogte worden gepersonaliseerd. Kennelijk hebben ze bij Suzuki goed naar de mannen van MINI gekeken, waar klanten regelmatig losgaan met een Union Jack op het dak en andere fratsen. In januari staat de nieuweling bij de dealer, dan worden ook de prijzen bekendgemaakt.
mrrallycross zegt
Ziet er leuk uit
willeme zegt
Het is een ware charmeur!!!
Check die achterkant, een hommage naar de Suzuki GX100. Een van de betere manieren om lol te hebben met je broek áán.
Arnoud zegt
@willeme:
Inderdaad erg geinig gedaan. De beoogde kopersgroep zal het onmiddellijk zien en met weemoed terugdenken aan die karretjes.
willeme zegt
@original_arnoud: De bejaarden bedoel je? Je moet inderdaad wel flink oud zijn wil je de introuductie van de GX100 kunnen herinneren. Maar op zich maakt dat verder neit uit: dit is gewoon een te gek retro karretje. Hopelijk gaan ze hem ook GX100 noemen in plaats van Ignis (beetje rare naam heb ik dat altijd gevonden)
potver7 zegt
@willeme: Ik heb dan liever een mooie auto met het rijgedrag van de GX100. Deze achterkant kan me gestolen worden en detoneert nogal bij de voorkant.
willeme zegt
@potver7: Rij-eigenschappen waren lichtelijk gevaarlijk, volgens mij. Dus dat is goed! Maar ik vind die GX100 achtige achterkant op zich wel passen bij de voorkant. Gewoon een klein stoer bakkie. Net als de GX100.
rikkon zegt
@willeme: http://www.suzukiklassiekers.nl/images/SC100GX/CoupeFolderHart.jpg
willeme zegt
@rikkon: Kijk! Dat was nog eens reclame. Die proporties zijn echt uniek voor de GX100. Blijft liefde op het eerste gezicht :)
Author zegt
@willeme: mooi ding, die GX100! Best een coole typenaam ook, jammer dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt.
Esprit_de_Flandre zegt
@mauritsh: GX100 wordt nog steeds gebruikt als typenaam hoor. Door Honda. Google maar ‘s…
berlinetta zegt
Ik vind hem best cool. En met 90 pk in zo’n autootje kun je nog wat lol beleven.
Tonnie zegt
@berlinetta: ja, een van de toffere auto’s in z’n klasse! En 90pk is zeker niet verkeerd!
mashell zegt
De wagen oogt zo smal en wiebelig dat ik bang bent dat je deze beter niet met meer dan 20 km/h snelheidsverschil kunt inhalen. En om ze flauwe rijdende koelkkast grappen te besparen raadt ik opa en oma aan deze niet in het wit te bestellen.
suzikubelona zegt
@mashell: Inderdaad hoog en smal. Ik dacht eerst dat dat gezichtsbedrog was, maar op deze foto van de achterkant zie je het nog beter.
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201509/2016-suzuki-ignis-4_600x0w.jpg
peug206 zegt
Mooie auto (voor mn grootouders)
MilleMiglia zegt
Budget voor een fotoshoot was wel op precies?
derek306 zegt
@millemiglia: het gaat toch om de auto?
banaan7 zegt
@derek306: niet dat je nu erg veel van de auto kan zien
trustmeiamanengineer zegt
Kek wagentje hoor. Lijkt alleen wel een beetje op een brommobiel…
straatzakelijk zegt
Ik vond die vorige Ignis wel kek. Sommige hebben een sportpakket met body-kit. Dit is meer de opvolger van de Jimny?
baardmijt zegt
@straatzakelijk: Die hebben naast die bodylotion ook een 20mm verlaagd onderstel, Recaro’s standaard en een 109 pk sterk gretig 1.5 motortje.
Best grappig en grippy ook, motor en bak zijn prima, alleen de besturing wat vaag helaas.
baardmijt zegt
@baardmijt: Hmmm… Voor ‘bodylotion’ zou je eventueel ook ‘bodykit’ kunnen lezen. Dan klopt het iets beter.
Esprit_de_Flandre zegt
@baardmijt: had je niet moeten corrigeren. Bodylotion klinkt beter…
Dutchdriftking zegt
Best hip toch?
cadrez zegt
hahahahahaahahahahahaaa.
Sorry meer kan ik er niet over zeggen.
granlusso zegt
@cadrez: Liever een Brabus met 800pk dus?
kniesoor zegt
Zo’n autootje vol-electrisch met een range van minimaal 300 (echte) kilometers lijkt me een ideaal ding. Voor over enige jaren :-)
freezzr zegt
Ook verkrijgbaar in 50km/h versie.
derek306 zegt
Dit is nou een leuk auto’tje voor de bergen! Klein, 4×4, 90pk (aangezien je in Oostenrijk voor de uitstoot en pk’s moet betalen) ik ben alleen nog niet over de c-stijl..
toyotafortuner zegt
Best een guitige karretje met prima looks.
Henk_he zegt
Nog een grotere dode hoek achter de C-stijl dan mijn V40. Hopelijk zijn parkeersensoren en convex dodehoekspiegels standaard.
lekkerlinksrijden zegt
@Henk_he: daar kan een vrachtwagen in verdwijnen
oxymoron zegt
@henk_he: Dit is Japans. In het thuisland zit er automatisch een achteruitrijcamera bij, net als een automatische bak. Wij zullen dat als ontwikkelingsland wel niet krijgen.
Rob zegt
Ah, concurrentie voor de FIAT Panda en Citroen Cactus. Moet zeggen dat ik die twee mij een stuk gezelliger lijken.
Overigens heb je voor 15k al een nieuwe Suzuki Baleno (een ruimere Swift). Dat lijkt mij aanzienlijk meer auto dan dit karretje.
oxymoron zegt
@rob: De Baleno is laag en kaal, klaagt een Australische site. Deze Ignis is hoog (1.60m) en even breed als de Baleno. Maar geen gooi- en smijtkarretje als de Swift, nee. Gewoon degelijk vervoer.
scottreeder zegt
Dat zij-aanzicht <3
Leuk bakkie, word er een beetje hebberig van :)
Mika_Hakkinen zegt
optionele AllGrip 4×4-systeem… kijkt na de auto… hahaha te grappig en ja de fiat panda 4×4 is top. Klinkt gewoon grappig in combinatie met deze auto. Geinig!
oxymoron zegt
@mika_hakkinen: Bijna alle kleine Japanse auto’s zijn met 4×4 te krijgen. Ze hebben daar ‘s-winters sneeuw, en niet weinig.
dieselbougie zegt
Suzuki IsNiks
Rossi zegt
Nieuwe Aixam? Wat een invaliden voertuig is dit zeg
autodrome zegt
De verhoudingen kloppen niet, waarom zo een afgekspte achterksnt in vredesnaam ..
oxymoron zegt
@autodrome: Japanners tekenen gebruiksauto’s door 4 man 2 aan 2 op keukenstoelen te zette en daar dan een lijn omheen te trekken. Zoek voor de aardigheid op YouTune naar de Toyota Spade of Porte. Praktischer dan dat vind je ze niet. Maar wordt dan ook niet geëxporteerd.
Citrofiel zegt
Suzuki slaat een interessant pad in, met het onderscheid tussen de rationele en de leuke lijn. Ik gun ze wel een succesje.