BMW M3 Concept – Jawohl!

Auteur: , 345 Reacties

Voor de liefhebbers van M3 spyshots wordt het voorlopig even afzien, want vanmiddag heeft BMW het doek van de M3 afgetrokken. Formeel is het nog een concept versie en BMW wilde dan ook niks kwijt over de technische specs. Gelukkig hebben we ook andere bronnen.

Dat er een atmosferische 4.0 liter V8 onder de kap zit, is inmiddels een publiek geheim. Zo ook dat er ongeveer 420 pk zal worden geleverd, momenteel leveren de testversies minimaal 411 pk. De V8 zal een heerlijke 8300 tpm als maximum hebben en naar verluidt ook erg toerengretig zijn. De M3 zal de keuze gaan bieden uit twee versnellingsbakvarianten: een zestraps handbak met reguliere koppeling en een zeventraps semi-automaat met dubbele koppeling (hoor ik daar iemand DSG fluisteren?).

Met dubbele koppeling is de M3 het snelst, BMW rekent voor deze versie op een Ringtijd van 8 minuut en 12 seconden, degenen die zelf gaan koppelen zijn enkele tellen langzamer. De sprinttijd naar de 100 is een flitsende 4,8 seconden.

Uiteraard krijgt een echte M ook een aangepast uiterlijk mee. Bumpers en spatborden zijn dikker en de motorkap krijgt een powerdome. De uiteindelijke productievariant van de M3 coupe (E92) krijgt een carbon dak in de stijl van de huidige M3 CSL.

De M3 Cabrio (E93) en M3 sedan komen ook, maar beiden krijgen een stalen dak die in het geval van de cabrio natuurlijk opvouwbaar is. Naar verwachting wordt de M3 coupe een dikke 10% duurder dan het huidige model (E46), maar de vermogensstijging is groter, dus in dat licht bezien valt het nog mee.

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

BMW M3 concept

Update, nog een paar persplaatjes:

BMW M3 Concept
BMW M3 Concept
BMW M3 Concept
BMW M3 Concept
BMW M3 Concept
BMW M3 Concept