Achtung bitte! Audi RS6 Avant (+ filmpje)

Gepost op 05-09-2007 om 8:00 door - 222 Reacties »

Begin alvast maar met sparen...
Gister nog dwars, nu officieel.

Audi gebruikt voor de RS6, die alleen weer als Avant door het leven zal gaan, alleen de allerbeste ingrediënten. Het hoofdingrediënt is natuurlijk de 5 liter V10 uit de S6 (die weer bij Lamborghini vandaan komt). Hier is wat 2-seizoenenpeper bij toegevoegd in de vorm van twee vette turbo’s. En om het gewenste dikke uiterlijk te verkrijgen zijn er wat gezonde Omega 3-vetten toegediend. Het resultaat is één bruut brok staal. Jongens (en meisjes), zie hier de grootste rijbewijsverslinder van 2007!

De specificaties kan iedere beetje autoliefhebber inmiddels wel dromen, want er werd behoorlijk wat afgekwijld in de comments. Gek werden we ervan. 579 pk (oftewel 10 keer een Fiat Panda), en dit getal zou in werkelijkheid zelfs nog wat hoger kunnen liggen. Hiermee is de vraag of de RS6 ‘een volwaardige M5 en AMG-concurrent’ is, beantwoord, als we puur naar de smakelijke specs kijken. Bovendien versloeg de S6 de BMW M5 ook al.

* 5 liter V10 bi-turbo FSI
* 580 pk
* 650 Nm tussen 1500-6250 rpm
* 0-100 Km/u in 4,6 sec
* 0-200 Km/u in 14,9 sec
* verbruik: 13,9L/100 km
* Standaard bandenmaat: 255/40R19″

Hoewel ik aan het uiterlijk niet al te veel woorden zal ‘vuilmaken’, is het goed om te zien dat de protserige LED-jes, waarmee de S6 is getooid, verhuisd zijn naar de koplampunit zelf. Optioneel zijn onder meer 275/35R20″-jetsers en keramische remmen (een primeur). Die laatste lijken mij overigens geen overbodige luxe met zoveel power en een gewicht van 2025 kg. De Audi RS6 Avant arriveert april 2008 bij de Nederlandse dealers, maar de prijs is nog niet bekend. In Duitsland kost de RS6 echter ‘slechts’ €101750,- €106.900,-. Wie gaat er met mij mee emigreren?

De bekendmaking van deze RS6 heeft alleen wel één nadeel: nu moeten we gaan geilen op ander autovlees. De Audi RS5 dan maar?

Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Begin alvast maar met sparen...
Afmetingen RS6

En er is inmiddels een filmpje opgedoken (met dank aan Dekster!)


222 reacties
Nationale Autokaart
NAK [ commentorial ]
22-04-2014 om 9:30
Wil je ook levenslang gratis APK en 10% korting op onderdelen en materialen? Check dan de Nationale AutoKaart.
Ja snel. Ja Audi. Spannend? Nee.
Avatar van Vstelten
Chilleville
05-09-2007 om 8:10
Kwijl…… :O
Oeeehhh, dit is wel heel erg mooi. Verleiding is groot….
Maar waarom komt de RS6 Avant eerder uit dan de normale RS6?
Of heb ik het verkeerd?
Er mogen wel iets dikker uitlaten onder, verder top auto :D
Chilly Willy
05-09-2007 om 8:15
Ben al aan het sparen. Is al bekent wat ie gaat kosten?
Wat nou niet spannend…. kijk nou es goed man.
wielkasten van de het tijdperk coupé quattro en eerste m3 => heel stoer!
Tering, wat een vette machine! Jammer dat ik geen Audi’s meer verkoop :S
Idd, wielkassen zijn ontzettend stoer!
Wellicht leren ze het toch nog bij Audi. Die lijn van LEDs moet dus gewoon recht zijn, zoals hier, ipv. zo’n rare kronkel zoals bij de A4/A5 (De R8 is het vergeven…). Ik verwacht dat deze spoedig bij de andere 6-sen ook zal worden toegepast.

Wat betreft die 580 pk, ach, als je iets te compenseren hebt…
@ evo: ik emigreer wel met je mee. Zorg jij dan voor de euri’s?
Avatar van Breinstein
BreinStein
05-09-2007 om 8:47
zoveel meer pk, maar een C63 AMG estate doet de 0-100 in dezelfde tijd. hetzelfde geldt voor de E63 AMG.
Avatar van Vreddy_B
Vreddy_Beer
05-09-2007 om 8:49
volwaardige concurrent of niet, mooier dan de 2 concurrenten vind ik hem sowieso,
130 pk meer dan de vorige en 0,1 sec sneller naar de hondert??? ondanks dit vindt ik de rs6 nog steeds een gave machine
Enkel weer een avant? De vorige RS6 was er toch ook in Sedan-uitvoering… (de RS6 Plus niet)
GE-WEL-DIG !! Om het maar in 1 woord samen te vatten.

Als dat schip met geld komt weet ik waar het aan opgaat.
Is dat ding ook nog TFSI?? Dus (voor een V10) zelfs “zuinig” in vergelijking??
Ik zal maar schelden in de kerk maareh… puur uit nieuwsgierigheid; ergens verbruikscijfers te vinden?
Wat een kleine uitlaatjes voor dat vermogen! zal eerder zoits moeten zijn:
http://www.polkaudio.com/images/car/systemsPolk/14_3_big.jpg
Ik begrijp nu prima hoe die kont op de Nordschleife zo voorbij komt zetten: 2025 kg! Dan komt Audi ook niet meer weg met minder dan 550pk tegenover de M5 (1730kg).
Want hoewel meer power makkelijk te krijgen door twee turbo’s ergens op te schroeven is gaat het bij de supersaloons juist ook om de fun van het rijden en het gooi- en smijtwerk met zo’n auto.
@ @@;

Mee eens! Maar wat wil je met 2025 kg schoon aan de haak…

@ JeeWee;

Ik zit op 1/100 deel. Doe jij de rest?


@ Céderic;

Gaaf zijn die wielkasten hè. Ik dacht direct aan de Lancia Delta Integrale Evo van weleer.
SugarFree
05-09-2007 om 9:11
@ Wapz
Hmmm, mooi verwoord.

Maar ik denk dat hetzelfde geldt als voor een M5 Touring, een Merc AMG en allerlei hyperdepiepermoderne wagens. Persoonlijk houd ik van bezieling, passie en doorleefde emoties (blablabla). Maar dit spul is te klinisch, het ‘klopt’ teveel. Goed, eigenlijk zou ik dat pas mogen zeggen als ik ze uitgeprobeerd had…
Tja….veel PK’s maar echt niet spannend inderdaad. Als je voor dit soort budgetten kan shoppen kan je toch wel wat meer stilo in huis halen… Voor dikke braadworsten op de Autobahn zal het wel een droomauto zijn hoor. Die specs zijn idd om te kwijlen, maar waarom een auto 2025 Kilo maken??? Dat moet toch de bocht door en alle hulpmiddelen ten spijt, al die kilo’s willen toch eerst even rechtdoor voordat jij als bestuurder je zin krijgt. Bijna amerikaanse toestanden dus, en deze auto zal meer afschrijven als menig Kia… Veel positief maar ook negatief dus is mijn mening.
Erg mooie wagen.
even duimen voor de jackpot van deze maand :P
Weet iemand of er ook ergens een persbericht is te vinden???

Duits, Engels, Nederlands of Frans, maakt niet uit.
Groot vermogen, saai uiterlijk, vierwielaandrijving, audi….. Helaas ‘NEXT’ !!!
het is een 5 liter, geen 5.2. Om te turbochargen hebben ze dikkere blokken nodig voor de sterkte. Het koppel van 650 nm is overduidelijk gelimiteerd, anders kan het nooit zo lang in plateau blijven. klassiek trucje. Maar wacht maar tot de eerste tuners alle kracht unleashen.

0-100 in 4.6.. niet te veel van geloven. cijfers zijn allang marketing tools geworden. en audi kennende understaten ze bijna altijd hun tijden (om net mooi in het rijtje te passe)

ik schat 0-100 in 4.1-4.2.

EDIT: Thnx. 0-100 in 4,1 seconden? Bedenk wel dat zowel de M% Touring als de AMG Combi 170 kg lichter zijn. En massa is traag…
OMG. dit ding is DIK! dit is gewoon dé ideale “snel-op-de-wintersport-aankomen-rambak”!!!! echt geweldig!
Wat een geweldige wagen!! Supergaaf! Ik ben benieuwd naar het geluid van het ding.
Hmm, het had net allemaal iets dikker gemogen van mij maar het blijft natuurlijk een geweldige machine!
Henk Timmer
05-09-2007 om 10:00
gadver… doe maar niet in productie… zet hem maar gelijk bij mij op de oprit…
wat een onwijs geile bak!!!
Ff rondsurfen op officiële audi site leert dat het gaat om een 5.0 ipv 5.2 liter motor:

Ben ik de enige die vind dat die uitgebouwde wielkasten, vooral achter de lijn van de avant behoorlijk verzieken. Beetje Too Much.

En het ergste, het ding rijdt net zo verrot rijdt als een S6 vrees ik, dus veel te zwaar in de kop. Misschien dat de volgende generatie audi’s net als de A4 eindelijk eens een vooras op de goede plek hebben, namelijk voor ipv achter de motor.
Beetje teleurstellend eigenlijk! Reikhalzend naar uitgekeken maar het gewicht is absurd.. Daardoor is ie zowel van 0-100 als 0-200 langzamer dan bijvoorbeeld een M5 die inmiddels ook alweer ‘ouder’ begint te worden… Om over de handling van zoveel meer gewicht nog maar niet te spreken.
Avatar van Kurse030
Fiat Coupe 20v turbo
05-09-2007 om 10:15
SCHITTEREND!!!!!

die wielkasten, zo hoort een snelle auto er uit te zien!

en dan de voorbumper, die ver opzij doorgetrokken lijnen zorgen voor een veel bredere uitstraling, zeker icm. die heerlijke wielkasten.

Ik zeg: automotive porn!!
Wallpapers van foto 1 t/m 3 pleazzzzze! 1280×1024

Laat de eerste vergelijkende tests maar komen, het is altijd leuk om testverslagen van dit soort kanonnen te lezen.
FENOMINAAL!

WAW, ik ben soms erg uitgekeken op de audi A6, maar deze overtreft alle verwachtingen. Prachtig zo ingetogen stoer en tegelijkertijd zeer stoer! 4.6 seconden op de honderd:O! Wel oh zo jammer van die stomme begrenzers. Ben erg benieuwd naar de individuele spots die dalijk op autojunk komen te staan:P
*Ingetogen stoer en tegelijkertijd chique natuurlijk;) foutje
Heel erg vet maar liever de M5 Touring.
meer dan 2000 kg. Hier moet je toch hard om lachen als bmw fan. Een upgrade van de bmw m5 en de audi rs6 kan het weer shacken.
Als ik een snelle sportsedan/station wil zit ik niet te wachten op een auto van dik 2000 kilo. Uithuilen en overnieuw beginnen.
Superdik dit zeg, die mogen ze gelijk op de stoep zetten hier.
Hij is vet !!!!! In meerdere opzichten ook helaas.. Ik had m liever ook wat “lichter” gezien want dit gewicht dat kan gewoon niet.. Audi is idd altijd wat techniek betreft een voorloper.. laten ze dat nu ook is gaan doen met de het chassis en carroserie.. Aluminium blijkt nu dus ook gewoon te zwaar dus waar blijven de eerste (betaalbaar graag)carbon auto’s voor op de weg??? Nieuwe RS4 zometeen met veel carbon en pak m beet max 1200 kg dat zou toch moeten kunnen…
oi!
M5 touring leeggewicht 1955kg, 3,8 kg per pk

RS 6 Avant leeggewicht 2025kg, 3,5 kg per pk
Echt een hele mooie auto zonder twijfel alleen qua prestaties en gewicht zou mijn voorkeur toch eerder naar een RS4 Avant gaan, deze laten Tunen bij MTM en dan scheeld het ook nog geld. De RS6 zal naar schatting richting de 142.000-150.000 gaan kosten.
NIiiiiiiccceeee :)
De rs6 kan dan wel 579pk hebben, In de 0-100 is hij net zo snel als een e63amg combi en 0-200 is de mercedes zelfs sneller. Audi had meer tijd in gewichtsbesparing moeten steken dan de concurrenten met ruim 60 pk te overtreffen.
Vind er nu eens echt niets aan hoor…
Vind heel hun lijn gewoon allemaal afkooksels van één ontwerp idem deze.
Niet voor niets dat DaimlerChrysler 1 is in Duitsland…
Laat staan al de merken de ze voor moeten laten op marktaandeel gebied…
Volkswagen,Opel/Vauxhall,Renault,Ford,Peugeot,Citroën,Fiat,Toyota,BMW,
Mercedes-Benz

en naar mijn mening terecht!
Knetter!
Avatar van GekOpWielen
Gek op Wielen
05-09-2007 om 11:35
Ik vind het een zeer mooie auto geworden! Precies hetzelfde als de oude RS6 –> De normale versies komen niet lekker over, niet in verhouding enzo…, maar deze versie…, lekker dik, ingetogen, ziet er zo(stilstaand op het plaatje) al snel uit! Mooi hoor! Vele malen mooier dan de mislukte S6, met de 4 lelijke pijpen en lelijke LED verlichting….

En dan de kleur nog! :) Helemaal mijn kleur! Ik zat van de week nog te denken(dromen) dat mocht ik ooit het geld hebben voor een mooie autocollectie dan zou ik ze allemaal in deze kleur blauw willen! Moet je eens voorstellen: Een Carrera GT in deze kleur! :) :)
op de 0-200 km/h klopt de m5 deze toch nog netjes. geef mij de m5 maar, veel bruter qua uitzicht vind ik
WAT een slagschip! :o maar o zo bruut!!!

ik verhuis mee :P zullen we dan de kosten delen en om de beurt een half jaar rijden? ;)
Wauw Wauw Wauw … … …

Deze overtreft visiueel al m’n verwachtingen. Deze autobom lijkt elke seconde te willen exploderen! Dat blauw staat ‘m overigens prachtig. Laag bij de grond, superbreed, echte wiel-kasten, knallers van velgen en vooral… bumpers zoals die horen te zijn! Niks johnny aan, meer een platgeramde Q7. Als ik naar de foto’s kijk, hóór ik de V10 brullen, dat heb ik veel minder bij de M5.

2000 kg vind ik nu ook wel erg veel, daar hebben de ingenieurs toch net niet genoeg hun best gedaan.

Als er nog een zitje vrij is in je RS6 (desnods in de koffer) verhuis ik graag mee.

@ evo: de vorige RS6 bestond wel in sedanversie hoor!
bijna zo vet als de ABT S6 :)
En iedereen maar kwijlen op die sterke motor !!

En toch zal minimum 85% aleen maar een gewone 2.0Td kunne kopen of datzelfs nog niet , dus wil ik maar zeggen u kan alleen de saaie uitvoering betalen (Let Op promotie Bij Audi : saai is nu standaard op alle audi’s) !! :)
helmirossi
05-09-2007 om 12:06
Jammer van de vele kilo’s, maar optisch een stuk mooier dan de concurrenten (heel subjectief, ik weet het). Eindelijk een station waar ik wel in wil rijden :)
Original post from RS6.com:

M5 Touring:
=========

373kw/507PS -> 7750 U/Min
520 Nm -> 6100 U/Min
1955kg
250km/h
4,8 sec
15 l/100km
361 g/km

RS6 Avant:
========

426kw/580PS -> 6250 – 6700 U/Min
650Nm -> 1500 – 6250 U/Min
2024kg
250km/h
4,6 sec
13,9 l/100km
331 g/km

E63 AMG T-Modell:
==============

378kw/514PS -> 6800 U/Min
630Nm -> 5200 U/Min
1840kg
250km/h
4,6 sec
14,5 l/100km
345 g/km

============

M5: 3.85 KG / PK
RS6: 3.49 KG / PK
E63: 3.58 KG / PK

Theoretisch gezien zou deze bak die andere twee eruit moeten rijden.
Erg mooi, net wat dikker maar nog zeer discreet. Alleen waarom hebben ze hem zo zwaar gemaakt….
Hm, iedereen vindt ‘m vet, maar het overgewicht onacceptabel.

Ik zeg: autofabrikanten, maak eens werk van ‘minder = meer’ ipv alleen maar karrenvrachten met peekaa’s te verkopen.
@ Nas

Waar heb je (officiele) informatie weten te vinden op de Audi site? Een press release misschien???

Link pls.
De rs6 kan dan wel 579pk hebben, In de 0-100 is hij net zo snel als een e63amg combi en 0-200 is de mercedes zelfs sneller. Audi had meer tijd in gewichtsbesparing moeten steken dan de concurrenten met ruim 60 pk te overtreffen

@t pantertje

Daar heb je helemaal gelijk in. Bmw en Mercedes kunnen hun uitvoeringen ook wel opvoeren ( met nog meer dan 60 pk ). De audi liefhebbers van hier pronken er teveel mee. Ik bedoel maar.. Wat is 60 pk extra ??

Nu moet je nog meer belasting betalen op je overgewicht, wat resulteert in een mindere verkoop t.o.v. de concurrenten. Die dat behoorlijk slim hebben aangepakt.

Zie het verschil:

Audi ontwikkeld zich in de verkeerde richting en probeerd met meer pk vermogen de concurrenten bij te houden en te overtroefen. ( hahahaha ).

Bmw en Mercedes ontwikkelen zich in de goede richting en kunnen Audi met gemak op zij zetten, zodra zij meer pk’s toevoegen aan hun uitvoeringen.


Eindconclusie: Audi probeerd in de 3de versnelling vooruit te komen. Terwijl ze eerst bij de 1ste moeten beginnen. Bmw en Mercedes hebben de 1ste al gehad en zitten nu in de 2de. En gaan over 2 jaar naar de 3de.
En als Bmw en Mercedes bij de 3de zijn. Zal Audi nog bij 1 beginnen.

:D
Evo, al ben ik te jong, ik ga met je mee naar Duitsland! Geweldig dit. Beter of slechter dan M5 of amg, i don’t care. Puur alleen de looks zouden mij al overhalen om deze auto te verkiezen boven de 2 hiervoor genoemde concurrenten als ik geld zou hebben. Helemaal top. En ook de Avant ziet er ook wel cool uit. Mooi hoor. :) Ik zie er naar uit deze in het echt te ontmoeten. :D
@ BMW 130i:

Simpel het is vanop de audi.com site te bekijken .. dus neem ik aan dat het officieel is hé!
http://www.audi.com/audi/com/en2/models.html

Je kan het pers bericht op diverse audi fora bekijken of via dit board waar ik het even neergezet heb:
http://www.vtm.be/auto/forum/showpost.php?p=2122021&postcount=36

greets
Wat ziet hij er zo ongelofelijk geil uit in deze kleur!

DAMN! fok t overgewicht! ;)
Ceramische of gewone remmen?

btw, I like :P
Niet verkeerd maar doe mij maar een AMG Mercedes
V10 TFSI

ook leuk voor achterop je A3 :D
de A6 reeks bij Audi maakt nog geen gebruik van het aluminium space frame, is dus nog een gewoon chassis.
Enkel de A8 / S8 hebben voorlopig deze ASF technologie
RS6… Veel beter wordt het toch niet…
mooie wagen, mooie Audi, maar met de motor konden ze toch wat leukers gedaan hebben, niet?
of is het omdat de torenhoge PK’s van vandaag ons gevoelloos maken voor de cijfers vanaf 300 pk…
ik weet nog de tijd dat je aan de bar kon stoefen met een Golf GTI, tegenwoordig niet meer, de GTI is vervangen door de RS en de S-series van Audi.
is dit nou positief of negatief?
en trouwens, wat is er gebeurd met “een gezonde geest in een gezond lichaam”?
580 pk om 2 ton Audi te sleuren…
215 pk om nog geen ton Ariel Atom te sleuren…
ik zou persoonlijk de Ariel kiezen, want de boodschappenwagen is toch geen benzine-slurpend, kindjes-bangmakend monster? nee, de boodschappenwagen is een Volvo, of een Passat zoals die in dat filmpje over de CLK DTM AMG achtervolging ;) die kon niet mee en zo is het maar goed!
een sportwagen is een sportwagen en een station is een station. geen klojo van een ding waarmee je ‘s ochtends naar je werk rijdt en wakkerschrikt van het uitlaatgeluid? wie van jullie gaat (of beter; zou willen) naar zijn werk met een uit de kluiten geslagen Lamborghini?
dan zit je in je wagen, en je bent blij want je weet dat hij toch niet van de snelste is, en dan plotseling, bij het kijken naar de vlug verdwijnende lichten in je achteruitkijkspiegel merk je dat je aan het rijden bent met een RS6!!!
gatverdamme, opletten man! niet ontstressen of relaxen, maar rijden! en vlug ook!
zo wil ik niet wakker worden hoor, zet dan je RS6 in de garage en ga naar je werk in je comfortabele, veilige Volvo. maar dan heb je een station en dan gebruik je hem helemaaaal verkeerd!
en dan denk je bij jezelf; wat is het nu, een circuitwagen of een gezinswagen? hij heeft 4 zetels…10 cilinders…
en zo geraakt een RS op het internet bij tweedehandse wagens.
Erg mooi, alleen vind ik wel jammer dat er alleen een automaat leverbaar. Ik spaar nog wel even door voor een echte Lambo. ;-)
WoW! Wat een dikke auto zeg, en die dikke ovaalvormige uitlaten doen het telkens weer goed bij de RS6! :D En de Ledjes zijn ook top, ik had pas een S5 gezien met van die ledjes, schijnen echt vel zeg

PS. Komen er ook wallpaper-formaten van de foto’s ?
Want car…. :) uber geilen auto!!!!!!!!!!!!!!
een slank gevormde auto is plots enorm dik/vet gemaakt, ziet er niet uit.
p.s:

de eerste 2 fotos zien eruit alsof de auto plat geslagen is
-edit: idd, pffff… -
eindelijk een fatsoenlijke voorkant, ik ben blij voor de audi aanhangers
verder mooi interieur en alles en achterkant ook wel
alleen die wielkast verbredingen alla BMW E30 ;) horen er niet op
zo iets hoort op een E30 of Skyline, daar zijn de verbredingen lekker lang en sluiten mooi aan op de rest van de body en die auto’s zijn ook lekker vierkant en daar speciaal voor ontworpen, bij deze rs6 is het meer een tunings klusje vind ik
ik snap het niet meer, audi was toch ooit de pionier in gewichtsbesparing? de space frames vlogen om je oren en zowel de A8 als de A2 waren vernieuwend in dat opzicht (ik heb in samenwerking met Alcoa nog mallen ontworpen voor de A2 onderdelen) dat spul was allemaal vederlicht, dan komen ze 10 jaar latre aanzetten met een state of the art racebak van 2000+ kilo…?
is dat hele spaceframe team opgestapt of zo?
komop audi, om dit een succes te maken moet er 400 kilo af, en snel ook!
@ wimbers
inderdaad, de eigenaar van deze RS6 wou de zijne ook lichter maken ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/02/boom-vs-audi-rs6
Tja…wat zal ik zeggen. Brute motor, saaie buitenkant. En die wielkasten kunnen echt niet tenzij je 18 bent en wat anders wilt dan je gepimpte Golf GTI van 8 jaar oud.
Had allemaal wat chiquer gemogen en lichter.

Waar zijn de comments over wegligging en klasse ? Oh nee, dit was geen Opel topic…sorry.
Toch even orde op zaken stellen. Inderdaad mooie auto, mooie motor, alsook zware koets MAAR toch… Er zijn weer mensen die weer vergelijken met andere merken zoals de M5, Mercedes,… Ik zou met veel plezier deze bak in ontvangst nemen maar wat ik zonde vind aan deze Audi en de meeste Audi’s. Leer nu toch eens een nieuwe motor ontwikkelen, neen afwachten en kijken naar de concurrentie en dan een bestaand model aanpassen en dan gelijks 2 tubo’s opschroeven. Als de M5 morgen biturbo krijgt zitten we boven de 600PK maar hoeveel pk’s deze auto geeft gaat het toch niet om en voor Audi blijkbaar wel. Probeer eens een eigentijdse, turboloze motor te maken met meer dan 500 PK en een design waar je van loopt te kwijlen. Kortom schoenmaker blijf bij je leest. In der tijd was het zo, men had een M3 en Audi kwam 3 jaar later aan met zijn weeral turbo opgefokte RS4 en dan maar stoefen dat die 1 sec sneller was aan 100 km/u. So what, het is niet alleen om de PK’s te doen en dit zelfs wanneer de M3 al veel ouder was, was deze op sommige vlakken nog sneller en dit met 100 PK minder en geen TURBO… Nu zijn ze daar weer met hun fameuze RS6 om te stoefen dat ze 60 PK meer hebben, weeral door een beetje aanpassingen, tubokit opschroeven, dit is echt niet de manier om een superbak te krijgen… Helaas zullen ze het wellicht nooit leren. Audi is en blijft VW en niks tegen VW, maar de meesten zullen wel weten dat beiden merken er op achteruit gaan qua techniek, terwijl merken zoals Renault, Peugeot, KIA enorm hun opmars maken. Misschien is het is tijd om altijd af te kijken van andere merken en gewoon hun eigen creaties blijven maken zoals BMW en Mercedes al jaar en dag doen. Niet of weinig kijken naar de pk’s van de concurrentie maar hun eigen concept brengen. Helaas is deze RS6 dat niet. Meer dan een opgeblazen, combinatie van een RS4/S6 zal het NOOIT worden…
mooi mooi!! prachtige bak!

@ chilly willy

Lees de tekst!
Deze vecht hard om de kroon meest lompe auto ooit gemaakt samen met de Porsche “walvis-op-wielen” Cayenne Turbo S. En iedereen vind het prachtig, terwijl menig auto-desinger ervan walgt. Michiel, zeg er eens wat van! Dit zou toch niet mogen?
Oftewel de S6 met een ander frontje!
En met 2 tubo’s uiteraard maar die LED lampjes die erst links en rechts onderaan zaten zitten nu IN de koplampen echt mooi!
EDIT: Reageer dan gewoon niet!
DIKKE bak, maar waarom zou je de RS6 kopen? De S6 is al snel genoeg en EVEN mooi.
Pieter-Jan
05-09-2007 om 15:41
Een beetje wanhopig van de BMW fanatici. Vroeg of laat zal de RS6 in (op) de ring gaan met een M5, en de krampachtige theorieën kunnen daar niets helpen.

Ondanks een extra 200kg, en een vermogensverschil van 75pk, kan een dagdagelijkse S6 een M5 goed bijhouden. Vooral door de bochten. De M5 heeft namelijk last van “axle tramp” (zonder electronica), waardoor in vele gevallen die 507pk niet op de weg geraakt. Een straffe motor is één ding, maar je moet het nog op de grond zien te krijgen.

Gewicht is inertie, maar ook grip. Samen met de Quattro aandrijving kan deze RS6 het vermogen veel beter vertalen naar voorwaardse acceleratie.

Getekend: een BMW eigenaar
leuke auto ik wacht nog acht op de lexus gs-F

:lol:
@ Blockie

Je bent duidelijk een BMW-liefhebber, awel, hemel de BMWtjes dan wat op ipv een merk als Audi af te breken door te verkondigen dat ze hun motoren enkel “opfokken” met 1 of meerdere turbo’s zodat ze kunnen stoefen met hun x-aantal pk’s meer. Doe niet kinderachtig, het is geen kunst om veel pk’s uit een motor te schroeven, maar wel om deze op een deftige manier op het asfalt te plaatsen. En ik denk niet dat een koper van een Audi RS6 iemand is die als een puber loopt te stoefen met zijn pk’s, want als je wil stoefen met pk’s, koop je deze wagen niet, omdat het uiterlijk de motor niet verraadt. Het merendeel kent of ziet het verschil niet eens tussen een A6 en een RS6. Dus als je wil stoefen koop je best een Ferrari.

En laat staan dat de techniet bij Audi achteruit gaat. Jezus wat een bullshit. Een merk dat al jaren achter elkaar Le Mans wint met een dieselmotor gaat er qua technologie op achteruit?? Geloof me, het plaatje klopt niet.

En zeggen dat een RS6 niet meer is dan een opgeblazen combinatie van een S6 en RS4. WAKKER WORDEN!!!! De RS6 is een opgeblazen S6, de S6 is een opgeblazen A6. Niet echt moeilijk om deze lijn te trekken he. En zal ik eens een geheimpje vertellen? De BMW M3 is een opgeblazen 3-serie, de M5 een opgeblazen 5. Identiek bij Mercedes en zijn AMG.

De RS6 is een zalige wagen. Ok, het is erover. Maar in een wereld waar je maar 70 gemiddeld mag rijden, is 200 pk er ook ver over. Maar dit is nog proportioneel, 580 pk in zo een zwaren, grote wagen. Dit is geen doodskist zoals een Clio Sport met 200 pk.

En btw, laat de kindjes van Audi, Bmw, Mercedes,… hun best maar doen om elkaar te “overtreffen”. Door hun zitten wij elkaar hier te bekritiseren. ZALIG TOCH!? :D

En aan iedereen die de uitlaten te klein vindt, ofwel zijn jullie blind, ofwel marginaal… Deze wagen is veruit mijn favoriet van het moment, samen met de RS4 natuurlijk.

EDIT: je hebt moeite gestoken in je comment, maar ga svp niet de boel aanjengelen. Kost anders een paar reaguurder weer een ban…
Wouw!!!
Hier heb ik zo lang naar uitgekeken, en wat is hij gaaf geworden!!!
Die wielkasten doen mij meteen denken aan de S1 quattro, echt heel anders kwa ontwerp als tegenwoordig mode is.
En wat een gaaf interrieur, MMI is volledig in het zilverkleurig! en dan alluminium met dat cabron ziet er zoo gaaf uit!

En dan die achterkant, wat is die stoer!

580 peekaa! ik ben benieuwd wat MTM hiermee kan doen!
Daag Bmw M5, daag E63Amg
en we hebben weer een (helaas onbereikbaar) doel in ons leven ;)

I WANT I WANT I WANT

ongelooflijk zalig ding !!!!!
Pure PORNO op wielen dit zo geil he KWAK KWAK!!
Mooie auto alleen VEEEEEL te zwaar, jammer.
4wd is op het circuit nooit een optie, tenzij je aan het rallyen bent. Niet voor niets zijn circuit-auto’s rear wheel drive. Die zijn zo goed afgesteld dat er geen sprake is van een tekort aan grip of een slechte wegligging. Bovendien is een 2-wheel drift makkelijker mee om te gaan dan een 4wd-drift.

Maar ja, tegen de tijd dat je enig kennis hebt van wegligging en afstelling rijd je al een tijdje in de DTCC. Tot die tijd rijd je gewoon je leasebak (natuurlijk met voorwielaandrijving)
Volgens mij kloppen de acceleratie cijfers niet! 0-100km in 4,6sec en 0-200km in 14,6sec.
De E63 AMG Combi met 514pk doet 0-100km in 4,6sec. En de M5 doet 0-200km in 13,5sec.
Je maakt mij niet wijst dat deze RS6 met 580pk en 2 turbo’s niet sneller acceleert dan de AMG en de M5. Ik denk dat ze bij Audi de acceleratie tijden opnieuw moet meten!
Verder vind ik het echt een schitterende bak!!
heb hem véél liever dan een M5 / E 63 AMG combi
mooier
sneller
en het is een Audi!
Tering jantje wat een bak zeg, die wielkasten ook. Toch ga ik voor de M5.
R. hij is niet sneller…maar als Audi-fan wist je dat vast wel…en mooier is een kwestie van smaak. Ik wed dat jij vast ook zo denkt over de Audi 80 van jaren geleden. Dat was trouwens wel een hele goede auto.
@ NOS Als er ene bullshit verkondigd zijt gij het wel… Ikzelf rijdt in een franse, voor u misschien buchtauto, P206 GTI uit 1999 met inmiddels 185000 bijna probleemloze km’s op de teller. Ik vind BMW, Mercedes en Audi mooie auto’s. Ik zou ze allemaal wel willen. Allemaal een voor een prachtige staaltjes techniek. Maar wat ik wel vind is dat Audi altijd een afwachtende houding heeft gehad om dan met een +60 PK model te komen showen en de concurrentie trachten in de luren te leggen. Inderdaad M series en AMG series zijn opgefokte 3 serie’s qua uiterlijk, qua motor, wegligging zijn dit ander auto’s. Net met de Audi maar ik vind dit persoonlijk minder. Met zulke zware auto kan het ook niet anders. Ik denk dat ge meer sensatie hebt in een koekendoos van een Suzuki Swift gti dan in dit. Enkel PK’s zijn ook niet belangrijk. Zo zijn er filmpjes genoeg van hoe een oude opgefokte 318I met 140 PK een RS4 in zijn gat rijdt. Wegligging, gewicht, versnellingsbakoverbrengingen,… En als u vindt dat Audi er NIET op achteruit gaat, vertel mij dan is waarom en zoveel kritiek wordt gegeven op Franse, andere auto’s terwijl zij zelf een van de meeste problemen hebben. Geloof me ik kan het weten mijn vrouw heeft een A3 vant werk, mijn grootouders een Q7 en mijn schoonouders een A4. En als ge een TDI, een pompverstuivende tractor nog een vooruitstrevende techniek kunt vinden dan moete toch nog is met nen andere diesel gereden hebben. Dat ze op Le Mans winnen is een andere zaak. Voor mij heeft zowel VW als Audi heel veel van zijn pluimen verloren in de kwaliteit van zijn wagens, techniek. De misschien??? nog iets betere kwaliteit voor de veel te hoge prijs en de veroudere diesel motors die weldra gaan verdwijnen omdat de concurrentie veel beter verkoopt, tjah geef mij maar een ander merk… Wat ik gewoon wil zeggen is mijn mening. Deze RS6 is een mooie wagen, maar veel te log, net niet uniek genoeg om voor mij een echte sportwagen te zijn. Dat vind ik bij een AMG, M serie dan net weer beter geslaagd. Ik zou deze wagen natuurlijk wel willen maar eigenlijk vind ik het niet meer dan een gekopieerde grotere RS4 met opgeblazen vermogen. Dat ik BMW heel mooi vind, is geen affront, winnen ook niks voor niks jaarlijks best engine award. Helaas zal ik er misschien nooit een kunnen betalen. En uwen newbie uitleg, houdt die voor u, het enigste wat sommige mensen willen is hun mening zeggen dat heb ik bij deze gedaan.
Dacht dat Nederlanders wel wat konden verdragen :) dus was zeker niet de bedoeling om de boel “aan te jengelen”, wat dat ook mag betekenen
Ik zeg het jullie eerlijk mijn heren, Audi is mijn lievelingsmerk geworden sinds kort, en je ziet nu ook waarom :$
Mijn vertrouwde bron is dus zeer betrouwbaar gebleken wat de wielkassen betreft (urquattro style)

Iemand die dit saai vind is trouwens gek, bij een normale A6 of zelfs een S6 zou ik me er nog wat bij voor kunnen stellen, maar hier niet bij. imho echt superstoer!
Super super auto, vind het qua uiterlijk veel minder agressief dan de AMG en M versies. Met deze kan je gewoon over de weg rijden en niet iedereen ziet, wat is dat voor een uitgebouwde auto! Die andere hebben zo veel van die fratsels..
En weer meer van hetzelfde alleen nu wat dikker, kom eens met iets vernieuwends, iets spannends en niet meer van hetzelfde! Maarja, hij zal wel echt fucking hard gaan, das dan wel weer chill, maar doe mij dan maar een M5 Touring…
@ Blockie

Audi gebruikt oude Dieseltechniek, laat me niet lachen.
De nieuwe diesels hebbena llemaal commonrail. Sterker nog de nieuwe 3.0tdi is de zuinigste in zijn klasse!
Mr V8 schrijft,

5 September 2007 om 17:50
En weer meer van hetzelfde alleen nu wat dikker, kom eens met iets vernieuwends, iets spannends en niet meer van hetzelfde! Maarja, hij zal wel echt fucking hard gaan, das dan wel weer chill, maar doe mij dan maar een M5 Touring…

———————————————————————-

Hij veel anders wil je een A6 in hemelsnaam hebben! Ze kunnen er ook wielkassen opplakken twee maal zo groot als de auto zelf, maar dan heb je een vrachtwagen………………………………………
Er word trouwens ook weer verschrikkelijk offtopic gegaan hier! Wat hebben Mercedes, BMW, Peugeot of diesels in hemelsnaam met deze RS6 te maken :-S
Patrick,
Ik ben benieuwd welke nieuwe Audi’s common rail techniek aan boord hebben.
Voor zover ik weet hebben alleen de topmodellen sinds kort common rail.
VAG wil zowiezo overstappen op commonrail…dus ja Audi loopt (of eigenlijk VAG) wel een beetje achter met hun techniek.
woooooow wat een bak :D
650Nm vanaf 1.500rpm… Dat is wel heel erg vroeg… Dat zag ik vroeger enkel bij grote motoren met compressoren… Blijkbaar dus geen turbogatje?
Op de vierde foto lijkt hij volgens mij nog steeds op een stretched A3…
Avatar van rwd
Barry330cd
05-09-2007 om 18:20
Stoere bak hoor, alhoewel die wielkastverbredingen wat over the top zijn voor een auto in deze prijsklasse? Die PK’s zijn leuk voor de borrelpraat, maar het gewicht is wel erg hoog en dat kan helaas negatief uitwerekn als je heel hard de bocht om wilt en dat wil je natuurlijk met zo’n auto. Dan toch liever de RS 4 Avant of de M3 Touring of C63 AMG Combi voor mij.
Avatar van christophe
VeyronLover
05-09-2007 om 18:28
Dit is De über-break!!!
Hij is zelfs (bijna) mooier als de Veyron :-D Porn!
Die voorgrille, lijkt wel gesofisticeerd kippengaas :-), is zo mooi! Maar die nieuwe velgen lijken wel een beetje op de M6 dubbele 5-spaaks velgen, maar dan mooier :-p
Leve Audi, als ik €100 000 zou hebben, dan zou ik twijfelen tussen de M3 en de RS6… Hartverscheurende keuze!
De RS6 zal (als ik ff als voorbeeld de R8 erbij pak twv 107.000 duitse pleuro’s) zo’n €140.000 gaan kosten. Valt me eigenlijk nog dik mee, had hem toch zeker op zo’n €170.000 geschat
M5 Touring:
=========

373kw/507PS -> 7750 U/Min
520 Nm -> 6100 U/Min
1955kg
250km/h
4,8 sec
15 l/100km
361 g/km

RS6 Avant:
========

426kw/580PS -> 6250 – 6700 U/Min
650Nm -> 1500 – 6250 U/Min
2024kg
250km/h
4,6 sec
13,9 l/100km
331 g/km

E63 AMG T-Modell:
==============

378kw/514PS -> 6800 U/Min
630Nm -> 5200 U/Min
1840kg
250km/h
4,6 sec
14,5 l/100km
345 g/km

============

M5: 3.85 KG / PK
RS6: 3.49 KG / PK
E63: 3.58 KG / PK

650Nm -> 1500 – 6250 U/Min!!!!!!!! 650 nm rechte lijn tussen 1500 en 6250? wat is dat voor een brute waarde? daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat betekent wel iets voor de tussensprints.

Maar voor wie hier zegt dat het gemakkelijk is om zomaar 2 turbo’s op een moter te schroeven….
Dit blok is met 13,9 l/100km 331 g/km uitstoot de ‘zuinigste en schoonste’. Welliswaar fabrieksopgaven maar toch….

Audi heeft (al heel lang) mijn respect
0 – 200 : 14.6 sex dat is vrij zwak
een m5 doet 13.5 sec
waar gaan we toch naartoe met al dat overweldigend vermogen
dekster schrijft,

5 September 2007 om 18:49
Filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=zvV7mhXpu

————————————

Supergave bak, alleen wel een saai filmpje……
@Danny: Het is een Avant, dus die moet je vergelijken met de M5 Touring die van 0 naar 200 gaat in 14,8 seconden.

De RS6 Avant zou sneller moeten zijn van 0 naar 100 aangezien hij vierwielaandrijving heeft.
Hij is precies geworden zoals ik had gehoopt en zoals het een dikke Audi betaamt. Ik moest echter wel schrikken van het (over)gewicht. Ongeveer
1800 kg. had ik wel verwacht maar geen 2000+. Oei.
Wat een tegenvaller . Had er meer van verwacht eigenlijk. Ok 580pk maar zijn concurenten zien er dan weer tenminste niet zo saai uit.
Ik kan best begrijpen dat je hem saaier vind dan de concurrenten L-M, maar saai in de algemene betekenis van het woord? Nee, dat niet! Een nog grotere voorbumper en nog bredere wielkassen en je hebt een vrachtwagen (heb ik geloof ik ook al eerder gezegt hier). Hij is imo precies goed zo….
Ik zeg: bied het Quattro-systeem aan als optie en laat ESP wat vaker ingrijpen (natuurlijk nog steeds uitschakelbaar): ruim 100 kg minder, en wat minder kostelijk (en ook lager verbruik, al doet dat er in deze klasse weinig toe)
580pk op de voorwielen is overkill, met of zonder ESP……….



Ik ben de M5 opeens vergeten… :(
@ Windhoos: Correctie, op de voor EN achterwielen.. :)
raar hoor .. ik zie gewoon een stationcar .. alles behalve pure porno.
http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen/a6/rs_6/galerie/bildgalerie.html en hier weer wat fototjes. Wou alles wel als foto hier plaatsen. Maar na het indrukken van PLAATS REACTIE was mijn meesterwerk verdwenen. Wel raar, hoeveel foto’s kan je dan in je reactie posten? Dit waren er 10.
@ Windhoos: Sorry, je vorige reactie was op iemand anders, dus de mijne kun je beschouwen als niet verzonden. ;)
De kleur op deze foto’s is trouwens prachtig. Wel jammer dat ze geen verschijners in de bumper hebben gemonteerd. Ik kan helaas alleen over de auto oordelen kwa looks, de kracht zal ik hopelijk over heel wat jaartjes als er een nieuwe RS6 is kunnen voelen.. Ene kant is dit :) , andere :( .
Het is je vergeven Chief ;-)
Ik vind deze kleur trouwens minder mooi op de RS6 dan die felblauwe kleur, een RS6 mag imho best wel opvallen. Met verschijners bedoel je trouwens waarschijnlijk de LED dagrijverlichting neem ik aan ;-)
@evo… “Audi gebruikt voor de RS6, die alleen weer als Avant door het leven zal gaan, alleen de allerbeste ingrediënten.” de vorige versie was er niet alleen als avant maar ook als sedan… klein detail
@ lincoln

Zet die bril dan ook af.. ;-)
@ Windhoos: Gelukkig, kan ik tenminste zonder nachtmerrie slapen dat er een Windhoos achter mij aanzit omdat ik een foutje maakte.. ;) Nope, met verschijners bedoelde ik dus ook echte verschijners, net zoals bij de TT. Maar het zou ook te druk kunnen worden dan aan de voorkant. Naja, het is ook zo prima hoor. :)
Wat een strakke kar! Dit wordt hem zekers :D 10x mooier dan die C63 AMG. Mooie kleur ook btw. Hulde!
Wat een machtige machine, Audi, keep up the good work, chapeau!
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=2429

Blijf me nog steeds verbazen over de Acceleratie! De RS6 Plus (model 2001) met 480pk doet 0-100km ook in 4,6sec!
Avatar van Autobandventieldopje
Autobandventieldopje
05-09-2007 om 23:41
Zeer fijne auto dunkt me.paar kilootjes te zwaar wellicht..maar desalniettemin een fijne bolide.. hier een linkje v.e getunede Beamer M5 door Evosport met…jawel 567pk!! .voor alle beamer fans.. geniet v.h waaaanzinnige geluid!! http://www.youtube.com/watch?v=vRYYe0kLCto

Overigens is de grens voor wat betreft acceleratie wel een beetje bereikt in deze klasse..of het gewicht zal echt drastisch (400kilo en meer) moeten dalen om sneller te worden…
Avatar van Autobandventieldopje
Autobandventieldopje
05-09-2007 om 23:47
uuhh.. er stond nog een 2tal andere filmpjes bij waarvan ik hier een 2e linkje zal plaatsen..beterrr!!! rijdend materiaal… gaaf..snel..en veel geluid… http://www.youtube.com/watch?v=uvZCYH37DBQ
Ik moet toegeven. Ziet er weer allemaal netjes uit. Alleen snap ik dat avant gedoe niet. Ik wil een snelle sedan, geen stationwagon. Ik ben benieuwd wat de RS6 met zijn prijs gaat doen. De keuze is al op M5 sedan gevallen, dus… wie weet de volgende keer wel een RS6.
Echt magnifique wagen, perfecte afwerking en oog voor detail.
Vooral die achterkant van de avant is zeer geslaagd. Thats Audi
Ik denk dat er velen zijn die gewicht als “belangrijkste” schijnen in te zien en het globaal pakket vergeten. Gewicht staat niet automatisch garant voor traag zijn. Quattro aandrijving zorgt natuurlijk voor de extra kilootjes, maar kilootjes laag bij de grond zorgen voor een betere wegligging en een betere respons in de bochten. Het “nadeel” van extra gewicht weegt niet op tegen het voordeel van een betere grip vanwege 4wd en bijkomend een betere respons vanwege het lager zwaartepunt.
@ Blockie, zalige uitleg hoor, vooral over de “problemen” bij Audi…
moet je toch eens uitleggen welke die problemen zijn.
En wat een gezever over oeroude diesels. Kijk maar eens naar de 6-cilinder 3.0 TDI in de A5. Deze gaat in 5.9 sec naar 100, sneller dan de 6-cilinder 3.2 FSI. En ik denk niet dat dit iets zegt over de benzinemotor, maar wel over de dieselmotor. En btw, wat ik zeg is ook maar mijn mening, bovenop de feiten. Feit is, dat deze wagen niemand onberoerd laat. En zeker niet als ja hem in het echt ziet. Kan er dan ook niets negatiefs van zeggen, want over futiliteiten gaan we niet onnozel doen. Veel plezier nog met de 206!
Pieter-Jan
06-09-2007 om 5:14
De RS4 was half een seconde sneller dan zijn officiele 0 tot 100 tijd.

Het is beter betrapt te worden op bescheidenheid. De officiele tijden zijn het gemiddelde van een goede tijd, en het worst case scenario. Banden, weer, altitude, ondergrond, chauffeur,…
Nietrijker
06-09-2007 om 10:27
Dikke pret. Mijn S6 moet binnenkort toch ingeruild worden… ;-))
@ evo: als je zo gaat beginnen, dan voorzie ik een origineel carpool-project.
Circa 100 personen die samen een RS6 bezitten. Ideetje?

De beschikbaarheid van de RS6 is dan wel naar rato; kortom, jij mag 1/100e van het jaar rijden. Dan draag ik wel genoeg bij om ieder jaar om een hele leuke vakantierit van zo’n twee weken dwars door Europa te kunnen maken ;)
@Nietrijker: image gallery stond hier al een tijdje ;)
@ NOS Problemen zoals falende elektronica. De A3 van mijn vrouw is al tot 5x afgesleept daar het dashboard als kerstverlichting ging branden en bijgevolg niets meer deed. 1L olie op 4000 KM. Kapotte airco na 3 jaar, gelukkig leasing. Tijdje later kapotte koppeling. Nu ventilator dat blijft draaien waarbij batterij moet afgekoppeld worden. De A4 van mijn schoonouders verbruikt 1 L olie op 3000 km en heeft al 4x in de garage gestaan met een storing van het abs systeem. De Q7 een 3.0 tdi tractor van mijn grootouder slaagt echt alles. 1L olie op 6000 KM, wanneer deze op slot wordt gedaan, wissen ruitenwissers 1x. Oplossing bij Audi??? Wachten op software update… Rechtervoorvering compleet verroest en gescheurd na 5 maand??? Gevolg, kans dat het voorwiel eronder kwam. Te danken aan constructiefout, dat er water van motor en portieren daarboven bleef staan. Remblokken versleten na 4000 KM? Toch allemaal beetje vreemd voor zulke kwaliteit en auto’s tot 85 000 EURO? Niet? Maar goed, we gaan deze discussie stopzetten. De RS6 blijft een mooie wagen en hebben beiden onze mening gezegd. We kunnen wat we zeggen, de feiten zijn er…

Grtz.
Het kan me niets schelen of jullie hiermee niet eens zijn:
De Design van Audi is erg saai geworden.
Allemaal hetzelfde!
Bedankt voor deze hoogwaardige toevoeging op het artikel.
Volgende keer wel ff spellingcheck eroverheen knallen.
Dan kopen ze bij jullie zeker maandag modellen Blockie. Vreemd dat ik er hier niets vanaf weet :-S
Vreemd dat ik hier niets vanaf weet bedoel ik……….
@ blockie

toch straf, hier staan 2 A4s voor de deur, eentje van 5 jaar oud met 150 000 km. Geloof me, rijdt nog als nieuw, en noooooooit problemen mee gehad. De andere is ondertussen anderhalf jaar oud, en kan er niets slechts van zeggen. Ken genoeg mensen met Audi’s, allemaal zonder klachten. Ach ja, zal maar hout vasthouden als ik u bezig hoor :)
@Blockie Om mijn weerwoord te staven zou ik maar ff een kijkje op het Audiforum nemen Blockie, de meest voorname problemen zijn het nokkenasprbleem van de 2.5 TDI van de B5 en B6, het multitroic probleem en de draagarmen (ook van de B5).

Van de door jou opgenoemde mankementjes heb ik nog nooit gehoord……
als dat het enige is, kijk maar eens naar de storingen bij Mercedes, die verbeteren een E-klasse op een paar honderd punten, kan je zien hoe slecht die oude was! En BMW dan met die waardeloze wegligging, mensen die negatief over deze Audi lullen rijden zelf waarschijnlijk in een goedkope Kia ofzo en kijken vol afgunst naar zo’n auto, ga aan het werk dan kan je er ook 1 kopen!! En wat een gelul over gewicht, deze auto is met zn 2000 kg nog sneller dan die andere in de gewone sedanversie en uitkomen met een station vind ik getuigen van veel lef en dat kan je van BMW en Mercedes niet zeggen die komen nooit met iets spectaculairs maar bleven eeuwig doorteren op dezelfde saaie turkenbakken.
Heey eh.. k wil wel mee emigreren!!! wat een bak seg. Ken k voorlopig alleen maar van dromen!
@ S4, Volkomen mee eens!

En niet alle Audi’s zijn saai en lijken op elkaar.
Mercedes, dat lijkt pas op elkaar, en Bmw ook met die kiewen…maar daar heeft niemand het over!
Ben het volledig met de S4 schrijver eens,sterker nog BMW en BENZ hebben de handen in elkaar geslagen waarom zal dat nou zijn !!!!!!!
@S4 en Patrick, erg dat jullie jezelf Audi fan durven te noemen, moddergegooi over en weer. De echte fan heeft imho tenminste nog een beetje respect
Veel vermogen.maar qua rij-dynamiek moet hij de m5 kunnen evenaren,overtreffen zeker niet. ze komen weer met Turbo’s,terwijl de nieuwe garde atmosferisch ademt…(m5&amg)Voor de rs4 gaven ze ook van 0-100 4,7 sec. op in de praktijk bleek het 5,1 te zijn…
redelijk prijzig!
07-09-2007 om 9:47
Ziet er geweldig uit maar wie gaat er nou zo’n bedrag neerleggen voor zo’n auto, dan kun je beter een mooie bmw 5 serie station uitvoering of de nieuwe volvo xc 70 kopen, ook prima auto’s en een stuk goedkoper!

Mensen van audi moeten niet te veel willen gaan vragen…. een heel exclusief merk zal het niet meer worden maar ze proberen ‘t wel en dan helpt denk ik niet bij de bevordering van auto verkoop. Zeker als audi alleen nog maar met dit soort auto’s op de proppen komt..

Groeten!
@redelijk prijzig!

BMW, Mercedes-Benz wel dan ? :) Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Waarom neem je alleen Audi als voorbeeld? EN Audi is er niet om als exclusief merk te zijn, integendeel zelfs. Als Audi een auto exclusief wil houden of wat dan ook, dan beperken ze de productie wel. de vraag is: WIL Audi exclusief zijn? Ik den het niet.


Offtopic: Heeft iemand misschien een plaatje van het logo van de RS6, ik heb gezocht, maar ik kon het niet vinden.
@ NOS Ik kan u zweren dat ik deze dingen niet uit mijn duim zuig… En dat jullie niet op de hoogte zijn van het hoge olieverbruik van VW’s en Audi’s TDI verbaasd mij??? De Q7 moeten jullie maar is bij jullie dealer vragen wat een ramp dat model is op gebied van elektronica… Nu ja zullen gewoon pech hebben zoals andere mensen met een BMW, Mercedes pech hebben. Maar dat olieverbruik, aircoprobleem en diverse elektronica zijn toch serieus gekend bij ons in België… En aan de persoon dat BMW beaamd als slechte wegligging die heeft er ofwel nooit in gereden of kent BMW niet!!! Als er een voertuig is die weet wat goede baanligging is, zijn het de BMW’s wel… Gisteren met men P206 GTI nog in men sjat gereden door een normale 320d met 163 PK. Mijn auto is dan nog is 3cm verlaagd en ik reed in een welliswaar zeer scherpe bocht 115 km/u doch was ik precies aan het surplassen en ik moet toch ook zeggen dat mijn scheurijzer enorm goed de baan houdt… Regards…
@ S4 Wat u zegt van Mercedes zijn storingen,… kan ik u allemaal in volgen. Ik rijd niet in ne Kia maar in een ouwe koekendoos van 1999 met name P206 GTI 138 PK 185 000 km en half mijn familie heeft Audi die hier zoals u hierboven leest ni echt tevreden over zijn. Dat u BMW afbreekt zijnde als Turkenbakken, kan ik meeleven, u zegt maar. Maar over BMW’s baanligging zou ik niet te veel gaan verkondigen. Als nen oude M3 343 PK nen RS4 al kan bijhouden, verslagen, zonder 100 PK meer en turbo, 4wiel aandrijving dan zou ik maar zwijgen over de baanligging van Audi ipv die van BMW te bekritiseren :-)
@250km/h

De RS4 wordt hier (http://coochas.com/pics/C4SvsRS4/997C4SvsRS4-R&T-Aug06-2.jpg) anders op 4.3 seconden gemeten…
@blockie, een oude M3 kan de nieuwe RS4 helemaal niet bijhouden.. Sterker nog, de RS4 haalt op de ring zelfs betere tijden dan de nieuwe M5 en M6. Check bijvoorbeeld het Fifth gear filmpje waaruit duidelijk blijkt dat de RS4 sneller is dan de (oude) M3 CSL.

Veder doet Audi het niet overdreven slecht of goed in de betrouwbaarheidsstatistieken. Ik geloof dat ze (net als BMW en Merc.) ergens in de subtop hangen. Check bijvoorbeeld maar eens de ADAC pannenstatistik 2006: http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2006/Modelle_in_der_Statistik/default.asp?ComponentID=179503&SourcePageID=179528
Interieur hebben ze ook nog stuk chiquer gemaakt..
@Blockie; Ik rij een Audi A6 2.7 TDI quattro, diesel dus. Ik controleer maandelijks de olie maar deze motor verbruikt geen druppel olie, weet niet waar je je info vandaan haal maar volgens mij verzin je het ter plekke…
Avatar van prowler
jackpotwinnaar
07-09-2007 om 23:05
Doe er maar 1, een Avant natuurlijk, met de 20 inchers eronder. En dan straks ook nog een Q7 V12 TDI erbij, leuk om de kids naar school te brengen.
Ik Moet deze Auto morgen gelijk bekijken in de ShowRoom… Ik ben toch niet zo dol op mijn M6!
@ S4: Helemaal met je eens. Maar ik vind het wel jammer dat je dan die mensen die dat gaan zeggen gaat afkraken (zoals zeggen dat ze een goedkope Kia rijden, is niks mis mee hoor, zo’n Kia). Zo verlaag jij je niveau tot die van hun, en roep je nog meer boze reacties op. Begrijp me goed. :)
@ TDJ, kijkt verder dan u neus lang is. De oude M3 is op sommige vlakken sneller dan een RS4. Dat een RS4 op het filmpje dat gij bedoelt sneller is, is normaal. Veel meer wendbaar en minder gewicht voor te duwen… Maar er zijn ook filmpjes van bv een 318I met 143 PK gechipped dat een RS4 op circuit in zijn gat rijdt!!! Dus baseer u op meerdere dingen en niet op 1 filmpje! @J Gelieve u verwijten dat ik fantaseer ook bij u te houden… Het is niet omdat u 2.7 TDI dit niet heeft dat alle 1.9 en 2.0 tot 2.5 en zelf 3.0 dit WEL hebben!!! Het is misschien ook mogelijk om zulke zaken toe te geven maar als u denkt dat ik dit verzin typ dan is olieverbuik tdi in op google, ge zult het antwoord, bewijs vlug vinden!!! En waar ik info vandaan haal? Doet u ogen miss is beter open en kijkt een paar reacties hierboven. Ik heb op mijn werk niets anders dan VW, hebben dit. En bijna half de familie heeft dit en nog andere problemen met hun Audi’s…
http://www.auto-on-net.com/articles/actua/72/3774/nl?PHPSESSID=Google

Aan degenen die mij gek wanen qua olieverbruik VAG groep? Klik op link en bekijk de contra’s eens met een TDI met pompverstuivers… @ J, bij mijn weten heeft u een common rail van de nieuwe generatie? Niet? Logisch dan dat u dit NIET heeft maar bijna 75 % van alle motoren dit wel hebben!!!
@ NOS die mij miss ook niet gelooft van VAG groep problemen en weeral olieverbruik??? en computer die flasht? klik op deze link… en lees ook reacties…

http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?ID=13354&cache=no
@ J miss deze info ook is lezen… Dit is welliswaar wat ik binnen de 5 seconde gevonden heb. Dus hou u niet van de domme en beschuldig mensen niet van fantaseren. Dit komt van de tdi club in nederland. Have read fun…

http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2119&FORUM_ID=2&CAT_ID=2&Forum_Title=Problemen+en+Oplossingen&Topic_Title=olie+zuipertje
@ TDJ Toch nog even het volgende vertellen. We vergelijken nen RS4 4.2L met turbo 420 PK met een oude M3 3.2 L dewelke al 4 jaar bestond op dat moment. Zelfs de CSL is uitgekomen voor de RS4. BMW’s nieuwste M3 met een 4.0L atmosferische, niet geleende motor van een ander merk, haalt er al evenveel power uit, op 10NM na is deze met 0.2L minder even sterk als de RS4. Om dan nog maar te zwijgen dat deze M3 meer dan 100 kg lichter is, wat weer ten gunste zal zijn op bochtige parcours. Vergelijk miss is daarmee ;-) Vergeet niet dat hier nog een CSL van komt ook…
@blockie: de RS4 heeft een ongeblazen 4.2l V8, zonder turbo’s dus. Deze 4.2l V8 is een jarenlange doorontwikkeling door Audi. De V8 uit de nieuwe m3 is ook een juweeltje maar ik zie niet in waarom het een betere motor zou zijn. De m3 v8 maakt wat meer toeren en heeft wat minder koppel, de rs4 v8 maakt ietsje minder toeren en heeft wat meer koppel, gewoon een design keuze.

En laat me aub het filmpje zien waarin een gechipte 318i een RS4 er uit rijd, want het klinkt op z’n zachtst gezegt nogal ongeloofwaardig.

Al met al is de nieuwe M3 op het circuit misschien ietsje sneller dan de RS4. Maar dat mag ook wel, ze hebben immers meer dan een jaar gehad om dat voor elkaar te krijgen. Dat de CSL nog moet komen is waar, wanneer komt die? over 1 jaar? Dan hebben ze dus 2 jaar de tijd gehad om een stuk snellere auto te maken. Daarna heeft audi weer 2 jaar de tijd om wéér een snellere auto te maken en is het circeltje weer rond!
@TDJ Mooie kritiek. You Tube vind je het filmpje waarin een 318 I 143 PK het wint van een RS4 op circuit. Als ik de link morgen is heb, plaats ik hem op het forum. Schoonheidsfoutje van die turbo op de RS4, was fout van mij. Idd 2 prachtige staaltjes techniek. En de ontwikkelingen zullen blijven evolueren. Nu waar ik het moeilijk mee had is dat ze veel kritiek hadden op de oude M3 tov de nieuwe RS4, vandaar men vergelijking… Grtz.
Ziehier het filmpje van een standaard BMW 318I gechipped naar 143 PK tegen de oude RS6 450 PK. Duidelijk genoeg dat niet alleen de pk’s belangrijk zijn…

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1661161905482657879&q=bmw+318I+vs+audi&total=2&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
@Blockie

Dit filmpje bewijst helemaal niets. Iedereen kan wel een shotje maken
waaarin het lijkt of de ander achterop ligt. Het is waarschijnlijker dat de
Audi of een ronde voor ligt of de chaufeur een bangebroek is.
Bovendien heeft de Audi veel meer grip en een veelvoud aan pk’s t.o.v.
deze 318i.
Nietrijker
10-09-2007 om 15:21
@Audioot: Precies!

Kijk naar het commentaar naast het filmpje: “This was at the Hockenheimring in Hockenheim, Germany on February 3, 2002. The driver in the 318i is a BMW race car driver from southern … alle » California, USA. It was 3 degrees celcius outside and it had just finished raining.”

De bestuurder van de RS6 was waarschijnlijk gewoon iemand die hem kon betalen en hem wel even wil uitproberen, maar zeker niet ten koste van alles…. die dingen kosten wel wat, kan ik je uit eigen ervaring vertellen… ;-)
@ Blockie,

we weten ondertussen dat ge het niet op audi hebt, maar kom hier aub uw Peugotteke niet ophemelen :s damnnnnnnnnnnnn
Mensen ik zeg een ding!!!1,5 liter 4 cilinder bmw met turbo…..dat heeft de balletje doen rollen………mensen weten jullie al…en dat bmw 1 jaar de tijd heeft gehad om de nieuwe m3 te ontwikkelen pfffffffffff de eerste m1 is uitgekomen in de jaren ’70 dus hoeveel tijd heeft wie gehad…..???
En voor de audie liefhebbers lees even de autoviasie van augustus…ik citeer”Rs4 eigenaren haal het niet in uw hoofd om een sprintje te trekken,want dan kom je met de koude kermis thuis”.wahahhhh. En dat voor een achterwiel aangedreven auto met nog eens 200cc minder motor inhoud..De audi is alleen sneller in de bochten mede dankzij de quatro aandrijving.En trouwens de m3 richt zijn pijlen helemaal niet op de rs4 maar op de echte sportauto de porsche 911!! De m3 klaart de rondje op de nurburgring een halve seconde sneller dan de porsche Saffie……….En dan nu de RS6 slim hoor om een lambo motor te nemen…en dan nog 3 jaar over doen(m5 2004)Wat het cijfers beaamd 0>100 is de audi sneller moet wel met 2 turbo!!! maar daaarna is het zelfde liedje als met de vorige rs6 en de m5 keneers weten dat…………hahahaha
Ik denk juist dat je met RWD sneller bent op een circuit dan met AWD, kan aan mij liggen hoor +250khm/u . Met AWD zal je sneller sneller weg zijn vanuit stilstand………………
Ik zie opeens dat ik nu al dubbel praat en heb nog niet eens 1 slokje drank op :-S
Windhoos kijk ffkes op autivisie de niuewe m3 tegen de rs4!!!!!!!!!!!!!!
Je hebt gelijk hoor maar de rs4 krijgt het toch niet voormekaar met zijn awd hahaha M3 M=meer,M=machtig.M=meesterlijk.Maar niet MINDER!!!!
M-’s blijven de benchmarks!!!!!!!!!!!!!!!!!!trouwens heel de lijn van bmw wordt als voorbeeld genomen………….!!!
Gelukkig ben je wel objectief enne, dat zei ik toch ook al? Boven de 150km/u op een rechte lijn zou het trouwens niet veel meer moeten uitmaken
@ Windhoos

Mag ik je even verwijzen naar de Autoweek van deze week.
Daarin wordt de M3 vergeleken met de S5. Kijk maar eens goed naar
de prestaties van beiden. Hoewel de S5 minder vermogen heeft (en minder kost) zijn de sprintjes en de tussenacceleraties nagenoeg hetzelfde.
De M3 is absoluut de beste rijdersauto maar de beste allrounder heet S5.
Bij deze wil ik iemand heel graag quoten:

” Ik heb het idee dat velen van jullie alleen maar reageren om maar wat te typen te hebben. Slechts een enkeling weet waar hij
het over heeft en als je zonder het op een fatsoenlijke manier niet kunt onderbouwen reageer dan a.u.b. in het vervolg dan niet.”

Zo, dat ben ik even kwijt…..
@ Rick dos
Als ik jou was zou ik een column gaan schrijven want je hebt het meer over
bloggers dan auto’s.
Is goed mag ik jou dan als expert gebruiken? Aangezien je zoveel van bloggers afweet……
Audioot schrijft,

12 September 2007 om 20:19
@ Windhoos

Mag ik je even verwijzen naar de Autoweek van deze week.
Daarin wordt de M3 vergeleken met de S5. Kijk maar eens goed naar
de prestaties van beiden. Hoewel de S5 minder vermogen heeft (en minder kost) zijn de sprintjes en de tussenacceleraties nagenoeg hetzelfde.
De M3 is absoluut de beste rijdersauto maar de beste allrounder heet S5.


——————————————————————————-

Ook op een circuit? Wel vreemd dat daarop de S5 het dan verliest van de 335 coupé. Dit neemt overigens niet weg dat ik altijd voor de S5 zal kiezen, die vind ik gewoon mooier ;-)
EN…………………alweer een bmw die triomfeert Na de rs4 nu de s5)!!!!!!!!!!!!!chapeau…………..
Valt zwaar tegen….

Een V10 met dubbele turbo en dan nog maar 580 pk??

Ken zelfs een V10 met 507 pk, ja ja zonder turbo!!!

Snap niet hoe ze een auto met dubbele turbo zelfs kunnen gaan vergelijken met een auto zonder turbo???

Al met al………wel altijd leuk om mee te raggen.
Die uitgeklopte schermen ……………….waar heb ik die eerder gezien???
o’ja de e30 m3…whaaaaaaaaaaaaaa
Kom kom, we gaan niet beginne discussiëren over het verschil tussen Audi en BMW. Ben zelf een Audi fan maar uiteindelijk overtreft BMW Audi. Hou rekening dat de M5 ouder is dan deze Rs6. Kan eigelijk niet wachten op de volgende M5 om het antwoord van Audi dan te kunnen zien :D
+250khm/u schrijft,

13 September 2007 om 13:30
Die uitgeklopte schermen ……………….waar heb ik die eerder gezien???
o’ja de e30 m3…whaaaaaaaaaaaaaa

—————————————————————–

In that case is BMW eerder een copycat van Audi, de Audi Quattro was er namelijk eerder dan de BMW E30 M3……….

@Sdb, een heel politiek correct antwoord, Audi is gewoon een feeling, netzoals BMW dat ook is. Imho wil een Audi rijder controle houden daar waar de BMW rijder weet het elk moment de controle te kunnen verliezen iets wat op zijn beurt voor velen weer een enorme funfactor oplevert, maar niet voor mij.

Nee, geef mij al met al dan toch maar het “relaxed hardgaan” van Audi ;-)
Hahahaha………….je moet goed je research doen,vrInd…die uitgeklopte schermen komen van de m1 jaja uit de jaren 70,en niet van de quatro…
En juist op die gecontoleerde dynamiek verliezen zowel de amg als de rs-en.
En de rs-en & amg’s willen toch tot het segment van de super sedans en statio-wagens behoren dan is dat een cruciaal punt.Met een carrera ga je toch ook niet gedistingueerd de circuit over…Want deze soort auto’s zijn niet alleen voor op het openbare weg gemaakt,maar ook af en toe het fun op te zoeken op het circuit…………..!!!
MMMMMMMMMMMMMM3
14-09-2007 om 9:02
Ja ,daar gaat het om…………..en wat wordt er bedoeld met 1.5 liter 4 cilinder ….???
@ NOS: eens een idioot altijd een zeker :d. Ik sta hier niet met Peugeottje op te fleuren, ik sta mijn mening over Audi te zeggen. Misschien gaat u intellegentiebereik niet zover, leer dan is mijn topics te lezen.
MMMMMMMMMMMMMM3
15-09-2007 om 11:25
s’Ochtends in de spiegel vooradt je naar je werk gaat….Iedereen op deze pagina geeft zijn meningof niet? Intellectueel……….
Kom kom jongens hou het profesioneel…………alle merken zijn welkom zelf een peugeot rijdertje of wie dan ook maar het ging over de rs6 weten jullie nog…..
+250km/u schrijft,

14 September 2007 om 8:59
Hahahaha………….je moet goed je research doen,vrInd…die uitgeklopte schermen komen van de m1 jaja uit de jaren 70,en niet van de quatro…

———————————————————————–

Best lachwekkend

Kijk en vergelijk

De M1
http://www.bmwarchiv.de/images/58-9-bmw-m1-procar-fahrer-nelson-piquet-1979-res-728.jpg

http://www.944-fans.de/Fahrberichte/Nordschleife_2/P0003060.jpg

De Quattro en M3
http://www.dailycars.ru/cars/audi/quattro25/large/quattro_01.jpg

http://www.corradocentral.com/images/m3/DSCN0062.JPG
jammer van het wat hoge gewicht! gezien het vermogen is er meer te verwachten maarja het gewicht vernietigd elke extra pk. nu zijn de prestaties vrijwel hetzelfde als bij de oude rs-6. waar is hier de vooruitgang. toch vind ik dit een echt hele mooie auto.
als ik zo naar het koppel kijk krijg ik wel heel erg sterk het idee dat die kunstmatig is begrensd. er moet heel veel meer inzitten. nou tuner sla jullie slag en unleash those horses. moet toch zeker wel 700pk inzitten en 300+km/h. wellicht dat audi hier ook een (tegen meerprijs)hogere topsnelheid aanbied van 300km/h en die dan vervolgens avant plus gaan noemen en hem 600pk gaan geven voor het verschil aan de biertafel en op feestjes.
Het gerucht (heb je dat woord weer :-D ) gaat dat als er al een plus komt dat deze dan zo’n 630pk zal moeten gaan ophoesten. ;-)
Leuke bak alleen is de BMW M5 Touring nog steeds 1 tiende sneller bij de 200.
Namelijk 14,8 s tegen 14,9 s
En de M5 heeft 63 pk minder!! Zo zie je maar dat BMW de beste blijft……….
Nadat ik alle reacties gelezen had kwam ik tot het besluit dat iedereen hier toch een beetje te subjectief is. En dat op zich is nu net het punt. Waarom zouden we hierover zo’n heisa maken. De waarheid is dat 80% hier alleen van zulke auto’s kunnen dromen.

En zelfs al zouden we toch het geld hebben dan nog zou het niets uitmaken welke auto nu het beste of het snelste is. Het gaat om luttele secondes of pk meer of minder. Maar over het algemeen zijn al deze auto’s min of meer gelijkwaardig aan elkaar. Het kan mij niet schelen dat de audi te zwaar is en daardoor minder snel dan een bmw of merc. Het zijn allemaal pokkesnelle wagens en die een seconde meer of minder maakt echt geen verschil. En trouwens, waar in nederland kun je de top van zo’n wagen halen zonder enorme risico’s te nemen?

Het feit is dat al de opgenoemde wagens klassebakken zijn, het is gewoon een kwestie van smaak dat de doorslag zal geven of je nu kiest voor deze of voor een bmw of mercedes.
Michael Barbé
17-01-2008 om 12:45
Juist Joffrey!!
Over die op ben ik toch niet helemaal akkoord: die kan je altijd in Duitsland wel eens halen! Wie zou dit trouwens niet doen?
Wel mooie conclusie: wat de cijfers ook zeggen: degene die je het beste gevoel geeft, daar zal je voor gaan!

BTW: voor mij wordt het elke keer deze!!
Michael Barbé
17-01-2008 om 12:45
*over die top
Beste bloggers,

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat die afzichtelijke pook die erg veel weg heeft van een bokshandschoen mochten vervangen door een expemplaar uit de R8…

Voor de rest, leuk karretje.. staat ie al in Brussel? Ik ga daar straks heen,,
;-)
Lapsus linguae:

exemplaar*
ze* die … mochten vervangen
Ik heb met mijn vorige auto, een tweedehandse A4 Avant 1.9 TDI, de cardan-as eens overgetrokken met te bruut te vertrekken.. ze zeiden dat ze dat nog nooit hadden meegemaakt, het zou te wijten zijn geweest aan metaalmoeheid. Gelukkig werd hij gratis getakeld door Europ Assistance.
@Endlezz, sorry dat ik het zeg hoor, maar wat heeft dat met deze RS6 te maken? :-S
We moesten vroeger altijd zo lachen om die amerikanen met die ultra zware auto’s met ultra grote pk monster achtige motoren…Maar nu maakt audi het en kan het wel.
Kan iemand me AUB uitleggen wat er zo fantastisch is aan Audi?
Die na de quattro ongeveer 15 niks spannends heeft gemaakt maar nu heel veel geld vraagt voor auto’s die technisch net zo goed zijn als hun concurrentie maar verders niks extra’s brengen.

Please…anyone…waar is de SFEER en EMOTIE van het merk?
@ +250 km… je overdrijft wel een beetje maar je hebt wel gelijk….
eerst was er de BMW m…de rest is allemaal een vervolg op en (Dat kunnen wij ook).
Als we het over duitsers hebben dan he…in die tijd deden de fransen en italianen ook nog stevig mee.
het is ronduit een topauto. ik vind het gewoon zonde dat ik heb gekozen voor de Cayenne, deze gaat harder, is luxer en mooier :)
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!