Meer oude auto’s in nieuw jasje: Peugeot 206+

Auteur: , 68 Reacties

Niet alleen de Seat Exeo vist uit deze vijver; ook Peugeot heeft ontdekt dat Europeanen voor weinig geld best in een oude auto willen rijden. Robbie voorspelde het al toen we onlangs een pickup-versie langs zagen komen: de aloude 206 wordt opnieuw leverbaar in ons land, deze keer als 206+.

De 206+ is op meerdere vlakken opgefrist: niet alleen heeft hij een 207-smoel gekregen, maar het interieur is ook vernieuwd. De auto wordt in Mulhouse gebouwd en wordt in Nederland leverbaar met twee benzinemotoren: de 1.1 met 60 pk (5,9 l/100 km) en de 1.4 met 75 pk (6,3 l/100 km). De eerste valt met zijn 135 g/km CO2-uitstoot onder het 20%-bijtellingstarief.

Ik vraag me slechts een ding af: hoe knijtergoedkoop moet deze auto wel niet worden? Peugeot heeft immers al genoeg klein spul in de aanbieding: de 107 en 207, zelfs de 1007 lijken me allemaal een stuk aantrekkelijker dan de opgewarmde restjes van gisteren.

Peugeot 206+
De legende leeft voort…

Peugeot, hoofdrolspeler op de markt voor compacte auto’s, breidt met de introductie van de 206+ haar gamma in Europa uit. Deze afstammeling van de legendarische 206, waarvan er sinds 1998 bijna 6,5 miljoen exemplaren zijn geproduceerd, zal binnenkort het aanbod van het merk van De Leeuw verrijken.

Een aantrekkelijk aanbod

De 206+ is dus een toevoeging aan het gamma conform de verwachtingen van de klant: een eigentijds model met allure, toegankelijk voor een breed publiek.

Geïnspireerd op de stijlvolle 207 is de buitenkant zonder meer modern. Een nieuwe motorkap en grille, nieuwe koplampen en mistlampen accentueren deze krachtige persoonlijkheid.

Binnenin zien we een nieuw dashboard en instrumentenpaneel, nieuwe materialen, kortom een fris en modern interieur met een prima afwerking.
Gebouwd in Frankrijk voor de Europese markt

De auto is bestemd voor de Europese markt en wordt gebouwd in Mulhouse in Frankrijk. In Nederland is de 206+ leverbaar met twee motoren, beide schoon en zuinig in het verbruik, betrouwbare krachtbronnen die zorgen voor lage onderhoudskosten.

De 1.1 benzinemotor met een vermogen van 44 kW (60 pk) en een koppel van 94 Nm bij 3300 omw./min. heeft een gecombineerd verbruik van 5,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 135 g/km. Daarmee komt deze versie in aanmerking voor het nieuwe 20% bijtellingstarief.
De 1.4 benzinemotor van 55 kW (75 pk) – koppel 120 Nm bij 3400 omw./min. heeft een gecombineerd verbruik van 6,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 150 g/km.

Met zijn opmerkelijke prijs/prestatieverhouding en het moderne frisse uiterlijk past de 206+ uitstekend in het aanbod van Peugeot in het compacte segment:
– de 107, de sympathieke stadsauto, zuinig, veilig en aantrekkelijk geprijsd
– de 1007, een uniek concept met veelzijdige gebruiksmogelijkheden mede dankzij de elektrische schuifdeuren
– de strak gelijnde 207, leverbaar in vele carrosserievarianten en met uitstekende rijkwaliteiten, gewaardeerd door een breed publiek.

De Peugeot 206+ neemt de fakkel over van de populaire 206 met zijn ijzersterke internationale imago.