Renault Mégane Estate: goedkoop en zuinig?

Gepost op 05-06-2009 om 13:09 door - 46 Reacties »

Renault Megane Estate
De nieuwe Renault Mégane zie je steeds meer rijden op Neerlands wegen en ik moet zeggen dat het er eigenlijk best netjes uit ziet. Het is inmiddels de derde generatie van de Megane en nu is ook de Estate verkrijgbaar.

Renault biedt de auto aan voor een gunstige prijs. Niet alleen de aanschafprijs is aantrekkelijk (vanaf 18.900 euro voor de Mégane Estate 1.6 16V 100pk Authentique met energielabel B) maar ook de bijtelling: de Mégane Estate dCi 90 is volgens Renault één van de weinige stationwagons waarvoor bij zakelijk gebruik het lagere bijtellingstarief van 20% geldt. Volgende maand staat de Estate bij de Renault-dealers in de showroom.

Alle motorvarianten van de Renault Mégane Estate zijn voorzien van een groen energielabel (A, B of C). Zowel de dCi 90 als de dCi 110 zijn onderscheiden met een A-label. De nieuwe, krachtige benzinemotor TCe 130 is voorzien van een B-label. De dCi 90, verkrijgbaar als Expression en Dynamique, laat een CO2-emissie van 116 g/km noteren, waardoor de fiscale bijtelling bij zakelijk gebruik uitkomt op 20 %.


46 reacties
90 pk voor zon gewicht .. krankzinnig
Advertorial???
Mooie auto alleen nu nog maar hopen dat ie technisch ook goed is. ik zou op dit moment geen renault durfen kopen.
@Marly: Je haalt me de letters uit de vingers!
@Marly: nope, daar hebben we een aparte categorie voor:
http://www.autoblog.nl/archive/category/advertorial
@peter: wat is het gewicht van deze ‘estate’ dan? ik zie het niet staan in dit artikel… of lees ik eroverheen?
@ peter: Is perfect mogelijk. Hij zal niet erg vlot rijden, maar je kan perfect met het dagelijks verkeer mee.
Daar zullen we de komende jaren veel KPN’ers, BAM’ers en mensen van andere pluimage in rond zien rijden.

als je de afgeragde versies van de huidige generatie ziet, manmanman

OT: ziet er niet slecht uit. mooi interieur, daar kunnen VW en ford nog wat van leren.
Met een 90pk diesel kun je best meekomen in het verkeer. Persoonlijk zou ik er niet mee kunnen leven (veel te saai, zeker met zo’n gevoelloze besturing en dito wegligging), maar dat is een ander verhaal. Er rijden ook nog steeds Vectra’s 1.7d met 57 pk rond, om maar niet over diverse types Mercedes 200D te beginnen. Qua kwaliteit is Renault de laatste tijd tiptop trouwens volgens diverse bronnen.
Deze site die iets positiefs zegt over een Renault ?
Hoeveel hebben ze jullie betaald dan ? ;)
Heten Franse breaks nu ook al estate?
berline dci 130 weegt al 1300kg – deze weegt normaal nog meer…

onlangs met een 308SW 90 pk diesel gereden — ook belachelijk traag
Tenenkrommend stukje
-edit: geef gewoon eens antwoord op de vraag-
Best aardig dat ontwerp van die break. Het stukje dat autoblogger geschreven heeft lijkt zo weggelopen uit de marketingafdeling van Renault.

Hier zit gewoon meer achter, dat ligt er te duidelijk op.
@DrWho: ik vind het leuk om jullie te verrassen!

Maar ach, het is nooit goed, daar heb ik al lang vrede mee. Als we te kritisch zijn dan krijg je gezeik, als we te lovend zijn dan krijg je gezeik, als we objectief zijn krijg je gezeik, als we subjectief zijn dan krijg je gezeik, etc… Maar bedankt voor je reactie hoor;)
Als er geen Audi of VW logo op zit, heeft een groot deel van de bezoekers van deze site opeens een uitgesproken mening. Een mening welke louter gevormd is op basis van merkimago en andere wazige sentimenten. Ik ga er van uit dat die groep mensen voornamelijk bestaat uit 17 jarigen welke zich normaalgesproken verplaatsen op een scooter met lawaaipijp en hun dagen slijten met het lastigvallen van mensen bij het plaatselijke winkelcentrum (daarbij natuurlijk verscholen onder een over hun petje getrokken capuchon).

Ik ga niet de discussie aan over het uiterlijk van de nieuwe Megane Estate (ik vind hem mooi), maar ik kan je wel vertellen dat mijn Megane Break dCi (type 1) een fijne, betrouwbare auto is. Inderdaad, de afwerking van met name het dashboard is niet top, maar het ding heeft me nog nooit laten staan. Mechanisch zijn die Fransen (om maar even te generaliseren) altijd al nagenoeg onverwoestbaar geweest. De Megane 2 heeft imagotechnisch gezien een beetje last gehad van de problemen van de Laguna 2, maar was feitelijk een vergaand betrouwbare auto. En nu dus de Megane 3. Ook dat zal wel weer een goeie, betrouwbare auto zijn. Of hij kan tippen aan het imago van de duitsers en de kwaliteit van een japanner (denk daar maar eens over na), dat moet/zal blijken…
Ikzelf heb 2 jaar met het vorige Megane break model gereden (85pk diesel, leasewagen).
Ik heb zeer goede herinneringen aan deze wagen. In het dagelijks verkeer is 85pk zeker genoeg. 0-100 duurde wel even maar daarna trok hij door tot 175km/u. Dit soort wagens heeft geen >100pk nodig, hier ga je niet mee racen.
De nieuwe renault’s zien er toch wel leuk uit!
Je begrijpt me verkeerd hoor Autoblogger, ik bedoel gewoon dat je met zo’n teksten makkelijk bij Renault aan de slag zou kunnen als tekstschrijver voor marketingdoeleinden. Verder heb ik niets tegen de inhoud van de tekst of de wagen waarover het gaat, ik noem hem zelfs geslaagd. Ik ga er nou nog niet direct voor naar de showroom hollen -want heb geen nieuwe nodig- maar hij zou mijn interesse wel kunnen krijgen als dat het geval zou zijn.

Gelijk heb je met het gezeik, dat krijg je overal. Ik zou me als schrijver nog het meest ergeren aan onbenullen die comment leveren zonder nog maar een streep tekst te lezen, wat hier vaak schering en inslag is. Ze zien een foto en pats, daar staat hun comment al.
wat een lelijk ding

ik vind het net een mazda

:'( de vorige was wél mooi, zonde…..
Ik vind de aanschafprijs en de aanbieding niet zo bijzonder.

Je hebt bijvoorbeeld ook nog deze:
http://www.zomoto.nl/nieuw/4111089/detail/kia-cee-d-sporty-wagon-14cvvt-fift.htm

Zelfde klasse en met 17.500 goedkoper. 109pk, wat ook een stuk meer is. En ook met 109pk een bijtelling van 20%…
is that your car?
goedkoop en zuinig en Renault.
De achterkant vind ik wel mooi bij deze vergeleken met die van de hatchback met 4 deuren. Die kan ik niet uitstaan, die achterlichten lopen zo raar uit. Maar de coupe ben ik helemaal verliefd op! Wat een wagen!
@DrWho: dank u ;)
Avatar van gerrelekker
GerreLekker
05-06-2009 om 17:17
Vind Renault Mégane Break een meer geschikte naam voor dit…
Ziet er mooi uit, veel mooiere achterlichten dan de andere modellen. Goed zo Renault!
Volgens mij ga ik deze wél mooi vinden. Het zilverkleurige plastic voorop de Coupé bevalt me niet, de gigantische achterlichten van de vijfdeurs bevallen me niet, bij deze break ontbreken die beide elementen. Nu moet ik alleen nog eens regelen om mee te rijden met een nieuwe Renault (Laguna kan ook), want als het waar blijkt te zijn dat ze straffer geveerd worden, dan heeft Renault wat mij betreft afgedaan.
Ik hou niet van scheel.
Avatar van CLK
AMG Powerrr
05-06-2009 om 20:15
Ik haat Renault. Dus vind ik em niet mooi.
Verdomme!! ik wordt zo moe van dat gezeik over betrouwbaarheid van de Renaults dat men daar zo over loop te zeiken! Vanaf 2005 a 2006 zijn de Renaults gewoon goed, beter dan enig merk dan ook, maar daar hoor je dan weer niks over… Eindelijk positief nieuws van een auto nieuws organisatie en gelijk maar weer afkraken en met voorbeelden komen van JAREN terug! BAH!!
Kijk eens naar dit artikel: http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/algemeen/nid6041-adac-ford-nu-pechgevoelig-renault-juist-betrouwbaar.html

Plus kijk naar de nieuwe ADAC lijsten de Renault Laguna staat in de top 10! van betrouwbaarheid….
Check deze lijst van 2008 en oordeel zelf.. :http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp?ComponentID=250016&SourcePageID=250114

En nu ophouden met zeiken over betrouwbaarheid!


Ontopic,… mooie auto :D
Renault is goed bezig de laatste tijd. Zitten een paar leuke modellen tussen
Ziet er goed uit, denk dat 90pk voor de meeste gezinnen die zo’n auto aanschaffen genoeg is.
@Lucb 2:15

90pk is voor de diesel. Geen strepentrekker maar heeft overigens voldoende koppel om goed mee te komen in het verkeer. Dat zal voornamelijk een zakelijke aanschaf worden voor bedrijven.
Ik denk dat de meeste gezinnen een benzine versie kopen. Die begint met 1.6 16v100 pk op een Authentique versie (die niemand koopt) Het gros zal dan ook een 130 TCE met een turbootje kopen, op waarschijnlijk een Dynamique uitvoering.

Ik heb de auto mogen zien in de parkeergarage van Renault Nederland een paar maanden terug. Ziet er gewoon goed uit. Maar smaak is altijd persoonlijk.
ik heb geen pk beul nodig. Ik heb een 3 dagen met een 308 110pk HDI vervangwagen gereden. Dat is net genoeg. Daar kan je al is mee inhalen. Hetzelfde zal zo zijn met de 110pk flavour van deze megane. Maar minder dan dat..


Wat betrouwbaarheid betreft, ik heb niets tegen renault, mijn vriendin heeft een clio dci. Al 100k zonder echte problemen. Maar je ziet toch wel zeer duidelijk dat de kwaliteit stukken lager is dan bij een duitser. Hij is wel stukken stiller dan een VW of audi :-). Maar de elektriciteitskabeltjes zijn bvb rommel en je merkt vooral dat het niet gebouwd is om mee te gaan. Franse wagens zijn tegenwoordig ok om 5-6 jaar mee te rijden. Maar daarna gooi je ze volgens mij best weg. Ik heb het dan niet eens over betrouwbaarheid, maar over gerammel en een motor die “moe” lijkt te zijn.
Toen deze Renault nog in Genève stond, was ik er eigenlijk niet zo tevreden mee. Maar nu ik nog eens kijk, is het eigenlijk wel redelijk mooie auto. Zeker als je hem vergelijkt met zijn concurrenten van VW en Peugeot.

@ autoblogger, mijn complimenten over dit positieve artikel!
Ik heb 270.000 kilometers gereden met een Mondeo Wagons TDDI met 90 PK,
diverse keren door bergen gereden, 186 km/u gehaald in Duitsland (op GPS!, 199 op teller) en ook caravans e.d. getrokken. De auto’s wogen 1445 Kg. Ik heb nooit een gebrek aan vermogen ervaren, het idee dat 90 Pk voor deze auto niet voldoende is, is absurd te noemen. P.S. En t.o.v de vorige megane is dit wél een mooie auto.
Nu ook de 110PK diesel met slechts 20% bijtelling, dus niet alleen de 90PK.
In de advertorial hiervan op TV komt er een liedje me bekend voor van ‘RTL Autowereld’.
Hoe heet dit nummer!?
Ik vindt het een prachtige wagen,is zeker een kanshebber voor mijn volgende wagen.Wat ik spijtig vindt aan de megane3 is dat renault afstapt van de 2-din radio opening.
Momenteel rijdt ik een laguna2 uit(jawel)2002,toch mag ik niet klagen over deze wagen heb momenteel 185000km ok,hij heeft zen zwakke puntjes maar da zal bij elk merk wel zijn zeker
En nu het nog beter nieuws. De 110PK Estate diesel heeft slechts een CO2 uitstoot van 114g/km. En daardoor valt ook die in de 20% klasse. Dus ik weet wat mijn volgende auto wordt!
ik ben nu een maand in het bezit van deze auto. Ik kan alleen maar zeggen super auto. Echt waar voor je geld
Mijn vader had vroeger altijd Renault, (R5, R9, 2x R19) en heb hem nooit horen klagen. Nu wel Ford Mondeo ;-).
Is de 130 TCE leuk om mee te rijden?
Ondertussen is de Renault Mégane Grandtour FAP 110 besteld.
Ben toch maar voor de diesel gegaan.
Hallo

Waarom alijd negatief ????????????????
Ik heb nu mijn derde megane eerst 1.6 dan een 2.0 nu een 2 liter van 180 pk.
vanaf april rijd ik er mee,ben nog niet 1 keer terug geweest want het rijdt prima zonder klachten wat wil je nog meer,het rijdt geweldig voor mij dus gewoon Renault Megane Estate 180 pk .
Dat wilde ik even kwijt.
Heb de auto nu 4,5 maanden en ben er zeer tevreden over. Het enige minpuntje is dat ik mss beter die iets zwaardere motor had moeten kiezen. Maar dat komt omdat ik graag sportief rij, en niet omdat hij pk’s tekort komt ofzo. Ik rijd met de FAP 110. Ruimte zat, gaat mooi mee in het verkeer, mooie afwerking (niet plastiekerig), en de buitenkant is de mooiste break van dit moment. Wat wil een mens nog meer? OK, ik heb hem nog maar 4,5 maanden, dus de rest zal de toekomst uitwijzen.
Hallo

Nog even een late reachtie waarom altijd negatief???????
Ik heb geen 3 renault gereden ik heb nog in een 2 liter Laguna gehad,maar nu met mijn derde megane rijd met de meeste pk hou ik het maar op mijn Estate Megane Tce 180.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!