Tata houdt Europa warm met de Nano in Genève

Gepost op 04-03-2009 om 11:11 door - 25 Reacties »

Tata Nano Genève 2009
De Tata Nano is klein en ultra goedkoop. Toch heeft het voor de Indiase autobouwer tot nu toe behoorlijk wat voeten in de aarde om werkelijk tot productie van het karretje te komen.

Eerder dit jaar werd de Nano opnieuw uitgesteld en durfde Tata zich niet eens aan een planning te wagen. Inmiddels is bekend dat de Nano op 23 maart, met een vertraging van zeven maanden, officieel in India zal worden onthuld. Daar zal de auto omgerekend naar Euro’s ongeveer 1.750 euro gaan kosten.

Dat de Nano naar Europa komt, dat staat vast. Wanneer is nog niet exact bekend, maar we houden het vooralsnog op 2012. Tata is er in Genève weer bij om Europa warm te houden voor de komst van het kleine vierzittertje.

Lekker stoer in een kanariegele kleur en zowaar stoelen met lederen bekleding. Waarschijnlijk is het zo dat wanneer je drie dingen hebt aangevinkt op de optielijst, je auto niet ineens twee keer zo duur is.

25 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je je al aangemeld voor het preview-event met de nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus?
Avatar van Mean_Green
Mean Green
04-03-2009 om 11:12
Op deze foto’s valt hij best mee!
Dit is een andere versie, nieuwe voor- en achterkant, grotere wielen; ziet er een stuk beter uit.
En dan is het natuurlijk wachten op de eerste Mansory uitvoering van deze bolide… 33 pure paardenkrachten op de voorwieltjes… woof!
Opzich niet slecht voor een kleine stadsauto, al moet ik zeggen dat hij toch wel een beetje op een brommobiel lijkt. Zelfs als die 3x zoveel kost als in india, dan is het nog steeds goedkoop. Ik hoop alleen dat ze in india ook van de elandtest en de euro NCAP gehoord hebben, anders kan het wel eens een vroegtijdig einde betekenen.
Dit is volgens mij wel de ‘luxe’ versie, de versie van 1750 € is volgens mij iets Spartaanser. Toch blijft het een geniaal concept: een auto onder de 2 mille :P , zeker voor India! Alleen wel nog meer auto’s met CO2-uitstoot, da’s jammer, misschien een elektrische variant? ;)
Lelijk ding. Dashboard van oude vuilniszakken gemaakt. Het kost niets en het is niets. Ik ben benieuwd hoe de T25 van Gordon Murray eruit gaat zien. Ik hoop beter.
kleine, zuinige,goedekope stadsautootjes. daar is altijd vraag anar.
Zijn de wielen van 8″ naar 9″ gegaan?
Fraai wagentje hoor! Maar wat een ziekelijk slechte afwerking tussen de carrosseriedelen (als je de deur open doet)
Avatar van alfamannetje
johnny t-jet
04-03-2009 om 11:43
ja , wij willen perfecte afwerking . Die cyclus hebben we nu een jaar of 10 gehad met dito prijzen. Tata denkt anders en we gaan er allemaal een keer aan geloven.
De keuze tussen een Alto van 5 jaar oud en een nieuwe Nano is nog nooit zo moeilijk geweest.

Overigens, als je ziet wat een Ligier brommobiel kost, zie ik wel mogelijkheden voor een 4 pk diesel versie.
Hij is best apart. Echt een ForTwo concurrent dit hoor!
Avatar van markieanta
markieanta
04-03-2009 om 12:47
@Laurens, ik denk dat de prijs nog ff drie keer over de kop gaat ongeveer in bijvoorbeeld Nederland, met als gevolg dat hij rond de 6k kost, dan maar een duizendje extra voor een Alto als ik eerlijk ben.
Tata, het nieuwe Fiat, het roest al in de showroom.
Laat Tata maar schuiven!

Ik heb de laatste tijd meer verrtrouwen in de ‘Indianen’ als in de Chinezen die ons land gaan overspoelen met goedkope auto’s…

Die komen er wel.
vette shit!! kan niet wachten om m’n schoonmoeder er in te laten rijden. (in de hoop dat ze crasht)
Avatar van alfamannetje
johnny t-jet
04-03-2009 om 13:20
”Tata, het nieuwe Fiat, het roest al in de showroom.”

……gisteren verjaardags feestje gehad ?


Een fabrikant die inspeeld op een veranderende markt van miljarden potentiele kopers zal op termijn geen overheidsgeld (ehhh mijn geld) nodig hebben.
Avatar van markieanta
markieanta
04-03-2009 om 14:09
Nee, ik heb morgen een feestje, wil je mee…
De interieurafwerking is wel heel erg slecht…
Maar voor dat geld kun je bij Audi nog niet eens een setje leren stoelen voor je S3 bestellen.
Avatar van CrazyHenkie
CrazyHenkie
04-03-2009 om 16:42
Helemaal fair is hun productiewijze niet (boeren ´uitkopen´ etc.) maar respect kan hen niet ontzegd worden.

Tot zover het serieuze; the return of the skai seats!
De transportkosten waren nog hoger dan de productiekosten, haha!
Wat moet een welvarende Europeaan nou met zo’n ding…
Als je echt weinig geld hebt, en je wilt een nieuwe auto… Nee, dat is onlogisch. Als je echt weinig geld hebt en je wilt je betrouwbaar kunnen verplaatsen… Nee, dat klopt niet. Als je echt weinig geld hebt en je wilt veel ruimte… Nee, dat klopt niet.

Waar mikt deze auto in hemelsnaam wél op?! Koop toch lekker tweedehands…
Avatar van alfamannetje
johnny t-jet
05-03-2009 om 10:02
voordat wij denken dat dee auto gemaakt is voor ons : nederland is op de wereldkaart niet te vinden . De mensen in India verplaatsen zich in overdekte bromfietsen . Dit is voor hen een Bentley en eigenlijk niet te betalen , ad € 2000. Laten we dat ook eens gaan beseffen….
Voor dit geld moet je niet veel verwachten. Betaal weinig, dan krijg je ook weinig. Maar ik denk dat het opzich geen verkeerde auto is voor wat je betaalt.
Wat zou eerder gebeuren als je een scherpe bocht maakt?
1. Je glijdt uit je stoel.
2.Hij rolt om.
Ik vind het maar een raar idee , ik zou me veiliger voelen op een scooter dan in dit ding… Hoe zou dat toch komen ?
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!