Fiat 500 Abarth met 360 pk door Romeo Ferraris

Gepost op 19-11-2009 om 8:42 door - 36 Reacties »

Fiat 500 Abart by Romeo Ferraris
Aanstaande zondag zal op het Italiaanse ACI Vallelunga Circuit de jaarlijkse “6 Hours of Vallelunga” worden gereden. De Italiaanse tuner Romeo Ferraris heeft voor deze race een Fiat 500 Abarth geprepareerd en deed daarbij niet kinderachtig.

Standaard is het Abarth rugzakje goed voor 135 pk, maar Romeo Ferrari’s heeft het geblazen 4-pittertje weten op te fokken tot 360 pk. De body werd uitgevoerd in carbon, maar men vermeldt niet hoeveel de origineel 1.035 kilo wegende Abarth hiermee is afgevallen. De tuner doet overigens verder helemaal geen uitspraken over de specificaties en prestaties van hun creatie. Misschien pas na de race? Team Romeo Ferraris Fiat 500 Abarth zal deelnemen aan de race met coureurs Aldo Cerruti, Michela Cerruti en Mario Ferraris, je kent ze vast wel.

Misschien ook wel een leuk karretje voor Ruben en Aimee. (via: carscoop)

36 reacties
Dit zal waarschijnlijk ongehoord snel gaan!
Jammer van de looks, kijk eens naar die spoiler, ziet niet uit!
Er is weinig herkenbaars over van de Fiat 500..
En daarbij zetten ze er ook nog een enorme taartschep op..
Zal vast erg snel zijn maar mooi…
Je bedoelt een Abarth 500… Een Fiat 500 Abarth bestaat niet.
wacht ff dit hok weegt waarschijnlijk zo`n 800kg en heeft 360pk?? dan maakt het niet uit hoe of het dr uit ziet t gaat gewoon kapot snel. 3 sec 0-100 top van 300 daar ergens zullen de cijfers liggen
@Henk_he: Klopt, formeel heb je helemaal gelijk. Maar het is toch gewoon een Fiat 500 in Abarth uitvoering.
@Dennis: Formeel staat een Volvo S40 op het onderstel van de Ford Focus, daarmee noem je het nog geen Ford S40 ‘Volvo’. Abarth is een apart merk (hoewel het sinds 1971 onder de vleugels van de Fiat-groep valt) en heeft ook een eigen fabriek. Abarth gebruikt dus Fiat onderdelen om hun eigen auto’s te maken. Het is niet zo dat Fiat in de fabriek een eigen bodykitje aan het einde van de 500 lijn op het chassis lijmt.
@Henk_he: “Het is niet zo dat Fiat in de fabriek een eigen bodykitje aan het einde van de 500 lijn op het chassis lijmt.”

Euhmmm, jawel dus.

Maar wat een verschrikkelijk gaaf ding. Natuurlijk, mooi is anders, maar alle aanpassingen zijn tenminste wel functioneel.
360 pk:O wtf? die moet echt gruwelijk snel zijn:D
lol een 500 op steroids dat is hetzelfde als
@Henk_he,

Als dat dan zo is, waarom staat er dan op mijn autopapieren Fiat en geen Abarth?
@JoepeN: Euhmmm, nee dus: “In 2007 heeft Fiat een nieuwe Abarth fabriek gebouwd waar als eerste de Fiat Abarth Grande Punto wordt geassembleerd en in 2008 volgt de nieuwe Fiat Abarth 500″ bron: http://www.abarth.nl
@jack: Omdat de Nederlandse RDW Abarth niet erkent als merk.
@Henk_he: Standaard Abarth-uitvoeringen worden gewoon gebouwd op de productielijn van de Punto en 500 (in Italië, respectievelijk Polen). De door jou aangehaalde bron bedoelt waarschijnlijk Officine 83: de locatie waar de race-versies in elkaar worden gezet (Punto S2000, 500 Trofeo & R3T). Ik heb het vermoeden dat ook de Limited editions daar worden afgewerkt (Ferrari Edition, 0 à 100, etc.). Maar de basis van die auto’s is gewoon hetzelfde als een Punto/500 1.2 en wordt dan ook op dezelfde productielijn gebouwd.
geil ding!
Precies. Tik voor de gein maar eens een Abarth-kenteken in op de RDW site (bijvoorbeeld 28-GLP-8, persdemo – is het trouwens erg dat ik dit kenteken onderhand uit mijn hoofd ken?).
Prestaties zoals vaak in autoblaadjes, 0-100 vMax etc is niet echt van belang op een circuit.. vandaar dat de race preperateur, vind tuner zo autostyle klinken, zijn cijfers niet online zet. Lekker belangrijk hoe hard die kan op zijn top.
hij ziet er wel dik uit als je de spoiler wegdenkt!! de body kit is echt gaaf
Even snel linkje gezocht: http://www.autoblog.com/2008/02/20/officine-83-new-abarth-hq-leaves-room-for-small-run-specialty-c/

Op de laatste foto kun je wat Punto’s zien, zijn volgens mij allemaal Rally-uitvoeringen (Goudkleurige is volgens mij 1.9 JTD-rally uitvoering, verder vooral S2000′s).
een zorgelijk punt dat niemand de spoiler functie kan invullen…..
Kleine auto’s met heel veel pk zijn idd leuk! Kwam dit filmpje tegen Toyota iQ op Nurburgring: http://www.toyotaiq.nl/video-snelste-rondje-nurburgring-met-iq
Avatar van elcaminokid
elcaminokid
19-11-2009 om 10:26
@vpower, als je hier geen 500 meer in herkent zou’k toch maar is naar de oogarts gaan…is bijna niets anders aan de buitenkant tov een gewone Abarth (behalve de spoiler dan).

hopelijk is ie nu wel achterwiel aangedreven, want anders gaat die spoiler meer slecht dan goed doen!
Dit zou een erg leuk alternatief voor de Fun Cup kunnen worden! In plaats van die Kevers. :D lijkt me erg leuk om 25~30 van deze autootjes op een circuit te zien rijden:lol:
@BmwMPower

Het is een race auto, dus het uiterlijk boeit niet. Zolang het maar snel gaat.
Het is en het zal altijd een homokarretje blijven, al geven ze dat grappig ding 2000 pk.
@Henk_He,

Denk eerder dat het verhaal van Joepen klopt.

Als ik kijk naar m’n eigen abarth.

Carosserie: Fiat Punto
Motor: Alfa Romeo
Versnellingsbak: Alfa Romeo
Stoelen: Alfa Romeo Brera
Remmen: Brembo

Denk dat het gewoon in de Fiat fabriek gemaakt wordt, materialen gewoon uit het rek pakken en erin stoppen. Wellicht dat ze ergens op het terrein een eigen “garage” hebben om het te monteren. Maar absoluut geen complete fabriek. Dan zou het veel te duur worden.
@jack: Alle motoren in de Fiat group worden tegenwoordig op de FPT afdeling ontwikkeld (met uitzondering van Ferrari/Maserati motoren). Die in een Abarth is dus gewoon de FPT 1.4, gebaseerd op het FIRE blok, wat zijn origine 100% bij Fiat heeft, en origineel dateert uit de jaren ’80 – maar wat natuurlijk stevig verderontwikkeld is. Dat ook in de MiTo gebruikt wordt maakt dat niet opeens een Alfa blokje…

Sinds de herorganisatie bij FGA is quasi alle engineering samengevoegd, en is het het ontwerp, afwerking en tuning die apart per merk gedaan wordt. Dat is gewoon hetzelfde als bij VAG, waar Audi, VW, Seat en Skoda rustig exact dezelfde onderdelen gebruiken. Dus zomaar zeggen “onderdeel X is van merk Y” binnen zo’n groep is vrij nutteloos. Sommige onderdelen worden wel specifiek ontwikkeld met een bepaald merk of model in het oog. Zo is onlangs bij FGA de ontwikkeling van een nieuwe versnellingsbak afgerond specifiek voor de MiTo, die het eerst gaat verschijnen in de QV 1.4 met 170pk, en nadien ook in de rest van de modellen zal verschijnen. Heel waarschijnlijk dat de Abarth 500 uiteindelijk die bak ook krijgt dus…
@Koffie,

Dat is wat ik probeerde te vertellen, alleen jij kent de details net wat beter dan ik zelf ;)

M.a.w. 1 pot nat, ander logo.
Dat is gewoon gevaarlijk 360 pk in een fiat 500! Maar wel erg gaaf dat er zoiets iets. :D
@Neluz,

Gevaarlijk? Als je niet kunt rijden wel, ja!!!
;)
@Jack: stoelen van de Abarth uit de Brera? Ze lijken er misschien wat op maar zijn echt 100% anders hoor, gelukkig maar want die van de Brera zitten beduidend minder dan die van de Abarth.

Romeo Ferraris maakte eerder ook al een gave 260 pk Abarth 500.
Eh Autoblog, ik heb een tijd geleden al s getipt over deze wagen (toen nog een project), maar geen reactie gehad en nu staat ie hier, via Carscoop?? Toen was t alleen nog ‘maar’ 320 pk ipv 360.
@CarloAbarth,

Tadaa!!
Ik spreek uit ervaring, leuning is hetzelfde, zitting niet.

Brera
http://www.alfaworkshop.co.uk/images/226-5-800.jpg

GP abarth
http://pic.autoscout24.net/images-big/985/565/0166565985004.jpg
Het kan overigens nog heftiger alleen is er dan weinig van de 500 Abarth meer over: 455 pk! 455 pk.
@CarloAbarth: volgens mij geldt die 455 pk op een project met de oude 500 waar een V8 in is gelepeld en dat de nieuwe 500 een 2 liter blok krijgt, waarvan niet vermeld wordt hoeveel pk eruit gelepeld wordt.
dikkk!!!! maar is hij nog altijd fwd anders liever niet
@JAck: bij die heb je inderdaad gelijk… Klopt, maar da’s niet bepaald de standaard Brera-stoel heh… ;) Bovendien is die nog niet zo lang leverbaar dus dan heeft de Brera een GP stoel, niet andersom… ;)
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!