45 reacties
-edit: nutteloze bijdrage-
doe mij toch de Cayman maar, de TT begint een beetje bejaard te worden…
Wel mooi ding, en lekker aantal pk’s.
Dus toch dwars geplaatst.
Avatar van alberto_de_piento
alberto de piento
03-03-2009 om 15:55
Begin hem ook beu te worden. Je ziet ze op elke hoek van de straat (natuurlijk de RS niet maar bon ;-))

@Massarati
euh de cayman? heb jij dan echt geen smaak? ;-)
Neem maar een wagen van je naam, je zal er meer tevreden over zijn.
Avatar van laurens324
laurens324
03-03-2009 om 16:01
ziet zo gewoon uit, net een een diesel met sportline programma

jammer saai…..
Bij de keuze voor een dikkere motor zou ik zeker voor de Cayman gaan, zijn wegligging en het geleverde plezier (achterwielaandrijving) zijn legendarisch. Maar als 2.0 met 200 pk vind ik de TT nog steeds een schitterende en snelle coupé met het knapste interieur dat men zich kan inbeelden.
@ Alberto de piento

dat is bullshit met maserati. je moet iets vergelijken met iets wat in dezelfde klasse zit. Masserati kan je niet vergelijken met een Audi TT-RS
een cayman is hetzelfde als een RS TT
Ik vind dit echt niks, maar de vorige tt ook niet.
Lelijkste audi die er is.
Wit is zoooooo 2008…
:D

Wel leuk dat er weer een 5-cilinder inzit!
Hebben ze toch weer wat ‘eigens’ ten opzichte van de Golfjes…
Of zit deze motor daar ook al in??
Gaaf!

Gaan ze nu ook verder met de Vijfjes?
Audi RS4 met 450 PK 5-cilinder??
Lijkt me veel leuker dan zon oubollige V6….
Leve het 5-cilinder geluid!
Heerlijk zo’n 5-pitter !!!! Ben benieuwd hoe’ie klinkt !

En @ Massarati:
Cayman ? TT bejaard ?…. dit model van Audi TT loopt korter als de Cayman van Porsche. Natuurlijk heeft de Cayman net een face-lift gehad, maar deze TT is een nieuwe auto met lijnen die afgelied zijn van het vorige type TT. En dan, een Bejaard model?…. ik geloof dat de lijnen van de cayman ergens rond de 40-50-er jaren zijn oorsprong gevonden hebben.
Smaken verschillen -gelukkig- maar dit soort commentaar is gewoonweg war-taal
@ Carmaster: Oubollige V6? De RS4 (B7) heeft een 4.2 V8 motor. Een echt beest. :D En trouwens, die nieuwe V6T van Audi is toch wel een erg leuke motor.. :)

Tja, erg leuk om te zien dat de 5-cilinders (+turbo) weer terug zijn! :) Ook in een erg mooie verpakking. Alleen blijft het jammer van die spoiler, die is toch net iets te.

Cayman, eat your heart out! ;)
Cayman, eat my heart out. Geef mij de Cayman S maar, liever dan dit…

ding.
Voor mij is de TT nu eindelijk een echte auto geworden.
Het vorige model was een beetje zo’n net-niet-wannabe sportwagen,
maar dit maakt het weer helemaal goed!
Wat een schitterende auto en echt een stuk mooier dan bijna elke porsche. Dit ziet er gewoon echt vet uit!!
Doe mij maar een zwarte….
Een TT als Cayman killer? Is een Opel Calibra met Autostyle spoilers dan ook een Lotus Omega killer? Kom op zeg! Er is niets dat een Porsche overtreft. De zogenaamde Porsche concurrenten zijn ofwel van bagger kwaliteit, rijden voor geen meter of het zien er niet uit. Maar meestal alledrie.
die velgen zijn nou niet echt dat je zegt.. jeeuuuuj
kunnen beter de velgen van de s5 eronder leggen ofzo
Avatar van CrazyHenkie
CrazyHenkie
03-03-2009 om 17:48
Ziet er zo in het wit beter uit dan op de persfoto´s, wss vooral omdat de spoiler zo niet zo opvalt? Hoe dan ook, doemijdezema, zo´n Candyweiße TT RS!

Ben ik trouwens de enige die vindt dat de styling van het motorblok (ja dat klinkt vreemd :P) lijkt op dat van die TT Speedster Concept? (a)
Zouden ze echt met die donkere velgen komen?

@ sperwin; Droog… xD Met je jeeuuuj.
leuk ding!
Het begin van de turbo-pk oorlog op middelmatige motoren is volgens mij nabij.
alhoewel, de motoren zullen wss kleiner worden, 340pk is al niet nix…
Gaaf ding! Echt leuk speelgoed, ga zo door Audi!
Carenthousiast
03-03-2009 om 19:10
Ik begrijp al deze “ik vind hem niet mooi” reacties niet. Heb je als eens goed de achterflanken van een Cayman bekeken? Samen met de TTS is dit toch één van de mooiste coupés die er op dit moment worden gebouwd. De velgen zijn inderdaad niet super. Zou beter staan met een 20″ S8 velg eronder.
Dit ding zit in 4,7s op 100km per uur en is dus volgens mij sneller dan elke Cayman. Daarnaast denk ik dat hij qua stuurgedrag niet onder doet voor de Cayman. Dit is gewoon in superauto met een super motor!
@ Chief S5

Ik had het dan ook over de nieuwe.

Maar V6 is gewoon oud nieuws, al gedaan in de eerste generatie S4.
Kom eens met wat nieuws Audi!
Er zijn al genoeg V6en op de wereld.
De 5-cilinder lay-out verdient een grootschalige comeback!
@ Arnoud

Fanboys trekken zulke onlogische vergelijkingen….

…….Calibra’s tegen Lotus Omega’s pfff…

……..die auto’s zijn totaal niet eens aan elkaar gewaagd….

……laat dat nou met Caymans en TTs net wel zo zijn…..
de audi tt is back !!!!!
en nu zo’n monsterlach waarvan het onmogelijk is om te typen.
@BananaFlip

“Het vorige model was een beetje zo’n net-niet-wannabe sportwagen,”

Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, dit model heeft iig minder ronde lijnen dan zijn voorganger, en als er dan ook nog eens een geblazen 5 cilinder met 340pk in komt te liggen….. :twisted:
@Thomas,

Dan typ je het toch niet? —> :mrgreen:
Ik vind ‘m mooi! En denk dat de keuze een tussen een Cayman S of deze een kwestie van smaak is, alhoewel deze ruimschoots sneller is. De Cayman heeft echter veel meer een sportwagen-karakter waar de tt-rs meer naar de GT kant neigt;)
Met Peugeot 406 achterlichtuntits!

Mooi merk dat Audi. Überkwaliteit, maar het is het altijd net niet….

Het blijft een rationeel in plaats van een emotioneel gedreven merk.

Vette 5 cilinder trouwens, mag Fords’ RS zich toch een beetje gaan schamen….
@Nanning
wat heeft een hatchbak met een coupé te maken? in dit geval zeer weinig, en ik zou zo nog geen enkele hatchbak weten die standaard 340pk heeft, zoveel als de RS heeft is volgens mij op dit moment aardig de max van wat je kan krijgen.;)
Persoonlijk vind ik de TTS qua uiterlijk mooier.
Waarom moeten ze dat prachtig rooster met die dubbele lamellen van de S modellen nu weer weglaten…
@ Carmaster: Met “Ik had het dan ook over de nieuwe” neem ik aan dat je de nieuwe RS4 bedoelt? Die is er nog niet. :) Tja, ben het wel met je eens dat er al zat V6 motoren zijn, maar ze zijn dan ook erg mooi.. :D Om eerlijk te zijn denk ik dat je niet moet verwachten dat Audi weer terug gaat komen met veel 5-cilinders, ik denk dat ze het bij dit model/sommige modellen gaan houden.
Ik vond de oude ook al mooi en deze doet het ook heel goed!
Alleen vind ik wit niet echt een mooie kleur… Maar that’s my opinion..
eerlijk gezegt zou ik deze nog liever hebben dan een R8.. iets klein.. maar de styling is zeker goed..

(y) i love audi :p

gr. japp
Prachtige wagen.
De TTs is misschien wel wat mooier maar zijn exclusiviteit zal deze toch legendarisch maken en laat ons eerlijk zijn, karakter is toch veel verleidelijker dan schone franjes. Charisma heeft hij zeker en dat fallussymbool van een spoiler zal dus wrs ook nog wel aardig ogen.

Het is ook wel dégelijk een porsche-killer ;) .
de standaard 911 kan nog niet aan z’n kont komen rieken als je ze laat spurten en de coxster en consorten tellen dan al helemaal niet mee.
Uiteindelijk spelen die laatste pur sang al zowiezo niet mee want de boxter/cayman zijn slappe afkooksels van de 911 en dus veel meer wannabe sportscar dan een TT, die z’n eigen karakter ten minste kan definieren en niet op het elan van z’n grote broer moet rekenen om verkoopcijfers te halen.

en audi geen passie ? Audi = ‘Vorsprung durch technik’ en dat merk je wel als je je jaarlijkse verkeersbelasting mag gaan betalen.

conclusie :
TTS trumps cayman zelfs de s
TT RS trumps 911 zelfs de s ;)
Ik zou de TT met alle respect nou ik niet bepaald een sportcar durven te noemen, de R8 wel…..
zolang er maar respect is, dan mag je zo’n subjectieve onwaarheden verkondigen.
Jij kent mij overduidelijk niet.

Als er hier 1 iemand is die zich hier lichtelijk een Audi kenner mag noemen, dan ben ik dat wel (samen met een paar anderen, dat wel). Mijn mening is dus geheel objectief….
Ik ken u inderdaad niet, dus over de rest kan ik u niet tegenspreken.

Maar als je de TT rs geen sportwagen gaat noemen dan frons ik m’n wenkbrouwen toch.
Bij echte sportscars worden lichtgewicht materialen gebruikt, hebben een zeer goeie gewichtsverdeling en vaak een middenmotor (al gaat dat laatste niet altijd op).

Tussen een sportwagen of een rasechte “sportscar” zit mijn inziens dus een groot verschil, wat zich vooral laat blijken op een circuit….
dat is kwestie van interpretatie eh.
Ik heb het met sportwagen ook niet over circuit auto’s of dan wel semi circuit. Dat begrip valt toch wel wat ruimer te omschrijven denk ik , hoop ik !

Voor mij is het in ieder geval een echte sportwagen.
Bij de slk55 amg krijg je ook nog al ns te horen dat het toch wel geen echte sportwagen is, het is geen mclaren neen , maar je moet toch geen rafael nadal zijn om een professioneel tennisser genoemd te worden.
Alle audis zijn nice maar deze en de r8 zijn the nice.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!