KLPD geeft Poolse vrachtwagens voorrang

Auteur: , 12 Reacties

Zijn we met zijn allen niet ontzettend bang voor de Polen? Ze overspoelen onze arbeidsmarkt en pikken al onze banen in. En wat dacht je van de alles behalve zachtzinnige Poolse maffia? Zou dat de reden zijn dat de KLPD de Poolse vrachtwagens een voorkeursbehandeling geeft? Nee! Het is ter bevordering van de doorstroming in de spits...

Het is één van de maatregelen die het speciale spitsteam van de KLPD met succes toepast om ons in de spits gemiddeld 15 tot 30 km/u harder te laten rijden. Om te zorgen dat de Poolse chauffeurs niet voor plots invoegend verkeer op de rem hoeven te trappen, passen de spitsteams de snelheid van de invoegende bestuurders aan. “Omdat vooral Polen vaak zeer zwaar beladen zijn, komen ze maar moeilijk weer op gang en veroorzaken ze files als ze eenmaal zijn afgeremd.

Een andere maatregel is het zogenaamde “blokrijden”. Hierbij blijven de spitsteams gewoon naast de vrachtwagens hangen, om het verkeer af te remmen. Volgens Rijkswaterstaat is bij lagere snelheden het invoegen makkelijker en kunnen zo meer auto’s van de weg gebruikmaken. Proeven hebben bewezen dat deze maatregelen voor een duidelijk verbeterde doorstroming zorgen (via: autotelegraaf.nl).



12 reacties

wat een gelul, echt weer iets voor Nederland!
Blokrijden zo veroorzaak je alleen maar meer files, eveneens als die traject controles. Bij bijv. utrecht is het alleen maar erger geworden. Het word tijd dat ze de mensen straffen die deze onzin verzinnen.
In België wordt blokrijden nochtans al een tijdje met succes toegepast.
Ja, daar heb ik over gehoord… Het beroemde “Vlaams-Blokrijden”… Alleen dan geef je de buitenlanders juist geen voorrang (jokerp)
of je zorgt er gewoon voor dat in nederland de nadruk ligt op AANPASSING van de snelheid aan de rest van het verkeer!
en dan kunnen meteen alle camera’s weg

en iedereen die met een kutsnelheidje op de snelweg rijdt en zich daarmee niet aanpast wordt voor zijn leven lang van grote wegen gebannen met een zendertje om zijn enkel >-)

oja, moet nederland ook nog ff leren invoegen, invoegstroken zijn er om gebruikt te worden: je snelheid aan de rest van het verkeer aanpassen en er dan “tussenschuiven” ! het is niet de bedoeling dat je zo hard mogelijk op de eerste auto inrijd en 20 meter strook laat liggen…
Vreselijk stigmatiserende foto, meeste Polen rijden tegenwoordig met beter materieel dan Nederlandse vervoerders. Wij profiteren met z’n allen van hun lage lonen als we bij Appie Heijn aan de kassa staan. Polen rijden meest lange (internationale) afstanden en zijn lichter dan hun Nederlandse collega’s die binnenlands vervoer doen en dus veel meer mogen laden.
Dat is nog eens een idee voor de verkeerspropaganda in Belgie. in plaats van `neem de bus want uw auto die stinkt dus` kunnen ze beter schrijven ` voegt u ook in aan 70 km/u omdat Uw vrouw net belde dat de soep nog niet warm is`
@Hammerhead: Klopt! Veel Poolse internationale vrachtwagenchauffeurs rijden tegenwoordig luxer, dan dat ze wonen. Dat lijkt mij pas frustrerend. (devil)
Raar? Welke woorden triggeren de spamfilter eigenlijk? Ik wou het wat over politiek hebben, maar wel netjes in verband met trucks en snelwegverkeer en invoegen.
In Duitsland mag je maximaal 40 ton wegen met de combinatie op de foto, in België maximaal 44 ton. Hoe kun je dan in Nederland zwaar beladen zijn als 50 ton de Nederlandse limiet is? Er zal wel bedoeld worden dat er wat weinig motorvermogen is om snel op te trekken. Tja, niet iedereen heeft een V8 in de kelder! Maar de gemiddelde oostblok chauffeur heeft tegenwoordig toch wel zo’n trekker dat hij goed mee kan komen. Waardoor hij toch wel kan concurreren met een Nederlander maar eigenlijk alleen op simpel werk. Ze zijn gelukkig nog niet zo ver dat ze groupage kunnen rijden. Tegen de tijd dat ze dit wel kunnen zal in Nederland de werkloosheid wel fors minder zijn. Hoop ik.
ik zeg maar zo, langzaam rijden is beter dan stilstaan
als je stil staat word je echt knetter gek :S
als je tenminste nog rijd dan heb je nog het idee dat je ergens komt
vandaag weer in de krant; http://www.telegraaf.nl/binnenland/36103111/Poolse_trucker_ontzien.html
Hergebruik van hun eigen artikelen;)
VERN adviseert: Stop met rijden voor opdrachtgevers met Oost-Europese chauffeurs.



Ongeveer 40% van de kleine transportbedrijven tot 10 vrachtwagens rijdt in charter voor grote transportbedrijven. Als deze grote transportbedrijven gebruik maken van constructies die het mogelijk maken dat zij Oost-Europese chauffeurs in dienst hebben, en tevens de kleine transportbedrijven voor zich laten rijden, dan is het voor de kleine transportbedrijven bijna onmogelijk om het hoofd boven water te houden.



Gemiddeld gaan deze grote transportbedrijven 15% onder de prijs door, waar een Nederlands transportbedrijf nog voor kan rijden.

De vrachtprijs die een klein transportbedrijf dan nog krijgt, want de commissie gaat er ook nog vanaf, is dermate slecht dat men failliet gaat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).