Onthuld: Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Gepost op 28-02-2006 om 13:05 door - 234 Reacties »


Vandaag was het zover: onze nationale trots Spyker onthulde in Geneve zijn meest recente model: de Spyker SSUV ofwel de D12 Peking-to-Paris.

De D12 Peking-to-Paris met doek overheen onthult toch al heel wat van de vorm. De typische Spyker neus is aanwezig, maar is voor de SUV (sorry; Super-SUV) forser en intimiderender. Zoals we wisten is de de D12 Peking-to-Paris uitgerust met suicide doors, waarbij de achterste deuren in tegengestelde richting open gaan.

Spyker ontgint hiermee een totaal nieuw segment, de D12 Peking-to-Paris wordt de koning van de SUV’s. De kale prijs (zonder belastingen dus) zal ongeveer 235.000 euro bedragen, een Nederlandse prijs van een kleine 4 ton is dus realistisch.

De D12 Peking-to-Paris wordt aangedreven door een W12 motor afkomstig van VW. Deze levert voor Spyker 500 pk wat een top van 295 km/u en een sprint naar de 100 in 6.0 seconden oplevert.



234 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je je al aangemeld voor het preview-event met de nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus?
wat doet een trekhaak op de optie-lijst?
Zum Kotzen, wat een gedrocht! Voor die centen koop je toch liever een Aston Martin Vantage, een X5 4.8i, een leuke Ducati en voor de rest ga je heeeel zwaar op vakantie!
Ik vind de spyker sportwagen prachtig, maar ik weet nou niet echt wat ik hier van moet vinden…
De primeur is mooi jongens. Als eerst op het Nederlandse (en globale?) internet. De auto is alleen wat minder :-)
Tsja, ik denk dat dat komt omdat Maarten de Bruijn weg is…
Beetje jammer, luxe uitstralind binnen maar van buiten is het een omhoog gekrikte C12 die ook nog eens her en der vervormd is jammer maar wel leuk om te zien
Als je dit ziet is het misschien niet zo verwonderlijk dat Maarten de Bruijn is weggegaan.
mja wel echte spyker vormen en lol wie gaat er rond de 290 rijden met een SUV:P kan niet wachten op de race versie voor
Le Dakar 2007
Ik denk dat het uiteindelijke model er echt anders gaat uitzien. Ze hebben deze auto onder zo’n hoge tijdsdruk moeten maken en een ontwerper die opstapte en weet ik veel wat voor gezeik allemaal. In Geneve wordt een hoop feed-back verzameld (en een hoop vroege bestellingen hopen ze bij Spyker op basis van dit prototiepje) en dan back to the drawing board.
Het lijkt wel een opgeblazen kikker..wahhahaha

Je moet wel hele aparte smaak hebben om zoiets aan te schaffen, en laat ik niet over de prijs beginnen
vind het helemaal niks…
Vind em toch wel erg geslaagd, en erg indrukwekkend! Hij is echt huge!
Of je em nu mooi vindt of niet, denk dat Spyker hiermee een hele grote slag gaat slaan. Zoals CEO Victor ook zei tijdens de onthulling; er is geen SUV boven de Cayenne Turbo S. Wil je een beetje exclusief doen dat koop je deze! Mannen die in supersportwagens rijden worden ook oud en willen ook weleens hun benen strekken;) Denk dat ze die extra productiehal wel kunnen gebruiken…
ik vind hem super zijn er nog meer foto’s en zo jah waar dan???
Hij zal het ongetwijfeld goed doen in de P.C. Hooft en in de Emiraten.
Het bovenaanzicht zoals te zien bij Autovisie is toch wel heel erg mooi.
Nou dat dus
28-02-2006 om 14:16
Wat zeggen ze ook alweer? De beste stuurlui staan aan….
Dat ding is PIMP
Die voorkant!! Daar is de Cayenne Techart niets bij!!
erg suf… euh super-suv
Fucking great!!!!!!!
ik vind um ook wel geslaagd nu ik er ff naar kijken en btw de spykersite is ook meteen aangepast :D vanochtend nog niet ook daar een hele verbetering en als je de foto’s op http://www.autovisie.nl/redactioneel/nieuws/archief/in_beeld_spyker_d12_pekin/index.xml kijkt vanaf de zij kant echt werkelijk prachtig
ow ja de spyker site http://www.spykercars.com
Dit is echt de gruwelijkste SUV van allemaal. De D12 peking to Paris vaagt gewoon alle andere SUV’s van de kaart. Echt overweldigend.
Go Spyker!!!
@eddow zkrs PIMP gozer en wat boeit het of wij um mooi of lelijk vinden wij kopen um nie maar rappers als 50 enzo wel en de sjeiks natuurlijk wees gewoon trots op ons Hollands Merk en zoals hun lijfspreuk al zegt Voor de volhouder is geen weg ongaanbaar(Nulla tenaci invia est via) :P
Overweldigend mooi!!!!!!!!!!!!!!!!1
Leuk inderdaad dat de Spyker site is ge-update,
check die gallery: http://www.spykercars.com/?pag=18&album=11
Niet echt mijn ding. Voor die prijs moet je toch beter kunnen… Ik houd het voorlopig dan maar bij mijn Range.
ook leuk weer om te zien hoe crap de site van autoweek is die hebben nog steeds een dacia suv ding op de homepage staan:P
weer iets om te kopen als ik de loterij win
Een SUV hoort toch ruim te zijn? Volgens mij kan je hier maar met 4 mensen in. En dan nog hebben de mensen het op de achterste 2 stoelen het moeilijk als je het mij vraagt. Het is gewoon een in de hoogte uitgerekte C8
ik koop m zelfs zonder t winnen van die loterij!!!! Wat een prachtwagen!! A true piece of art!!!!
Ik vind hem ontzéttend mooi!
@ martin bij deze wagen boeit dat niet echt hoor dat je maar met ze 4-en erin kan koop dan een xc-90 ofzo maar niet deze en achterin zit je volgens mij wel toppie
Wel een erg heftig ding!
Er zitten wel iets teveel glimmertjes aan, dus zou ik hem zelf bestellen in het zwart met antraciete velgen.
ik vind het interieur echt fantastisch! ik vind alleen die neus gek, die had wat mij betreft wel wat verder naar beneden door mogen lopen, en dan de grill ook wat lager, dan ziet ie er agressiever uit.
ze gebruiken het principe van volvo met hun crosscountry, een auto die ontworpen is om laag bij de grond te staan op hoge poten zetten, wat ervoor zorgt dat de verhoudingen niet meer kloppen.
en profil komt de neus erg goed uit de bus hoor check site spyker
Zou wel wachten denk ik op de Bentley SUV, vind het wel zekers een vette car en zeker met zo’n heerlijke Audi motor :D
ik vind het interieur echt fantastisch! ik vind die neus alleen zo gek, die had wat mij betreft wel wat verder door mogen lopen naar beneden, en dan die grill wat lager, dan ziet ie er agressiever uit.
ze gebruiken het principe wat volvo (en trouwens ook audi) gebruikt met hun crosscountry. eerst ontwerpen ze een auto die dicht bij de grond staat en dan zetten ze hem op hoge poten. dat zorgt ervoor dat de verhoudingen niet meer kloppen. wat ik ook niet snap is waarom spyker zo’n grote bodemruimte (hoe noem je dat?) heeft gemaakt. een ssuv is een super sports utility vehicle, dat lijkt me dus voor op de weg en dus hoeft die auto niet de bodemruimte van een jeep te hebben.
shit 2 keer (ongeveer) dezelfde reactie :-P
die auto moet me vader kopen maar denk wel dat ie een lange levertijd heeft
sweet
de neus is niet per see om van de daken af te schreeuwen
ik neem mijn woorden terug nu pas zie ik de pracht van die neus
dit is echt de lelijkste auto tot dusver
Ik weet niet of ik moet glunderen of moet huilen, het is een auto waar ik gemengde gevoelens bij heb. Aan de ene kant prachtig, maar aan de andere kant spuuglelijk. En ik denk dat dat vertaalt kan worden naar voor en achterkant. De voorkant vind ik schitterend, maar de achterkant. Alsjeblieft zegt. Als ze iets gemaakt hadden met eendoorlopende achterkant (X5, XC90, Cayenne) ipv deze sedan achtige optie. Bovendie lijkt de bodem clearance een beetje te hoog.
waneer is de onthulling van de 599 ferrari?
eerste waaraan ik moest denken bij die voorkant:
Dit is een porsche cayenne gekruisd met de C12
Interieur mooi? Het is een hoop bling bling, maar niet mooi. Waarom moeter er twee trussen midden in de auto staan? Zakt het dak anders in? Wat een raar rond ding met een globe in het dashboard. Zouden ze het zelfde navigatiesysteem gebruiken als op de mini?

Verder is het, zoals eerder gemeld, geen SUV. Het is een normale sedan die iets hoger op de wielen staat. Beetje zoals de Polo Fun en de Volvo V70 Cross Country. Er zal vast wel publiek zijn voor deze auto, maar mooi is ie niet.
wat een lelijk ding! een sedan-achtige SSUV, hoe halen ze het in hun hoofd! Ik schaam me voor m’n nationaliteit.
Hmm.. je moet er aan wennen maar er zijn zeer fraaie maar ook zeer minder mooie details.
Positief: Zeer mooi interieur, gelukkig zijn ze niet in c8 stijl verder gegaan want dat hoort niet bij een SUV. Het dak is overigens ook zeer indrukwekkend.
Negatief: De stoelen zijn gewoon fout. Er horen geen sportstoelen in een SUV zeker niet achterin. Hij is handgeschakeld en de schakelstang loopt helemaal door tot naar de andere stoelen.
Verder is het ontwerp nog erg onzeker. Er zijn veel grote lege vlakken. Veel minder chroom dan bij de c8 wel jammer.
Ik moet er nog erg aan wennen, maar ik houdt hoop. Nulla tenaci invia est via!
Kijk eens hoe weinig profiel de banden hebben. Ik denk niet dat je hier mee op ruw terein kan komen. Maar als we eerlijk zijn, wie deze (suv) koopt gaat er toch niet mee van de weg komen.
Owja de grille is veeel te extreem groot. En nog wel het ergste van alles is dat er nog steeds die c8 achtige ramen in zitten.
ik denk dat ik verliefd ben endan op een hollandse wagen dan wel.
je moet het zo bekijken als je dit in je spiegel ziet opduiken weet je dat je eraan bent voor de moeite
het heeft niks te maken met prestaties maar met presentse het ziet er gwn uit als een monster and I love it for that

1nadeel die achterste stoelen geven niet veel steun aan de benen omdat ze laag tegen de grond zijn en je je benen niet kan strekken omdat er een andere zetel voor jou staat
die luchtinlaten bij de spiegels zijn ook erg mooi weet iemand of het een automaat is of handschakelt want ik zie flippers maar ook een versnellingpook of is het allebij
2 x Ferrari, 1 x Aston
28-02-2006 om 16:56
Dit moet een grap zijn.

Of een hoax.

Of een test:
Zullen we eens kijken wat een reppert of een arrebier nog pikt zonder dat hij beseft dat hij zichzelf belachelijk maakt? De nieuwe kleren van de keizer anno 2006.

Wie kan me zeggen aan welk 70s model Toyota of Datsun me dit vod doet denken? Peking – Parijs? Schubbekutteveen – Mestwoude zal je bedoelen.

Spijker was al wansmaak ten top, nu zijn ze de grens van lachwekkendheid gierend overgegaan. Blingproleten.
hebben ze nou gewoon het onderste deel van het bodywork van een c12 gestreched in de compu?! dit is echt haastwerk met desastreus resultaat!
MotorSportElise
28-02-2006 om 17:02
Ik vind um lelijk, lelijk en nog eens lelijk, het enige positive aan deze auto is de 6.0L 12cyl. van audi..(en de uitlaten:-)), ik wil niet negatief overkomen, maar het is gewoon een verhoogde c8…heb toch liever wel een cayenne turbo s..:-)
MotorSportElise
28-02-2006 om 17:04
foutje: geen verhoogde c8 :-)…….sorry daarvoor..:-)
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom de suv’s zo populair zijn. Elke autoconstructeur wil er minstens één in zijn gamma hebben. OK, Porsche heeft de succesvolle Cayenne. Maar nu Spyker en zelfs Lamborghini begint mee te doen met de suv rage, vind ik het gewoon te ver gaan. Iedere autoconstructeur moet zijn plaats kennen vind ik, en Spyker als exclusieve sportwagen bouwer hoort nu éénmaal geen suv te hebben vind ik. En om eerlijk te zijn denk ik dat spyker dit alleen maar doet om een winstgevend project te hebben.
Ik ben fan van Spyker, maar niet van de D12. En ik hoop dat de suv rage maar tijdelijk is want ik vind er maar niets aan.
Wat een gebrek aan originaliteit… dit valt me zwaar tegen. Alsof er een balpomp op een C8 is gezet. Heb medelijden met Maarten de Bruin, het is zijn kindje dat hier ernstig is verkracht. Maar goed dat deze Quasimodo zo gruwelijk veel geld kost, hoeven we ‘m hier in Europa in ieder geval niet zovaak tegen te komen…
dit doet me trouwns een beetje denken aan de lamborghini Lm001 mensen kopen die gewoon omdat er lamborghini op staat en zekr als nederlander zouk een spyker kopen gewoon als trots

“as the finishing touch, GOD created the dutch”
behalve zijn iets te grote muil vind ik er niks mis mee hoor :/
ik vind hem zelfs mooi ;)
ik snap niet wat iedereen er zo lelijk aan vind :(
ik vind hem niet lelijk
Avatar van heidekonijn
heidekonijn
28-02-2006 om 19:09
Interieur is idd mooi. Zou onderstel ook VW zijn?
Als Porsche het al niet alleen kan, hoe zou Spyker dan…?
maartenunplugged
28-02-2006 om 19:59
dat ding laag bij de grond is echt de shit. Noem het gewoon SSUV en heb daarna schijt aan hoogte en flikker dat ding op zijn gat zoals elke spyker. Maar wel met die Banden eronder :D. DAN heb je een gave bak
volgens mij typisch zo’n auto die je in het echt moet zien om echt goed te kunnen waarderen. Ziet er iig exclusief uit..that’s 4 sure
Peking to paris slaat nergens op. Peking is nederlands en paris is engels :S
Ik vind het overigens wel prachtig
Peking to Paris is de naam van ‘s-werelds eerste internationale rally in 1907. Niet geheel ontoevallig nam daar ook een Spyker aan deel. Daar zal de naam dus wel vandaan komen.
Spyker heeft het al moeilijk, gooien ze dit nog d`r bij..
Al dat geld voor niks.

En ze hebben hem al in de mooiste( eigen mening ) kleurencombinatie gezet, zwart met creme/beige bekleding.
Hoe langer ik er vandaag naar kijk, hoe mooier ik hem vind. Al die details. Die toerenteller en snelheidsmeter bij de achterpassagiers. De excentrieke normaal handgeschakelde versnellingsbak is nu gewoon een automaat, maar nog dezelfde stijl. Die zuilen middenin zijn wat minder, maar hebben toch ook wel weer wat. Die luchthappers bij de spiegels. Het is eigenzinnig, maar hoe langer hoe mooier. De spykersite geeft een goede indruk met al die foto’s hoe hij er uit ziet. Ik denk dat deze wel succes krijgt en niet alleen in het middenoosten.
@ Ejay…

Hoe langer je ernaar kijkt hoe meer het op een opgeblazen kikker lijkt.
mijn vriendin zegt dat het een stofzuger op wielen is…. hmm wie had achter dit lieve meisje een ware kenner gezocht? lol ik ben er nog niet uit, ja ehm over die spyker dan hè!
Nou, nee, ‘t is inderdaad niet veel bijzonders [-(
voor alle mensen die hem lelijk vinden stop met aan functionaliteit te denken en stop met hem te vergelijken met een uitgerekte C8
ga met me pa naar geneve en ik wil hem wellis in het echt zien kijken of hem net zo mooi vind of zelfs mooier
juist dekster en al dat gelul over een hype/rage klopt opzich wel maar spyker was de allereerste fabrikant die met permanente 4wiel aandrijving kwam in 1906/1907 en deed ook echt mee aan de ries peking to paris dus zeik niet een bedrijf als spyker heeft dit gewoon nodig om te overleven
autoliefhebber
28-02-2006 om 22:58
Spyker fabriceerde in 1898 de Gouden Koets. Misschien een leuke naam als ze nog eens een Sport Utility Truck uit gaan brengen.
@ JPM

“Hij is handgeschakeld en de schakelstang loopt helemaal door tot naar de andere stoelen. ”

het is een automaat en dat met die stang helemaal naar achter dat heb je in alle spijkers, dat is een soort “stijlelement”
Michiel van den Brink
01-03-2006 om 0:14
De website http://www.autogekken.nl/nieuws/?p=13 vermeldt het volgende:
“In het FD schetst Muller ook de Werdegang van de SSUV, waarbij hij zichzelf presenteert als de hoofdontwerper.
En de andere ontwerpers wegzet als slechts de whizzkids die de modellen in de computer zetten.”

Dit klopt.
Victor Muller is weldegelijk de hoofddesigner van Spyker.
Ik gun hem dan ook alle eer voor dit model en hoop van harte voor Spyker dat dit model de beloofde successen waar zal gaan maken.

Dat de auto waar ik, onder regie van Victor Muller, voor getekend heb nu op Genève staat verheugt mij zeer.
Naar mijn mening hebben de mannen van CPP en Ellermeyer een topjob geleverd wat betreft het interieur.
Ik ben echter wel bijzonder teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat van het exterieur van de Spyker D12 Peking to Paris.

De overgang van mijn 2D-tekeningen naar 3D-design heb ik niet meer mee mogen maken.
Een carrosserie met deze proporties is helaas niet wat ik voor ogen had, maar het was op dat moment mijn werk niet meer.

Het is een conceptcar die onder hoge tijdsdruk is gebouwd, dus waarschijnlijk zal er nog wel het één en ander worden fijngeslepen voor de productieversie.
Ik wens het Spykerteam bijzonder veel succes.
Valetparker
01-03-2006 om 1:23
Kijk dat zijn nog eens opbouwende berichten, daar heb je tenminste wat aan. Niet een bericht van ik heb gehoord dat enzovoorts. Gewoon uit de eerste hand.

Nu over de auto, ik zie dat de inkopper nog niet is gemaakt:
deze wagen slaat de Spyker op zijn kop!
Wat een onzin, deze auto is gewoon lelijk.
kan Michiel vd Brink zijn 2D tekening niet op de (/zijn) website zetten? Ben wel benieuwd..

Heeft Victor Muller ook daadwerkelijk dingen bedacht getekend of is hij alleen maar de hoofdverantwoordelijke?
(kan me voorstellen dat Michiel deze vragen niet zomaar mag beantwoorden, dat is dan jammer. Het is niet van levensbelang, ben gewoon nieuwsgierig)

De auto heeft wel uitstraling en hij is behoorlijk afwijkend ten opzichte van andere SUV’s en dat is dus goed. De voorkant en de achterkant vind ik persoonlijk wat lomp overkomen (geen tijd, “ok, doe het maar zo, zien we later wel wat we ermee doen”)
Victor's moeder
01-03-2006 om 8:59
Waaaaanzinnige car! Briljant! Nog nooit vertoond in Nederland!
@W0o0dy: de achterkant is misschien lomp (kan ik het wel mee eens zijn) maar past wel geheel in het design van Spyker, kijk naar de achterkant van de C8…
Jammer van de van Alfa gejatte sleuven in de grille. En Jeremy Clarkson zal nu helemaal wel vallen over de fish mouth die hij bij de Spyder al overgeprononceerd vond. Niet dat JC nou bepaald een design goeroe is, maar hij heeft wél een punt vind ik.
Reactie: 2 x Ferrari, 1 x Aston
??Wie kan me zeggen aan welk 70s model Toyota of Datsun me dit vod doet denken? Peking – Parijs? Schubbekutteveen – Mestwoude zal je bedoelen.??

Zowel en profile als van achteren op zo’n Datsun 120 Y lijkt, maar dan op belachelijk grote wielen! Dat klimrek voor de kids is overigens optioneel.

“NULLA TENACI INVIA EST VIA” m’n r33t…deze weg is onbegaanbaar met de *SS*-uv. Heb me laten vertellen dat er nu “ABEIT MACHT FREI” op de demper staat.
Maarten de Bruijn
01-03-2006 om 9:57
Ik vind ‘m gewoon LELIJK! Victor ga toch kleding ontwerpen ofzo!
de voorkant is gewoon prachtig maar ze hebben de achterkant gewoon verneukt!
ik denk dat het grote voordeel bij suv’s zoals deze is dat als je over een voetganger rijdt die onder de wagen wordt gezogen en er langs de defuser uitvliegt zonder een schrammetje
@ “Maarten de Bruijn”:
Victor gaat inderdaad ook kleding ontwerpen.
Hij is onlangs weer mede-eigenaar geworden van McGregor en aangezien hij zichzelf een goede hoofdontwerper vindt, zal hij ongetwijfeld prachtige pakken gaan ontwerpen!
Waarschijnlijk voornamelijk zwarte pakken met veel grote verchroomde knopen en grote zakken om veel geld in te kunnen laten verdwijnen.
Dit moet dan worden gedragen door iemand die net zo’n grote bek en dikke reet heeft als die SUV.
Anna Theodora Isabella Tuthola
01-03-2006 om 10:32
Zo jammer…. Nederlands product en dan zo schoppen… BAH! We zouden misschien één keer trots kunnen zijn, het is per slot van rekening een prachtbak!
autoliefhebber
01-03-2006 om 11:48
@Tuthola, ik ken zat Nederlandse auto’s die ik wel de moeite waard vond: Volvo 480ES, de originele Spyker, de Daf 55 Coupé Marathon, enz.
dan wil ik de Donkervoort ook wel even voordragen…. al is die niet van origine nederlands
De autogek
01-03-2006 om 12:09
Wat een enorm lelijk mormel!
2 x Ferrari, 1 x Aston
01-03-2006 om 12:39
@ Wu Da: dank, de 120Y, dat was wat ik bedoelde

@ Michiel vd Brink, dank voor toelichting, interessant.

Achtergrond: Victor Muller is een geweldige vent! Hij heeft het familiekapitaal verpatst, toen Wijsmuller in problemen gebracht, zit in justitiële perikelen wegens koersorchestratie bij McGregor en leeft nu ruim op kosten van de Spyker-aandeelhouders.

Geweldig toch als je zonder morele problemen zo kan leven?
@2xFerrari 1xAston:
Je slaat de Spyker op zijn kop!
Cliché, maar ik moest het gewoon even zeggen.
aan alle kansloze personen die opmerkingen maken over Victor Muller…

Mogen duidelijk zijn dat 99% van de posters hier nooit maar dan ook nooit zullen bereiken in het leven wat hij heeft gepresteerd….. Allemaal linkse proleten welke alleen maar thuis in hun rijtjeshuis of tweeondereenkapper achter de beeldbuis hangen en tussentijds een keer een zielige opmerking posten op dit blog…. Zielige mannetjes zijn jullie zeg….

Commentaar kan elke gek geven, daar hebben we immers stembanden voor gekregen, maar commentaar geven met inhoud blijft voor vele Nederlanders toch moeilijk, toch?! Of krijg ik nou meteen weer van die haat reacties…. ;)

Spyker blijft een mooie auto, maar ben zelf trouwens ook niet zo weg van de SSUV!
@Annette: als mensen voor simpel verslijten en beledigen jouw idee is van commentaar met inhoud dan zijn we snel klaar….. Je komt zo wel heel erg arrogant over. Oordeel niet over mensen die je niet kent.
autoliefhebber
01-03-2006 om 14:02
@Anette, zielig zijn diegenen die op zielige mensen reageren!
MotorSportElise
01-03-2006 om 14:18
@annette, je kan het ook gwn normaal varagen, als iemand hier kansloos is, ben jij dat wel..
Victor's moeder
01-03-2006 om 14:31
@Annette

Bedankt dat je het voor mijn zoon opneemt! Hij heeft inderdaad heel wat bereikt en mag daar trots op zijn! Ik hoop dat hij met beide benen op de grond blijft staan en deze SSUV ook met veel succes in productie zal brengen!
Wahahaha

Das een goeie

Nu jij weer Dexter!
2 x Ferrari, 1 x Aston
01-03-2006 om 17:43
@ Annette

1. Dus je mag alleen wat zeggen als je succesvoller dan het onderwerp bent? Dan wordt het erg stil in Nederland. Mag Bea dan nog wat zeggen.

2. mijn pointe was juist dat Hr. Muller alleen maar kapitaal vernietigt.

@ Victor’s moeder

Zijn echte moeder kan geen computer bedienen. TROLL!
Jan Goordonk
01-03-2006 om 18:16
@2 x Ferrari, 1 x Aston

Explain het kapitaal vernietigen!

@ Victor’s moeder, wanneer mag ik langskomen voor een proefrit in uw AIXAM wagentje?
He Autoblog, wat is het record aantal reacties? Komt dit niet in de buurt? Jah, zo zie je maar hoe populair Spyker wel is.:-)
2 x Ferrari, 1 x Aston
01-03-2006 om 19:07
@ Jan G.

Lees de eerste post: familiekapitaal (dat uit verdachte activiteiten kwam) weg, Wijsmuller eigen vermogen = aandeelhouderskapitaal omlaag, McGregor: andere aandeelhouders benadeeld ten eigen voordele, Spijker: racen en blunderen op kosten van aandeelhouders, dus EV omlaag. Tekenend is deze SSUV: geen schijn van een goed ontwikkelde en fatsoenlijke auto. Is plak- en knipwerk, doorstaat geen botsproef.

Per saldo is het patroon steeds hetzelfde: leven op andermans kosten zonder waarde toe te voegen. Mooi als je het kan en er zelf geen wroeging aan overhoudt.
het gaat over de wagen en niet over de persoon die hem ontwierp
Avatar van heidekonijn
heidekonijn
01-03-2006 om 19:48
Polariserend autootje, nee?
@ ferarimannetje
01-03-2006 om 20:54
@ 2 x ferrari, 1 x Aston;

LUISTER HEEL GOED!!!

Dit is nog maar een concept! Dus wordt nog doorontwikkeld!

Hoezo zou deze geen botsproef doorstaan???? GROOTSTE ONZIN!

Heb je er al ingezeten? Heb je al een botsproef meegemaakt? NEE! Mond houden dus!!

Dus over de Spyker kunnen we alleen nog maar discusieren over het model zelf!

Wat betreft muller, onzin wat betreft die racerij, heb je ooit een Le Mans team gezien welke bij de eerste keer meteen succes had? NEE! Ga eens kijken in de formule 1…. jaren van ervaring en ontwikkeling moeten daar aan vooraf gaan!!

Ik ben trots op Victor, hij heeft Nederland weer prachtig automerk gegeven! Mijn steun heeft Spyker!
sinasappel@zanzibar
01-03-2006 om 21:27
@ferarimannetje

krasse taal vriend! je hoeft je niet zo op te winden hoor! Je hebt gelijk dat dit een concept is en dus zijn botsproeven geen issue. Echter als je een beetje verstand hebt van auto’s en alles eromheen zal je toe moeten geven dat de trussen tussen de passagiers als een patatsnijder gaan fungeren bij een crash. Niet zo blazen dus maar ff nadenken. Verder is het inderdaad alles wat Spyker laat zien in de racerij verre van slecht! Het is heel goed zelfs gezien het budget. Hulde aan Squadron! Ik denk dat er dit jaar een potentiele Porsche-killer op de grid staat.
Of de SSUV mooi is? Ieder z’n smaak. Ik vind het in ieder geval gedufd en indrukwekkend.
Wat Victor betreft(@2xferrari, 1xaston): dit is niet de plek om de beste man te bespreken. Zeker niet door mensen die slechts de helft weten zoals jij.

@Annette
Als ik jou was maakte ik me ook iets minder druk…
2 x Ferrari, 1 x Aston
01-03-2006 om 21:41
@ sinasappel@zanzibar: weet ik maar de helft? Ik dacht toch zeker 60%! Het is dus allemaal nog veel erger dan ik al wist?


OK, OK, laten we het maar over auto’s hebben, is veel interessanter. Waar is toch de klasse van de P4 en de Bristol 406 gebleven? Er zijn toch ook mensen met smaak die niet voor de ordinaire bling gaan. Zelfs Audi krijgt nu een proleterig front.
Avatar van heidekonijn
heidekonijn
01-03-2006 om 22:04
Da’s lang geleden; iemand op autoblog die gewoon auto’s wil praten. Bij deze dan (bedoeld als keuvel dus, en niet betweterig of kwetsend); de bedoeling van het ‘proleterig’ (euhm?) front van de Audi is een evocatie aan de V16 Auto Union ‘Bergwagen’ waarmee Stuck en Rosemeyer in de dertiger jaren succes haden in de competitie. Tenslotte is Audi van een VW-kloon in de tachtiger jaren opgeklommen naar een BMW en Mercedes rivaal, en werd gezocht naar een even imposant rooster als die merken hebben.
Spyker heeft op enorm korte tijd een aantal stijlkenmerken de hunne gemaakt, en gebruikt die nu allemaal in deze wagen. Knap. Maar alhoewel ik het niet beter zou kunnen vind ik het geheel niet erg mooi. Dat komt dan vooral omdat ik dit type auto nu eenmaal erg plomp vind. Enkel de exemplaren die ‘form follows function’ zijn gemaakt, zoals de Umm, originele V-hummer en de Lambo 002 en 004 slagen er in niet als volslagen belachelijk voor de dag te komen, mijns inziens dan toch. Het interieur is echter wat mij betreft verheven boven kritiek.
@heidekonijn
“Da’s lang geleden; iemand op autoblog die gewoon auto’s wil praten. Bij..” ik denk dat het licht aan het feit dat er om de een of andere reden iedereen kort na elkaar comments geeft. Ik ga een kwartiertje weg ofzo en als ik op mijn laptop kijk zie ik 14e-mails van comments
zo krijg je een chat en zoals velen weten wijkt dat dirrect af van de kern zaak. (de auto’s dus)
dus geef nu nog gwn comments over de spyker suv en niet over dat zijn ontwerpers familie fortuinen opmaken (of over vrouwen bij de babes)
Avatar van heidekonijn
heidekonijn
01-03-2006 om 23:22
@dekster
En over welke auto had jij het?:-)
Laten we inderdaad even ontopic blijven, heb een aantal van de bovenstaande reacties ingekort. Bleek dat het tijdens onze trip naar Geneve wat uit de hand liep;) zie ook de disclaimer onderaan het reactieformulier…

@Jeremy: Spyker lijkt inderdaad erg populair, iedereen heeft er in ieder geval wel een mening over;) Meeste reacties tot nog toe staan echter bij het artikel van de BMW M6 vs MB CLS…
Dit monster gaat het geweldig doen: Bentley, RR, Maybach, Aston Martin, Ferrari, Maserati, Lamborghini: niemand heeft zoiets. Alleen Porsche. Maar ja, die gaan binnenkort 100.000 auto’s per jaar maken. Weg exclusiviteit. En die Cayenne is te zwaar.
Deze SSUV is de Coupe onder de Sport Utility’s. Succes gegarandeerd in Dubai/Marbella/Malibu/Moskou/HongKong/Fort-Lauderdale/Monaco/Koeweit etc.
Oprechte felicitaties aan Victor Muller. Deze leemte in het exclusieve segment heeft hij goed doorzien.
2 x Ferrari, 1 x Aston
01-03-2006 om 23:51
@ heidekonijn

dank voor het exposé over Audi. Ik was altijd fan van hun exterieur (binnen hield het niet over), juist om de ingetogenheid t.o.v. BMW & Mercedes. De nieuwe grilles maken de auto opdringerig, en brengen de A4 en A6 uit balans door het verschil met de simpele klasse die de achterkanten wel hebben.
Avatar van heidekonijn
heidekonijn
02-03-2006 om 9:35
Volledig mee eens, Audi is niet langer de ‘subtiele’ keuze als je een Duitse auto uit dat segment wil. Ik vraag me overigens nog steeds af waar het onderstel van die Spyker vandaan komt. Ik vermoed namelijk dat het gaat om het Audi/VW/Porsche 4×4 frame (ik kan me moeilijk voorstellen dat een firma zo jong en klein als Spyker de kosten voor een volledig nieuwe auto zelf zou kunnen dragen).
Als dat zo is namelijk, dan zou je de styling moeten vergelijken met deze autos, en de Castagna die op Porsche basis is gemaakt. Dat maakt het al wat makkelijker om de Spyker geslaagder te vinden, vind ik toch.
Spyker doet mijn hart sneller kloppen, maar bij deze SUV valt het mee… Het is even wennen, nu ik hem al 10 x heb bekeken begin ik hem steeds mooier te vinden.

Interieur is weer de heerlijke Spyker Style met wat nieuwigheden. Wat zijn trouwens die meters achterin????

Exterieur is verassend! Vind het glazen dak echt uber, alleen de kont valt me enorm tegen, maar dat is bij de C8 Spyder en LaViolette ook het enige wat ik ietwat minder vindt…. Maar ja, dat is Spyker, en zo mag je hem mooi vinden, anders houd het op.

Mijn liefde voor het merk blijft er!
Victor's moeder
02-03-2006 om 11:35
@ d_vdm

Helemaal mee eens! Mijn zoon heeft inzicht!
autoliefhebber
02-03-2006 om 12:04
Ja Castagna, ik wist niet dat het nog erger kon dan de Phantom en de Imperial….zucht
Ik vind hem maar niets, precies een in elkaar geramde C8, als je hem zou verkleinen heb je een matchbox. Het spreekt dan wel voor zich dat hij in Dubai en dat soort plaatsen goed zal verkopen, maar geef mij dan toch maar een C8…
In de persruimte hebben we een tijdje met de mannen van Carros/Readershouse zitten kletsen. Ze waren bezig met filmpjes van oa de Spyker SSUV. Zie zojuist dat de filmpjes inmiddels op het web staan: http://www.carros.nl/specials/geneve/movieplayer.htm
grandmasta
02-03-2006 om 20:15
hahahaha, wat een ongelofelijke show was dat in geneve zeg. de hele beurs heeft het over deze BOM. Montezemello, Piech allemaal zijn ze op bezoek geweest bij de Spyker gang. En allemaal heavy impressed. Ok wel een stel mafkezen die CEO Muller, Racer van de Laar en CTO Kist. Maar wat n power heeft dit bedrijf. Het vertrek van de Bruin was right on time denk ik. Ik begreep dat ze inmiddels meer dan 60 opdrachten hebben geschreven in 2 dagen dus dat beloofd nog wat. Ongekende klasse, iedereen heeft het er over. Nee Muller heeft een megaklapper achtergelaten met een nog niet te overziene krater.
@Grandmasta. Volgens mij werk jij bij Spyker ofzo.
Vertrek van de Bruijn right on time?
Ben jij wel helemaal lekker?
Dat was het begin van het einde voor Spyker!
Best mogelijk dat deze bak succesvol gaat worden, maar voor mij is het merk Spyker overleden.
Het merk heet nu “Muller”. Jammer jammer.
grandmasta
03-03-2006 om 19:39
@Sjors
Nee mispoes, wel een journalist met int. exposure. Niet dat ik het dan voor het zeggen heb, maar journalisten die laten zich informeren en schrijven daarover. De bronnen zijn legio, chief designers van BMW, Mercedes etc. Maar die zullen er volens jou ook wel geen kijk op hebben. De Bruin was overigens best een aardige jongen ben ik van mening. Maar kon nooit het niveau ontstijgen van een auto ontwerpen in een boerenschuur. Een merk bouwen is iets anders en dat doens ze dus bij Spyker. Daar is iedereen met een klein beetje verstand van automotive het roerens over eens, vooral de concurrenten trouwens!
Wees verdikkie blij met mensen als Muller. Kneihard knokken voor iets moois vanuit vaderlands initiatief. Intelligente insteek om het vanuit brandmarketing te doen want daarmee verkoop je in dit segment, en als je de produktie beter kan uitbesteden vooral doen. Overigens hoop ik van ganzer harte dat het produktiemodel betere proporties heeft dan deze proto. En laten we hopen dat ze succesvol zijn in de autosport, goed voor het merk en mijn aandeeltjes (9,5 euro). Overname kandidaat voor een groot merk…………
grandmasta
03-03-2006 om 20:05
@knaller
9,50 ??? 15,80 !!!! zal je bedoelen
aan alle kanten krijgen ze gelijk dus en jij ook trouwens.
@grandmasta
leuk rendementje sinds september toch?
Echt wel een vette auto, vooral van de buiten kant en de binnen kant is nog mooier
ik vind t wel n stoer ding maar k denk niej dat die komt
@ Jacco

Hij komt dus wel.
Ten eerste moet ik zeggen dat het een lelijk ding is. Het is een gewoon een normale Spijker met een grotere intake en vier deuren dat op wat Range Rover travel suspension is geplaatst. Ziet er niet uit. Het is messchien wel lux van binnen, maar hoeveel mensen zullen ooit de binnenkant bereieken ? (vooral met die prijs sticker)Maar goed, wat ik eigenlijk wou zeggen was dat ik dit niet een al te slimme zet vind van onze Nederlandse bedrijf. De Sport SUV markt wordt al druk genoeg; ten eerst de Porche Cayenne, maar Lamborghini is ook al een tijdje bezig met een SUV en Lotus heeft ook al een 7-zits ontwerp laten zien. De echte grote namen hebben de “gat” in de markt al gezien en zijn al bezig deze te vullen. Spijker is net iets te klein om tegen de “big boys” op te gaan (niet helemaal hun schuld natuurlijk, de NLD’se belasting helpt ook niet mee). Als echte auto fanaat zou ik niet snel een Spijker kopen. Ja, ze zijn heel mooi maar daar houdt het ongeveer op. Natuurlijk kunnen we niet met 300km per uur de snelweg af dus is vermogen niet het enigste wat telt, maar toch vindt ik dat je voor de prijs van een Spijker een veel betere auto kan kopen. En dat is hier met die SUV net zo. Het is messchien wel een mechanisch goede auto, maar net iets te duur voor wat je krijgt. En eerlijk gezegd vindt ik het jammer, omdat het lijdt naar minder verkopen en groei voor onze NLD’se bedrijf. Een echte idee zou zijn de “everyman’s sportscar” zoals een soort Corvette.. $50,000 en je hebt iets wat kop aan kop loopt met een Porsche… Iets wat messchien minder exclusief is maar veel meer verkoopt versterkt alleen het bedrijf (niet alleen financieel maar ook op andere manieren)… (gewoon even mijn gedachtes)
@Js
Jij snapt er niks van. Alle argumenten die je geeft spreken in het voordeel van Spyker ipv ertegen. De Nederlandse markt doet Spyker nix, dus lekker belangrijk die belastingen hier. Maar van bvb het midden oosten moeten ze het van hebben. De sjeiks zitten te wachten op een veel duurdere en exclusievere SUV dan een gewone Cayenne Turbo. Die heeft iedereen al. En dan zo’n corvette….. Spyker zit in een heel andere categorie, past zo’n 50.000 ding totaal niet in. Je koopt een Spyker om de sfeer er omheen, niet omdat ie technisch beter is ofzo. De markt die ze willen bedienen maalt daar totaal niet om. Anders zijn, dat is het. Dus nogmaals, het concept van Spyker snap je nix van!
@knaller: klopt.
Spyker opereert in een segment waar een hogere prijs betekent dat de auto exclusiever wordt en alleen daardoor al voor bepaalde kopers aantrekkelijker wordt. Koppel dat aan het feit dat je bij Spyker veel meer vrijheid hebt om de auto naar eigen wens aan te kleden dan bij de grote spelers en je hebt een succesformule te pakken. De Cayenne is geen concurrent want dat is een massaproduct, geen maatwerk. Je kunt een maatpak kopen of een confectiekostuum uitzoeken bij de Bijenkorf, da’s duidelijk wat anders….
Js (@knaller &W0o0dy)
17-03-2006 om 12:34
W0o0dy en knaller, jullie hebben waarschijnlijk gelijk. Ik snap het niet. Ik ben meer een Ferrari/Lambo/Porsche vent. Ik ben niet de type die een auto zou kopen omdat anderen het mooi vinden of omdat het exclusief is en niemand anders hem heeft, maar omdat ik er zelf van hou. Omdat het een passie van mij is. Ik dacht alleen messchien iets te kunnen bijvoegen van mijn gedachtes hoe een kleinere bedrijf zoals Spijker zich meer kon uitbreiden (en daarmee bedoel ik niet 2 extra auto’s per jaar maar messchien wel 20). Maar ja, als het doel is om exclusief te zijn dan hebben ze dat aardig voor elkaar.

PS- Mijn eerdere komentaar was ook niet bedoeld om Spijker te beledigen of zo. Juist om wat positieve kritiek te leveren. Messchien was dat niet duidelijk (Nederlands is niet mijn eerste taal; zoals jullie messchien al aan de spellings fouten hebben kunnen zien.)
En even een vraagje, als de Nederlandse belasting Spijker niet raakt, en de markt ook niet, waarom zijn ze dan zo duur ? De onderdelen waarvan ze worden gemaakt zijn echt niet zo kostbaar, dus dat de eind sticker zo hoog is begrijp ik dan niet. Messchien kunnen jullie mij dit uitleggen, gezien jullie meer kennis hiervan hebben ?
@JS we waren ook niet boos hoor :-)
Ik denk dat juist de klasse waarin veel sportwagens worden verkocht (tussen 45.000 en 100.000) voor een klein bedrijf als Spyker geen goede keuze zou zijn. Je moet dan dealers hebben, monteurs voor onderhoud, ellende met garantie op onderdelen…… allemaal dingen waar Spyker heel ver achterligt op de concurrenten. (Alfa Romeo, Audi, BMW, Chrysler, Lotus, Mazda, Mercedes, Nissan, Opel, Toyota maken allemaal concurrerende auto’s in die klasse) Dus exclusief is een goede keuze, waarbij ik denk dat in de prijscatergorie van Aston Martins nog wel ruimte zou zijn voor een “baby spyker”.
Volgens mij betaal je over een Spyker ook gewoon BPM en BTW dus daar zit geen voordeel voor een Nederlandse auto. De auto’s zijn duur omdat er veel man-uren in zitten, heel veel handwerk en dure materialen. En de algemene kosten (reclame, bedrijfspand, ontwikkelingskosten en directie etc) moeten ook nog een door een klein aantal auto’s worden terugverdiend….dat maakt de kostprijs van de auto ook hoger.
@Js
Vrijwel de gehele afzet van Spyker gaat naar het buitenland, dus hoeft er geen BPM door deze klanten betaald te worden. Scheelt toch zo’n 40% t.o.v de nederlandse bruto prijs. Dit bedoelde ik te zeggen met dat die belasting Spyker vrijwel niet raakt. Toch zijn ze flink duur vanwege de kleine productie en het vele handwerk wat W0o0dy prima schrijft. Overigens zie ik ze niet snel een “baby Spyker” maken. Ze hebben hun handen al vol aan de huidige modellen en straks ook nog de D12. Voorlopig geloof ik dus niet aan uitbreiding aan de onderkant. Kan natuurlijk veranderen als ze worden overgenomen door een grote autofabrikant die kan zorgen voor extra capaciteit……
@grandmasta
Van 9,50 naar 15,80 en nu 19,00 sinds september (200% op jaarbasis), leuk hè. Er zijn naast ons dus nog velen die geloven in dit staaltje vaderlands trots en daar mogen we best trots op zijn. Toch voor de zekerheid mijn aandeeltjes maar verkocht voor de cijfers die vrijdag gaan komen, je weet maar nooit en ik kan er altijd weer instappen. Viva Spyker.
Overigens moet ik bekennen dat ik na mijn eerste schrik over de D12 de auto steeds aantrekkelijker begin te vinden. Gevalletje BMW 5-serie…….
Mijn mening: ALLER LELIJKSTE AUTO DIE BESTAAT>>>>!!!!!! BAH!!!!
Nog een video via onze Italiaanse collega’s:
http://youtube.com/watch?v=kwAAKrApmqY
HOLLY SHIT!!!
Pieter van Hoeven
27-05-2006 om 15:29
Deze nieuwe spyker D12 Peking To Paris is een supper auto.
Het dezign is een ware top voor Spyker.
Wat vele zeggen van de neus dat hij met z’n gril te hoog of te groot is,
Dat hoor tog bij een SSUV of niet soms ?
Ik vind zelf van wel maar dat is een persoonlijke mening.
En waar De SSUV van Spyker zich echt helemaal mee afmaakt is het interior.
Dat zo gaaf met dat leder is afgewerkt tot in de laatste puntjes.
En die snelheids + De toeren meter achterin, met dat chroom afgewerkt.
Deze Auto is helemaal top.
Als Hij in de Branche is Ga ik hem halen.
Die levertijd is de moeite echt waard !!!

Pieter van Hoeven
de achterkant is echt niet mijn stijl wat SUV ‘s achterkanten betreft maar dat is nu eenmaal spyker, maar dat interieur, dat straalt toch luxe uit , als je daarnaast staat voor het stoplicht, dan denk je er nog niet aan om hem lelijk te vinden
wat moet die gaan kosten weet iemand dat ????
Zoals wouter al schrijft waarschijnlijk een kleine 4 ton.
Ik hoorde laatst ook iets van 350.000 eur maar weet het niet zeker…
Neus en grille zijn best mooi juist.
Alleen de kont is wat té sportief voor een SUV.

Ik weet dat een SUV sportief moet zijn, maar dit is iets té.
Voor de rest een prachtige wagen! Neerlands trots!

Volkswagen W12 blijft ook een prachtige motor! :D
Jammer dat de 5.8L W12 met 600 pk van de Nardo concept car niet de 450-500 pk 6L W12 heeft vervangen.
hij kost rond de 250 000 eur
Spyker hun afzet zit toch vooral in China (azie) & Arabië en daar willen ze graag Auto’s hebben die opvallen met hun design. Daaraan voldoet deze wagen precies en daarom zal deze auto wel een succes worden.
~s Achterkant van Cayenne prachtig (geen ML od X5 voor mij)
~s Voorkant van Spyke de voorlopige oplossing, practical and visual+, prachtige SUV DB9. Zijkant van SLR.
~s Combineer deze eigenschappen en mijn SUV bestaat ~s
Ik vind het wel een erg mooie auto dat interieur WOOWWW dat is erg mooi en overal leer!.
ik ben nog dus ik lijkt me erg stoer om achterin in die kuipstoelen te zitten!!

ik hoop dat ik hem wel een paar keer ga zien Victor Muller woont vlakbij mij>
Wat een ongelovelijk wanproduct. Ik ben erg benieuwd wat dit geval presteert in het terein in vergelijking met bv een landrover die een fractie kost van wat dit ding moet opbrengen. En vervolgens zit je vast en mag je na wat pogingen om los te komen met je modderpoten weer fijn je design interieur in. Het enige dat je als koper van dit ding uitstraalt is dat het hebben van geld absoluut geen garantie is voor het hebben van smaak.
Geen smaak en geld te veel?? koop nu de ”Spyker D12 Peking to Paris”
ik vind hem zeer mooi maar je zou voor dat geld nog veel mooiere tecniek en design kunnen kopen. Ik vind voor een W12 500 pk nogal mager ter vergelijking: een 6 cilinder boxer uit de 911 turbo heeft 480 PK
Wat een gedrocht!
michie4life
02-01-2007 om 1:58
wt een spuuglelijke auto zeg
ik geef je gelijk michie4life kapot lelijk ding zij moeten het bij lage raceauto’s houden want suv’s zijn niet hun ding
neeeee!!! ongelooflijk lelijk… die sportwagen is een van de mooiste ooit, maar het lijkt wel of ze hem gewoon naar boven hebben uitgerekt en het een SUV hebben genoemd. WEG ERMEE!!
ik vind hem VEEL te groot als hij kleiner was geweest was hij veel mooier en dat interior is mooi al dat leer behalve de versnellingspook dat hadden ze weg moeten doen
Fransoosje
09-01-2007 om 0:31
ik vind hem ondanks zijn grootte naar verhouding elegant! Beetje opgetilde stationwagon. Hartstikke mooi, alleen hij mag nog wel wat sneller zijn, zo richting de 4,5-5 seconden naar 100 zou de markt beter aanspreken (lexus gs450h gaat zelfs een 10de sneller naar 100)
wat ik wel grappig vind is dat die Q7 V12TDI beter specs heeft dan deze SUPERSUV…? lol. Maarja, het is een Nederlandse auto, en daar mag niet mee getort worden!
cardesigner
16-01-2007 om 15:46
weeeeer zo eentje de cayenne was bagger, de lamborghini suv die binnenkort uitkomt word bagger en deze spyker is ook bagger, sportauto lijnen voelen gewoon raar op een suv
en lenen zich er daarom ook niet voor …..
zonde had een mooie sportauto kunnen worden nu is het gewoon een hoop verspilt materiaal
Kan me niet voorstellen dat je niet omkijkt wanneer deze voorbij rijdt…
maar wanneer wordt de eerste eigenlijk geleverd?
Uit een recent persbericht: Expected date of introduction is December 2007. The expected USA retail price is USD 287,500 ex tax.
dit slaat echt nergens op, het is gewoon een normale spyker op stelten XD
Wat een schurftige proletensloep…
dit bewijst maar weer dat spyker totaal geen smaak heeft , ze jatten van alles wat ,ach ja wie waren onze bondgenoten de chineze toch die jatten ook alles .hahahahhaa
@ Rob

Jij bent degene die geen smaak heeft, niets aan die auto is gejat, dit is een van de meest exclusieve auto’s op de wereld en nog wel van Nederlandse makelij. Dan ga jij het vervolgens af lopen zeiken, sorry dat ik het zeg, maar zo’n mening die zo kort door de bocht is en zo incorrect is duidt op totaal geen auto kennis.

Ga je lekker nu weer in je golf met uitlaatopzetstukje en je powerfilter 80 rijden door be bebouwde kom. Of even met je 316i met M embleem erop stoer gas geven voor het stoplicht?! Jij bent echt zo super cool man, was ik maar zoals jij, maarja helaas…
-edit: nutteloze bijdrage-
spykerlover
07-03-2007 om 12:20
de auto is niet voor de westerse markt bedoelt, er zijn er al 130 verkocht en dit is niet het prototypje maar zo wordt hij echt!
ik kan me moeilijk voorstellen dat een firma zo jong en klein als Spyker de kosten voor een volledig nieuwe auto zelf zou kunnen dragen.

@ heidekonijn: onzin.. Spyker zit al vele jaren in het vak en tegenwoordig hebben ze een eigen F1-Team voor het geval dat je het nog niet wist…

verder over de auto… ziet er grappig uit als bootje :)
ik wil hem wel hebben doe er maar 2
super wagen als je het geld hebt wrom niet
Vrolijk, met 300 per uur tussen bomen door en over modderige zandpaadjes… Wie wil dat nu niet? Verder zou ik zeggen: ik denk dat hij wel mooi is als ze hem 20 tot 30cm omlaag brengen. Maar dat is een kwestie van smaak en daar valt over te twisten ;)
Menig afrikaans dictator ;)
Deze auto doet me om de 1 of andere reden aan Tante Sidonia denken!
ik kan die ontwerpen van Spijker niet mooi vinden… het is gewoon niet mijn ding I guess (doe mij maar Italiaanse ontwerpen).
Ik ben best wel trots op het feit dat Spyker weer tot leven is gebracht, maar als je dit ziet, gaat dat niet lang meer duren. Wat een ongelooflijk lelijke auto is dit zeg.
hahahahahha fuk sake that thing is ugly! voor dat ik op de link klikte wist ik zelfs ni dat het een suv was :d afschuwlijk gewoon weg! Porsche Cayenne Turbo love!
nee serieus, is dit een grap dat die spyker er by staat?
Ik had liever gezien dat spyker met een luxe limo op de markt kwam ipv een ssuv.
vanaf de foto niet zo geweldig, maar in het echt is het een bijzonder mooie verschijning. “Hoeveel? Doet u er maar drie!”
Mooie SUV! en het is ook een echte Spyker! maar hij ziet er niet zo zuinig uit,En hij weegt ook nog Super Zwaar!!! spijtig…ik zou hem niet willen hebben.
Avatar van kwibus
Paul Hendriks
29-04-2007 om 9:52
De Spijker SUV ziet er uit als een ontplofte sigarendoos.
Spijker is er in geslaagd iets te maken dat nog lelijker is dan de AUDI Q7 met gebruik making van de Q7 techniek.

Victor Muller was een hele handige advocaat laat hij het ontwerpen van auto’s overlaten aan mensen die daar talent voor hebben.
Avatar van jorn_v_v
fun_master
29-04-2007 om 20:48
ik vind het echt te veel lijken op een omhoog en ingedrukte spyker C8
maar verder wel mooi hoor :P mooi van binnen.
niks voor spyker een SUV
Dit is gewoonweg ‘n automobiel die uitblinkt in zijn categorie
florisferrari
18-05-2007 om 15:04
ga toch weg het is gewoon een lelijk ding.

( sorry Spyker )
Waarom niet de gouden koets vervangen door een gouden D12?:p
tja… Extravagant. En er zal nooit een rapper in zijn hoofd halen om hier de wielen van 248″ velgen te voorzien.
haa, de idiaale PC hooft tractor
die raampjes doen me iets teveel denken aan een oude subaru van begin jaren 90, de SVX ( http://www.autoweek.nl/carbaseimages.php?furl=8303&naam=&ref=&fgr=&fid=20228 ). Ook al zo’n pottebreker. De in ruitjes gestikte binnenbekleding doet me denken aan een oude winterjas, al was dat geen leer overigens.
Persoonlijk zou ik er een bull bar opzetten en wachten op de grijs kenteken versie…
Als ze deze auto nu eens verlagen en er een 4 deurs sportwagen van maken zoals Aston martin, Jaguar, Porsche en andere al doen doen hebben ze ook in dat segment een mooie auto.
dit is echt een geweldige auto

toen ik dit jaar naar de autorai ging
was dit serieus echt de vetste auto die ik heb gezien

de vele orders die voor deze auto zijn geschreven kan ik heel goed begrijpen
Wat een afgrijselijke auto, doodzonde van de ontwikkelkosten, die centen had Spijker beter kunnen besteden.
hittepettit
11-08-2007 om 18:11
wat een prachtige wagen…………me je ogen dicht
vooral de kleur doet het goed, zwart voor je ogen
-edit-
het is gewoon de c8 op 22 inch wielen een grote bagger grill en wat niewe leuke snufjes:P
“Spyker ontgint hiermee een totaal nieuw segment, de D12 Peking-to-Paris wordt de koning van de SUV’s”

Koning van een rijk in verval.
En andermaal gaat Spijker onderuit.
dus; binnenkort (nogmaals) te koop: het merk Spijker.
Oproep aan de rest van de wereld: niet kopen! Tenzij U het genie van het oude Spijker kunt evenaren danwel overtreffen. Het huidige Spyker is slechts meer van hetzelfde.
Dus niet kopen, dan kan de familie Spijker ook weer rustig over straat.
ik vind hem echt mooi, maar voor het geld zou ik ook echt wel iets beters weten.
Fraaie auto die sportscar van Spijker, maar dit slaat de plank een beetje mis. Denk niet dat het slim is om je als Spijker zijnde te begeven op de SUV-markt. Erg riskant voor een bedrijf met zwakke financiele prestaties. Het zou misschien een jongensdroom zijn geweest om dit merk nieuw leven in te blazen, maar af en toe heb ik echt het idee dat emoties het winnen bij Spijker van de ratio. Neemt niet weg dat ik als autoliefhebber veel respect heb voor het vakmanschap waarmee deze auto’s worden vervaardigd.
Spyker staat financieel zwak, en kan een oppepper gebruiken zoals deze speciale SUV.
Ze moeten um bouwen, daarna is het merk failiet. Maar deze concept SUV bestaat dan nog. prima, want ik heb zo’n SUV nog nooid eerder gezien. Nou maar hopen op rijke olie sjeiks, want die houden van zo’n speciale auto’s.
ik snap niet dat sommige dit geen mooie auto vinden.
kijk nou een goed hij heeft een mooie uitstraling en is van alle luxe voorzien.
je ziet er echt een spyker in terug dus waarom andere spykers wel mooi en deze niet.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ja daar was hij weer een lelijk suv die maar niet de weg op wil. Elke keer laten ze dat ding zien maar wanneer gaat hij rijden???????????????????
of heeft hij zelf kennis en durft hij gewoon niet
en de award voor meest kitcherige interieur gaat naar…

wat een misbaksel, het is precies een amfibievoertuig met die gigantische grill vooraan.
Een uit de kluiten gewassen c8 zeg ik daartegen
anne van der meer
06-03-2008 om 12:25
Na het Formule-1-debacle is dat wat Spijker in Geneve nu laat zien een fantastische nieuwe basis (en een 1e stap) om het bedrijf weer goed op de rit te krijgen. Nu de 2e stap: maken en verkopen. En met deze simpele strategie cash-in genereren. En zodoende financieel de poten weer onder je kont krijgen, in de media en in de financiele wereld je slechte imago wegwerken, en bij je klanten de angst wegnemen dat je misschien over enkele tijd failliet bent. Deze nieuwe hollandse “straight” strategy tot 1 van je PR-kernboodschappen maken. En verder nu even geen rare/andere grappen en grollen, denk aan je imago.
robert de groote
07-04-2008 om 16:05
dit is ultra gaaf ,kunnen we mooi trots op zijn ,victor goed gezien kerel in deze auto ben je teminste er zeker van dat je gezien word verre weg de mooiste suv of hoe je haar ook noemt .hoop hem in topgear gezien
Frasker (Maserati MC12)
20-04-2008 om 15:04
ik vind het iterieur en exterieur nogsteeds het mooiste van alle suv’s.
Nee, Spyker verlaag je niet tot dit Porsche cayenne niviea :/
Ik vind het maar een lelijk geval. Hij heeft precies iets weg van de robuustheid van die nieuwere Mustangs, alleen is deze verkloot in design. Ok, het is een SUV en geen sportwagen maar toch. Hopelijk is het maar een concept en niet het definitieve model, niet dat ik hem ga kopen ofzo:p
Wanneer komt ‘ie nou?! Ze zijn al meer dan 2 jaar bezig dit model te lanceren….
wat een lelijke buitenkant zeg
Avatar van reservoirdog
Reservoir_Dog
23-08-2008 om 1:35
Wat een ultra lelijk gedrocht zeg!
hij is wel cool om de dood een voudige reden:hij is en blijft een spyker en dus een nederlander om trots op te zijn.
maar houd het toch maar op sportwagens, spyker
spijker verkracht zichzelf!
is wel te hopen dat ze bij spyker falliet gaan voor dat maar een zo’n kermisattractie afgeleverd wordt.
Die moeten ze aan een kruis vastspykeren
Lelijkste auto ooit.
Dit is het bewijs van de smakeloosheid van ons land, een DAF is nog mooier.
Ga Hollandse films regiseren…
Supra600BHP
27-02-2009 om 15:05
-edit: nutteloze bijdrage-
mooie monstertruck…
Wat een lillekers, enne wat doet die halve eifeltoren op de achterbank?
vind eigenlijk dat Spykers gwn sportauto’s moeten blijven en geen SUV’s moeten worden
Wodka Loves Bier
09-05-2009 om 13:19
De enige reden waarom ik het zo vette bak vind is omdat hij zoooo lelijk is!! Die ontwerper stond volgens mij stijf van de drugs!!=D
john deere
01-07-2009 om 19:30
mooie auto en inderdaad een trekhaak hoort standaard
en als ik mocht kiezen tussen deze of een BMW x6 zou ik voord de x6 gaan
john deere
01-07-2009 om 19:48
ik snap niet dat jullie hem allemaal zo afkraken.
tis ja een donders mooi ding
isabelleee
05-07-2009 om 19:13
Buiten kant vind ik niet zo mooi maar de binnekant is prachtiig.!
hij heet D8 peking-to-paris… maar ik heb er gister een witte gezien bij de spyker fabriek: http://www.autojunk.nl/pix/view/161280
zou dat misschien nog het concept kunnen zijn?
Wat een belachelijke auto.. Echt geweldig.. Deze zou ik nou kopen als ik veel geld had gewonnen en dat ook wou laten zien..
ongelooflijk dikke wagen, als je tog het geld hebt om zo een te kopen doen want een heldenbak
fucking triest misbaksel

En damn wat een hoop comments
waarom hebben ze een c8 op suv wielen gezet???
Dit is en blijft toch een schoonheid.

Iedere week lees ik het artikel weer. Damn wat hoop ik dat hij er komen gaat.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!