Ultieme vergelijking: RS4 vs M3 vs IS-F vs C63

Gepost op 09-05-2008 om 10:25 door - 66 Reacties »

rs4 + m3 + is-f + c63
In oktober vorig jaar schreef ik een stukje over de Audi RS4 vs BMW M3 vs Mercedes C63 AMG, er ontbrak toen een belangrijke nieuwe speler: de Lexus IS-F. Ditmaal is ie er wel bij…

Nog even de specs op een rijtje:
Audi RS4: 4,2-liter V8 met 420 pk en 430 Nm
BMW M3: 4-liter V8 met 420 pk en 400 Nm
Lexus IS-F: 5-liter V8 met 423 pk en 505 Nm
Mercedes C63: 6,2-liter V8 met 457 pk en 600 Nm

Het Amerikaanse magazine Road and Track verkiest de C63 boven de andere drie, op nummer 2 en 3 staan de M3 en de RS4. De laatste plek is voor de IS-F. Ze maken er helaas een saaie bedoeling van en kijken naar diverse eigenschappen die er bij deze modellen totaal niet toe doen, zoals bagageruimte en brandstofverbruik. Enfin, het resultaat staat hier (PDF alert) en de uitgebreide vergelijking zie je in deze PDF.

66 reacties
BP
BP [ commentorial ]
27-11-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je onze video in het laboratorium al gezien?
Amerikanen en auto’s….. Water en vuur.
Nu moeten er alleen nog 2 deuren en een dak af en je hebt een clk 63 AMG en dan heb je echt een lekkere wagen. Ik kan niet wachten op het nieuwe model :)
[quote]Ze maken er helaas een saaie bedoeling van en kijken naar diverse eigenschappen die er bij deze modellen totaal niet toe doen, zoals bagageruimte en brandstofverbruik.[/quote]

Maar als ik die punten weglaat komt de C63 nog steeds op één te staan… dus weet niet wat je hier nou eigenlijk mee probeert te zeggen.
een clk (cabrio) is ook meer een vrouwenbak imo maar dan iets groter als een slk
Waarom ze die (schit-te-ren-de) RS4 er blijven bijhalen, is mij een raadsel.
Is toch al een tijdje uit productie en quasi uitverkocht?
Je kunt van alles zeggen over Road&Track maar ze zijn wel de eerste en (tot nu toe) de enige die alle vier de auto’s in 1 test hebben.
Ik vind het juist goed, ze letten op alle aspecten, want als je zo’n auto koopt ga je hem waarschijnlijk vaak gebruiken voor kinderen en zo, anders koop je wel een echte coupe.
Echt een opmerking voor een teleurgestelde Audi liefhebber die de keiharde feiten niet onder ogen wilt zien:

Eigenschappen die er totaal niet toe doen ???


Als de Audi RS4 een beetje sportief was, dan had hij zijn collega’s gefeliciteerd en ervoor gezorgd dat hij de volgende x zo’n uitverkiezing wint.

:D
De RS4 staat op 3, niet de IS-F zoals jij lijkt zeggen.
Ik kies gewoon geen van allen, ik neem voor dat geld dan gewoon een Saab 9-3 Aero XWD met een Lotus Elise, heb je veel meer lol van. Dan onderscheid je je ook nog van de grijze massa die nu in Audi/BMW/Mercedes rijdt.
@Heyhuub: helemaal gelijk! Ik heb het aangepast.

@Kees: ik zeg niet dat er een andere auto op de eerste plek had gemoeten, maar ik had het leuk gevonden als de reviewers er wat meer emotie in hadden gestopt. Het is nu zo’n saai verhaaltje geworden. Maar dat is slechts mijn mening…
Tja, die Amerikanen kicken op de dikste V8 die het meest lui te rijden is. Geen wonder dat de Merc als eerste uit de bus komt.

Als ik mocht kiezen:

1 BMW M3
2 Merc C63
3 Gedeelde derde plaats voor de RS4 en de IS-F

Jammer dat de Merc en de Lexus niet met handbak te krijgen zijn.
Snap het niet helemaal, bij topgear vond ik de benz toch echt slecht naar voren komen. Geef mij dan maar een RS4 die handelbaar is en er nog beter uitziet ook. Die benz is leuk voor rechte lijn maar met bochten is het een gevaar op de weg.
Mercedes-Benz C63 AMG. Een hele goede auto en hij ziet er ook dik uit. Maar wat mij wel dan weer tegen valt is dat weer bij een Amerikaanse auto test, een Mercedes wint. Ik zal je 1 ding zeggen: De BMW is bij het publiek favoriet en dat zal altijd zo blijven.
@Majinstar:
Waar het om gaat is dat de BMW, Mercedes en de Lexus gloednieuwe auto’s zijn, waarbij de RS4 een ‘oud model’ is. De RS4 B7 hoort in het rijtje van de BMW E46 M3.
ik geef tstikke hier helemaal gelijk
Is het toeval dat de dikste V8 wint bij de Amerikanen?
Avatar van Silverarrow
Silverarrow
09-05-2008 om 10:55
Ze maken er helaas een saaie bedoeling van en …

Saaie bedoeling of saaie bedoening?

Die C63 AMG blijft voor mij toch echt de koning in deze klasse. Wat een brute bak…
@Jordey

Spreek voor jezelf….
Een vergelijking maken is natuurlijk enigzins belachelijk.
Elke auto heeft zo zijn specifieke eigenschappen en zijn eigen “fanbase”.
Voor iedere “coureur” zal een andere auto de juiste keuze zijn.

Ik persoonlijk, heb geen van allen gereden. Een oordel vellen over 1 van de auto’s is dus simpelweg kansloos.
@stek: bij topgear overdrijven ze nogal. De c63 is geen gevaar op de weg maar een chauffeur die het gaspedaal alleen gebruikt als aan of uit schakelaar(jc dus) zal bijna oncontroleerbaar teveel overstuur krijgen. Niet gek met zoveel (600nm !) aan koppel vanaf lage toeren. De benz is de betere allrounder maar de beemer is de beste stuurmansauto alleen waar kun je nog echt de capaciteiten van de m3 maximaal benutten?
O, is een vergelijking tussen een 6.2 liter en een 4 liter tegenwoordig een strijd tussen gelijken?
@zoef, je was met net voor.

Deze vergelijking vind ik ook nog steeds raar. Want volgens mij won de M3 bij Top Gear ook op het circuit. Voor mij is dat gewoon de best uitgebalanceerde auto. De C63 vind ik meer een normale C met spoilers en een dikke motor. De M3 is toch meer perfectie en emotie.
@zoef, Ieder zijn manier om aan de pk’s te komen, als mercedes een 6,2 gebruikt die ook nog is lichter is dan de m3 (motor) en het valt in dezelfde prijsklasse vind ik dat ze goed te vergelijken zijn.
Das weer typisch Amerikaans, alles moet in cijfertjes uitgedrukt kunnen worden. Wat zegt het nou dat de handling van de C63 bijvoorbeeld 0.3 punt lager ligt als een andere auto??

Het gaat er toch om wat voor gevoel je krijgt bij een auto? Onmogelijk om alles in cijfers uit te drukken.

Geef mij maar EVO Magazine. Daar weten ze wel raad met zo’n vergelijking.
de prijs in euro’s voor die benz is net over € 40.000 voordat bedrag wil ik ook wel zo’n auto rijden, en met de gemiddelde benzine prijs daar van nog geen 50 cent. blijf je helemaal lachen.
hier rijd je voor 40.000 euro net een S-max diesel, en betaal je nog veel meer aan brandstof :( en levert maar een fractie van de prestaties.
Voor een wat betere vergelijking(vind ik zelf), in de Carros van deze maand staat een vergelijking met de IS F, C63 en de M3.
Brandstof verbruik gaat natuurlijk nergens over in deze klasse, daarvoor koop je zo’n auto niet.
@Majinstar mag ik je er even op attenderen dat dit het oude model is. De RS4 van het nieuwe model zal over 2 a 3 jaar komen zoals gebruikelijk. en dan is het heel knap dat je de IS-F voor kunt blijven!

Ik denk voor alledaags gebruik de RS4 het best.. ook omdat ie in verhouding best zuinig is en in het zwart helemaal niet opvalt, de M3 is lekker voor op het circuit met de hoogtoerige v8 en de Mercedes voor lekker dragracen! De IS-F is een leuke oefening van Lexus.. maar ze blinken niet boven de duitse 3 uit.. misschien qua betrouwbaarheid?
Avatar van Project-America
SLR McLaren
09-05-2008 om 12:32
@ Simon Sez
Nou,zo erg is het ook weer niet hoor……
waarom vind ik die amerikaanse uitvoeringen altijd mooier ??
Ik pak direct de Mercedes!
Avatar van Project-America
SLR McLaren
09-05-2008 om 12:42
@ BOBBEJAAN
het kan (denk ik) aan 2 dingen liggen:

De omgeving

OF

zij-verlichting???(of hoe je dat ook noemt), voor de rest zijn ze nagenoeg identiek aan de Europese modellen…..
dit stond ook in m’n Top Gear blad, best goeie auto die lexus.
Mocht er al enig verschil zijn tussen al deze wagens, dan is het voor mij vooral te doen om het uiterlijk. Ook hier is het verschil klein, maar ik vind de M3 toch de mooiste van de 4. Maar soit, ik zou ze allemaal wel kunnen hebben eigenlijk.
Heeft een van jullie de autovisie thuis? daarin wordt de lexus zijdeling vergeleken met de M3 en C AMG. Op alle sprint onderdelen is exus de snelste. Wel een prestatie voor de eerste R versie van Lexus!
@t fsfikkie: Ja foutje van mij. Ik doelde op de S4.
Als er niet naar al die onzinnige eigenschappen wordt gekeken zoals bagageruimte enzovoorts dan weet ik zeer zeker wie er op de eerste plaats eindigt…. natuurlijk de M3… die is qua rijdynamiek, weggedrag, bochtenwerk enzovoorts gewoon niet te verslaan….!
@ henk

O nee hoor…
Topgear heeft ook al een test online staan over deze vier.
En dat was volgens mij eerder dan deze Road&Track mensen.

@ Simon Sez
Shut up..!
Amerikanen kunnen best auto’s maken.
Kijk naar de Ford GT, Saleen S7 (en S5S), Viper, Corvette, SSC Ultimate Aero… enz

Gr.
nou… het is best belangrijk of je golftasje in de auto kan hoor;) Geef mij de C maar!!
Oh my God, ze geven de motor van de BMW het laagste cijfer. Weten ze uberhaubt wat een motor is?!?! Dat 4 liter toerenblok klinkt zo goed, hoe kun je dat zo’n cijfer geven?!
Nou ik vind dat de IS-F hier zwaar onderschat is. Hij krijgt bij exterieur styling de laagste score. Dat vind ik echt onbegrijpelijk … het is wat mij betreft verreweg de mooiste auto van deze 4. Dat is ook zeker niet alleen mijn mening. Dus in hoeverre ik deze test serieus moet nemen weet ik niet. Gelukkig zetten ze er zelf boven: subjective.
Ik vond deze (vrijwel identieke) test in Top Gear magazine (NL) super. Die wezen geen nummer 1 aan omdat deze auto’s zoveel van elkaar verschillen waardoor de keuze dus erg subjectief is omdat al deze auto’s super goede eigenschappen hebben.
Daarom nog maar even een subjectieve mening:
1. C63
2. IS-F
3. M3
4. RS4
De volgorde zo op de foto te zien is dus :)
GS_ultrAslan
09-05-2008 om 15:12
Voor mij zeker de C63 AMG alleen graag wel in een andere kleur.
De schrijver van het artikel in het Top Gear magazine zou zelf een IS-F nemen.

Ik moet eerlijk zeggen die C63 is echt een brute verschijning, daar kijk ik meer tegenop dan tegen een RS4 of M3, die zie je gewoon te vaak. En daarentegen is die Benz gruwelijk bruut, zowel qua uitstraling als geluid.

Die IS-F mogen ze van mij ook direct komen afleveren als er nog een over is. Die heeft dezelfde brute identiteit als de Benz vind ik.

1. IS-F
2. C63
Ik hoor niemand over het feit dat de Audi eigenlijk verouderd is. De nieuwe A4 maakt van zijn concurrenten gehakt op alle fronten…

Het is dus weer wachten op de nieuwe RS4…
-Edit: Nutteloze bijdrage-
Avatar van CLK
AMG Powerrr
09-05-2008 om 17:32
-Edit: nutteloze bijdrage-
ik verkies toch de IS-F en de M3
@W!D

Het is het eerste F model van lexus en ik vind dat ze het goed gedaan hebben voor hun eerste model, de andere modellen hebben al ervaring in deze klasse.
Ik bedoelde dat de andere merken al ervaring hebben.
Top gear presentator neemt de IS-F onder handen
http://www.mirror.co.uk/news/motoring/hammond/2008/04/18/the-lexus-is-f-is-zippy-and-thrilling-89520-20386328
en het is niet alleen n slechte vergelijking, maar ze zouden eigelijk nog moeten wachten op de nieuwwe rs4, dan kan je echt oordelen! dan staat rs4 miniimaal op de 2e plaats!
1: M3, 2: IS-F 3: RS4 dan een hele tijd niets dan c63 nog iets
RS4 is al lang uit productie (op de cabrio na dan). Dus dit gaat nergens over. De techniek is alweer achterhaald. Toen de M3, C63 en IS-F er nog niet waren was de RS4 op zijn top.
Doe mij maar het meest gebalanceerde auto. De M3 dus. Endan het liefst de volgende CSL :)
Europese Uitslag

1 M3
2 C63 AMG
3 RS4
4 IS-F

laten we het maar zo zeggen!
Plus de lexus is veel exclusiever
In GB worden er maar 150 verkocht dit jaar
Eventje mierenneuken:
Waarom heeft de IS-F volgens Road & Track maar 4 zitplaatsen, en de rest 5?? Iemand?
@ Mr Hyde: Weet het niet zeker, maar misschien heeft ie een doorlopende middenconsole oid achterin. Of het is gewoon een fout.

Tja, over die vergelijking. Ik houd het maar op wat Top Gear heeft gezegd:
M3: Sublime.
RS4: Civilized.
C63 AMG: Insane.
All slightly different, but truth be told. All absolutely brilliant.

Natuurlijk werd de IS-F niet getest hierin, maar ook die zal wel zijn eigenschap hebben waarin hij zal uitblinken.
-edit: zwaai zwaai-
Op Hockenheim laat de M3 de concurrenten bijna 2 seconden achter zich.



Dat is gewoon in your face…
Pff, een japanner en 3 duitsers. Het is toch triestig, daar hoort zeker nog een Italiaan, engelsman en amerikaan bij te komen vind ik.
@ Dekster: Tja, Engelsman, dan zou Jaguar een X-Type R moeten maken. Voor een Italiaan hebben we een 159 GTA nodig. En voor een Amerikaan moeten we, ehh, uhm.. Tja, wie hebben we daarvoor nodig? Someone? Ah ja, ik weet het al! Een Cadillac CTS-V.

We zijn compleet! :D
Bewegende beelden van een test met dezelfde auto’s behalve de Audi.

http://www.youtube.com/watch?v=3gSdwo4LvNM&eurl=http://www.bmwblog.com/
Die Amerikanen zouden altijd de C63 AMG kiezen, door het bekende spreekwoord: ,,There’s No Substitute For Cubic Inches.”
Maar, na omrekening snappen ze niet meer waar 63 voor staat, wat volgens Jeremy Clarckson ook gezeik is vanwege, wat hij noemt, een 6,2 liter.
Dan snappen ze de auto niet meer, en wint de Lexus, of de BMW, of de Audi. Hebben we weer 3.
De BMW valt volgens hen af, vanwege de te kleine motor. Automatisch zal de Lexus dan winnen.
Als het ze om motorinhoud gaat, om mijn Autovisie agenda nog maar eens te citeren: ,,There’s No Substitute For Cubic Inches.”
@ Scotty
Controleer je bronnen
1: C63
2: M3
3: IS-F
4: RS4
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!