Column nu: Zijn cabrio’s gay?
Gepost op 24-03-2007 om 10:00 door sacha - 331 Reacties »
Een existentiële vraag, zo met het voorjaar op de stoep. Vorige week althans, want nu sneeuwt het weer even, maar het kan niet lang meer duren of de lente barst in volle hevigheid los, waarna het weer lijkt alsof zo ongeveer de helft van het Nederlandse wagenpark uit cabrio’s bestaat.
De aanleiding voor deze column is een kleine woordenwisseling die mijn Autoblog collega Wouter en ik hadden, nadat ik zijn favoriete automerk had beledigd door de Alfa Spider voor homobak uit te maken. Hij pareerde dit door te stellen dat alle cabrio rijders nu eenmaal homo zijn. Ik rijd zelf namelijk een cabrio dus daar had hij mij mooi even tuk. Afijn, u begrijpt, dit was een volwassen discussie op hoog niveau met goede argumenten en zonder te generaliseren, die een beetje uit de hand liep. Bij auto-hooligans geldt immers: Kom je aan de auto, dan kom je aan de hooligan.
Alles met een oprechte knipoog natuurlijk, want wij weten wel beter dan dat homosexualiteit een (dis)kwalificatie is, of dat het rijden in een kappersauto automatisch homosexualiteit tot gevolg heeft alsof het een besmettelijke aandoening is. Bovendien voltrok de ‘discussie’ zich over de e-mail, daar Wouter als correspondent in Genève zat, waardoor we door de omstandigheden niet met elkaar op de vuist konden gaan.
Het zette mij echter wel aan het denken toen ik vorige week in een zonovergoten Nederland een beetje doelloos heen en weer aan het crossen was voor mijn op handen zijnde rij-impressie in de Nissan 350z roadster. Uiteraard met open dakje en coole zonnebril op. Tijdens het rijden bekroop mij hetzelfde onbestemde gevoel wat ik ook heb als ik in mijn eigen cabrio rijd. Een gevoel wat ik nooit goed heb kunnen benoemen. Maar terugdenkend aan het onderhoud met mijn collega schoot opeens het woord ‘gay’ door mijn hoofd. Niet de sexuele betekenis, maar gewoon ‘gay’ in de breedste, uiteraard meest positieve zin van het woord: Cabrio’s zijn gay.
Na bestudering van de term ‘gay‘ werd het me al snel duidelijk. Één van de definities die wordt gehanteerd is “Gay is sometimes used to describe an object of particular flamboyance“. Bovendien ben je in de cabrio met open dakje weliswaar een volwaardige weggebruiker, maar toch net even anders dan de rest, waardoor je wat vaker wordt nagekeken en soms zelfs aangesproken bij het stoplicht, al dan niet in vriendelijke bewoordingen (mooie bak! patser!). Daarnaast zou het mij niets verbazen als daadwerkelijk 10% van alle personenauto’s in Nederland een cabriolet uitvoering is.
Het komt wel heel nauw hoor. Want zodra het dakje dicht is, is het niet meer gay. En zodra je met gezelschap in de open cabrio zit is het ook niet meer gay. Roadsters (tweezitters) zijn iets minder gay dan vierzitters, maar, desalniettemin nog steeds gay. En het aantal peekaas, merk of model maken ook niet uit.
Fijn dat we dat opgehelderd hebben. Vandaag is de winter-, zomerbanden wissel, dus ik hoop dat het snel weer mooi weer wordt, dan kan ik weer lekker cruisen in mijn cabrio.
[ gepubliceerd op nu.nl, 21 maart 2007 ]











Het heeft er dan ook mee te maken in watvoor cabrio je rijdt…
De 350z vindt ik een mooie wagen met de juiste kleur en wielen eronder,maar als je over een SLK of New Beetle begint dan wordt het moeilijk om te zeggen of dat nou een goede wagen is om in gezien te worden als Man-zijnde.
De Lamborghini Murcielago cabrio of de Gallardo Spyder?
Niks gay aan..
• adjective (gayer, gayest) 1 (especially of a man) homosexual. 2 relating to homosexuals. 3 dated light-hearted and carefree. 4 dated brightly coloured; showy.
• noun a homosexual person, especially a man.
— DERIVATIVES gayness noun.
— USAGE Gay is now a standard term for ‘homosexual’, and is the term preferred by homosexual men to describe themselves. As a result, it is now very difficult to use gay in its earlier meanings ‘carefree’ or ‘bright and showy’ without arousing a sense of double entendre.
en de nieuwe 3-serie cabrio ook niet!
maar laat ik dat nou net niet erg vinden, anders dan anders, dat interpeteer ik als iets positiefs, en vaak na gekeken ook. vooral als dit door vrouwen wordt gedaan. mannen die omkijken, zijn of gay, of jaloers, op enorme autofanaten.
het kan mij dus niet schelen wat mensen nou van mijn slk vinden, mij krijg je voorlopig niet meer uit een CC.
Posermobiel. Past prima in de Oxford definitie ‘showy’ :P
Vooral die Z4 trouwens, zitten vaak wat oudere mannen in met een net even verkeerd kapsel en zo’n fout gekleurd sjaaltje om hun nek..
Ik vind het trouwens alleen maar leuk. Saaie standaard mensen/auto’s zijn er veel te veel.
Gay is okay zeg ik :) en ja ik heb zelf ook een gay cabrio
de spijker op de kop :) Helemaal mee eens
btw; ik heb een bmw 325i cabrio , een peugeot 306 cabrio, en een mazda mx5
gehad, en alleen van die laatste vond ik dat die mijn vrouw beter stond als ze erin reed.
nee, een cabrio is niet gay
http://en.wikipedia.org/wiki/Roadster#Modern_roadsters
Y. – met twee klassieke cabrio’s in de garage, waarvan één een halve eeuw oud.
en wat maakt het nu uit dat iemand je wagen gay vind, rij gewoon wat je wil ;)
because you only live once
@ smaakversterker: helemaal waar, maar dan mag de bestuurder idd bisexueel zijn, maar de auto is daarmee nog niet gay. Ongetwijfeld dat er iemand op deze aarbol is met dezelfde auto als dat jij hebt die toevallig ook nog een gay is. Dat zou dan betekenen dat jij ook gay bent….
MX5 is een echte lowbudget gaymobiel..En wat jij ervan denkt interesseert me ook geen hol
F430? Nee
Neemt niet weg dat het nep (oftewel marketing) roadsters zijn
Dat zijn gewoon snelle homo’s! :)
Iemand die ik ken is homo, en wilde de nieuwe Audi A5 bestellen. Blijkt dat de cabrio versie er pas komt in 2009 (ook best wel gay :s) dus gaat hij maar naar BMW, om daar een cabrio te fixen.
My 2 cents :-)
mensen die dit zeggen zijn vaak jaloers vind het maar zielig.
had je maar wat harder moeten werken of meer moeten studeren kan je er mischien ook een rijden.
Vind je nu zelf niet dat die opmerking nergens op slaat? Ik bedoel, een cabrio of geen cabrio is toch een keuze die je maakt, dat heeft echt niets te maken met hoeveel je verdient of hoe hard je werkt en zeker niet wat je hebt gestudeerd.
mx-5 gay en low budget? Laat die auto nou net door dat “lowbudget” geweldige rijeigenschappen,een goede kwaliteit(want eenvoudig dus er kan weinig kapot) en een hoge restwaarde hebben. Conclusie,je rijd menig sportwagen er uit op een bochtig landweggetje,puur door de wegligging en je houd dat nog wat jaartjes langer vol en zelfs dan levert de auto nog redelijk geld op. Noem het gay,ik noem het slim. Zelfs nieuwe mx-5 is gebaseerd op zelfde principe. Zeker nog nooit in gereden? Over marketing gesproken;op die basis kun je elk automerk afschrijven,elk automerk heeft een vorm van marketing nodig als ze iets willen verkopen.
Overigens, hoe zit dat dan met vrouwen die open rijden ?
Zolang ik elke ochtend langs drie buiten geparkeerde MX-5en fiets denk ik dat het met de weersbescherming daarvan wel goed zit.
Dit zijn overigens sidecurtains:
Een man in een cabrio? Vaak gay indeed!
er zijn mensen die zeggen dat je in (het regenachtige) nederland niks aan een cabrio hebt… nou ik kan je vertellen dat ik meer dan 50% open rij, ook als het net boven het vriespunt is. veel mensen kijken je raar aan, maar ach, zoals eerder gezegd; dat vind ik alleen maar positief. gewoon een pet/muts op doen en de verwarming op de hoogste stand (zeker bij de slk, met de nekverwarming). heerlijk!
http://www.autoblog.nl/archive/2006/01/17/gay_car_of_the_year_aston_mart
Ik weet niet wat ze willen bewijzen met deze verkiezingen en opmerkingen maar ik, als hetero, zou er dikke schijt aan hebben want ik rij een übergeile DB9.
Kan jij er wat aan doen dat je tegenwoordig volgens sommige mensen “gay” bent als je smaak hebt?
veel homo’s rijden cabrio maar goed
in een open auto rijden is ook echt wel wat leuker dan een compleet dichte
Rijd zelf in een Toyota MR2 (semi-cabrio :P) maar ‘t is heerlijk om met ‘t mooie weer open te rijden.
greetz
– Apache
meervoud van hetero is hetero’s. Je kan zelf ook niet spellen. moehaha. anyways, cabrio’s zijn gay en roadsters zijn vet. Dit is wetenschappelijk bewezen door mij.
De Zonda F Roadster en de Lamborghini Murciélago Roadster zijn cabrio’s, dus daar gaat je wetenschappelijk bewezen theorie.
Of hierin:
Hoewel dit ook leuk is:
Maar op zich heb ik niet zo veel met cabrio’s, doe mij maar een coupé: (oke, ik zal stoppen met plaatjes… :P )
Mijn pa rijdt trouwens ook vaak in de C3 Pluriel van mijn ma, en hij is echt geen gay… Ik ben het dus eens met de vorige post, van slk55 amg.
Op voorgenoemde uitzonderingen na zal ik nooit een cabrio kopen. Het zijn namelijk ook nog eens brekebeentjes eerste klas. 1x een aanrijding en het chassis is krom. Dat gebeurt je met een dichte auto veel minder snel.
Doe mij maar een stijve sportcoupe of hatchback.
18th Feb London Dawn Raid in een 460 cid Ford V8 met rond de 500 pk.
Vooral in de stad, daar zit je dan i n j e c a b r i o.
volgens mij ben je de enige die zo denkt..ik rij liever op een drol
kan niet wachten op de echte lente!
de groeten allemaal
snap je hem?
groeten
ik ben het trouwens helemaal met je eens hans.
“Roadster – Any car with seats for only two and no top”
Zo is er een hele rits van cabrio’s te verzinnen die roadster zijn.
Verder is een cabrio vergelijken met een coupe het zelfde als appels en peren vergelijken. Maar ik neem aan dat je nooit open gereden hebt als je die vergelijking denkt te kunnen maken :)
hoe is ie? ik zag vanmiddag een a6 met die led’s van n rs6 voorin das echt mooi. weet jij misscchien of dat achteraf kan?
ga je nog naar de rai…? ik ga kijken naar een gti edition, heb je die gezien, zo top. ik hoor je weer.
groeten,
Hans
“En zodra je met gezelschap in de open cabrio zit is het ook niet meer gay”.
Uhuh, dus als ik met mijn vriendje naast me zit is het niet gay? Dat is leuk zeg!
In frankrijk is de 206cc ooit zelfs verkozen tot mooiste auto door homo’s…de audi tt vind ik ook wel ‘n kanshebber voor de titel “gaycar of the year”
Echt iets voor onzeker pseudomachomannetjes, om mensen die in een bepaalde auto rijden in een ‘hokje’ te stoppen! Leven en laten leven zou ik zeggen. Of is mijn vriend of mijn broertje meteen ‘gay’ als die in mijn mx-5 rijdt?!!
Ik heb gisteren mijn 1991′er ingeruild voor een 1993′er!
En hoe durft zo’n stakker een MX-5, een budget cabrio te noemen? Er gaat (bijna) nooit wat kapot aan zo’n karretje! Da’s geen lowbudget, dat is Japanse TOPkwaliteit (voor een zacht prijsje)!!!
Riebel heeft gewoon gelijk…Gewoon wat harder werken (of beter opletten op school), dan heb je later genoeg keus op de automarkt…
MX-5 RULES!
Afgunst blijft een moeilijk uit te bannen emotie.
Ten tweede; Woody, mss. heb ik al een aantal MX-5 eigenaren ontmoet. Ik was lid van de MX-5-club. Gestopt wegens tijdgebrek, want er moet ook gewerkt worden, he! Maar een meeting…och waarom niet? :)
@Classic red…Afgunst met als basis de gedachte “Daar had ik in kunnen rijden, mits ik wat slimmer was geweest of meer doorzettingvermogen had getoond”…
En ik me maar afvragen waarom iemand dan niet zijn droom (M3/Ferrari/Lambo/wereldreis) najaagt. Laat een ander, kijk naar jezelf!
met mij gaat het zeer goed, met jou? leuk dat je over die leds van die s6 begint. ik heb deze namelijk al van begin af aan voor zitten. ik heb zelfs de gehele s6 bumper voorop zitten, ik heb meteen toen ik de mijn allroad besteld had bij de dealer geïnfotmeerd naar de mogelijkheden. zij zeiden dat dat geen probleem was, omdat de bumpers (en de grill) dezelfde maat/vorm hadden. ook kon de bedrading van de ledverlichting simpel worden aangesloten. kortom, wil je van die leds (ik heb ze ook in de achterlichten) ga dan naar de dealer en bestel een S6 bumper en laat deze vervolgens door de een paar handige knullen op je auto monteren. het kost wat, maar de voorkant wordt er een stuk stoerder/chiqer op.
de autorai? wat dacht je.. ik denk dat elke autoblog bezoeker naar de autorai gaat. ik ga op 6 april. maar over een zogenaamde gti edition heb ik (nog) niks vernomen. komt er een gti edition van de allroad? ben zeer benieuwd.
hoe dan ook, veel rijplezier (maar dat zou wel lukken denk ik ;) ) en tot wederhoren.
Robert
Ik denk dat die inderdaad in de hoek van de gay’s geplaatst kan worden.
Iedereen die een mx-5 een gay auto vind daag ik uit een sportversie (na 1998, 1.8, Bilstein vering, 6 versnellingen) te rijden op een bochtig landweggetje met de kap open. Als je niet na 3 minuten al met een grijns van oor tot oor achter het stuur zit begrijp je wat mij betreft niet waar autorijden om draait.
Mocht je dan nog steeds het mx-5 idee nog niet snappen, probeer dan eens eentje met een JR supercharger (190pk aan de wielen), wedden dat je die niet meer gay noemt?
(p.s. er zijn ook een aantal exemplaren in een 170pk (turbo) uitvoering van de NA in Nederland, die hebben ook al meer vermogen dan nodig. Je hebt best wat voertuigbeheersing nodig om dat in goede banen te leiden en je niet te ver-galoperen.)
en als je kijkt hoeveel plezier je aan zo’n auto kan hebben, dan is dat de prijs 10X waard.
Dan zouden mijn ouders gay en aso’s zijn, want we hebben een Touareg en een Eos. Kom op mensen… zijn jullie nou zo dom?
JA!
Behalve die van mij maar dat compeseer ik.
Gr Hans
Als er in een 2 zitter cabrio 2 gozers zitten met open dak, dan is het gay. Maar als er een lekkere meid naast je zit dan is het ineens een heel ander verhaal.
24 March 2007 om 18:21
Ja, een paar skelters daar gelaten (Ariel Atom, Donkervoort D8 en nog enkele hardcore open sportwagens) zijn cabrio’s echt super gay.
Jij hebt het begrepen.! Die dingen heten dan ook: roadster
roadster
• noun 1) an open-top car with two seats. 2) a bicycle designed for use on the road.
Over een paar maanden (hartje zomer) heb ik een volle dag een 350Z Roadster (zwart!) tot mijn beschikking. Cruisen bij Nijmegen langs de Rijn en daarna de A3 over de grens…
Eens kijken of ik veel last zal hebben van het ‘gay-gevoel’ :)
Persoonlijk denk ik dat het gewoon een dagje ‘kicken’ wordt :)
Cambridge dictionary zegt:
convertible Show phonetics
noun [C] (ALSO soft top)
a car with a soft roof which can be folded back:
roadster Show phonetics
noun [C] OLD-FASHIONED
a car without a roof and with only two seats
Een Roadster heeft dus geen dak, een convertible een soft top. Aangezien je het dak van de MX5 in 3 seconden opzet en rolramen heeft is dat dus gewoon een convertible!
http://www.storydomain.com/lincoln/lbch4.htm
There are no precise rules on the use of many of these terms. For example, a difference which is generally accepted between a “Roadster” and “Convertible Coupe” is that the Roadster has sidecurtains and the Convertible has roll-up windows, although many early Convertibles are referred to as Roadsters.
Zijn 2 zitters minder gay? Mwah, een 4 persoons cabrio geeft meer sfeer dan een opgefokt klein roadstertje, maar laatstgenoemde koop je ook met een andere reden.
Ik vind het echt onzin dat sommige auto’s als Gay worden betietelt, een Audi TT cabrio is homo wat een onzin is gewoon een fijne auto om in te rijden, zeker als je nog wat ABT of Oetinger spullen erop zet, Alfa Spider is ook niet homo of hetro, het is wat ik wil dat de auto voor mij betekent punt!!!!!
Einde discussie,
Niels
Dus een Ferrari F43 spider is gay? Ja want er is ook een coupe van.
Dus een Lamborghini LP640 is gay? Ja want er is ook een coupe van.
Dus een Maseratie spider is gay? Ja want er is ook een coupe van.
Dus een Mercedes SLR cabrio is gay? Ja want er is ook een coupe van.
Dus een Spyker C8 Double 12 is gay? Ja want er is ook een coupe van.
Jullie hebben echt helemaal geen verstand van auto’s!
Gewoon allemaal zeggen dat ze gay zijn omdat ze zelf rondrijden in een Nissan Micra of een of andere plasticbak.
Nee, jij speelt de sterren van de hemel!
“Ferrari F43
Maseratie”
En ja alle auto’s die je noemt zijn extravagant duur en snel maar niet minder gay dan een Peugeot 206 COC.
Ik zeg maar , koop wat je mooi vind (en kan betalen) , geniet ervan en laat anderen maar lekker kletsen. Gay auto of niet……
Een auto gay noemen is zooooooooooo nutteloos.
en ook met bovenstaande “K” ben ik het eens.
Pas als er een homo in zit is de auto gay,
so what, maakt dat alle andere auto’s van hetzelfde ook gay.
Niet als je het aan mij vraagt. BTW, is er hier iets tegen homo’s
volgens mij niets mis mee (hetero-speaking here).
Ik heb genoeg bekende en vrienden om me heen die homo
zijn, nix fout aan. Oftewel, het lijkt erop dat we gewoon weer
een oudhollandse discussie aant houden zijn met het kinderachtige
ik ben beter, ik ben groter, zie mij nou !! gebekvecht.
Ik zijt weg, Ajuuss
Als je nou een zakenman bent die op een bepaalde manier over wil komen of juist erg neutraal wil overkomen snap ik het nog.
Je krijgt geen smaak doordat je een auto koopt, je koopt een auto door je smaak. En aangezien smaak erg subjectief is, valt hier niet op af te rekenen.
Ik snap niet wrm ze gay zijn :S
Idd, er rijden vaker vrouwen in dan mannen…
En dan nog? Dan is t toch niet gay?
Ik zou een moord doen voor een gozer met een cabrio :p
ik zelf ben de trotse bezitten van een OPEL KADETT CABRIO!!!!!
echt intereseerd het me niet wat andere dr van denken vaak bekritiseeren ze mijn auto,
en reisen ze zelf met de fiets ov of met een rond om rotte zoekzoekie swift uit 87 met z,n 4ren in het koekblik
mensen die zelf een dikke cabrio rijden weten hoe heerlijk het is las ik al om vrij met kapje los te rijden.
groeten!
en zelfs die gebruiken wel eens de woorden : aaa dat is so gay!
verder vind ik er niks gay,s aan om cabrio te rijden:)
Volgens mij heeft Peter een Dafydd complex :-)
Wat bedoel je dan? is het “in de mode” of “modern” om homoseksualiteit te promoten? :) Laten we niet te gevoelig zijn voor dergelijke propaganda en ons eigenste nuchter verstand behouden ;) Ik heb niks tegen homo’s, maar vind de opgeblazen pro-homoseksualiteitspropaganda fel overdreven en eeder een modeverschijnsel. Als ik als minderjarige in mijn directe omgeving kijk, is het zelfs vanuit een pervers denken dat homoseksualiteit zo populair is bij vooral de dames dan. Bepaalde heteroseksuele jongens bazuinen zelfs rond dat ze zogezegd homoseksueel zijn om op die manier aandacht naar zich toe te trekken en in de spotlight te komen. Laat ons afwachten tot dit allemaal overwaait ;)
no offense
– Apache
mischien moeten we maar eens een lijst opstellen met vieze hetero bakken.
ik weet wat je bedoelt maar hier houden ze daar toch geen rekening mee, want ‘ze hebben zo niets tegens gays als ze zichzelf maar niet promoten’, ja wat moet je daarmee. Dat is zoals ze hebben niets tegen joden zolang die zichzelf maar niet zitten te promoten ??
Trouwens wat is dat een gaycar, is die roze ? heeft die een extra grote uitlaat ? stuurt die verwijft ?
Dus eigenlijk een beetje zielig maar ze stellen zo een ‘gaycar’ lijstje op met allemaal leuke wagens, maar is niet erg want het zijn gaycars wie wil daar nu in gezien worden. ‘Ikke ikke niet want ik ben 100 procent hetero.’
Echte mannen trekken zich daar niets van aan, het zijn alleen de sisie’s onder de hetero’s die dan niet durven.
@ sascha
ik bedoel er niets mee sascha maar ‘sascha’ dat klinkt dus heel erg gay eh. Parisi ook hoor maar ik heb niets te verliezen ;-)
Er zijn vast andere woorden voor die niet deze gevoelens oproepen. Het is alleen zo makkelijk en zo gewoon maar dat is het dus niet! Dat is het enige wat ik duidelijk wil maken.
Laten we het hier bij laten en het weer over deze mooie auto’s hebben. Nogmaals niets mis met deze column, denk alleen in de toekomst of jouw woord gebruik wel zo “normaal” is.
Succes met je column sacha.
Aan de meeste uitspattingen kun je beter geen weerwoord stellen.
Nu ben ik ook schuldig door hier aan mee te doen, maar ik wil alleen maar kwijt dat een cabrio zwaarder weegt dan zijn dichte broer (indien aanwezig) door dat deze een verstijfde constructie heeft. En dat kost wat meer wegenbelasting, waardoor de zuinige hollander de coupe ineens leuker vindt?
dus ferrari cabrio zijn ook gay die zijn echt gek
Hij zegt dat jullie, door zo te veralgemenen, ook Ferrari cabrio’s dus gay noemen en hij vindt dit echt gek.
Maar laat ons deze discussie over het gebruik van het woord “gay” nu staken, want het heeft al lang genoeg geduurd, ik heb 1 maal mijn mening gezegd en neem daar genoegen mee…
greetz
– Apache
Groeten van een ware auto liefhebber
ik rij dan wel een kadett cabrio maar dat zecht niks over mijn weggedrag
ik hou hem graag heel.:P dus loop er niet contenu mee te race
enkel keer wel maar dan ga i naar duitsland
ik draai ook wel eens muziek maar daar hebben andere geen last van op de snelweg:)
middelvinger uitsteken doe ik niet de mensen die dat verdienen weten zelf wel dat ze niet kunnen rijden:P
eerlijk is eerlijk ik erger me wel aan het gebrek aan inzicht in het verkeer van andere. maja ik heb wel belangrijkere dingen aan me hoofd om me druk om te maken.:P
maar ik weet wel wat je bedoelt. jongeren hebben een bepaalde rijstijl
ik ge zelf liever een dagje zandvoort of nurburgring langs om daar het asfalt uit de grond te trekken in het verkeer ben ik een heer:P
ps mooie cabrio 307 me ma wilt dr ook eentje:D
dat systeem van dat dak wil ik vroeg of laat eens gaan proberen na te maken:p
groeten je mede cabrio rijder!
Hoi, kan je me vertellen of deze S6 bumper past op een standaard A6 model 2006? is deze bumper niet breder naar de wielkasten toe?
bij BMW M5 is dat een groot probleem. Vandaar ik bij deze vraag.
Ik heb namelijk al de S6 grille erop staan maar zou wel deze bumper willen met de leds. Tis buitengewoon SJIEK
tot hoors
Fre
helaas moet ik een antwoord schuldig blijven. ik zal even contact opnemen met je dealer.
de allroad heeft bredere wielkasten dan de gewone a6, die ongeveer overeen komen met de breedte van de wielkasten van de s6. het is ook zo dat de bumper vrij laag begint, dus dat je relatief weinig wielkast hebt. bij mijn ‘verbouwing’ is er volgens mij geen plamuurmes/zaag aan te pas gekomen, maar ik denk dat dat bij jou geval wel nodig zal zijn. dit kost misschien iets meer, maar het is zeker niet onmogelijk.
ik zal even bij dealer informeren als ik jou was.
Robert
En “ik vindt”???
oftewel; al die vette cabrio’s zijn dus gay volgens de oorspronkelijke betekenis van het woord!
lijkt erop dat 99% van de mensen hier niet begrijpt waar de column over gaat.
iemand vindt een cabrio mooi en hij koopt de cabrio ben je dan gay’ nee dus.
Vergeet niet, dat iemand die zijn stoerheid laat afhangen van een auto, eigenlijk een mening heeft die er niet toe doet!! Zijn onzekerheid over zijn status mag onze mening over dingen niet beinvloeden, toch?
Als je iemand die lekker van zon en wind kan genieten tijdens het rijden een gay noemt geeft dit duidelijk aan dat we je kunnen rekenen tot de minder belangrijke mensen, right?
Als IK op een mooie dag kan kiezen tussen in een roze cabrio rijden of in een stoere zwarte BMW met chroom en lage velgen en brede banden en een turbo-injectie en wat dies meer zijt, ook al is het de pooiers bak van de week; weet ik het wel. Dan maar in een roze gay-bak gaan karren met mijn meisje….in de open lucht en lekker bruin worden!!!
Van mij mogen ze me dan hartstikke gay noemen! Mijn vrouwtje weet wel beter…
Ik hoef dat macho snuif-sfeertje niet in mijn auto en ik ben niet afhankelijk van mijn auto om mijn viriliteit te bewijzen! Beter een goeie lekkere auto, dan een snelle oncomfortabele race-bak voor mijn ‘vrienden’.
Maar, wat ik zeggen wou: lieve jongens en meisjes….een auto is maar speelgoed , net als sex. Of je nou gay bent of bi of whatever, zolang er mannen rondrijden, die zich beledigd voelen omdat ze voor homo worden aangezien, schieten we nooit op. Ik zou zeggen: uit solidariteit met de gays, gaan alle hetero’s voortaan in een gay-bak rijden; de oorringetjes zijn er al!
-edit: lees je de tekst wel?-
moet je in een witte volkswagen passat rijden om normaal gevonden te worden???
vage mensen die dit schrijven…
de cc versie van de peugeot 206 vind ik nou niet echt een auto voor de stoere man.
een mustang cabrio daarentegen is totaal Niet gay hoor
Ik rijd cabrio (voor zover het iemand intresseerd een golf III)…
Nu zit ik al een uur naar gay-pron te kijken, maar er groeit nog niets…
Conclusie: als cabrio-rijder ben je niet bijvoorbaad homoseksueel, net zo min als dat alle lease-station-rijders bijvoorbaad hetro zijn.
By the way: waarom zijn er geen lease-cabrios, zou het beeld op de snelweg zeker ten goede komen…
ps. ben geen cabrio fan maar ze zien er wel degelijk super uit (op sommige na dan).
Maar voor het echte vrijheidsgevoel, snelheid, betaalbaarheid, kwaliteit, vrouwen en natuurijk adrenaline gehalte!!! Kan er niets tegen een dikke motorfiets op…
;)
ik ben autofiel en pak de motor als ik uit wil waaien
lekker strak in het leer met een rose sjaaltje
why do birds sing so gay (diana ross wist ook dat de halve zaal gevuld is met nichten)
de grootste homofoben zijn als de dood dat iemand ze uit de kast duwt
ps in de meeste cabrio s is een beetje wilde sex verrot moeilijk dus wat maakt het uit of jouw penisverlenger een dak heeft of niet als je een echte man bent zie je er nog cool uit op een snorfiets
Maar wel leuk dat je een thomos hebt hoor ;)
korte samenvatting:
Ieder z’n eigen vervoer en ieder z’n eigen gaatje… laten we het daar maar op houden…….
Als het maar laag is, veel PKs heeft, dikke banden, een vette uitlaat, vooral duur, hard rijdt. Grappig om die lage instincten van sommige schrijvers te zien. Jongens, dat doet er juist NIET toe? Een cabrio heb je omdat het een cabrio is – punt uit. Voor alle gesloten auto’s geldt dat het leuk wordt als het maar laag is, veel PKs heeft, dikke banden, een vette uitlaat, vooral duur, hard rijdt.
Mijn eerste open auto was de Fiat 600 Buggy, een mini-buggy, de helft van een VW-buggy. Volgens definities eerder in deze blog een “roadster”: geen deuren, geen dak. Ik had een betonblok boven de vooras gelegd omdat hij steeds steigerde bij het optrekken.
Mijn volgende grote liefde was de Autobianchi Bianchina 500 Cabriolet. Een echte cabrio met een ragtop, tweepersoons en een naaimachientje. Toeren op de boulevard van Scheveningen en een hoop bekijks. Helaas verkocht toen ik een tweetakt Saab van 25 jaar kon kopen – ook al zo’n afwijking.
Momenteel rijdt ik in de hier eerder zo genoemde pooierbak, een auto die ik nog niet in deze discussie tegen ben gekomen. De MidlifeChrysler Status Convertible. In het Engels heet dat een convertible, in het Frans een cabriolet. Omdat de Duitsers er geen woord voor hebben zet Volkswagen het ook nog eens in tekst (cabriolet) achter op de VW Golf. Voor als je het niet door hebt.
Ja, het is mijn dagelijkse auto. Ja, ik rijdt zomer en winter open als het niet regent en boven de zeven graden is (anders is het dak te stijf, vrees ik). Ja, het is ook leuk bij 200 km/uur. Ja, de kinderen van het sportteam vinden het geweldig leuk, ook achterin. Ja, zelfs mijn vrouw vindt het prima. En ja, zo’n lelijk anti-wind nekfilter is bij dit ontwerp volstrekt overbodig.
Eindelijk weer iemand die snapt waar de column over gaat!!!
Wanneer komt de volgende??
alle cabrio’s die je als getrouwde man aan je maitresse cadeau moet doen worden ook door gay’s gekocht (maar dan voor eigen gebruik)
Er zit geen uitdaging in uw reactie op mijn bericht. Als u zelf niet inziet, dat het bijvoeglijk gebruik van het woord homo om elkaars auto’s en elkaar als minderwaardig te omschrijven discriminerend is, bevestigt u daarmee mijn observatie. Misschien wilt u zelf de alinea “de aanleiding….. hooligans” nog eens nalezen : “…beledigd….alfa…homobak..”
De belediging van het merk werd gepareerd door de belediging aan uw persoon: alle cabriorijders (zijn) nu eenmaal homo’s.
Hierbij vergeet ik niet de context van het verhaal. De context is een journalistiek armoedig, jeremy clarkson wannabe verhaal, waarin door middel van een gekunstelde verwijzing naar het woord gay getracht wordt discriminerend taalgebruik om te toveren naar semi leuk. Mislukt dus!
Uit de reacties van mensen merk ik op dat velen dit wel als discriminerend ervaren, dat u dit niet begrijpt, begrijp ik uit uw reactie en uitdaging aan mijn adres. U begrijpt blijkbaar niet wat discriminatie is. Het gaat niet alleen om de context of de intentie van het woordgebruik. Het gaat om het objectieve gebruik van het woord en om de subjectieve ervaring daarvan van door de ontvanger.
Objectief gezien gebruikt u het woord homo om iets af te keuren en als minderwaardig te omschrijven. Meerdere van uw lezers hebben dit als storend en discriminerend ervaren. Dit is hun subjectieve ervaring en is ongeacht uw intentie of u nu wel of niet homo’s wilde discrimineren.
Hier is mijn uitdaging aan u: Wees een vent en biedt uw excuses aan voor uw discriminerend artikel.
Of het wel of geen “journalistiek armoedig, jeremy clarkson wannabe verhaal” is, is weer een hele andere vraag. Ter mijn verdediging wil ik wel graag aanvoeren dat ik geen journalist ben en dat ook niet pretendeer of ooit gedaan heb. In dat licht is journalistiek armoedig helemaal niet slecht. En Jeremy Clarkson wannabe beschouw ik als opbouwende kritiek die ik ter harte zal nemen.
http://img.photobucket.com/albums/v516/buggyman70/Blauwe-bugklein.png
ghghgh mooi verstopte dubbele bodem!
Echt een belachelijke discussie… Ben 100% hetero en ben de trotse eigenaar van een Audi TT Roadster en ik moet zeggen, ik heb al meer meiden zien gek komen van mijn wagen dan mannen hoor… De audi TT een kappersauto.. Tsss nu ja, een kapper is natuurlijk een zelfstandige en verdient ook veel geld natuurlijk ;-)
mx-5= gay
tt cabrio= gay
boxter =gay
206 cc =gay
megan cc =gay
307 cc=gay
eos=gay
This is definately not gay.
@ M5
Een fag is geen homo. Het is gwn een loser, een nietsbetekenende loser.
– Apache
wij hebben hier thuis een BMW Z3, en die is dus echt niet gay…
gewoon een vette wage… om lekker in te toure!
Ik vind (de meeste) auto’s waar een cabrio versie van gemaakt is maar nix
(dus de normale auto veranderd in een cabrio) bijvoorbeeld de TT
ik heb altijd al wat tege de TT gehad… opzich een leuke auto.. maar je ziet
hem veel en veels teveel… begint te vervele….
En ik heb HELEMAAL wat tegen porsche…. die maken inmiddels al weet ik veel
hoeveel jaar gewoon PRESIES dezelfde wagens… maar dan plakken ze er een
ander lettertje achter op… of doen er een paar PK meer in….
En al dat gezeik over de MX5…. nix gay aan (als je m een beetje aanpast….)
paar velgjes eronder… paar bumpertjes hier en daar…. dan is t best
een acceptabel wagentje… ik zeg dan in ieder geval geen “nee” als ik er een mocht hebben…
http://www.roadstersway.com/images/stories/cars_images/mazda-mx5.jpg
begrijp ik dat je op je allroad een s6 bumper hebt zitten?
Met alle respect, maar is dat mooi? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Groetjes,
http://carscoop.blogspot.com/2007/03/video-monster-motorsports-mazda-miata_13.html
Deze auto is sneller dan ferrari’s en meer van dat soort spult
http://www.youtube.com/watch?v=2luaOwkBZPo
Allejesus, de bedoeling van het woord word nog duidelijk uitgelegd. Ze hebben het hier NIET over de sexuele geaardheid van de rijder.
Als je goed leest zou je zien:
“Niet de sexuele betekenis, maar gewoon ‘gay’ in de breedste, uiteraard meest positieve zin van het woord: Cabrio’s zijn gay.”
ZE BEDOELEN FLAMBOYANT, GEZIEN WILLEN WORDEN. Zoals wooody ofzo al zei in zijn of haar eerste post: Ze doelen op de 3e en 4e betekenis van het woord ‘gay’ zoals deze staat in het Oxford Dictionary:
• adjective (gayer, gayest)
1 (especially of a man) homosexual.
2 relating to homosexuals.
3 dated light-hearted and carefree.
4 dated brightly coloured; showy.
Als een stelletje kleuters discussieren over homo zijn gerelateerd is aan cabrio’s.
Minderwaardigheidscomplexje? Of mag ik mag hieruit concluderen dat de hoogst genoten gemiddelde opleiding van de individu hier het Mavo niet overstijgt?
Hoe dan ook, ik ben 20 geworden en rij in een Z4 en ben een en al ‘gay’.
Hetrosexueel tot en met, maar wil graag gezien worden in mn veelal dikkere bak dan de meeste mensen hebben met hun huis tuin en keuken knollen.
Je koopt een cabrio niet om dicht te rijden, als je dat wel doet ben je geen cabrio rijder. Ook al is het buiten rond de 5 graden, gaat bij mij dat dak eraf. Gaat het naar, of zelfs onder, het vriespunt moet hij bij snelweg km’s dicht omdat het simpelweg te koud is. Degene die zegt dat je dan maar minder hard moet rijden verdient een harde bitch slap in zn gezicht. File probleem veroorzaker nummer 2. En laat me daar nou niet over beginnen want geloof me, je wint het niet van me.
Nog een laatste ding over de cabrio:
In mijn ogen vind ik dat je niet gezien kunt worden in een goedkopere cabrio. Dat is: ik wil wel maar kan niet. Ik koop er een maar zal waarschijnlijk nooit open rijden. Je doet je voor als iemand anders, ik kan zo wel even doorgaan.
Het concept cabrio is een beetje uit het zicht verloren. Puur rijders plezier zonder dak. Een zijn met de auto terwijl je alles hoort en ervaart, de motor, de wind. Rijden hoe het ooit bedoeld was.
Tegenwoordig is het een vervoersmiddel, wat uren in de file moet staan door onnozel weggedrag van sommige bestelbusmaniakken en ongeschoolde zakenpikken. Hierdoor, en mede door de belachelijke prijs waar goedkope merken een cabrio aanbieden is het concept cabrio tegenwoordig zelden tot nooit meer van toepassing.
Om maar een voorbeeld te noemen. De veel besproken (goedkope) MX-5 kun je in gezien worden, omdat de emphasis (nadruk) op het rijden ligt, en deze niet ligt op alle optie’s die je wel niet in een auto kunt proppen. Een rijders auto dus.
Zo, dat is eruit want het zat me goed dwars zeg. Discussieren over onderwerpen waar je iets over af denkt te weten. Waarna je er even hard uitgeluld word door een 20 jarige..
Oeps zei ik dat laatste hardop?
Wat Maarten zegt is prima. Ieders mening doet er toe!
Alleen BMW kan geen mooie cabrio’s maken. stof of metaal.
Porsche is nog zo’n merk dat ik als auto liefhebber misselijk van word. Duitsers kunnen gewoon niet designen. Japanners doen het beter, en de Koreanen ook.
Wil je echt een super cabrio, dan go to the States. Een leuke Mustang Shelby convertible is niet slecht! USA rulez. over the world, any time. I am an American.
Weet je… volgens mij is zo’n cabriootje gewoon ‘metro-sexueel’ of ‘unisexueel’.
PS: mijn Barchetta is ook nog oranje… comments, anyone?
maar rij toch liever met het dak erop. ik haat de turbulentie die zonder het dak gecreert word in me wagen :(
Dat jij je gay voelt in een cabrio zegt meer over jou dan over ander cabriorijders hoor…
grapjas …
.
Michiel..,
Hard gedist..
Dat jij een minderwaardigheidscomplexje voelt opkomen bij het rijden in een cabrio zegt inderdaad meer over jou dan over de rest van cabrio rijdend Nederland.
Beetje stoeven met je vorige auto’s. Je bent wel echt stoeah hoor! Je hebt een Porsche gekocht. Daarmee wou je zeker even opscheppen?
Jongens zoals jij (ja jongens, want onder categorie man val je dus zeker al niet) rij ik altijd lachend, hoofdschuddend voorbij.
Ohja nog één ding. Schuif dak is zóó erg “ik wil wel maar durf niet want ben bang geassocieerd te worden met de term ‘gay’ waar ik de betekenis niet geheel van begrijp of accepteer”
Thanks for making my day! Heerlijk om te zien dat ik nog altijd boven volk zoals jij sta!
FF serieus: Dus jij wisselt je auto in omdat je denkt dat anderen mensen denken dat je homo bent?
Ik probeer het gewoon te begrijpen. Razend interessant allemaal…
@maarten. lachend en hoofdschuddend? gay.
@aaargh. yeah right
volgens mij voelen jullie je op je pik getrapt (geestig)….
“gevoel van vrijheid”… yeah right… in de fokking file.. met alleen maar uitlaatgassen… t is gewoon aanstellerig flaneren, en dat doen al die gays.. en als jullie dat willen doen, dan doe je dat toch lekker.. maar als je echt van autorijden houdt, dan wil je gewoon een stijve….
koets…. ja precies… jullie zaten alweer met je gedachten ergens anders…..
en er zijn misschien auto’s waar t bijhoort, zoals een donkervoort, of AC.. dat is meer motorrijden.. top.
maar, met zo’n windrek.. ssssjjjjongejonge…. whatever..
Leuk dat je mij een gay vindt, zonder dat je mij ooit heb ontmoet. Heel goed om zo kleinzielig te denken. Ga zo door (!)
Als je niets anders dan “gay.” op mijn reactie kan uitbrengen zegt al genoeg!
Ohja en nog iets: mijn naam ook al niet met een hoofdletter schrijven zegt meer over jou dan over mij!
Volgens mij ben jij geen cabrio hater maar heb je racistische neigingen jegens homo’s en zie jij dit als uitlaatklep om je eens lekker te laten gaan.
Zo zie je maar weer hoe narrow minded Nederland, en haar inwoners, is/zijn.
1 April 2007 om 14:59
— USAGE Gay is now a standard term for ‘homosexual’, and is the term preferred by homosexual men to describe themselves. As a result, it is now very difficult to use gay in its earlier meanings ‘carefree’ or ‘bright and showy’ without arousing a sense of double entendre.
oftewel; al die vette cabrio’s zijn dus gay volgens de oorspronkelijke betekenis van het woord!
lijkt erop dat 99% van de mensen hier niet begrijpt waar de column over gaat.
________________________________________________________________
En nog steeds zijn er mensen die liever op hun teentjes getrapt worden, dan dat ze doorhebben waar het echt over gaat.
*thumbs up*
“Één van de definities die wordt gehanteerd is “Gay is sometimes used to describe an object of particular flamboyance”
Een andere definitie van ‘gay’is… “In contemporary usage, the adjective gay usually describes a person’s sexual orientation, being the standard term for homosexual.”
En de meeste reacties zijn trouwens niet naar de schrijvers van het artikel maar richting reacties van anderen. En laten we eerlijk wezen: Wanneer je een cabriootje koopt, in Nederland, waar je nog geen pakje boter in kunt vervoeren, moet er wel ergens een steekje los zijn. Of het moet je tweede auto zijn… ;-)
“I wish I was queer…”
http://www.youtube.com/watch?v=QJk-XspPDUU
Als ik t geld heb voor een leuke auto zonder dak, staat er bij mij 1 :P
Ja de carroserie is minder sterk, ja sommige mensen vinden je een patser, nee het is geen echte cabrio als je een hardtop hebt.
Hardtop owned wel en dan maar een patser :p
Je hebt helemaal gelijk, Sasha. Ik ben dan ook van mening wanneer je alleen maar cabrio’s en motoren zou toelaten op de openbare weg (en daarnaast alleen maar grijze bestelbusjes en vrachtwagens) zou de agressie in het verkeer met 99% dalen. Niet meer anoniem in je doos met wielen schelden naar een ander anoniem persoon. Opeens ben je weer een persoon. Cabrio-rijders zijn opzich al een stuk relaxter dan niet-cabriorijders. Free spirits, zeg maar.
Ik denk dat elke cabrio-rijder wel eens een misselijke opmerking naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen. Er zou eens een studie naar dat soort figuren moeten worden gedaan. Betreft het jaloezie? Om dat ‘jij’ in een lelijke grijze muis rijdt, moet de rest van de wereld zich aan jou aanpassen? Of mag/kan/durf je zo’n cabriootje niet te kopen?
Daarnaast zou je je moeten afvragen waarom we anno 2008 nog steeds gekwetst raken wanneer je wordt uitgescholden voor ‘homo’. Het lijkt er op dat we nog een hele lang weg te gaan hebben.
Hetero mazda mx5′s
http://www.youtube.com/watch?v=2luaOwkBZPo
En deze is ook niet gay
http://www.youtube.com/watch?v=gncfIvMRdSs
Hier is een echte manne cabrio
http://www.youtube.com/watch?v=2p0EYpkAI-o
Hier nog eentje
http://www.youtube.com/watch?v=2mCqq9U19Xs
Honda s2000 is ook een mannen bak
http://www.youtube.com/watch?v=5QtTY4W7h_M
Wil dat nu zeggen dat ik pot ben??
Nou,sorry hoor,maar een auto is een auto.
Waar gaat dit over???
Getuige jullie kortzichtigheid en de drang te willen reageren en je mening te uiten.
Erg onvolwassen.
Ze bedoelen Flamboyant. Waarschijnlijk weten jullie niet wat het betekend, dus zoek het maar eens op. Niet gelijk reageren, daarvoor moet je de term eerst begrijpen.
Wat maakt mij het uit wat mensen denken.
gay of niet gay, ik denk dat als ik in nieuwe TT cabrio aankom rijden menig mensen jaloers zullen zijn…
Van een opel kadett cabrio ik ben al zechti k het zelf een echte liefhebber
al het onderhoud doe ik zelf.
Ik vind mensen die zeggen dat mensen in een goedkope cabrio rijden triest zijn en van (wil wel maar kan niet) niet helemaal klopt. Ik ben immers nog student, en heb hem er puur bij als hobby moet immers nog het echte geld beginnen te gaan verdienen wanneer ik mijn studie heb afgerond.
De auto krijgt wel eens negatiefe reacties maar dan van leeftijdsgenoten zonder rijbewijs, of die reisen met de fiets of z,n groot geel/groen ding met veel wielen. maar als ik van college langs het station rijd willen ze wel allemaal mee rijden. ff voor de duidelijkheid ik ben geen opgefokte jongeren en gedraag mij als een heer in het verkeer dit imago heerst helaas wel bij jongeren die in deze auto`s rijden. hoe dan ook ik ben geen sjonny :P absloluut niet!
enwat sommige zeggen meschien is een cabrio wel een beetje gay als je het in de juiste vorm bedoelt maja daar maak ik me niet druk over.
afgelopen zondag stond ik trouwens op TT circuit assen (AUTOMAXX) te showen op de padock
hier wat foto`s
kom maar met de reacties:P
maar het gevoel van zogenaamde vrijheid ontbrak me volledig .. ik heb het wel vaker gehad bij een fiat 127 en een jeep C5 ofzo .. makkelijk in en uit stappen maar echt een meerwaarde kon ik toch niet ontdekken ..
maar als je de keuze hebt cabrio/coupe lijkt me inderdaad een cabrio een funnerre optie ..
dus omdat je nu toch in de aanvalshouding zit .. waarom een cabrio die in jouw geval 10X de prijs is van een coupe ??
bedoel je dat de normale gsi goedkoper is dan een cabrio gsi?
na 15 jaar is een coupe ongeveer 4/5% van de nieuwprijs waard ..
maar een cabrio daalt veel langzamer in waarde en betaal je ongeveer 18/20% van de nieuw waarde en blijven daar meestal op steken ..
dus .. ervaar jij dat gevoel van vrijheid en is dat de prijs waard ??
goed voorbeeld is de kadett naast mij op de laatste foto
die van mij is gewoon goed onderhouden en redelijk netjes bijgehoude.
die dr naast staat is compleet verbouwt verchroomde moter er in compleet nieuwe bodem playstation achter ingebouwd schermpjes overal
daar komt tevens een nieuwe blok in van een calibra turbo getuned naar ongeveer 300 pk
deze auto is getaxeerd op 15000 euro en voor die van mij werd laats 4000 euro geboden(wat erg veel is maar goed hij is erg netjes voor z,n oude auto)
wat ook een belangrijk fijt is is dat de coupe met de 150 pk moter word geleverd als snelste versie en de cabrio met 115 pk als snelste moter standaard en mensen die gsi rijden / willen rijden kiezen daarom vaker sneller voor de coupe gsi zeg maar.
dus in mijn geval is daar absoluut geen spraken van en is het maar net hoe netejs de auto is .
een sjomp van een coupe kan je al kopen voor 400 a 500 euro hetzelfde geld ongeveer voor de cabrio in opel wereld is het maar net hoe netjes (roestvrij) de auto nog is of dat er nieuwe plaatwerk in zit.
verder is het maar net wat de gek er voor geeft een echte liefhebber geeft mij 4000 voor mijn auto maar een garage kijkt in het boekje van de dagwaare en zecht bijvoorbeeld maar 1100 voor te willen geven (en hoopt hem dan te kunnen verkopen aan een liefhebber.
het is me hobby kan hier nog uren over doorgaan…
als je nog vragen.krietiek hebt ik sta open:P
Los van het feit dat er geen mx-5 coupé bestaat.. Ik ervaar die vrijheid zeker wel, maar alles staat of valt met het soort wegen dat je rijdt. Pak je de normale routes over snelwegen en tussen druk verkeer dan is er weinig aan. Rij je kleine rustige binnenwegen met het dakje eraf dan hoor je vogels, ruikt bloemen en bomen (en soms mest, lol) en daar kun je zonder keihard te scheuren, lekker relaxen en genieten van “buiten zijn”….
Op die manier geniet je optimaal van je cabrio en ervaar je (in mijn ogen) zeker een gevoel van vrijheid.
opel doet me nix ..
300 pk vind ik overdreven ..
lcd schermpjes vind ik sneu ..
en idd .. de koper(gek) bepaald de prijs ..
knutsellen (wel zelf doen) kan ik heeeel erg waarderen en is NOOIT zonde van het geld of de tijd .. hoog uit goed voor de economie ..
mensen die je vertellen dat je van dat geld beter een ……… had kunnen kopen snappen niet de fun van aanklooien .. en dat is zoveel leuker dan geld uitgeven .. thumbs up anyway ..
Volgens mij snap jij het niet?
Als er geen geld uit gegeven wordt, gaat het niet goed met de economie. Geld is de drijfveer van de economie. Als je het geld ergens anders voor uit geeft, kan ik het nog een klein beetje begrijpen. Niet voor niets wordt de rente van de centralen banken altijd verlaagd als het slecht gaat met de economie. Mensen moeten meer uitgeven maar snappen dat niet. Als ze een laag percentage krijgen op de bank, zullen zij eerder genegen zijn het uit te gaan geven.
Ook probeer je deze beste jongen een beetje aan te vallen, wat ook behoorlijk sneu is aangezien hij blijkbaar niet zo’n sjonnie is, zo’n petjes volk, zo’n ongelofelijke kansloze kerel. Terwijl jij maar blijft doorhameren op het feit dat je niets met opel hebt, veel vermogen sneu vindt (schermpjes ben ik het dan teovallig met je eens). Volgens mij zit jij met een behoorlijk minderwaardigheidscomplexje.
Hoe meer vermogen is vaak hoe beter. Kansloze verkeersopstoppingen vloeien voort uit de vertraging van het verkeer. Er zijn zoveel dingen verkeerd op de weg, waaronder kansloos langzame auto’s die in mijn ogen niet eens gemaakt zouden mogen worden. (Denk aan een aygo, punto’s etc). Deze auto’s halen niet eens de maximum snelheid op de invoeg strook. Hoe moeten dan ooit de file’s opgelost worden?
Daarom is weinig vermogen sneu, en veel vermogen niet!
Het is allemaal leuk en aardig dat jij het open rijden niet ziet zitten en er blijkbaar erg graag je mening over wil geven, maar ga dan niet iemand anders (in dit geval die jongen) af liggen zijken.
Dat jij de meerwaarde niet ziet van een cabrio, zegt vele malen meer over jou dan over ons.
What ever..
het kost ook geld maar die kamaraad van mij op de foto gaat goed met zijn geld om en gaat niet bij lopen lenen.
helaas is dat niet onder andere tuners zo en dat is erg dom want een auto daalt sneller in waarde dan dat men de lening af kan betalen.
300 pk is wat veel meschien voor een opel kadett maar we gaan regelmatig naar meetings in het buitenland voornamelijk duitsland en dan gaan we dr voor het mag er tenslotten.
respect voor julie bijden ik kan me goed vinden in wat je zecht over de renten van de banken.
de hele bankenwereld staat op dit moment op zijn kop vooral in america (ik studeer zelf financial serveses management ) het oude bank en verzekeren.) maar van verspilling is bij ons 2 geen spraken.
we doen werkelijk alles zelf. we hebben ook orginele opel softwhare op de computers kunnen zelf de computers (motermanagement) van de auto uitlezen enz..) mocht er ooit eens een foutmelding zijn bijvoorbeeld
hogere snelheid vind ik best kunnen in nederland hoewel ik me wel afvraag of het gemiddelde nederlandse publiek daar wel klaar voor is.
ik kan me zelf meer vinden in het verdubbelen van de rijstroken. maja dat mag weer niet vanwegen de wetgeving binnen europa terwijl nederland veel dichter bevolkt is dan bijvoorbeeld frankrijk. en daar dan toch zelf de zelfde regels voor hanteren.
Ik ga naar m,n werk heren fijne dag nog!
“ons” doe ik niet aan .. duidt op 2 deling en is voor mensen die graag in een groep opereren .. minderwaardigheidscomplexje dus ..
Mensen die het triest vinden dat je in een ‘goedkope cabrio’ rijdt, zijn zelf triest en jaloers. Uberhaubt het afkraken van iemand anders zijn auto zegt al heel veel over dit soort figuren. Gave foto’s btw. Kep vroeger zelf een Kadett GSI gehad. Mijn eerste auto. En de cabrio-versie blijft altijd populair…
wat een onzin dit allemaal zeg…
zou je dat kunnen opvatten als “gay”
mensen die een cadrio gay vinden zijn in mijn oogpunt zelf gay, en zijn nog niet uit de kast gekomen. al moet ik wel toegeven een micra cc, 206cc, new beetle cabrio en een mini cabrio zijn niet de meest mannelijk auto’s die er zijn.
ohjah en die vrouwen die naar je kijken in zo’n auto dat maakt een ritje in de roadster extra leuk, al vindt mijn vriendin dat niet haha
nou mensen de groeten,
en veel slaploze n8e voor de mensen die een cabrio gay vinden en aan zichzelf twijfelen
G
Wat een gedonder zeg om een aantal woorden , ongelooflijk!
Leven en laten leven , ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt….
Heerlijk om met een cabrio te cruisen , heerlijk om zonder een cabrio te cruisen….
Vandaar dat ik er van beide 1 tje heb , soms gay en soms niet , lekker makkelijk !!
Schrijf allemaal lekker door , ik zal het graag lezen !!
maar nog een tip voor de cabrio-liefhebbers: minimaal een keer per weekend een zonnebankie voor het slapen gaan, en even increamen voor t rijden gaan…
windschermpje achter natuurlijk omhoog, anders gaan die coifurrrres door die wearrrrr…
wat ook goed werkt is tien keer in het centrum op en neerrijden voor aandacht…
en verder vooral uitstralen: jij rijdt maar in een gewone auto maar deze is plus duur…..
Waarom niet in de winter als het droog met open dak rijden, warme jas met een sjaal en muts lekker de kachel aan en rijden maar!
Je kan nartuurlijk ook gewoon een motor kopen:)
Ik kick er gewoon op om ook in december om drie uur snachts open te rijden. Zolang je harder dan 50 rijdt gaat regen en sneeuw toch over je heen, op een enkel druppeltje na. En ja, ik zie ze lachen, en naar hun voorhoofd wijzen. Maar ook vaak zat mede-diehards en dichte rijders hun duim opsteken.
Wat een vooroordelen zeg. Homo’s rijden ook dichte autos en heteros rijden ook open autos. Homos kunnen ook echte mannen zijn en heteros kunnen ook watjes zijn. Met een knipoog: “o, als ze maar niet denken dat ik zus of zo ben” – dat is pas watterig. Het lijkt me eerder dat al die homofobe cabrio-criticasters hier erg onzeker zijn. Jullie maken je kennelijk erg druk over wat de ander denkt. Als je een echte man zou zijn dan doe je gewoon wat je wilt. Omdat jij het wilt, zonder “bang” te zijn om voor het één of ander te worden aangezien. Kom toch uit de kast jongens.
Ik ben voor veel uitgemaakt sinds ik cabrio rijd. Zeker in combinatie met dat ik na tien jaar trouwe dienst blijk te vallen voor meisjes van 15 tot 20 jaar jonger. Patser, midlife crisis, foute man… Nou, so what. Mij interesseert het niet. Ik weet wel wat ik ben. En maak me daar dus niet druk over. Denken jullie maar lekker dat ik gay ben. Ik weet wel beter.
Ik kick gewoon op kou. Heerlijk, afzien. Drie uur snacht en onder het vriespunt. Goede handschoentjes, zeiljas, roze sjaal. Geen muts, want die koude oortjes zijn zo lekker. En ondertussen af en toe een blik naar die prachtige sterrenhemel boven me.
Nee, die kap gaat dicht als het gewoon te link wordt. Als mijn handen verkrampen wordt het gevaarlijk. Of de kap blijft dicht als ik hem nat op zou moeten vouwen. Of de kap gaat dicht als mijn dochtertje achterin zit. Zo een peuter krijgt longonsteking. Of de kap gaat dicht uit mededogen voor mijn passagier(s). Maar afgezien daarvan. Rain or snow or sleet, als het even kan gaat de kap open.
Open kap is gewoon kicken. Cruisen op een mooie zomerdag ind eblakende zon. Of hartje winter met regen of sneeuw. Nee, jongens jullie snappen er niets van. Cabrio is kicken, cabrio is puur rijplezier.
Ik vind echt dat cabrio’s juist voor de HETERO man gemaakt zijn de enige cabrio waar je gay in lijkt is de volkswagen eos aangezien die tot vrouwenauto van het jaar is verkozen.
zelf ben ik verliefd op de nieuwe mazda mx-5 en dat is ook een cabrio en ik ben ook geen gay maar het gaat er juist om dat je er snel mee kan racen want vrouwen tja je kent de regel vrouwen achter het stuur bloed aan de muur zo heb je met gays weer wat anders bijvoorbeeld roze achter het stuur is gays achter het stuur.
en bij de hetero mannen is het gewoon keihard racen met zo’n bak cabrio of niet (sport)auto is (sport)auto.
niks gay op de eos na!
punt uit.
nou in ieder gevalveel suc6 met alles en deze website is tof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar het slechte nederlands van vele mensen hier stelt me wel teleur, zeiken is met korte ei, zeggen is met g s, en beiden met korte ei. Enz enz. Leer eerst eens goed spellen voor je reageert.
Leuke auto en laat ze toch maar lekker lullen.
Ps. let wel een beetje op je spelling
Gay? Misschien in de zin van vrolijke levensgenieter, maar zeker niet als watje.
Open rijden zonder gordels in een full-size cabrio geeft gewoon een heerlijk gevoel van vrijheid, zelfs in de stromende regen.
(Rijden in zo’n moderne 2 of 2+2 met de dakrand 5cm van je schedel en minder ruimte dan toerist-class is gewoon zelfkastijding.)
(Ook niet voor watjes dus ;-)
De COUPE was in de jaren 50 bedacht voor vrouwen die graag OPEN wilden rijden zonder dat hun kapsel door elkaar waaide…
Nu vind ik het tamelijk onzinnig mensen te beoordelen op hun auto, maar als het zo moet zijn dan vertegenwoordigd juist extra bescherming tegen de omgeving een bepaalde wattigheid.
Een motor is dus stoerder dan de cabrio, welke stoerder is dan de coupe, welke weer stoerder is dan en gesloten auto. En de ultieme watten-auto is de dikke 5 sterren NCAP SUV met de ramen dicht en de airco aan.
Het gaat er om niet bang te zijn om te doen wat je leuk vind.
Een SUV rijder hoeft dus geen watje te zijn, tenzij hij/zij liever iets kleiners rijdt maar niet durft.
Maar iemand die ondanks de beperkte bescherming toch kiest oldtimer, cabrio of motor te rijden, KAN dus nooit een watje zijn.
de leren broek met open achterzijde is oorspronkelijk ontworpen voor de cowboy…
wel zie je vaak dat een cabrio of een cc vaak net even wat te “lief” oogt en daardoor een stempel opgedrukt krijgen als de mx5 superfabulous kapperswagen.
zelf vind ik een mooi criterium voor een gay/vrouwen/non-liefhebberswagen een voorwielaangedreven cc met parkeersensoren en zonneklepspiegel aan bestuurderszijde.
en een f1 heeft volgens mij ook geen dak ;P
Voor alle cabrio-rijders: Blij lekker genieten van je auto met of zonder kap en trek een lange neus naar een ieder die er moeite heeft dat je in gave auto rijdt.
Mijn favo cabrio: de Lotus Elise!
En wanneer ik ooit in de slappe was zit koop ik ‘em! ;-)
Voorlopig zit ik nog altijd met een enorme glimlach in mijn bootje:
ik had ook een M3 E36 Coupe kunnen kopen. was nog goedkoper geweest maar ik vind deze gewoon veer mooier omdat die langer is en met hardtop ziet die er gewoon gaaf uit
Mensen die cabrio rijden, hebben over het algemeen meer te besteden dan zij die dat niet doen. Bovendien zijn cabrio’s niet praktisch en worden dus niet zo snel gekocht door mensen met een krapper budget. Voor hen is een station of zelfs maar een coupe een stuk handiger.
Diegenen die ondanks het onpraktische en ondanks het budgetoogpunt nog steeds een cabrio kopen, zijn negen van de tien keer (veel) hoger opgeleid en een stuk toleranter, socialer en bijvoorbeeld ook vrouwvriendelijker. Kenmerken die door proleten al snel als homoseksueel bestempeld worden.
De gemiddelde boerenlul in z’n station voldoet niet aan deze kenmerken en zal in zijn kortzichtigheid de cabriorijder dan ook al snel voor homofiel uitmaken.
En natuurlijk zit er ook een stukje afgunst bij. De boerenlul zou natuurlijk ook wel in een cabrio willen rijden, maar hij moet zijn gezin met drie kutkinderen vervoeren in dezelfde leasebak als de buurman, dus rijdt hij niet in een Mazda MX-5 maar in een Opel Astra Station. Jaloers als hij is maakt hij ‘m dan maar uit voor homofiel.
Niet iets waar de cabriorijder zich druk over hoeft te maken trouwens.
Ditzelfde verhaal geldt overigens ook deels voor “gay cars”.
http://home.kpn.nl/basti483/brum.jpg
‘TVR’ zegt het zelf: “We make cars for heterosexuals.”
Andere link, met meer TVR’s: http://www.tvrooom.nl.
Have fun!!!
Neem nou bijv. de Honda S2000. Lijkt me nou niet bepaald een gay auto.
k ken namelijk HEEEL veel mensen die rijden in een cabrio…
en ALLEMAAL zijn ze getrouwd met een VROUW dus GEEN gay..
een audi tt 3.2 is van zijn vrouw maar hij rijd zelf ook in deze auto als de vrouw iets moet vervoeren (in zijn a8)
andere
man heeft 2 bmw 3 serie;s
1x 335i cabrio
andere 330 station
maar die cabrio is mooier dan die andere..
alleen is de cabrio aangepast voor zijn vrouw (ze is helaas verlamt)
Andere
Man heeft auto gekocht voor de vrouw.. peugeot 207 cc 1.6THP turbo..
vrouw vind auto geweldig..
man ook.. en houd hem zelf.. zegt tegen de vrouw..
neem jij mijn auto maar mee peugeot 407sw 2.7HDI
vrouw is boos… en verstopt haar sleutels elke keer..
nou wie nu nog wil zeggen dat cabrio’s gay zijn.?
k vind een cabrio ook vet.. en NEE ik val niet op mannen .. dus?
CONCLUSSIE !!! CABRIO’S ZIJN NIET GAY!!
Punt een dat jij de Nederlandse taal niet voldoende onder de knie hebt om foutloos te typen.
Punt twee dat je niet kan lezen.
Valt me sowieso op dat er een hoop analfabeten en laaggeletterde hier rond huppelen met een sterke mening van zaken die ze zelf niet volledig begrijpen. Een schoolvoorbeeldje geeft hierboven zijn mening.
Ik heb een vriendin, rijd een Z4 en ben ik gay? Dat mag je wel zeggen. Er wordt hier namelijk naar de Engelse term van het woord ‘gay’ verwezen. Iets wat blijkbaar niemand snapt of niet kan snappen door een gebrek in hun Intelligentie Quotiënt.
Nogmaals, om het even duidelijk te maken:
And I quote:
The term gay was originally used, until well into the mid-20th century, primarily to refer to feelings of being “carefree,” “happy,” or “bright and showy”
Behaving in a very noticeable, extravagant way
Flamboyant dus.
Conclusie? Elke cabrio is gay.
bmw z8: niet gay
maserati spyder: niet gat
lambo murcielago en gallardo spyder: niet gay
ferrari callifornia: niet gay
nissan micra: niet gay (zolang hij niet roze is)
opel gt: niet gay
bmw z4: niet gay
Nou.. de Nissan Micra is toch ECHT wel een “vrouwen” auto..
maarueh..
wat vinde jullie van peugeot dan?
207CC?
308CC
tja 206CC is ouder..
en 307CC ook.. maar nieuwe model. is best leuk.
Ik ben niet de enige het vraagt, maar wat voor cabrio rij jij sacha?
Btw ik rijd in een 307 CC 180pk, en volgens mij is ‘ie wel eens gay auto van het jaar geweest. Whatever, zelfs in de winter kan het dakkie open (met sjaal), en geeft het een heerlijk vrij gevoel.
Als ik meer geld had, kocht ik een 335i cabrio…
Met 3 vrouwen tegelijk? Absoluut niet gay. (tenzij die vrouwen een plassertje hebben LOL)
Ik doe al het onderhoud zelf, dus ook de lpg ingebouwd en werd direct goedgekeurd door de gasboer,ben monteur/apk keurmeester dus geen bloemschikker of iets anders clichematigs..EN vind de MX5 van m,n moeke een super leuk karretje om mee rond te touren..zelf hoef ik niet een.
Eerder werd hier de boerenlul geopperd met z,n opel asbak station..exact die ben ik tegengekomen bij een chicane bij deventer en hij gaf me geen doorgang en zette mij en moeders in de mx5 klem..dan kun je uitstappen en die zielige christennicht met z,n kinderzitjes even vertellen wat hij nou voorsteld (niets) en dat als ,ie niet snel opzout ikzelf dat wel even regel..resultaat is een wit wegtrekkend gezicht en weg was ,ie….
Moeke vond het niet subtiel maar geregeld was het wel..daarna heerlijk over de dijken terug naar huis getoerd.
Ik ben wie ik ben, nicht of niet..er zijn intussen wat opgefokte (petjes,golf gti) heterootjes achtergekomen dat deze nicht niet alleen terugslaat maar dat als het moet ook als eerste doet..
Als getrouwde homo zijnde heb ik ook een hekel aan verwijfde nichten..de Canal parade vind ik derhalve dan ook een evenement waar ik dus niet heen ga..en daarbij iets waarbij die emancipatiezoekende homowereld zichzelf nou net die cliche sticker opplakt die graag gezien word door homofoben…
Cabrio,s zijn dus helemaal niet gay of hetero te bestempelen, het enige wat diegene gedaan heeft die dit topic de wereld in heeft geholpen is iets wat overbodig was ,namelijk een homo/hetero pro en contra topic gestart en de daarna maar wachten op de sappige reacties..ik stel voor dat ,ie voor SBS 6 gaat werken en daar lekker de redacteuren van shownieuws gaat vervelen, veel hoger (of lager zoals u het wenst ,zeg het maar) zal zijn journalestieke capabiliteit waarschijnlijk nooit komen..
Je slaat de spijker op zijn kop; als ik die parade in A’dam zie lijkt het wel een achtergebleven deel van Nederland, waar homofilie blijkbaar nog niet is geaccepteerd…en dan zo’n homo top 100…
Ik heb ooit 2 collega’s gehad waarvan het mij verbaasde, omdat ze niet voldeden aan het stereotype! Het waren kerels die mij zo dubbel konden vouwen, niks mietjes.
Je krijgt als mens een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Of het nu over homo’s, GTI-tjes, of bepaalde situaties gaat, ik zit er altijd langs. Voor mij werken vooroordelen niet, dus ik ben er maar mee gestopt LOL.
Leuke birdseye view, de wereld is vast erg voorspelbaar voor je.
Dat verrasende lag ,m bijvoorbeeld in het geval dat ik wel eens door 2 petjes in de genoemde gti ben geterorriseerd op de snelweg terwijl ik van m,n werk afkwam, het stomme was dat ik de bijrijder zaterdagavond met stappen (heel vroeger hoor, ben getrouwd nu en een stuk serieuzer) tegenkwam en dat ,ie zondagochtend naast me wakker werd..ontbijtje gegeven..iedereen blij..maar eigenlijk wel lachen dus.
Ben blij om te weten duidelijk te zijn geweest, ondanks dat dit off topic gaat zolangzamerhand.
Groeten!!
murcialago cabrio en f430 en snelle autos zijn niet gay maar wel mooier in het coupe style maar SLR sl enzo zijn niet gay
Een hekel hebben aan cabrio’s is pure jaloezie! Ieder autoliefhebber weet dat openrijden het summum is op het gebied van autorijden.
Ik vraag me af in wat voor auto jij rijdt…
Dus jij spreekt uit ervaring?…
Het barst tegenwoordig van de homo’s die met hun piswagentje, brommer, scooter of schijtmotor een hoop kutherrie maken om zo op te vallen voor andere billenneukers.
Respect! Maar volgende keer praat voor jezelf!
Dat jij van de mannenliefde houdt en wekelijks met je cabrio naar het bos rijdt, dat moet je zelf weten. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die in een cabrio heeft of in het knip & föhnbusiness zit, homosexueel is.
M’n moeder heeft een Asto’-Martin V8 Vantage, dat de ubervrouwenauto (maar niet gay toch?)
Het komt er op neer dat softtop meestal stoerder is toch?
Deze is echt niet gay!
Een Aston Martin DB9 Vantage is pas gay, m’n moeder heeft er een dat zegt opzich al genoeg, maar de moeder van m’n vriendin heeft er sinds kort ook een (een V8 Vantage)..
niet outen ?
Maar anyway, ik lach jullie Astra/Golf/Focus + Isofix rijders allemaal uit als jullie weer eens een funauto als een TT, Z4 of 911 Cabrio als gay betitelen……
Het is volop genieten, rij zowat het hele jaar open :)