Affengeil, we hebben nog wat meer BMW nieuwtjes

Auteur: , 51 Reacties

Na het doorslaand succes van de aflevering van gisteren kwam er vandaag een man in een waterafstotende parka langs, om ons nog meer te vertellen over wat BMW van plan is in de komende jaren.

Gisteren meldden we je al dat er een man in regenjas op bezoek was geweest om ons te vertellen dat de huidige BMW 1-serie en 3-serie nog wat langer door moeten dan je normaal zou denken. Om dat succesvol te laten verlopen krijgen de modellen die beide al een keer onder het mes zijn gegaan hoogst waarschijnlijk een tweede facelift.

Vervangers zullen naar verwachting op zijn vroegst pas eind 2018 worden aangekondigd. Vele BMW-fans zullen daar wellicht niet rouwig om zijn, daar het ook betekent dat de 1-serie nog even doorgaat met RWD. De opvolger krijgt vrijwel zeker FWD, hoewel er in de wandelgangen wel eens geruchten de kop op steken dat daar intern nog een beetje over getwijfeld wordt. Hoe dan ook wordt die gruwelijke gebeurtenis dus nog even uitgesteld.

De 1-serie en 3-serie zijn voor de Nederlandse markt natuurlijk ontzettend belangrijk voor BMW, maar ook de rest van het gamma staat volgens onze bron de nodige vernieuwing te wachten. Enkele dingen wisten we al, maar er zaten ook nog wat echte nieuwtjes bij.

Over enkele maanden krijgen we de minimaal gefacelifte 6-serie voor de kiezen. Het gaat hier om een update met wat nieuwe kleurtjes en dergelijke. Na de introductie van de nieuwe 5-serie (rijtest) verwachtten velen een ingrijpendere facelift van de ‘zes’, maar dat zit er niet in.

In de zomermaanden komt de nieuwe 5-serie Touring ten tonele, gevolgd door -jawel- een Siebener met een vierpitter op satan-sap. Het wordt de eerste keer dat de 7-serie uitgerust wordt met een vierpits diesel. Met de introductie van dit model komt waarschijnlijk de 725 badge terug die we voor het laatst zagen op de E38.

Volgend jaar gaat BMW vooral los met de X-modellen. Naast de al aangekondigde X7 komt er ook een nieuwe X5 en wordt de M-badge verder verwaterd met de X3M en X4M. Het is opvallend dat er alweer een nieuwe X5 op de rol staat omdat het huidige model (rijtest) nog niet zo lang op de markt is. Aan de andere kant baseert dit model nog grotendeels op de tweede generatie X5, dus zo vreemd is het ook weer niet. Een andere verklaring zou kunnen zijn dat de nieuwe X5 de nodige techniek deelt met de X7.

Aan de onderkant van het gamma komt er in 2018 ook nog een 2-serie Gran Coupé. Dit model kan dan de strijd aangaan met de Mercedes CLA. Net als de concurrent uit Stuttgart krijgt deze 2 GC de aandrijving zeer waarschijnlijk op de verkeerde wielen.



51 reacties

2 serie Gran Coupé… Ben benieuwd! Nieuw boevenbakje?
@matonias: is er daarna nog ergens een gat te vinden in de modellenlijn om nog een model te lanceren?
@lekkerlinksrijden: Tuurlijk wel, elke X als cabrio versie.
@bogey: die is leuk, ik zie m ook hahaha
@bogey: NEE!!! Breng ze alstublieft niet op dit soort rare ideetjes…
@hight96: een hoog op de potenstaande 7-zits badkuip. Moet kunnen
@lekkerlinksrijden: i8 roadster
@matonias: de nieuwe bijteller voor accountmanagers met haast/stress en dat graag afreageren op de rest van het verkeer.
Je weet wel, die gasten die nu in een CLA met 16″ velgjes rijden…
@awesome: haha, ja precies. Maar de meest hinderlijke en agressieve accountmanagers rijden momenteel in een Renault megane (’t liefst zo’n zielige GT line). En snel dat ze denken te zijn met hun 14 % bijtellings torretje. Echt opvallend hoe die lui, met name op de snelweg, rijden.
@cpp1: en de peugeot 308 niet te vergeten
@alexnaoumov: De 308, De absolute topper als t om gefrustreerde acountmanagers, recruters, accountants en dat soort volk gaat… duidelijk geen verstand van auto’s want ze hebben ook nog eens t idee alles te snel af te zijn.
@cpp1: Audi A3 voorop als het om irritant rijgedrag gaat, gevolgd door V40/308/Megane
@matonias: zo lang die rwd is wordt dat niks. Te weinig binnenruimte. De 1 serie heeft dat probleem ook al en juich fwd voor de 1 serie ook toe.
Nieuwe X5? Voor mijn gevoel is dat ding net op de markt. Hij heeft nog niet eens een facelift gehad.
En jammer dat er nog meer M-varianten van de X-serie komen. BMW wordt voor mij steeds minder begeerlijk. Gelukkig is er Jaguar en hopelijk Alfa om die plaats op te vullen.
@berlinetta: BMW boet voor de gewone modellen idd enorm in. Te weinig onderscheidend om resoltuut voor dat merk te kiezen. Enkel de modellen met de 6 in lijn of meer, of de modellen in het luxesegment zijn, voor mij althans, nog de moeite waard. Jaguar bouwt prachtige wagens, helaas kan hun interieur nog steeds niet concurreren met dat van een BMW…
Ik ben wel benieuwd naar die 2 serie gran coupe. Lijkt mij wel een kek wagentje.
@kraakensmaak: Die gaat dus voor 99% hierop lijken.
X3M! Ik weet niet waarom maar die lijkt me écht gaaf!
Ze zijn bij BMW wel aardig de weg kwijt. Wie weet dat dit tot ze door begint te dringen. Misschien gaan ze zich realiseren dat ‘Freude am Fahren’ een sterke kernwaarde van BMW is die ze steeds verder aan het verkwanselen zijn. En misschien daarom dat de nieuwe 1-serie en 3-serie langer op zich laten wachten. Met als resultaat aantrekkelijke achterwielaandrijvers die efficiënt en modern zijn en fantastisch rijden.
@jippie: Nou, ik denk dat BMW dondersgoed weet wat ze doet, daarnaast is er voor de puristen genoeg keuze.
@granlusso: Als de markt er niet om zou vragen zouden zij het niet bouwen. Bmw verkoopt ieder jaar beter dus hebben zij het gelijk aan hun zijde. Of wij het mooi moeten vinden is een ander verhaal maar een hoop mensen op deze aardbol iig wel
@granlusso: ja, de aandeelhouder tevreden stellen. Dat doen ze prima tot nu toe maar dat neemt niet weg dat het merk voor liefhebbers van leuke, sportief rijdende auto’s steeds minder interessant wordt. Tuurlijk, in de hogere klassen is er nog wel wat lekkers te vinden maar dat wordt ook minder. Bijvoorbeeld: een M5 die motorgeluid kunstmatig door de speakers laat klinken is gewoon niet cool. Verder: 10 cilinders worden 8 cilinders, 8-cilinders worden 6, 6 wordt 4 en 4 worden er 3. Dat zijn geen ontwikkelingen waar de echte liefhebber enthousiast van wordt.
@jippie: Snap je wel, alleen ik krijg er een beetje een V&D gevoel bij
@jippie: En niet te vegeten de 5 en 7 serie……beiden achterwiel aandrijvers en ook nog de beste in de klas
@jippie: efficiënt is natuurlijk extra lastig met het extra gewicht en de wrijvingsnadelen die achterwielaandrijving met zich mee brengt. Op zich zouden een modellen als de 1 en 3 serie met voorwiel aandrijving beter af zijn. Met een normaal motorvermogen (<200pk) merk je er niks van in het rijgedrag en met voorwielaandrijving heb je meer interieurruimte die je wel merkt.
Vraagje voor jullie bron:
Waar haal je zo’n waterafstotende parka?
@rikus: Ik gok bij BMW Nederland
Hier klopt totaal niks van. De voorstelling van de nieuwe 3 reeks komt dit jaar net na de zomer. Bestellen kan vanaf november en de eerste uitleveringen zullen plaatsvinden vanaf februari 2018. 2 faceliften op 1 model, haha.. waar jullie het toch vandaan. Dat doet BMW nooit!!
@bmw535dxdrive: idd, die nieuwe 3 staat al op de planning. Kan het ook niet volgen.
En de opvolger van de Z4?
@donvincenzo: Komt in 2024.
@donvincenzo: Die gaat Z5 heten.
Back to 25TDS!!!
Daar waar we bij het vorige artikel om vroegen. 2 serie gran coupe! Ik ben benieuwd.
En weer zon 3 openingen onder/lampgrillamp-neusconfiguratie, gelijk Opel, Renault, Nissan, Mercedes, Audi. Ik vind het zoooooooooooooooooooooo lelik! Doe es iets nieuws!
Ten eerste is een 4/5 deurs nooit een coupé, stop it!

Daarnaast zie ik mijn mooie merk BMW als een zinkend schip. Alle kernwaarden gaan verloren. RWD verdwijnt langzaam, M-modellen van X-modellen, 2GT en 2AT?, 5 is weinig vernieuwend, meer speakers in de 5 voor nog beter uitlaat geluid, 540i met een 3.0 6il, m4 GTS is walgelijk, 320i met 2 uitlaatpijpjes voor walgelijke leaserts….ik kan helaas nog even doorgaan.

Ik snap dat downsizing hot is en min of meer verplicht is, maar dit gaat te ver.
@87sandyd: jouw mooie merk werkt aan zijn toekomst. BMW is een aartsconservatief merk met aartsconservatieve klanten (klanten zijn de mensen die de wagens nieuw kopen). Als ze niet vernieuwen gaat het merk dood want die babyboomers willen geen “sportieve” wagen meer. Gelukkig kan een merk als BMW door platform strategie een enorm modellen palet onderhouden zodat er voor elk wat wils is. Purisme verkoopt geen auto’s, gezeur en gejammer ook niet.
Volgend jaar een LCI van de 3 reeks? Dacht dat hij er in 2016 er al ene had gehad.
X5 wordt vroeger hernieuwd omdat die hetzelfde platform als de X7 gaat delen.
De X3 voor 2017 staat al langer op de planning. De X4 gaat waarschijnlijk snel volgen. X4 kreeg van bij het begin al kritiek op het verouderde interieur.
De Audi S versies en de recent geintroduceerde sub-AMG’s bij Mercedes zijn een doorn in het oog. De M afgeleiden het antwoord.
Er was ook nog sprake van een 540e maar daar hoor je niets meer van.
Zeker op vlak van interieur gaat BMW bij de 3 en 4 reeks modellen een tandje moeten bijsteken. Daar worden ze duidelijk overklast door de A4’s en C reeks.
Ik vraag me af hoeveel jullie man in regenjas gedronken heeft. Dat verhaal van een uitgestelde 3 reeks is onzin. De voorstelling volgt later dit jaar.
Ik wil n 1 serie sedan… Kan dat ook geregeld worden BMW?
@jerry: ja dat is dan de 2-serie gran coupé. Persoonlijk krijg ik braakneigingen van zoveel marketing gebral.
De x3m lijkt me wel gaaf
Van de X3 is er toch nooit een facelift geweest? Werd die niet al ruim voor de huidige X5 gelanceerd. Dat lelijk ding lijkt al een eeuwigheid mee te gaan!
@leaper035t: jawel in 2014 is er een redelijk ingrijpende facelift geweest (voornamelijk in het interieur)
Echter wordt de gloednieuwe X3 dit jaar ook verwacht (Frankfurt?), pas daarna zal de X3M eraan komen.
Fkng hell, een 4 cilinder torretje in een 7er. Ik vind mijn 2.0 viercilinder diesel al te min in m’n 3er e91…met name geluidstechnisch niet goed. Nu zullen ze dat ding in de 7er wel als een malle isoleren, maar toch. Hier moet gewoon minimaal een 6 cilinder in.
De 8-serie komt ook nog!
Nieuwe 5, dan vind ik dat er ook heel snel een nieuwe moet 6 komen, ik kijk ook uit naar een 8 serie of een grancoupe of fastback ding ofzo oid
We moeten er toch aan geloven met die voorwielaandrijving
Tsja ik vind rwd ook prettig rijden maar een kleine hatch met rwd zal nooit echt ruim worden. Zeker als je ziet dat de gemiddelde 1 koper / leaserd het verschil niet cq uberhaut niet weet welke wielen worden aangedreven snap ik wel dat ze voorfwd gaan
Een 7 serie met 4 cilinder. Slik. Wat zijn ze toch allemaal aan het doen daar. Dan kun je net zo goed een Volvo S90 kopen hahaha. En hou je nog 50k over. Domme zet van BMW net als voorwielaandrijving. Dan maar een xDrive

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).