Getunede Veyron gaat snelheidsrecord terugpakken

Gepost op 01-04-2008 om 12:37 door - 101 Reacties »

Bugatti Veyron by JUN
Een tijdje geleden heeft SSC met de Ultimate Aero TT het wereldsnelheidsrecord voor productieauto’s van de Bugatti Veyron afgesnoept. De oude topsnelheid van 407 km/u werd licht overtroffen, de SSC zette 411 km/u op de klok. Dat dit het eerzuchtige Bugatti niet lekker zit blijkt door de aankondiging het record terug te willen pakken. Dit zal worden gedaan met de eerste particuliere getunede Veyron.

De Veyron die gebruikt gaat worden is eigendom van de steenrijke Arabier Nasser Bin Khaled. Om de toch al niet lullige 1001 pk verder op te krikken werd de hulp ingeroepen van tuner JUN. Dit bedrijf heeft een reputatie hoog te houden. Al lang geleden haalden de tuners meer dan 1000 pk uit een R33 Skyline.

Door de turbodruk van de Quad-turbo W16 te verhogen en gebruik te maken van geflowde cilinderkoppen en aerodynamische aanpassingen bereikt deze JUN-Veyron een gemeten vermogen van 1413 pk!

Er is de laatste week al uitvoerig getest op de zoutvlaktes van Bonneville, en op 7 april zal de coureur Andy Green een officiële poging doen het snelheidsrecord terug te pakken. De engineers zijn vol vertrouwen de 411 km/u te verpulveren. Wij houden jullie op de hoogte!

Met dank aan bespokeventures voor de afbeelding.

101 reacties
BP
BP [ commentorial ]
27-11-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je onze video in het laboratorium al gezien?
1 april! :p
Ah, dat is em
en hoe snel zou dat machientje wel ni gaan ??ö
hopelijk breken ze het record dan !!
goh. wat voor datum was het vandaag ook alweer….
1 april zeker:P
Avatar van babbaloerie
babbaloerie
01-04-2008 om 12:44
412 pk extra om 4 km/h sneller te kunnen…
Avatar van wotevajjjj_
wotevajjjj
01-04-2008 om 12:44
awsome !!! ziet er niet uit :p
maarja top secret heeft al eens een supra 415 laten rijden dus moeilijk is het niet
Goh, een GETUNEDE Bugatti gaat het wereldrecord voor PRODUCTIEauto’s terug pakken? Welke dag is het vandaag?
Ik ruik een hoax, op de originele afbeelding staat: “objectif 500kmph”
John Rhodes Cobb
Born 2 December 1899, Esher, Surrey
Died 29 September 1952 (aged 52) Loch Ness
Cause of death crash during water speed record attempt
@Supereah, denk je dat de SSC Ultimate Aero TT GEEN getunede auto is dan?? Als k jou was zou ik wat verder kijken dat je neus lang is.. voordat je zo’n comment plaatst.
Ik moet toch wel zeggen dat het geen moeilijke was vandejaar, vorig jaar was ze meer geslaagd ;)
1 April!!!!! :D :D :D
1 april-grap! Zal ik eens zeggen waarom? Iets met contracten van Bugatti en de koper van de Veyron enzo :P
Het zal lastig worden voor John Cobbs om zo hard te gaan aangezien hij al een poosje overleden is.
Altijd leuk zo 1 april
tuurlijk gaan ze bij JUN nog ff de koppen flowen, dat hebben ze bij EB zelf natuurlijk nog niet gedaan.
Zet de link naar een wiki-pagina met overlijdings-datum er dan niet bij hé :D
Is dit nu de 1 April blog? hmmmm had toch wat beters verwacht
Met 1001 paardjes heeft een Bugatti al zwaar moeite met de koeling, dus wat doen we met 1413 paardjes als we in de woestijn rijden? Juist, het “hoefijzer” dichtplakken! Goed bezig! April fools!
Desalniettemin een leuke opknapbeurt voor de Veyron :D

Wie had er tijd over in Photoshop?
humor die mensen bij Bugatti met dr opgevoerde “golfje” (golf ipv veyron)

Ik lees dat die coureur ook al dood is?
Maar 1000pk uit een w16 met 14 liter en 4 turbo’s vind ik niet veel hoor.
De cadillac sixteen had een V16 met 14 liter en die was atmosferisch dus geen turbo’s of compressor’s maar wel 1000pk.
Mja… En die barabus?
Zie Powerslide en Jonas:
de coureur is al jaren dood…. Als er nu nog Price Cobb had gestaan…
Lenn Mariën
01-04-2008 om 13:10
Je ziet toch dat het een photoshop is….
Volvo_440_turbo
01-04-2008 om 13:13
Zo heb ik ooit eens een moppenboek voor een hollandse vriendin gekocht…
Ik weet niet waarom iedereen hier stoer roept dat dit een 1 april grap is.

Je ziet toch duidelijk op de foto dat ze dit ding aan het testen zijn. En die reclame zit er zeker voor de gein op?
@Rick Dos

Ik weet dat ze met Photoshop tegenwoordig mooie dingen kunnen maken, maar zelfs een scheel iemand moet toch kunnen zien dat dit toch echt een photoshop is.
Rick Dos: http://www.bespokeventures.com/blog/?p=460
“Lately I’ve made a couple of friends in France who both have some INCREDIBLE photoshop skills. Cedric and Charlie are these two masters at the craft. Cedric has helped me with a concept car we’re looking at producing and I’ll feature some of his art later on. For now I’ll leave you with this incredible rendering of what a JUN Bugatti Veyron would look like. Great work Charlie!”
OMG, KILL IT!!! wat hebben ze deze mooie wagen aangedaan!

Dit is voor mij geen productiewagen meer!!

@wotevajjjj: vanwaar heb je die info? :D zou het graag eens weten (kgeloof je wel hoor, want Supra’s rulen!! ;) )
duidelijk 1 april… mr wel een goeie!!

echter zal bugatti dit nooit toelaten, en naar hun ideeen hebben ze nog steeds het record.. het is namelijk een productiewagen, en de scc niet…
@Heyhuub en JH

1 April, Bugatti Veyron in jullie….


Hihihihihi is het me vandaag toch gelukt! :lol:
@boven

Was inderdaad wel een give-away, die coureur. Heb m nu stiekem veranderd, eens kijken of dat helpt…
Andy Green is van oorsprong een gevechtspiloot die noppes met auto’s met verbrandingsmotoren te maken heeft. Hij werd puur uitgekozen vanwege zijn ervaring met straalmotoren en de sneleheden die met jetcars gehaald worden.

Als je het geloofwaardiger wil maken zet je er gewoon de naam neer van een beroemde (test)coureur.
@Sir Smokalot:
Andy Green rijdt toch alleen met vliegtuigen op wielen of diesels?
Hopelijk kan je me op een andere manier foppen vandaag :)
foei foei, meer dan 400 pk extra en dan…. enkele kilometers sneller… wouwwww
JUN!!!
-edit: zucht-
@ Sir Smokalot: Ik hoop dat jullie vandaag met nog iets beters komen :lol:
Avatar van christophe
VeyronLover
01-04-2008 om 14:10
Gelukkig is dat een photoshop! Maar best wel mooi gemaakt! :-)
Avatar van christophe
VeyronLover
01-04-2008 om 14:12
Als je het niet geloofd, kijk naar de slagschaduw, je ziet er een schaduw van een spiegel, die er niet eens is! Of naar die twee verticale vleugeltjes, de schaduw gaat er naar links, terwijl het licht langs achter komt…
Ik vind het anders een mooie shop, als’k een Veyron had zou’k wel vragen om een paar van die dingen voor me te laten maken ;)
@ D. B?

ik voel me toch geroepen even te reageren,
de cadilac 16 (concept!!) heeft inderdaad óók 16 cilinders en 1000(+) pk.
net als de veyron, maar daar houd de vergelijking wel ongeveer op,
bij bij de cadilac liggen de cilinders in een V-formatie (V16) en hebben ze inderdaad het formaat van een kleine colafles voor een totaal van 14 liter.

bij de bugatti liggen de cilinders echter in een W-formatie (W16) en is de cilinder inhoud bijna de helft kleiner, 8,0 liter…

dus geen 14, de prestatie van cadilac is ook knap, maar hun strategie van “bigger is better” vind ik niet wat. ik vind het een stuk knapper om door hoogstaande techniek 1000 pk op te bouwen dan door (lomp) geweld en formaat..
tering die lijkt op de gumpert apollo :)
sinds wanneer hebben aerodynamische aanpassingen invloed op het vermogen? :)
En dan heb je nog echt sukkels die de slag-schaduwen?!?! van het plaatje gaan analyseren en roepen dat het niet echt is…
Nou en!

Dit is gewoon een leuke vingeroefening van hoe een opgevoerde Veyron er uit zou kunnen zien.

En de gemiddelde arabier is echt niet onder de indruk van een contract wat zegt dat hij z’n auto niet mag aanpassen.

Verder : Goed gedaan
Avatar van christophe
VeyronLover
01-04-2008 om 14:28
@hubert:

Ik wil gewoon aantonen dat het niet écht is hé :-)
Ik vindt het knap gemaakt enzovoort maar sommige mensen geloven dat dit echt is. En die zijn er dus ingetrapt en nu worden ze met de neus op de feiten gedrukt dat het ‘maar’ een Photoshop is.
Mijn complimenten trouwens aan die Fransmannen die het gemaakt hebben want ik geloofde in het begin ook dat het echt was :-D
dit is 100% zeker een Photoshoppertje. Kijk naar de belichting van de wolken en de schaduw :) (en het staat er ook bij )

Toch leuk als ze het wel zouden proberen, kijken wat de Bugatti in huis heeft.
@FiXer

Niet om aan borstklopperij te doen (wat zeg ik: natuurlijk wel om aan borstklopperij te doen!), maar kijk eens naar de bron van dat Jalopnik-artikel :)
naja ik ben gewoon voor…

laten ze dat ding maar maken en het record pakkken
HOLY SHIT die is lekker!
Oef, blij dat dat eruit is… Walls?
zal wel een grap zijn. Maar niet grappig genoeg want ik neem aan dat het echt mogelijk is, en dat het ook nog gaat gebeuren binnenkort, maar dan vanuit Bentley zelf.
lijkt mij gewoon een photoshop.. ik neem aan dat ze die grote vleugel niet erop gaan zetten, als ze het record proberen te verbetren ;)
@ Sir Smokalot:

Haha, was me nog niet opgevallen!

http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/31/bugatti-veyron-pegaso-edition

Hier dan de link naar het echte artikel!
@FiXeR: voortaan even opletten he, al het nieuws vind je gewoon hier ;)
Of je neemt gewoon de eerste link van google :P.
@ babbaloerie,

Boven de 400km/u heb je 100pk nodig voor een paar km extra, want op die snelheden verdubbelt je weerstand niet, maar die neemt per kwadraat toe. Dus opzich heel erg logisch.
1001april grap dit
Over op de hoogte houden gesproken, wat is er nu gebeurd met die Jap in zijn V12 Biturbo Supra die naar Nardo ging? Jullie gingen ons toch op de hoogte houden?
@ de vlaeminck

Die is nog onderweg.
@ Sir Smokalot

Serieus?!
@ Sven
Als ik het goed heb dan kwadrateert de weerstand als je van vb 412 naar 413 gaat?
@ DD$

Als jij nou eens wat verder zou kijken dan je neus lang is. De Ultima is niet een getuned model, maar is zo te bestellen. In de tekst van dit bericht staat duidelijk dat ze het met een getunede Veyron gaan proberen. Dus de volgende keer wat kalmer met je commentaar.
Hij ‘doet’ 450 km/h, als we de politie in Utrecht mogen geloven

Stomme 1 april grappen…..
Ah?! Ahhh…. ik haat 1 april grappen, ik was al helemaal warm xD
@ de vlaeminck

Dat is toch niet serieus he ?
@ Sven
Ik kan maar lezen wat jij schrijft, ik geloof het zelf ook niet, maar wanneer kwadrateert de snelheid dan?
dit is nog een klein beestje met 1400 pk maar dan voor de dragstrip

een van de snellere dragtijden trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=1FBS3_UK11M&feature=related
@vla: Luchtweerstand neemt toe met het kwadraat van de snelheid. Twee x gang kost 4 maal vermogen. 100 km/h kost 2x zoveel power als 71 km/h, en 4x zoveel als bij 50 km/h.
@Rikkon,
Luchtweerstand (kracht) neemt idd toe met het kwadraat van de snelheid. Dat betekent dat het vermogen met de 3e macht toeneemt.

(411/409)^3 * 1001pk = 1031 pk.
mensen, er is geen rechtlijnig verband tussen snelheid en hp…

Maar het is inderdaad waar dat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt.
Wereld record breken met zo’n achtervleugel. Ik dacht het niet ;)
de meest aerodynamische vorm is die van een waterdruppel die naar beneden valt heb ik horen zegggen klopt dit?
stel dat dit klopt waarom bestaat er dan nog zo geen auto in die vorm?
@ michiel
Bij hogere snelheden is een andere vorm beter, nl die van een middenmotor als ik me niet vergis… Jeweetwel, zo R8, Pagani, Koenigsegg, Enzo, Veyron-achtig… De snuit bijna even lang als de achterkant en daartussenin natuurlijk de cabine.

@ rikkon
Hmm ik denk dat ik het snap… Dank!

@ Mardec
:roll: Dit is dan ook een hyperbolisch (? slechte woordkeuze :) ) verband! ;)
@ schep lol J.C in een opgevoerde veyron in uitrecht :0
@de vlaeminck
ik verwacht niet van je dat je alles kent maar waarom is een formule 1 wagen dan niet zo opgebouwd?

sorry dat ik off topic ga
Pieter-Jan
01-04-2008 om 18:04
Nu ben ik teleurgesteld. :(
andy green heeft ook al het wereld snelheids record op land neergezet in een thrust ssc met een snelheid van 1278 km/u
@ michiel
Blij dat je dat niet verwacht want dan schrik je minder hard. :D ;)
Een F1 wagen is een combinatie van snelheid (hieronder reken ik ook remkracht) en behendigheid, ze hoeven niet geheel gericht te zijn op snelheid maar ook niet helemaal op behendigheid. De vorm zegt mij ook niets, er is geloof ik enkel gewicht bespaard omdat je op zo’n circuit beter af bent met scherpe acceleratietijden ipv een hoge topsnelheid.
Aha. Ik dacht al dat de Veyron niet getuned mocht worden. Gelukkig waren meer mensen het met me eens. ;)

Toch moet ik even zeggen: “Door (…) aerodynamische aanpassingen bereikt deze JUN-Veyron een gemeten vermogen van 1413 pk!”
Aerodynamica heeft niets met vermogen te maken… :P
Avatar van bollegek
amstel hotel
01-04-2008 om 18:27
ik vind hem veeet gewoon superdik maar als dit een 1 aprilgrap zou zijn hoe zouden ze dan aan zo’n foto komen
Avatar van bollegek
amstel hotel
01-04-2008 om 18:28
ik vind hem vet gewoon.
Maar als dit een 1 april grap zou zijn, hoe zouden ze dan aan zo’n foto komen
Dit is waarschijnlijk een 1 april grap. Maar belangrijker nog, deze photoshop is gemaakt door een bekende van me. Hebben jullie toestemming om die te posten?
“Hebben jullie toestemming om die te posten?”

Ik hoop dat dit een 1 april is, anders vind ik je maar een zielig kereltje.
the nameless
01-04-2008 om 21:00
@ adriaan

kijk eerst je bronnen eens na de SSC is ook een productieauto, er is zelf een club voor mensen met zo’n auto.
dus ga nou niet lopen roepen dat de SSC geen productieauto is.
en verder, als het nou eens geen 1 april grap is???, want waar de foto vandaan komt, daar is hij op 27 maart geplaatst. ik geloof het verder ook niet, eerst zien dan geloven :p
@the nameless

Het is een 1 april grap want als je bij de link van die foto kijkt staat eronder hoe een mogelijke JUN Bugatti eruit zou zien.
the nameless
01-04-2008 om 22:37
@ gevehi

jah ok, maar ik zei ook al, ik geloof het niet tot dat ik hem zie, maar als hij zou komen zou hij wel egt bruut zijn
Als het al geen 1 april grap was dan zou het wel bijzonder stom zijn om zo’n gigantische achtervleugel erop te zetten voor een speed record. Met dat ding erop haalt ie zelfs de 400 niet eens, zoveel extra luchtweerstand heeft die taartschep.
@Dink: linkje van Schep gezien (15:50)? ;)
volgende keer geen arabier erbij halen die het zelf gaat tunen en geen dode coureur.
Wie heeft dit verzonnen? :o
:roll: :roll: En nog eens :roll:
Blijkbaar is het zeker een aprilvis… Kut.
Maar dat weerhoudt me niet om die fotoshop als wall te gebruiken! :P
maar hopen dat hij er niet zo uit komt te zien. vind het design maar niks en voor topsnelheid lijkt het me ook weinig doeltreffend. te veel downforce als ik zo kijk. tja privé mag er kennelijk wel getuned worden. maar het resultaat vind ik eigenlijk wel een beetje magertjes. had meer verwacht. maar met dit vermogen zal hij het snelheidsrecord wel weer terug pakken.
mad cobra
04-04-2008 om 9:58
Allemaal leuk maar ik houd meer van klassiek design. Doe mij maar de weineck cobra met een ONGEBLAZEN 12.9 LTR V8, maar ook goed voor 1100pk qua topsnelheid misschien niet zo snel maar acceleratie die beter is als de bugatti. En voor wie 1100pk te weinig is kan ook nog naar 1200pk. Ach en misschien komt ooit iemand nog op het idee om er een turbo(‘s) op te zetten. Even wat tijden 0-200 in 4.9 sec en 0-300 in 10 sec rond. 1760nmn by 5600toeren.
kijk voor korte uitleg op
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/weineck-cobra-780cui.htm
euhm de earo heeft wel ni echt veel meer dan een ietsje hogere topsnelheid dan de veyron, de veyron heeft zalige zetels, muziek, en veel andere accesoires en confort dingetjes wat de earo niet heeft! haal da allemaal naar eens weg en je gaat die earo ook voorbij steke in een veyron zonder echte motorische tuning!
59-LK-TH (peugeot 307 sw)
05-04-2008 om 18:48
Getuned kan je wel zeggen, ja.
Andy Green had al eerder gevlogen met een auto die sneller dan het geluid ging. Deze zit er flink onder dus dat zal wel gaan lukken.
Photoshop is de woord
Grappig, eerst heel de tuningscene afkraken, maar als het een bugatti is fappen ze er op los! daarnaast is JUN een echtbestaand bedrijf en zelfs ALS dit een photoshop s dan kennen ze de details goed, aangezien JUN een passie voor aparte geeltinten heeft.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!