Rijtest en video: Alfa Romeo 8C Competizione

Gepost op 30-06-2008 om 16:00 door - 245 Reacties »

Alfa Romeo 8C Competizione
Auto’s zijn emotie en die zin lijkt welhaast uitgevonden voor de 8C. Als we ergens blij van worden is het deze über-Alfa èn ze heeft alle genen van een echte supercar.

Wil je eerst van de V8 sound genieten, bekijk dan de video.

Alfa Romeo 8C Competizion video

In andere opzichten is de 8C ook een supercar: 220.000 euro is een bedrag wat ik normaal placht uit te geven op de huizenmarkt. Bovendien worden er slechts 1000 8C’s (500 coupés en 500 Spiders) gebouwd en alleen al in het kleine Nederland waren er 70 aanvragen voor een dichte 8C. Helaas voor de Nederlandse Alfa liefhebbers kreeg Nederland er maar 10 toebedeeld. Veel 8C liefhebbers werden dus teleurgesteld. Zo niet Alfa Romeo dealer Sam van Lingen, die in eerste instantie vier exemplaren toebedeeld kreeg, maar één van die 8C’s kreeg een koninklijke bestemming.

Alfa Romeo 8C Competizione

Hoe het met de Alfa genen zit van de gelukkige prins kan ik niet veel zeggen, maar Sam van Lingen is voor Alfa liefhebbers een hele bekende naam. Al jaren kun je bij Savali terecht voor snellere Alfa’s, zoals ook de recent aangekondigde Autodelta Alfa’s met compressor. En het is niet alleen de berijder van de moderne Alfa die de weg naar Sam van Lingen weet te vinden, in het pand in Houten staan diverse klassiekers in showroom èn werkplaats. Desgevraagd zegt Sam daarover: “Webertjes (carbarateurs van Weber) die hebben we hier gewoon op voorraad.” Sam van Lingen is dus met recht een Alfa liefhebber en daarom zijn we iets minder jaloers dat één van de 8C’s een plekje in zijn collectie kreeg. Gelukkig kan je de 8C gewoon bekijken in de vesting in Houten en was ook nog zo aardig om het speeltje een paar uurtjes aan ons mee te geven.

Alfa Romeo 8C Competizione

Dan komt het fijne moment dat ik zelf achter het stuur mag plaats nemen. Een startknop op de middenconsole moet ingedrukt gehouden worden en dan slaat de V8 met een gemene blaf aan. Meteen is de “heritage” van het blok duidelijk: dit is supercar materiaal. De motor is in de basis samen met Maserati ontwikkeld, maar volgens Alfa is het V8 blok voor de 8C Competizione verder verfijnd en ontwikkeld. Dat klinkt dan bijna alsof de Maserati rijder met een inferieur blok wordt opgezadeld, maar de marketing afdeling van Alfa bedoelt daar vooral mee te zeggen dat de V8 weldegelijk een Alfa sausje heeft gekregen. Het eindresultaat is dat de 4691 cc grote achtcilinder een maximumvermogen van 450 pk bij 7000 tpm levert en een maximumkoppel haalt van 470 nm bij 4750 tpm.

Alfa Romeo 8C Competizione

Een versnellingspook is niet aanwezig, want de 8C heeft een gerobotiseerde handbak. De auto kent een transaxle architectuur, wat inhoudt dat die bak achterin de auto is geplaatst. Dat is bijzonder goed voor de gewichtsverdeling: 51% van het gewicht drukt dan ook op de vooras en 49% op de achteras. In de middenconsole prijken diverse knoppen om de verschillende standen van de bak (normaal-manueel, normaal-automatisch, sport-manueel, sport-automatisch en ice) of de achteruitversnelling te kiezen.

Alfa Romeo 8C Competizione

Als je voor een manuele stand kiest, dien je zelf te schakelen met de flippers achter het stuur. Dat zijn kloeke (om is een Oud-Hollandsch woord te gebruiken) aluminium exemplaren, die niet meedraaien als je stuurt. Dat lijkt onbelangrijk, maar is het niet, omdat je dan ook tijdens bochtenwerk nooit misgrijpt tijdens het schakelen. Als je richting de limiet rijdt, kan ik je overigens van harte aanraden niet te schakelen. Zeker in de sportstand schakelt de bak niet zijdezacht, wat zo nu en dan enige onbalans in de auto oproept. In standaard stand schakelt ie in 0,4 seconden en in de sportstand wordt die tijd gehalveerd tot 0,2 seconden. Als je de sportstand kiest, word je ook nog een getrakteerd op een fellere gasrespons, een feller uitlaatgeluid en een minder bemoeizuchtige tractiecontrole.

Alfa Romeo 8C Competizione

Nu we het cijfermateriaal en feitjes uit de weg hebben, kunnen we het hebben over de beleving. Mjammie, dit is lekker. Het maakt niet zo heel veel uit of je het maximale uit de V8 wringt of juist relaxed aan het cruisen bent. Altijd laat de V8 zijn potentie doorklinken, bij hoger toerental jankt de 8C als een volwaardige sportauto, maar dat trucje kennen meerdere fabrikanten. Het zijn de plofjes en het gerammel in de uitlaat bij gas los of terugschakelen die nog een extra dimensie geven aan het rijgenot. De 8C Competizione komt met zijn soundtrack met stip als megaklapper binnen op de eerste plek van de top 40. Zo goed klink ie.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Met het rijden is verder ook al niets mis. De twintig inch velgen met banden in de maat 245/35 voor en 285/35 achter genereren meer dan voldoende grip. De motor ligt achter de vooras (een middenmotor dus) en de al eerder genoemde transaxle zorgt voor die mooie gewichtsverdeling. Met 450 pk en een standaard sperdifferentieel is het geen enkel probleem om de tractie achter te verbreken. De 8C is een auto die amper onderstuur lijkt te kennen, ook in dat opzicht is het een ware supercar. Demping en vering zijn hard, maar er is toch enige bodyroll in bochten.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo maakt mooie interieurs en met de 8C hebben de Italianen echt alles uit de kast getrokken. Het beste leer wordt gecombineerd met echt aluminium, echte carbon delen en spannende details waar je ook kijkt. Het gehele dashboard is opgetrokken uit duur carbon evenals de kuipstoeltjes. Die hebben dan ook geen stoelverwarming of elektrische verstelling, maar zitten verder prima. Gelukkig zijn er ook wat echte Italiaanse nukken. Zo heeft de kofferruimte ruimte voor precies één koffer. En dan alleen het speciale op maat gemaakte Alfa koffertje. Gelukkig is er achter de voorstoelen nog een aflegplank waar twee speciale op maat gemaakte tassen kunnen staan.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Maar ach who cares: wie wil er niet deze sleutel op de bar gooien.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Met hartelijk dank aan levenslang autofanaat, Alfa-dealer en Alfa-tuner Sam van Lingen. En je weet het: “Voor die snelle dingen, moet je naar van Lingen.”


Alfa Romeo 8C Competizion video

245 reacties
BP
BP [ commentorial ]
27-11-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je onze video in het laboratorium al gezien?
Hoera voor de 8C, knap dat jullie er eentje voor een rit hebben kunnen krijgen/lenen :D
Woah :o heerlijk!
wou prachtige auto
snel het filmpje kijken :)
Lekkkeeeeeer :D

Geweldig jongens :D
Blijft een mooie verpakking!
Mooi, heb ik vanavond iets te bekijken voor Top Gear op Canvas(België).
Heerlijk!
K zat echt op het filmpje te wachten om 4 uur toch telkens ff kijken of ie er al was.

filmpje toppie! mooi werk en leuk gefilmd.
Heerlijk! :D
Prachtige review van een prachtige auto!
Alleen, wiens idee was het nou om over het gras heen te rijden… ;)
Filmpje was weer top! Dat geroffel van die uitlaat, bizar gewoon. Nu hopelijk nog ooit es eentje spotten :)
Super vet filmpje, ook erg gaaf dat jullie, als enige site volgens mij er echt in nederland mee hebben kunnen rijden!!!!.
In één woord: heerlijk!
Weergaloos geile bak.
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en straks de 8C Spider ook rijden?
zalig!!! top geregeld AB! wat is dat ding toch mooi
Wat een machtig mooi geluid!

Dit is echt Alfa-waardig. Laten we hopen dat ze deze wagen als voorbeeld nemen voor toekomstige performance-versies. Dit blok in een 159?
ultra lekkere bak…
Ja, mooie bak is dat. ‘k Vond het filmpje wel wat aan de saaie kant…
Prachtig, mooi gemaakt filmpje. Bijna net zo mooi gemaakt als de motor van deze. Wat een geluid!

@ Wouter
Waarom ging je niet door een tunnel?
lekker zeg, klinkt de 4,2 in de GT ook zo mooi dan? :)
jullie NL’ers hebben toch iets met tunnels :s

ontopic: geweldige auto, zag ‘m eerst ni graag maar nu staat die in m’n top 5
Avatar van Silverarrow
Silverarrow
30-06-2008 om 16:26
Wat een fantastische wagen! Dit is echt het complete pakket wat je van een Italiaanse sportwagen mag verwachten, top!

@ wouter:
1. Bijzonderder is een nieuw Nederlands woord?
2. De jackpot valt al op mijn lot, maar ik ben bereid om auto’s uit te lenen aan Autoblog.nl
Astondriverinspe
30-06-2008 om 16:30
Haha, succes met je jackpot maar de auto is dus uitverkocht ;-)

Maarehm, waren jullie verdwaald dat je op dat gras/dijkje terecht kwamen?
Volgende week een Scuderia jongens? :P

Nog even een foutje: “het speciale op gemaakte Alfa koffertje.” Of het is ‘op maat gemaakte’ of het is opgemaakte (wat mij vreemd lijkt) ;)

-Edit: dank je, het moet het eerste zijn natuurlijk-
Waaaauw…..ik ben verliefd…..
webhosting
30-06-2008 om 16:40
heerlijke review.

Had van mij wel 10 keer langer mogen duren :p een topgear aflevering lang ofzo :d
Mooie montage Ruben! Misschien binnekort de heli-cam zoals in topgear eens proberen ;).

Zotte bak natuurlijk maar volgens mij zijn er nog genoeg betaalbare alternatieven met gelijkaardig prestaties. Maar goed deze is bijzonder door zijn beperkte oplage, wat de meerprijs ratificeert.
mooiste auto ooit. punt!
Geweldig filmpje, mijn complimenten!
En wat een auto… daar ruil ik zelfs mijn Alfa 75 TS voor in 8)
Uiteraard zijn er nog genoeg betaalbare (en goedkopere) alternatieven met gelijkaardige (of betere) prestaties Wally, maar het gaat om meer dan dat uiteraard …
Avatar van Silverarrow
Silverarrow
30-06-2008 om 16:49
@ Astondriverinspe: Ik durf te wedden dat er iemand is die z’n 8C wel af wil staan voor een vijf ton :P . En mocht ik de jackpot winnen, dan blijft het natuurlijk niet bij één auto, heb al een lijstje klaar liggen ;) .
FANTASTISCH!!
Nu twee keer het (geniale) filmpje gezien en nu ga ik hem snel weer kijken.
HEERLIJK :) :) :)
Ok, minpuntje dan? Het blok, voor zover te zien, ziet er niet uit ….
@ Arodin; Je hoeft je blok ook niet te showen.. De auto showen is meer dan genoeg ;)

Maar wat een bak he! En troweusn leuke review :D
Maar in British Green lijkt mij deze super Alfa het geilst.
Avatar van Knorrit
Björn Borgmoer
30-06-2008 om 16:58
Jummie jummie! Ik heb genoten van het filmpje. Héérlijk, en wat een waanzinnig mooie auto is het toch!
Z A L I G !
echt woow
Heerlijk. Een droom vervuld, Wouter! Och ja, niet helemaal, dan zou het kentekenbewijs namelijk prominent uit je portemonnee steken, maar je hebt het beleefd! Superauto….

Over het filmpje, goed gedaan Ruben:
Fantastisch, dat shot vanaf 0:38. Monsterlijk gewoon!
Op 2:57, zie ik daar nou op de achtergrond de bewaking die Sam mee had gegeven? Internetondernemertjes toch niet zomaar vertrouwen dus. ;)

@ Arodin; U ziet liever een plastic afdekkap…?
Wouter in de showroom bij Sam van Lingen:
‘Euh… Hoe vaak moet ik Sam van Lingen zeggen om de 8C mee te krijgen?’

‘-Slik- Zo vaak?… Nou vooruit dan maar’

;)

Stukje is lekker geschreven, nu ga ik de video bekijken!
Dit is de lekkerst klinkende auto die er bestaat:PUNT!!!

Op Le Mans de Corvette’s natuurlijk gehoord, die na op volle snelheid aan te zijn komen gedonderd, en dan remmen, ok; klinkt ook als een jacht vliegtuig uit WO2,
maar dat is dan een auto met open uitlaat!

Deze Alfa Romeo is The Best, egwel!!!!
Holly Shit Dude dat geluid is zo super super super top dat wil ik wel als wekker hebben voor de rest super mooie bak en een super gaaf filmpje
Het woord bijzonderder is legitiem gebruikt wat mij betreft. Wat een prachtige auto is dit toch. Er zijn veel hele bijzondere auto’s maar deze staat wat mij betreft bovenaan, vandaar dat bijzonderder het enige woord is wat past bij de auto! Daar is nou eenmaal een nieuw woord voor nodig! ;-)

Rijdt Willem Alexander er ook niet in? Zwaar leven hoor voor zo’n kroonprins….
Zo… Video ook bewonderd. Dat ziet er weer serieus lekker uit Ruben!
Echt een gave bak. Niet zo gewoontjes als een Ferrari! ;)
Mooie auto…. leuk gefilmd… maar die auto is niks voor mij… zou hem zelfs met geld toe niet willen hebben…. maar dat is alleen mijn mening en wie ben ik ?? LOL :) Dan neem ik liever die RS6 of die CLK63 Black die ik gisteren in Top Gear zag…. Wat is die Audi geil zeg… :) 5.0 liter V10 en twee turbos + nog genoeg ruimte om de kinderen eventueel ook mee te nemen voor een dagje blazen… :)
Thom Holwerda
30-06-2008 om 17:17
Oh. Mijn. God.

Snel even Houten instellen op m’n Garmin.
TOP WERK! echt prachtig.

Ik heb hem vorige week zien rijden en ik weet eigenlijk 100% zeker dat jullie dat waren nu. Langs het Amsterdam-Rijn kanaal, richting Houten. Stond ik even te wachten bij de Nieuwegeinse Golfclub en toen zag ik jullie langsrijden!
Ik reed daar elke dag naar school toe.
Hier willen we ringtones van!:P
hey, bij autosalon singen staan 8 Veyrons te koop! ACHT!!
Dan moeten we snel zijn! Straks zijn ze uitverkocht! ;-)
PORNOOOOOOO
@Arodin

juist wel, alleen ik vind deze in de Maserati’s toch mooier(in het blauw)
GAAAAFSTE review ooit:O, mooiste filmpje! wat een prachtapparaat!!!
Ff klikken op Mobile, heb je er een paar staan tussen 220-280k euro. Nog ff BPM aftikken en je rijdt blij rond…

Was het leven maar zo simpel.
Er staat er een in de Alfa showroom in Geleen, ik weet niet of hij te koop is, misschien toch een keertje in pak er naartoe gaan :-)
Ik zal hem alvast reserveren voor een dag na de volgende jackpot, daarna koop ik hem zelf ;-)
Bofkont die Wouter.

Dit is toch wel een zo oogstrelend geil design. En dat geluid erbij. Veel vetter kan je een auto niet maken, zou je zeggen.
wat een geluid echt zo mooi echt een top car:D:D
Avatar van papa
Nederland Hater
30-06-2008 om 17:49
Ongelovelijk!… het karakter van Alfa-Romeo is terug! EN HOE…
De eerste minuut van dit filpmje! Kweilen met de kraan open of zoiets?
Wat een beest… Wat kan je er meer over zeggen! Fenomenaal geluid, werkelijk een droom om te horen.
Jan Groothuijse
30-06-2008 om 17:57
Geniaal filmpje,

ik hoop alleen niet dat jullie nu gepiekt hebben.

Over de auto, allemaal heel leuk en aardig, maar mijn eerste indruk was (jaren geleden al) dat ie wat te hoog was en dat zie ik nu nog steeds, vooral de achterkant, die had veel lager en wat langer gekund, van het achteraanzicht valt ook op dat die proporties een beetje raar zijn.
Die ándere Alfa Romeo V8 staat op mijn verlanglijstje…

Een oom van me (destijds AR dealer) had een oranje exemplaar. Geweldige kleur voor die auto. Net als bruin- of goudmetallic. Want one!
-edit: werkt nog niet helemaal, working on it..-
Mooi :)
rochel, plof,, vrooooooooooooooooooom! heerlijk!
Avatar van Porsche_Fan
Porsche Fan
30-06-2008 om 18:21
voor dat geld weet ik wel iets anders en nog mooieder te kopen!!

een Porsche 997 GT2 !!
Bedankt autoblog! Voor deze fijne review.

Waarom voel ik nu een vleugje jaloezie bij mezelf ?? ;-)
Avatar van Relief
Appieflappie
30-06-2008 om 18:27
haha prachtige auto.

Maar wouter als sacha een s-klasse amg heeft kom mij niet vertellen dat je geen geld hebt voor een dikke auto als deze 8c?

Je doet alsof je arm bent lol
Appieflappie: ik zie het verband niet?
Wanneer Sacha een S-klasse AMG heeft, zal Wouter dus ook wel over voldoende middelen beschikken om een dure auto te kopen? :?
Avatar van max_heijnen
ZonParaplu
30-06-2008 om 18:31
Ik moet mn onderbroek gaan vervangen.
Ik heb zon idee dat ik vanavond een natte droom ga krijgen. :D
Waanzinnig………………….!

Waanzinnig mooi en knap!

Waanzinnig dat het door de Duitse fabrikanten op techniek gedeklasseerde Alfa Romeo zo’n auto heeft kunnen tekenen en maken.

Zoveel historie en automobiele emotie in één superpakket.

Aan de andere kant, wie anders zou een 8C hebben kunnen maken?

Wie gaat er nu nog mekkeren over meer of minder pk’s of alternatieven ongeacht het prijskaartje?

De 8C is een droom niet werkelijkheid hoeft te worden.

Hulde Autoblog!


Alfa Romeo, wie anders….


@Webhosting: Topgear review komt dit zeizoen ook…
Prachtig! :o :D

ben diep… diep… diep… heeeeeeel diep onder de indruk! Werkelijk het enige wat in de buurt komt is de GranTurismo S, die in dagelijks gebruik misschien makkelijker is maar lang niet zo VET knettert bij het schakelen.
Punt van kritiek: er had een handbak in gemogen (gemoeten) ;) Voor de rest is dit ding af!
dit is em, mijn droomauto, mijn nummer 1. Boven alles. Zo veel emotie en stijl. En zoals wouter dat zegt, boeiend dat er goedkopere of snellere auto’s zijn. Maar als je dit toch ziet, geen woorden voor!
@ Porsche Fan: dat is ook zeker een fraaie auto, maar eigenlijk niet te vergelijken met de 8C…
Vraagje…. mag ik het stukkie geluid van 0:25 tot 0:14 als ringtone? Die ga ik dan als wekker gebruiken! Wordt ik iedere dag vrolijk wakker :D

BELLEZZA CLASSICA STUPEFACENTE!

Gruwelijk fraai camera/editing werk weer Ruben, Best yet! (maar met zo’n onderwerp it’s hard to make something that is not gorgeous) thanx!
Ben ik nou de enige dit deze auto spuuglelijk vind?
Van de zijkant zijn de lijnen echt super.

En dan kijk je naar de voorkant en dat ziet er echt niet uit. Motorkap heeft een rare vorm, vage uit stekende koplampen, en dan heb ik het nog niet eens eens over de achterlichten. Lijkt net een verblubberd gezicht…

maar ik moet nageven, hij klinkt wel erruggg lekker :D

Ik vind alle Alfa’s lelijk mja:P
Als ik het zou kunnen betalen zou ik het weten, geen Benz, geen Porsche, maar een 8C Competizione. Puur als ik over schoonheid heb en Italiaans motoren maken ook zo’n fantastisch mooi geluid. Een Porsche heeft dat ook maar anders
mooi
jaaaaaaaaaaaaa, dit is hem de mooiste auto van dit moment.
ben zelf een echte duitser als het om auto’s aankomt.
maar jonge jonge jonge, wat een auto PRACHTIG

en toegriel http://www.pearle.nl/
@toegriel: tja you’re outnumbered (100 tegen 1 of zo)….. maar vertel eens… wat vind jij dan wel een echt mooie auto en waarom?
een dikke 10 voor het camerawerk ..

als ik moest kiezen .. Ford GT / Alfa C8 .. de eerste 100% ..
totaal irrelevant .. maar moest het intikken (dwang) ..
Volgensmij zit er een paal in me broek :O

Zoooooo geil!
Wat blijft het toch een onwijs lelijke wagen.
Zelfs als je me geld toe zou geven zou ik er nog niet in willen rijden.
@ MarDor: je bent een ;) vergeten…


… dat moet wel… ;)
@Mardor .. niemand zal je dwingen .. laat staan geld bieden ..
dus eigenlijk ben je buiten een spraak-kunstenaar .. een gigantische mazzelpeer ..
Wát een auto!
Dit is echt perfectie.
ff wat high res wallpapers PLZ!!!!…kheb zelf een 147je in zelfde kleur….ennne nu weet ik wat de opvolger wordt
I’m with Lincoln! Ik vind de C8 te klein, achterkant lelijk.
Ik vind hem gewoon leuk omdat hij anders is maar zeker niet de mooiste allertijden wat een aantal mensen hier zeggen.Of hun autokennis is wat beperkt??
Dat geknetter vind ik ook niet echt prettig, op het circuit misschien.
Hey wouter wat een geweldige auto, en het filmpje is ook super.

Wel grappig dat de auto opgehaald is in Houten, die weg langs het kanaal herken van een aantal jaar geleden waar ik met een RS6 200plus heb gereden. Maar terug naar de auto, super.

En daarnaast vind ik dat autoblog toch exclusievere auto’s test zoals petrolhead, alleen daar gaat de website achteruit en jullie gaan juist voorruit. top.
mooie wagen op zich, maar die neus? ok…:s lelijk(integratie vorm?.. 0.)

mooie v8 sound, maar de v8 van M3 & RS4 klinkt nog veel beter
Alfa Corse
30-06-2008 om 19:57
@ Rob USA

De Alfa Romeo C8? Je bedoelt de Alfa Romeo 8C! Ik denk dat jouw autokennis wat beperkt is! Daarnaast is je smaak ook niet al te ontwikkeld.
Boh… Kippevel !!
Briljante auto, en een zo mogelijk nog briljanter filmpje !

Hulde heren !
Los van het feit dat het hier een bloedmooie wagen met een hoge geilheidsfactor betreft, lijkt me dit meer een auto voor supercarfetisjisten met bijbehorende bankrekening en reeds gevulde garage. Door de beperkte oplage, het uiterlijk en het brute uitlaatgeluid ongetwijfeld de natte droom van vele (would be) verzamelaars, maar ook gezegend met het onderstel van een plank op wieltjes. Als ik het geld had, werd het een F430 (zwart, met donkerrood interieur. inpakken niet nodig)

*klikt om nog een keer die Alfa v8 door de speakers te laten schallen*
@Klassiekerrally “Die ándere Alfa Romeo V8 staat op mijn verlanglijstje…”

Stond tot voor kort ook op de mijne :)

Ook een prachtig geluid heeft die. Maar de 8C heeft zonder twijfel het mooiste geluid dat een auto kan maken :/
Ik mis iets… Bij welke dealer komt deze 8C nou precies vandaan?
Avatar van papa
Nederland Hater
30-06-2008 om 20:28
@ Lennart

“Ook een prachtig geluid heeft die. Maar de 8C heeft zonder twijfel het mooiste geluid dat een auto kan maken :/”

Dit KAN je niet menen, ik bedoel het geluid van deze auto is absoluut fantastisch, maar het kan zeker niet tippen aan verschillende andere auto’s (mijn ultime sound komt nog van de Ferrari 360 Challenge Stradale, onlangs meegemaakt op circuit i.c.m. de Enzo en verschillende Scuderia’s, de auto die mij roert en kippenvel bezorgd is de 360SC)
leuk wagentje
@Sander;

Tja, je leent natuurlijk niet zómaar je eigen 8C uit. Voor wat, hoort wat…
@ woody

Over het algemene is het een leuke auto met mooie lijnen, het zijn de “details” die hem lelijk maken imo.

kijk bv naar de luchthappers met mistlampen, vervolgens de omgekeerde driehoek en aan de bovenhoeken krijg je opeens weer doorgetrokken lijnen op de motorkap dat soort dingen. (verkeerde lijnen/ronden op de verkeerde plaats? over-desigend)? ik weet het niet

Verder vind ik auto’s als de gallardo, carrera gt etc… mooi.
Komt wellicht omdat deze “simpeler” zijn?

Wordt nooit warm van alfa’s… heel vreemd
*ronden moet zijn rondingen;)
@alfa corso:C8,8C what’s the difference?? De naam is ook al zo saaaiii!alfatjes
worden niet eens verkocht in de States, dat zegt mij al genoeg! :)
10 Voor Nederland, maar gelukkig voor ons autoliefhebbers zijn of worden het er al minimaal 11 !!
In Eindhoven rijdt een exemplaar rond dat overgenomen is van een Arabier.
Vorige week heb ik hem al in Helmond gezien… Met dat lelijke nieuwe kenteken.. Maar was is die auto mooi zeg ! echt super !
@Appieflappie: niet arm, want ik heb een heel rijk leven. ;-)

Maar daar rij je geen AMG van en ook al geen 8C.
@ w0o0dy: de motor van de auto die ik bedoel is wel gebaseerd op het Tipo 33 blok :)
Je snapt het al: ik heb ‘t over de Montreal…
@w0o0dy, tsss … die 8C’s uit ’35 hebben geen V8 he ;)
@Lennart: gaan we onze neus ophalen voor een ongelofelijk fraaie 8 in lijn? Dacht het niet!
Avatar van Leozonderdeo
Leozonderdeo
30-06-2008 om 21:34
Wat een genot!

Trouwens, hoezo uitverkocht? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vdnybyiw42kx
Avatar van wotevajjjj_
wotevajjjj
30-06-2008 om 21:55
leuk speelgoed, je hebt er alleen niets aan
is het nog niet opgevallen dat iedere alfa de zelfde sleutel heeft ?
even erg als astin martins met volvo sleutels

maarja je hebt dan wel een zalige kar die goed klinkt
anyway : volgende keer de sagaris dan maar ??
Wat een auto :O.. geweldig :)
@Rob USA; volgens mij ving ik in de gang op dat de 8C de Alfa is waarmee Alfa weer in de USA begint?

Top test, mooi verhaal, mooie film, complimentos!
@Rob USA: “alfatjes worden niet eens verkocht in de States, dat zegt mij al genoeg!”

Dit geeft maar weer ‘ns aan hoe beperkt je autokennis is. Ook met betrekking tot het land waaraan je klaarblijkelijk je nickname ontleent. Zoals Guan al schrijft, wordt de 8C wel degelijk in de USA verkocht: 84 stuks om precies te zijn – via het dealernetwerk van Maserati. Daarmee is de USA – samen met Italie – het land met het meeste 8C’s.

Welterusten.
Mensen alsjebleift hoor! Dit ziet er toch niet uit?! Gadverdegadver! Ik bedoel, Wouter zijn kop achter het stuur. Mijn mooie goddelijke uitstraling zou daar véél beter achter passen. Maar niet Wouter. I ain’t saying nothing but I’m just saying.

Maar goed, het design is niet kritiekloos anders zou het perfect zijn en dat is die naar mijn mening niet. Let wel! (Voordat alle Alfa-geilertjes weer een slappe krijgen.) Ik zeg niet dat ie lelijk is, maar ik heb een paar punten van kritiek en dan met name op de achterkant. Van de zijkant gezien lijkt het net alsof ie een trap onder z’n kont heeft gekregen. Net zoals een hond die met z’n staart tussen z’n benen vlucht. En het achter aanzicht had wel wat spannender gemogen. Het is naar mijn smaak nét iets te kaal.

Maar voor de rest is het een gave auto.
Avatar van Dweazer
Mark Paulissen
30-06-2008 om 23:04
Sow!!!!
Ik heb hem net voor de 3e! keer gezien en nu zelfs met koptelefoon op om optimaal van het geluid te kunnen genieten…..

WAT EEN GA-VE BAK!!!!!

Enne Wouter en Ruben en alle anderen, keep up the good work!
Die gedrongen lijn (met name door de achterkant), moet je eens in het echt aanschouwen Rick Dos, dan mekker / zeik / piep je wel anders ;) En hoe kun je het achteraanzicht nu te kaal vinden? Dat heet nu een fraai geboetseerde kont, wars van vreemde en te grote diffusers, en passend bij de rest van het sierlijk doch subtiel vormgegeven uiterlijk. Of houd jij meer van een (te) drukke kont van bijvoorbeeld een SL65 AMG?

Evo, schatje, lekker ding, honneponnetje. Ik heb dit ding ook in het echt gezien. En juist dáárom mekker / zeik / piep ik dus zo.

Ik hou meer van de elegant butt, like so;

@Evo: begin je nou tegen Rick Dos over Mercedes? Je bent zeker nieuw hier ;)

Hier Rick, een beetje nazorg:

What da hell? Where did my ass go?
@Rick: ik heb hetzelfde probleem!
@Ron

Precies! Amateur…tss ;)
Kritiekloos zal design nooit zijn Rick dos, niet iedereen heeft namelijk dezelfde smaak. Perfect voor iedereen kan dus ook niet.

Ik vind het met voorsprong de mooiste wagen van het moment. Maar aller tijden? Dat nu ook weer niet. Daarvoor moeten we bij die andere Alfa Romeo V8 zijn – neen niet de Montreal ;-)
@Rick dos en Ron: gods wegen zijn ondoorgrondelijk :P
“Evo, schatje, lekker ding, honneponnetje.”

Klopt.

“Ik heb dit ding ook in het echt gezien. En juist dáárom mekker / zeik / piep ik dus zo.”

So be it, ieder z’n meug. Over smaakt valt ook hede ten dage niet te twisten.

“Je bent zeker nieuw hier ;) “

Tsss, ik hoop maar dat je zelf weet of de smiley hier terecht gebruikt wordt, r(h)onneponnetje…

btw, er zijn idd wat probleempjes her en der momenteel op autoblog. Plaatjes komen op die reden niet altijd goed door. Maarre, wilde je een plaatje van mij laten zien Rick?
@evo: die smiley word(t!!) hier zeer terecht gebruikt inderdaad, dat heb je goed gezien ;)

Laat ik er in het algemeen aan toevoegen dat ik persoonlijk vind dat Alfa hier echt een fantastische auto heeft neergezet, prachtig. Zelf zal ik nooit voor Alfa gaan, maar ik kan makkelijk begrijpen waarom velen er (terecht) helemaal weg van zijn.
@evo
Probleempjes? Je bedoelt een defecte gallery?
@Ron

What?! You’re missing my ass as well? Did I mis something here?! :P ;)

Maar Autoblog waar zijn onze plaatjes?!

@Lennart

Dit is zeker niet de mooiste auto van dit moment dat is toch wel de 8C spider. O, en de AM DBS.

@wOoOdy

Wat heb ik die vent ooit aangedaan? ;)

@evo

Amateur… ;)
@ evo; Discriminaaasie! Plaatjes van Rick en Ron komen niet door, en die van jou wel! Let erop, de klant is koning, en jij moet je maar aanpassen aan de klant, en zeker niet opscheppen met iets dat jij wel hebt wat wij niet kunnen! Dus weg plaatje! :x ;)
@Citrofiel

Af en toe… Af en toe… Af en toe ben je best slim! Braaf… :)
@Rick dos: Wat denk je? Denk je nou echt dat God Bmw-fanboy is? Niet meer van die lelijke dingen over de 8C meer zeggen hoor, je weet nooit wanneer hij er genoeg van heeft….
@ Rick dos; *kwispel kwispel* Ik ben braaf! :D
De AM DBS is een voetballersauto Rick dos … uncool en niet te vergelijken met de 8C. Djeez, kijk jij geen Top Gear? ;)
@w0o0dy

Ik zeg niks meer… ;)

@Citrofiel

:D

@Lennart

Voetballers zijn cool. Kijk maar naar hun vrouwtjes. ;)
Wow, een hoogtepunt in de Autoblog historie, waarvan ik al een aardig tijdje deel mag maken :)

Gefeliciteerd jongens, denk toch dat jullie met dit filmpje een primeur te pakken hebben, iig t.o.v. Top Gear. Toch knap ;)

Wat een geweldige auto. Wat een bizar geweldige auto. Wat een bizar, bruut, geweldige auto! (etc.) :o

@Ruben Baeten:
Eén van je betere filmpjes, zo niet de beste!

@Wouter:
Ik ben al onvoorstelbaar jaloers, laat staan de rest van de Nederlandse autoliefhebbers. Voelt vast lekker :P
En inderdaad, als je alleen al in een 8C hebt mogen rijden, dan leid je een rijk leven :D

Na het zien van het interieur – wat mij oprecht verbaasde, zo mooi! – wil ik dan ook de 8C Competizione nomineren voor mooiste auto allertijden. Probleem is alleen dat de finale van die wedstrijd aan het eind der allertijden is..
PS: Deze review schreeuwt natuurlijk om wallpapers…
Gallery plus includen van plaatjes werkt even niet, wordt aan gewerkt…
-edit: is inmiddels gefixt-
Jan Groothuijse
30-06-2008 om 23:55
Foto 13 is overigens wallpapermateriaal…ontwerp komt vanuit die hoek met die afstand echt volledig tot zijn recht.

Ik bedoel dus deze: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Review/Alfa%20Romeo%208C%20Competizione/Alfa%20Romeo%208C%20Competizione%20%282%29.jpg

En in godesnaam, spaties en urls gaan niet samen, net als andere vreemdetekens, jullie blog maakt er niet voor niets streepjes van.
Nou, ik ben een man van mijn woord en daarom wachtte ik ook tot nu om te reageren. ;)
De 8C Competizione is 1 van die auto’s dat iedereen mooi vindt, en meestal ben ik geen uitzondering, maar deze keer wel. Hij is in mijn ogen te klein en te bol, een auto die niet echt serieus genomen kan worden zeg maar. Hij is wel cool, maar ik zou er geen moeten hebben; een Italiaanse auto heeft voor mij altijd al wat weggehad van een maatpak, iets waarmee je wat kan doen, maar vooral nog: je doet het in stijl! Bij deze is het maatpak-effect weg, als je bijvoorbeeld uit een 612 Scaglietti stapt dan kijkt iedereen naar je, als je uit deze stapt dan gaat iedereen naar het interieur gluren (wat trouwens niet het mooiste interieur is dat Alfa aanbiedt). Voor mij blijft de DB9 op de troon. :P Feit is wel: de verfilming is geniaal, ik vind hem bijna mooi! :) Kudos @ Ruben daarvoor!! Maar als je me laat kiezen tussen een GranTurismo of een 8C zal ik kiezen voor de beste verpakking van dat V8 blok, de GranTurismo (S). Lijdt het trouwens aan mij of klinkt hij helemaal anders in de GranTurismo? http://www.autojunk.nl/clips/view/141873
Weer ff gekeken, wordt net als Wouter erg blij van deze nu al legendarische Alfa…!
Leuke auto, met ook leuke details en mooie geluidje.
Alleen heb ik het idee alsof het meer show is dan go! Veel geluid, geen actie!
@ Ron; ok, dan izzut goed… En idd ouch (wordT)!

@RA999; geen idee wat de achterliggende gronden zijn. Ik ben niet zo’n IT-nerd ;)

@Citrofiel; omdat jullie iets niet kunnen, mag ik het toch wel kunnen? Lekker puh, voor straf krijg je nog een plaatje om de oren! Van een uiterst fraai vormgegeven butt nog wel…



@bram; het meest geniale filmpje blijf ik nog altijd die van de witte M3 vinden, ookal belandt dit filmpje met stip op nummer 2!
+heul veul voor het geluid van die auto alleen al….
verder mooi filmpje
Weet iemand trouwens of deze ook met handbak te krijgen is? De Spider heeft ‘m wel… Gek, want je zou een ‘sportieve’ manual juist in een coupe verwachten en een automaat om over de boulevard te cruisen.

Wie moet ik vermoorden om deze auto te bemachtigen. :twisted:
@evo
Maar dit keer was het geen ongelukje tijdens de bierrun? :P
En… de plaatjes doen het nog steeds niet, dan maar een link:

http://www.autospectator.com/uploads/Alfa-Romeo/2006/8c_Spider/Alfa8cInterior.jpg
@mx5/rx8/watishetnou?-owner;

Ik zou zeggen: probeer het eens in Houten. Ene Sam van Lingen (wie?) schijnt er eentje te hebben.
Ik en bierrun? Ik ben een geheelonthouder, kerel!

*PROEST*
@evo
Goed zo, proost hè…
@evo.

Zoiets dacht ik al gelezen te hebben. De auto staat in een vesting? Geintje zeker?

En nu nog steeds in bezit van beide speeltjes. ;)
@RA999;
Maar nu even niet hoor (serieus!). Morgen waarempel iets belangrijks in te leveren. Zal natuurlijk weer niets van terechtkomen door dit rotblog. Autoblog, ga es dea…offline! Ik kan natuurlijk ook weer even ‘per ongeluk’ struikelen…

@mx5; lekker heur!
@evo.

Struikel jij ff. Misschien kan ik dan slapen.


Ff zwaar off-topic, maar het is nacht, dus het kan stiekem. Wie kan mij helpen met een Nederlandse uitlaatspecialist die sport/race-uitlaten leverd voor de rx8. Ik zoek me kapot, maar het valt tegen. Voorwaarde, geen vermogensverlies en enkelt versterking van het eigen geluid. Hoe moeilijk kan het zijn…. slik. :? :roll:
Extra wens. Ik heb ook van die leuke uitlaatplofjes, maar dan niet zo hard en geil als deze alfa. Ik hoor ze zelf nauwelijks. :cry:
Oh wat ie ie toch mooi, en wat klinkt ie goed :)
Maar toch zou ik de ZO6 kiezen, meer ‘value for money’ ;)
Geen idee, ben geen Jap-freak. Maar is hier het RX8-forum niet voor? Het lijkt mij dat vrij veel eigenaren van een RX8 dezelfde vraag hebben. Wellicht weet (ex-blogger) Lukas nog wel iets. Die had een rx7.
mx5/rx8owner

Remus en supersprint hebben bijna voor elk model wel uitlaten
of ze aan je eisen voldoen weet ik niet
je kunt ook een uitlaat op maat en wens laten maken
Avatar van LOWrider_NL
Thijs van Wijk
01-07-2008 om 2:08
Leuk! Omgeving Utrecht/houten zie ik :)
Waarom 1tje mee nemen als er daar 2 in de showroom staan ? ;)
@Thijs;

Ja, staan er daar twee in de showroom? Ik weet iig wel dat de pa van een maatje van mij zijn 8C ook via Sam van Lingen geleverd heeft gekregen. Die persoon is daar een van de trouwste klanten en dat is ook de reden dat hij bij de 10 gelukkigen hoorde. Die bak heeft op 1 cijfertje verschil (93 ipv 92) ook exact hetzelfde kenteken als die van Sam van Lingen zelf:

In ieder geval bedankt. ;)
…..of natuurlijk een ZR1 ;)
Martini8V
01-07-2008 om 7:42
ff wat rdw gegevens..

Vervaldatum APK 09-05-2012
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 09-05-2008

BPM € 76774
wow..
Avatar van biunkens
IlCuoreSportivo
01-07-2008 om 8:20
hihih
maakt me niet wat ik win, ooit zal ik m hebben, rrrrrrrrrrrrrr……
Ik wordt zo wild vanbinnen als ik die auto zie, haahahhahah. ik wil hem!!!
Avatar van biunkens
IlCuoreSportivo
01-07-2008 om 8:23
Wally,
jij begrijpt er ook niks van blijkbaar,
bijzonder door zijn beperkte oplage???
Al waren er 7 000 000 exemplaren van, dan was ie nog net even bijzonder.
Let trouwens op de gta die eraan komt, volgens mij volledig overbodig.
Maar blijkbaar noodzakelijk om kleinzierigen en muggenzifters als jij te overtuigen.
Avatar van biunkens
IlCuoreSportivo
01-07-2008 om 8:29
de Vlaeminck,
-edit: lief doen-
:) met jouw hersenpan is echt wel iets mis,
P.S de 612 is met ruime overschot de lelijkste ferrari ooit,
nu heb je wel bewezen dat je echt geen smaak hebt,
over en uit.
Reed in de week nog voor een 612, ben volledig weg van ferrari, maar das echt niks vind ik.
@Eric:Mijn autokennis is groot genoeg voor mij, vandaar dat ik ook het hele programma van alfa bedoel en niet slechts dit model! Ik als USA freak wist al dat de 8C naar de States ging.
Trouwens fijn voor de alfisten dat ze ook eens naar een V8 kunnen luisteren volgens mij was de laatste keer voor 1980 ??? Zal alleen voor de meeste bij luisteren blijven helaas.
Ik had al geschreven dat ik hem gewoon leuk vind maar niet bijzonder maar van de achterkant bekeken en qua formaat doet hij het meest denken aan een vernieuwde retroversie van de opel GT.
Mijn Autohard gaat nog steeds niet sneller kloppen van de Alfa Romeo 8C Competizione…..
Avatar van gerrelekker
GerreLekker
01-07-2008 om 9:09
Achterkant: mooi (doet mij een beetje denken aan een Corvette)
Zijkant: mooi lijnen spel
Voorkant: lelijk!

Lelijke auto dus, maar ik vind bijna Alfa’s lelijk :s
man man wat een auto zeg. Hij zag er mooi uit maar dat hij ook zo mooi klinkt, hulde alfa niet verwacht!

Buiten klinkt het tussengas geweldig, maar binnenin lijkt het netalsof je in een oude alfa rijdt ;) gerammel.
“Mijn Autohard gaat nog steeds niet sneller kloppen van de Alfa Romeo 8C Competizione…..”

Mijn talenhart gaat zéker niet sneller kloppen van dit soort spelfouten :,(
@evo hij gaat keihart ;)
@evo: “Autohard”, op zich ook wel weer toepasselijk toch? ;)
@bram, wellicht als je twee nachtjes niet geslapen hebt en 60 bier in je mik hebt zitten, dat “Autohard” dan toepasselijk eventueel wellicht misschien als het meezit zou kunnen zijn…

Overigens is 292 km/u idd aardig rap te noemen. Genoeg iig om de gehele Autoroute in vier uurtjes af te leggen (excl. 20 pitstops en staandehoudingen).
LOL @ richard en klassiekerrally

Nee sorry ik vind hem echt niet mooi
en er mankeert gelukkig ook niets aan mijn ogen :P
@ IlCuoreSportivo
Ah… Eum… Nou, goeie constatatie… En je vindt de 612 een lelijke auto? Nou, goed voor jou.
@RX8 owner
keimakkelijk, gewoon de einddemper erafhalen en vervangen door een RVS pijp. Geeft zelfs bij een volvo 4cyl leuk geluid ;) (niet meer hoor)

ga ik nu weer ff hart aan het werk :P
@ mx5/rx8owner
Gaatje boren in je uitlaat! ;) Zo klinkt een Cinquecento zelfs als een rallybeestje! Met een klopje in de uitlaat! Dat weet ik uit ervaring. :)
Zeer diepe buiging voor deze o zo adembenemende mooie creatie!
En dat geluid! Werkelijk het puntje op de i:D
En zoals Wouter al zij:
Van deze auto krijg je gewoon een lach op je gezicht en je moet er van genieten zoals hij is! Want als je hem kunt kopen dan doe je dat niet; omdat je er mee het circuit op wild, omdat hij meer value for money is als de concurrentie maar als liefhebberij met respect voor de gedachte er achter: “dat het een beperkte oplage is waarmee AR wilde laten zien dat ze de kunst van het ontwerpen van een “perfect” ogende auto niet verleerd zijn”.
@de vlaeminck.

Dat zal best gaan, maar dat geeft niet het gewenste resultaat. De standaard uitlaat is zo goed ontworpen dat een een klein foutje al pk’s kost of dat de tegendruk te laag wordt. Het blijft apart speelgoed hè. :P
Ik weet nu wel hoe de auto het gaafst klinkt, maar dan is heel de buurt wakker. :lol:
Ik ga waarschijnlijk voor dit geluid, maar dan iets! gedempt. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=JNpIFclf7rI
@Alwood.

Die optie is er ook nog, maar ik ga liever voor een compleet RVS uitlaatsysteem. Het mag ook best wat kosten, als het maar werkt en kwalitatief goed is.
Junkreader
01-07-2008 om 17:16
dààr word ik nu stil van hé…Bijna misdadig…maar o zo mooi…gingen ze’r niet nog een aantal GTA’s bovenop gooien?
@ de vlaeminck; Op een Fiat 500C werkt het ook goed, zo’n gaatje. Heerlijk geknetter. :D Iedereen kijkt om, denkend dat er een racemonster aan komt, maar dan blijkt het zo’n muisje te zijn! :mrgreen:
Heb pas een tijdje achter zo’n 8C gereden (viel af en toe niet mee om ‘m bij te houden, gelukkig durfde de bestuurder niet zo hard door de bochten zodat ik daar weer winst haalde :-P ), maar wat een waanzinnig geluid zit er in die auto! En daarbij is het ook nog ‘s gewoon de mooiste auto van het moment. Het is een kunstwerk, waarbij zaken als vermogen, topsnelheid en acceleratie (maatstaven waarnaar ‘normale’ sportwagens gemeten worden) eigenlijk totaal niet meer relevant zijn.
AM Rapide V12
01-07-2008 om 20:24
WOOW, hoe hebben jullie ooit zo’n supercar, waarvan er maar 500 worden gemaakt, kunnen bemachtigen?! Prachtige auto natturlijk. Echt geweldig jongens, mooi werk!
porno man dit, niks minder niks meer!!!

als ik de staatsloterij win haal ik er 2 !!!!
ow ja, de intro kreeg ik kippevel. erg goed in elkaar gezet filmpje!
Dit is gewoon kunst!! Een van de (of misschien wel de) prachtigste wagens ooit gebouwd, en het geluid bij het terugschakkelen hhmmm :)
@ Citrofiel
Lol! :D Eigenlijk zou je ze zo snel mogelijk moeten laten dichtlassen, maar het is zo heerlijk om aan te horen! Lang geleden ook nog een Volvo 850 2.5 met een kapotte collector gehoord, man dat is geweldig!!
En op YouTube staat er ook een behoorlijke collectie als je eens ‘broken exhaust’ intikt. (ik plaats geen link want dan komt mijn reactie er blijkbaar niet door…)
@csl: Om het voor jou makkelijk te maken zal ik vergelijken met wat modellen van Bmw…. dan kun je je vast een iets beter beeld vormen van de capaciteiten van de 8C Competizione.

Road&Track heeft de 8C redelijk uitvoerig kunnen testen en rechtuit is de auto vrijwel gelijk aan de M5/M6 (tot de gemeten 120mph) en maakt de Alfa gehakt van de concurrentie als het op remmen aan komt (32meter vanaf 60mph tot 0, tegenover 35,7 voor de M6) en scoort de 8C Competizione een zeer verdienstelijke 1,02G op de skidpad van Road&Track waar de M6 niet verder komt dan 0,88G en de M3 e92 ook niet verder komt dan 0,92.

Dat de rijtest van Wouter niet meer laat zien van wat de auto kan… tja, denk niet dat Sam van Lingen het leuk zou vinden als zijn 8C krom werd gereden om een paaltje….
@w0o0dy
De Alfa 8C verglijken met een SuperSedan als de M5 is natuurlijk onzin. En al hellemaal met een Super Snelle GT als de M6. Verglijking met een M3 is eerder op zijn plaats. Die doet ook zo’n 33-32m van 60-0. met standaard remmen. Geen hypersport remmen.
De 0-120mph geloof ik alleen beetje moeilijk als ik zie dan een M6 een Gallardo met veel meer vermogen en minder gewicht weg rijdt. M6 doet 13 sec van 0-200km/h. Ik weet die van de 8C niet. Eerlijk gezegd kan me ook weinig schelen aangezien er maar een paar van gemaakt zijn. Maar als ik naar de prijs kijk dan weet ik wel wat een F430 kan doen?!
@Csl: het ging ook niet zozeer om de vergelijking meer een indicatie van de performance van de 8C waar jij een beeld bij hebt.

Het zijn twee (3) totaal verschillende auto’s maar wel met vergelijkbare rechtuit performance. De M6 is een fractie sneller naar 120mph en de m5 even snel volgens de meetgegevens van Road& Track. Zij hebben 12,7 gemeten voor de M6 en 13,3 voor de M5 en de 8C ook op 13,3.

De remweg van de 8C vanaf 60mph is extreem goed. 105 foot dat haalt vrijwel geen auto… zelfs de 911 GT3 RS haalt het in 115 foot en de R8 komt ook niet verder dan 111…
Met voorsprong de mooiste auto ooit gemaakt.

Ik wil niets liever
@w0o0dy
wat haalt die nieuwe M3, R35 GT-R en de scuderia volgens hun?
@ Pizza
Ik wil ook liever niets! :P
Met remmen bedoel ik
Avatar van biunkens
IlCuoreSportivo
03-07-2008 om 9:05
ja ja,
maar de 8C is een fijne auto om mee te rijden
en de M… is saai, en veel te duur voor wat het is,
maar laat csl maar verder genieten van zijn waanideëen.
Avatar van biunkens
IlCuoreSportivo
03-07-2008 om 9:10
Wanneer komt er eens een Belgische autoblog?????
Dan kunnen de mensen met stijl en smaak daar hun gedachten uitwisselen, en kan deze afdeling zich specialiseren in wat jullie maar willen.
@csl: als ik het me goed herinner hadden ze voor de m3 sedan 112 gemeten(of meer, de r8 was in ieder geval iets beter). Opvallend trouwens dat de e46 ook al op zoiets wat en de nieuwe geen verbetering realiseert. Wat de scuderia haalt weet ik zo niet maar opzoeken via m’n telefoon is te lastig.
Dik Hoor….. aardig knallen in de auto van Sam van Lingen… hahahaha

mooie omgeving ook dat houten ;)
Je hoeft de teaser voor de volgende test niet te geven: dat wordt de BMW X6. Waarschijnlijk tegen de Infinity FX. Veel succes met de film afmaken!
@csl: even gezocht, de Scuderia heeft volgens Motortrend slechts 93foot!!!!! nodig van 60mph tot stilstand. Nog geen 28 meter van 96 tot 0, dat is echt absurd!
@w0o0dy
Ik weet nog dat de nieuwe M3 sneller remde dan de R35 GT-R. Verbaasd me ook eigenlijk weinig aangezien het gewicht.
SportAuto heeft ze ook goed getest:
Scuederia 200-0 in 4.5sec bij 125.7 meter, een record volgens hun maar toch 7:39 op de klok.
Audi R8 4.7 sec
BMW M3 4.8 sec
ZondaF 200-0 in 4.4sec bij 122.2meter!!

Het grappige is wel dat de M3 toch sneller is met 0-200-0 dan Audi R8!!!!
M3: 20.5
R8: 20.9
Challenge stradale: 20.3!!!!
Klassewagen, in Beieren valt er nu een gepaste stilte… Italianen hebben geen gepimpte rotzooi nodig. Nu maar hopen dat er geen Germaan zich aan deze beauty zal vergrijpen!
Junkreader
09-07-2008 om 1:12
er wordt gesproken van 100 GTA’s na te sturen tegen 2010….+/- 500pk en een afslankinkje van 150 kg…pk/kg verhouding: 2.9kg!!! wordt nog leuk…
@w0o0dy

“De remweg van de 8C vanaf 60mph is extreem goed. 105 foot dat haalt vrijwel geen auto… zelfs de 911 GT3 RS haalt het in 115 foot en de R8 komt ook niet verder dan 111…”

Ik heb het even opgezocht.
De M3 Sedan Doet het remmen in 104 feet!!
C63 doet het in 114!
Dus die redenering …..
http://nl.youtube.com/watch?v=hJ-WDqDc_hA
@csl: ik heb alleen de gegevens van road and track gebruikt omdat de cijfers anders niet te vergelijken zijn. Road and track heeft voor de m3 112ft staan en geen 104. Ander asfalt kan goed tot heel verschillende meetgegevens leiden. De afstand voor de scuderia is dan ook minder goed te vergelijken. Bij road and track heb ik nog geen auto gevonden die sneller stopt vanaf 60mph. Als je die 104ft betrouwbaar met andere auto’s wil vergelijken dan moet je de door mij genoemde auto’s ernaast zetten, gemeten door dezelfde club op dezelfde plek. Dus, ik ben benieuwd,kom maar op!
@Csl: ik kan niet zo snel heel veel auto’s vinden waarbij de remweg terug te vinden is op zowel Road and Track als bij Edmunds maar de Evo X en de WRX sti hadden allebei meer dan 10 foot minder nodig bij de metingen van Edmunds dan bij Road and Track…. Dat zou dus niet zoveel afwijken van de verschillen tussen de remweg die Road and track heeft staan en die van Edmunds voor de M3…. dat scheelt dus ook bijna 10 foot (8 en 9 om precies te zijn voor de coupé en de sedan) De R8 staat bij Edmunds op 103 foot en bij Road and track op 111 (ook weer 8 verschil).

De GT-R staat overigens bij Edmunds op een duidelijk kortere remweg dan de M3 (98 tegenover 104)

Kennelijk test Edmunds op een stroever stuk asfalt of zo….
@w0o0dy
Het is wel duidelijk:
104feet voor de M3 SEDAN! en 114 voor de C63 AMG.
En ik weet nog toen met de M3 dat ze zeiden dat het zelfs sneller was dan de GT-R. Maar goed onder de M3 zitten ook geen 15″ rooters met 20″ velgen. Het kan dus veel sneller bij de M3, sneller dan de 8c zo te horen. Ben benieuwd wat de M3 CSL erover doet!
Op iedere site waar ik tests kon vinden waren de metingen voor de coupé en de sedan vrijwel gelijk (afwijking 1 foot in het voordeel van de Coupé.
Het is dus niet zo dat de sedan opeens beter remt…. je vergelijkt twee verschillende metingen en dat is zinloos. Je moet kijken naar de vergelijkbare metingen van andere auto’s door dezelfde testers…..en geen appels met peren vergelijken.

Oftwel de remweg die Edmunds meet vergelijken met andere metingen door Edmunds en metingen van Road and track alleen vergelijken met metingen van Road and track. De 98foot van de GT-R is door Edmunds gemeten en die auto remt dus wel beter dan de m3.
Raar want eerst zeiden ze dat de M3 beter remde, maar goed. Het kan ook de 60-0 test zijn geweest. Ik weet het niet meer. Ik denk overigens dat de M3 coupe en Sedan hetzelfde remvermogen hebben hoor! Heel mischien 103feet voor de coupe. Maar goed dat is sneller dan de 8C en daar ging het om ;)
@csl: Edmunds heeft geen afstand voor de 8C gemeten dus blijft het appels en peren. Als je vergelijkt met Road and Track dan is het 112 of 113 voor de m3 en 105 voor de 8c…
Avatar van biunkens
IlCuoreSportivo
11-07-2008 om 11:55
Ik heb de belgische tarieven van de mito doorgekregen, het lijkt zeer goed mee te vallen.
En het alfa DNA systeem zit er dus echt standaard op.
Wel aan te raden om een distinctive met sportpack te nemen,
met 150 pk kom je dan op 21500 euro,
Die gta van volgend jaar zal volgens mij zo’n 25000 moeten gaan kosten, das dan wel een koopje lijkt me (230pk) :) mijn volgende denk ik.
@w0o0dy
Dan is het duidelijk dat we bij Road and Track niets te zoeken hebben ;)
Zotte wagen.:d
Avatar van derdeutscher
Der Deutscher
20-07-2008 om 20:37
Ik miste Aimee in het filmpje. de enige echte alfa-babe had niet mogen ontbreken. zeker niet vanwege haar ongezouten mening over andere alfa’s. ;-)
Zojuist in Ede (Gld) een 8C ‘gespot’. Deze kwam ook bij Savali vandaan (alleen met nieuwer kenteken) ! Dus 2x 8C bij Sammie vandaan !~?
Helaas geen camera en telefoon oid bij me om deze supermooi bolide vast te leggen.
Ik ben veel gewend (heb bij Fr.Kroy gewerkt in H’sum) maar wat is dit een supermooie supermooie supermooie italiaanse bolide zeg !!! Een topper !
An All Time Favorit ;)
Prachtige auto! bij design ontbreekt het niet bij alfa.. dat wilde ik even kwijt
Mooi. Het is alleen niet moeilijk voor een fabrikant om een supercar te ontwikkelen waarbij geld geen rol speelt. Ik hoop dat Alfa Romeo in de toekomst weer onderscheidende auto’s gaat bouwen in het C en D segment. Dat zou pas een prestatie zijn!
Bij alfadealer galleria bert stemerdink staat er 1 in de showroom!!!!
dat gerommel bij laag toerental komt doordat hij dan teveel brandstof aanzuigt, doet ie dat niet dan heeft ie bij hoog toerental teweinig brandstof.

door dit te verhelpen moet je aan v-tec denken..

maar WAT EEN BAK ZEG!!!!
Hmmm.
Als je van Italiaanse ‘klasse’ (dat schrijf ik liever niet) houdt en af en toe een Daihatsu in wilt halen, moet je dit nemen.
Maar voor echte klasse moet je ff langsrijden bij VAG (dat schrijf ik liever wel!).
Ik vind niet dat de 8C zoveel complimenten moet krijgen.
Alfa bouwt al jaren dezelfde auto’s met misschien een keer een faceliftje maar meer is het ook niet.
Als ze dan een keer iets produceren wat iets meer op een echte auto lijkt krijgen ze meteen alle hulde van de bloggers.
Maar om geen ruzie te krijgen met de Alfa’ers op de site:
Alfa slaat eindelijk de goede weg in qua design en de prestaties worden ook wel wat beter.
Avatar van Ilquadrifoglio
Alfablog.nl
17-02-2009 om 14:57
@ BananaFlip

Whahaha bij VAG? Dan ben ik toch heel benieuwd (uitgesloten Bentley, Lamborghini en Bugatti).

– Design staat al een eeuw aan de top.
– Prestaties zijn altijd al (ver) bovengemiddeld geweest.
@ Alfablog.nl

Whahaha bij VAG ja, je hebt ze alle drie al genoemd.

– Over design kunnen we nog heel lang discussieren maar ik zal Alfa’s altijd onooglijk lelijke roestbakken vinden.
– Prestaties zijn wel aardig enzo, maar je moet ook verder kijken dan je lelijke Alfa-neus lang is.
Avatar van Ilquadrifoglio
Alfablog.nl
18-02-2009 om 15:57
@ BananaFlip

– Een eigen mening hebben is heel belangrijk ;) Hoewel dit natuurlijk niet betekend, dat iedereen deze deelt.
– Jammer van je goedkope woorden! Dit rechtvaardigt natuurlijk deels je interpretaties. Ik heb overigens ook oog voor Jaguar, Lancia en Maserati!
@ Alfablog.nl

– Die opmerking is het eerste zinvolle dat je vandaag gezegd hebt.
– En met die opmerking verneuk je het weer.
Trouwens, het merk is het niet waard om een hele site omheen te bouwen.
En wat voor andere interessante mobielen hebben ze dan nog meer gebouwd?
(Behalve dus de 8C.)
Avatar van Ilquadrifoglio
Alfablog.nl
18-02-2009 om 16:39
@ BananaFlip

– Lees punt 1 nogmaals.

– Lees punt 1 nogmaals, maar het is wel vreemd dat je dit vraagt. Je weet het toch allemaal zo goed? Goed, je eerste les: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfa_romeo
@ Alfablog.nl

– Weet ik, dit was mijn mening (en mn advies)

– Ik weet het prima, dus ik kon me geen andere vette wagens met Alfa Romeo erop herinneren. Daarom vroeg ik dat.

Ik hoef trouwens geen Alfa-les hoor. Dat verspilt mijn kostbare tijd.
hoort in het rijdje Tijdloos!!
Mensen snappen het niet helemaal geloof ik. Al had Alfa hem 500.000 euro gemaakt, ze hadden hem toch wel verkocht. En iedereen zijn eigen smaak, maar dit heeft toch 100.000 keer meer emotie dan een R8/911. Ik vind het mooiste supercar van het moment, dus daar mag wel een prijskaartje aanzitten.

100% mee eens. Deze auto is gewoon bijzonder. hij is uniek en met niks anders te vergelijken. er rijden duizenden ferrari’s lambo’s en porches rond. Neen. met deze auto ben je echt DE man. gaven dan dit worden auto’s niet
Nice one, thanks for the good review.

Maybe you have english version of site?
@ yparah

Uhm… you can try this.
But you can better stay on this site and learn some Dutch…
Damn, alsof het gebraak récht uit uitlaatkleppen geknetterd komt…
Avatar van ck92
Christiaan
11-05-2009 om 17:27
wouter.. waar woon jij? woont een kerel hier vlakbij (in zwolle) die donders veel op je lijkt xD

super tof filmpje iig.. prachtige wagen!
superkever
20-06-2009 om 19:29
Volgens mij heeft Jan des Bouvrie ook een 8C aangeschaft, natuurlijk in het wit.
Vorige week zag ik hem er de straat mee uit rijden.
Avatar van abel
anti-duitse auto's
26-07-2009 om 14:16
Geweldig wat een mooie sportwagen! En het geluid van die 8 cilinder! Super wat een geluid! Een plaatje van een auto! Hééééél wat beter dan die barrels uit de VW/Audi, Seat, Skoda stal. Wat een grijze muizen zijn dat!!! Ik hoop dat er veel van rond gaan rijden want dan wordt het tenminste weer leuk op de weg! Ik heb genoeg van die Duitse rommel gezien de laatste tijd tijdens de Tour de France. Alfa Romeo über alles!!!
Is de GTA versie er al?
Wat een super dikke bak is dit zeg
Waanzinnig beter wordt het niet op auto gebied als dit!
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!