G-Power Typhoon SK III RS: een BMW X5 met 625 pk!

Gepost op 06-08-2009 om 14:01 door - 46 Reacties »

G-Power Typhoon SK III RS
Erg leuk natuurlijk dat de M-divisie van BMW onlangs ook de X5 onder handen heeft genomen en de X5-M aflevert met 555 pk. Nog lang niet genoeg dachten de heren van G-Power en doopte de X5 om tot de Typhoon SK III RS met 625 paardenkrachten verstopt onder je rechtervoet.

G-Power heeft niet het blok uit de X5-M wat verder opgerekt, maar heeft op het 4,8 liter V8 blok een supercharger gemonteerd om uit te komen op 625 pk, een winst van 270 pk. Het koppel neemt hiermee toe van 475 naar maximaal 700 Nm bij 5.300 toeren. Een sprintje naar 100 km/u duurt niet langer dan 4,5 tellen en in totaal 16 tellen zit je aan de 200 km/u. De topsnelheid bereik je bij 285 km/u. Lijkt me best eng spannend in zo’n bakbeest.

Naast dit motorisch geweld, heeft G-Power met het nodige spoilerwerk ook nog wat aan de aerodynamica gedaan. De SUV is nog eens 7 centimeter langer geworden en grotere wielkasten moeten ruimte bieden aan de 23 inch sloffen waarop de Typhoon zich verplaats. Van binnen wordt het interieur naar wens afgewerkt met aluminium, suede en leder. Al met al met kost dit geintje ongeveer 225K en daarmee ben zo’n 75.000 euro meer kwijt dan aan de X5-M die met een acceleratie van 4,7 naar 100 km/u toch ook erg lekker vlot met het verkeer meekomt.

G-Power Typhoon SK III RS

G-Power Typhoon SK III RS

G-Power Typhoon SK III RS

46 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je je al aangemeld voor het preview-event met de nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus?
Het blok van de 4,8i is toch 360pk sterk?

-edit: Het stond er een beetje raar. Het 4,8 blok is niet 270 pk, maar de behaalde winst is 270 pk.-
*haalt schouders op*

Je zou er bijna milieuhippie van worden….wat een onding
Avatar van BMW-Driver
BMW Driver
06-08-2009 om 14:11
hoewel ik trouw ben aan BMW, vind ik dit te ver gaan….
Lijkt op een goed vervoermiddel van die witte soldaatjes van Star Wars..:P

Maar toch zal ik het niet erg vinden om er zo eentje voor mijn deur te hebben..
Helemaal mee eens! ook dat standaard gangsta-uiterlijk is vreselijk
doe dit s.v.p. met de X6 dat is niet één vinger maar 2 middelvingers naar de millieuhippies.
Uiterlijk zou ik niet doen.. Maarja ze zeggen altijd: het gaat om de binnenkant!! Hahaa 625pk is genoeg om de slechte eigenschappen te vergeten zou ik zeggen!
Hij is net iets te. maar wat moet dat kosten??? de velgen, performance stijging, plastic, etc.???
Je zult mijn iet horen klagen als dit bakbeest voor de deur zal staan, maar ik verkocht hem wel zo snel mogelijk 8)
sorry bril verkeerd om op zie het al :P , is best prijzig
Ik zou er gewoon in rijden!

Proud to be fout… kom maar op met die mansory, techart etc.
Hij ziet er niet uit, maar dat kunnen ze goed maken door de voorwielaandrijving eruit te slopen.
Motorisch top, optisch bleeeeh!!! Zeker die ledjes in de voorbumper, gejat van MB die zijn inspiratie weer heeft opgedaan bij Audi.
Avatar van gerrelekker
GerreLekker
06-08-2009 om 14:34
Spuuglelijk, maar welke bmw niet de laatste paar jaar…
Hij ziet er iig beter uit dan een x6M.
7cm langer of lager? :)
Avatar van rwd
Bimbo Lover
06-08-2009 om 14:51
Doe mij maar de X6M, hou ik nog wat over voor benzine ;-)
weeral een witte met zwarte velgen…
Zou dit de nieuwe mode worden? :p
Niet slecht; toename van 75%
Met een beetje lef doen ze dat ook met de X5M/X6M: 1,75*555= 970PK!! :D

Zou ik dan best wel een rondje in willen touren ;) (zolang de aandrijflijn dat ook trekt…)
625 is dat niet een beetje teveel
Het pk-winst is niet 270 maar 70. 625-555=70.
Correct rekenen Dennis. Belangrijker is hoeveel van die pk’s op de rollenbank (voorzover een test mogelijk) overblijven.
@Rai: Lezen is ook een vak, dat snap ik best…

G-Power heeft niet het blok uit de X5-M wat verder opgerekt, maar heeft op het 4,8 liter V8 blok een supercharger gemonteerd om uit te komen op 625 pk, een winst van 270 pk.
Hij blijft nog altijd mooier dan een GL….
Sjakie Peters
06-08-2009 om 15:28
Jammer dat hier door de X5M nagenoeg geen markt voor is..
Jammer, niet mooi… En dat vind ik toch wel erg belangrijk bij een auto!
Als ze de X5M onder handen nemen en daar +200 pk uit persen ,dan mag Wouter eens telefoneren met G-Power.
De ultieme gezins Arab-bak!
Wel echt een lekkere wagen, mooier dan alle andere gepimpte X5′jes.
Ik vind de bodykitt nog niet eens zo radicaal, al is die voorbumper gewoon afschuwelijk weerzinwekkend. Qua power en prestaties zit je meer dan goed voor zo een auto al is het totaalplaatje imo het toch niet de moeite waard!

Ik vond de G-power M5 een stuk stijlvoller.
zet maar voor de deur hoor.
led strips eraf slopen en dan is ie perfect.
bij zon 625PK monster suv mag het optisch best wel lekker agressief zijn toch.
gewoon een jeep grand cherokee SRT 8 aanschaffen, die heeft qua prestaties alles al standaard zoals boven omschreven!
Avatar van clubbtraxx
clubbtraxx
06-08-2009 om 17:20
Fugly man, doe dan alleen de motor ugrade maar…
Wanner komen ze nou met een X5/6 met een V10 of zelfs een dikke V12? (Niet de X5 Le Mans)
Dat ding is ja net zo snel als de nieuwe 760Li !
Hoe maak van een mooie wagen… Je weet wel het rijmt op een hit…
Tja, M is niet meer wat het geweest is…. Waarom hebben zij de 4,8 niet als uitgangspunt genomen? Nu sta je toch een beetje voor joker als G-power eenvoudig je topmodel aftroeft door een supercharger op de v8 te knopen ipv twee turbo’s en 3 meter pr-gelul……
Leuk zo’n dikke supercharger.. Na paar duizend km flink blazen heb je het hele blok om zeep geholpen. G-power kiest altijd de makkelijke weg met het tunen van auto’s. (tevens dus motoronvriendelijk)
@Henk01: da’s nogal een bewering…. ik neem aan dat je daar ook bewijzen voor hebt of loop je hier ongefundeerd een tuner af te zeiken? En waarom dan?
Zitten er nu geen uitlaten op of zie ik ze gewoon over het hoofd?

Doe mij die maar(als het kan, liever een Q7 V12 TDI)
Nee hoor, sterker nog.. Ik vind G-power erg gave bodykits leveren voor auto’s. Maar het is algemeen bekend dat overmatig gebruik van superchargers het slijtageproces van een motorblok gigantisch versnelt. Dus tevens ook de levensduur verkort. Daarom is het zo’n prestatie dat het blok van de Bugatti Veyron met zoveel PK’s zoveel kilometers kan maken ;)
Mee eens;
De bodykit valt iig niet tegen
@ Henk01:

Je hebt tegelijk gelijk maar toch praat je uit je reet.

Tunen in de zin van serieus opvoeren is ALTIJD slecht voor het blok. Meer stress. Simpel als dat.

Maar als we het over opvoeren gaan hebben is superchargen nog een van de meest “vriendelijke” methodes. Turbo’s zijn tricky and denk je dat mechanische tuning goed is voor zo’n blok? Dat is pas stressen, met je compressie ratio’s en je RPM’s.

Kom nou. K vind dit ook een dom hok en M-onwaardig, maar je moet niet technische onzin gaan lopen spuien.
Trouwens, Veyron turbo’s draaien meer dan 1 bar. Da’s geen kattenpis. Die W16 van zichzelf is geen uber-blok, ofzo. Die turbo’s heeft ie nodig. Die blazen hard.

Die 10 radiators is ook geen toeval natuurlijk.
Ziek, zo’n SUV die van 0 naar 100 km/u in 4,7 seconden doet :D
Heel leuke auto voor de succesvolle cokedealer/pooier.
BMW X5 G-Power Typhoon SK III RS… Juist, weer een leuk speeltje voor de BMW rijders waar deze prima bij past.
een suv moet een suv blijven niet een verlaagd gaar ding maar die 625pk is wel leuk:D
dus dan kom je uit op zo’n 180.000
hmmm, wel leuk als een ferrari even tegenwerkt :)
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!