Als je als supercar wil meetellen gaat het er eigenlijk helemaal niet om hoeveel pk’s je hebt. Of om je rondetijd op de Nurburgring. Het gaat erom dat je wordt gezien op de juiste plaatsen. En daarom is het goed te zien dat de Lexus LFA alvast aan het rondsnuffelen is in Monaco, want daar wil je immers gezien worden als supercar.
Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid overigens om het Europese demonstratiemodel, want de eerste exemplaren zijn nog niet afgeleverd aan klanten. Maar neem maar van mij aan dat het komende zomer zal ‘wemelen’ van de LFA’s in het kleine Prinsendom. (via: gtspirit.com)
Meer foto’s kan je vinden op de Flickr pagina van fotograaf Kyter MC.
amstel-hotel zegt
ik vind het een echt coole auto maar wie wil er nou zo’n dure LEXUS
Job zegt
Die eerste fotos is erg mooi!
Op de andere foto’s ook erg bruut, maar kan net zo goed een Toyota of Mazda zijn.
Die 3 uitlaten zijn iets té.
amstel-hotel zegt
niemand, goed ook wand elke is al verkocht
Job zegt
Wat kost ‘ie eigenlijk?
jorn_v_v zegt
@Job: 500.000e
EJS zegt
Cool! Kan niet wachten er eentje te zien, en vooral te horen! Als ik geld overhad zou er hier zeker eentje komen..
spykerboy zegt
ik vind hem mooi, maar dat lexus logo doet hem te minder, had er een stijgerend paard op gezet en ik zou hem wel willen kopre
vins zegt
lekker sjaaak een duitse handelaars plaat erop
robbie zegt
@vins: het is toch een fabrieksauto ;) Het Europese hoofdkantoor van Lexus/Toyota zit in Keulen, Duitsland.
sven2 zegt
Vanvoren is hij spuper, maar de achterkant, ik weet het niet…
CrazyHenkie zegt
@ Vins
Idd, ze hadden net zo goed met groene handelaaarsplaten kunnen rijden, maakt evenveel indruk ;) wel bijzondere auto! (qua lijnvoering, technisch ook, maar dat bedoel ik even niet) ben er niet over uit of ik ´m geniaal vind, of kitsch. Neig naar het eerste :P
integralechubasco zegt
een auto die GEHAKT maakt, maar dan ook echt rul gehakt van de rs5…
Mich zegt
@integralechubasco: Ja, heel gek aangezien het prijsverschil zo klein is en Audi niet eens probeert hetzelfde te doen als Lexus met de LFA..
Ik vind hem lekker, maar niet voor dat geld. Daar kun je zoveel anders moois voor kopen.. De styling is wel heel erg origineel en ook wel geslaagd imo. Ik vind de uitlaten lekker gewaagd en uniek.
meneersander zegt
Die dure toyota trekt zelfs wielrenners:)
Hennep zegt
@Job
€375.000.- exclusief belastingen volgens mij.
L-Fred zegt
Ik kan me voorstellen, dat het een sport is onder de wat gefortuneerden onder ons, om zo snel mogelijk in de nieuwste ‘wannahave cars’ rond te rijden. Over een aantal maanden rijden ze weer in een ander karretje rond, alleen maar, om op die manier te laten zien, dat ze rondrijden in het nieuwste van het nieuwste.
Alpinaa zegt
Mooie auto, maar niet voor die prijs. Daar koop ik me liever een Dbs voor,
demoder zegt
lelijk hok !!!
Mich zegt
Op de eerste foto staat trouwens ook een F430 spider :P Ben zelf alleen toen ik heel klein was in Monaco geweest, zie je dat nou echt op elke straathoek daar?
Chrisss zegt
ik vind het toch teveel geld.. het is wel een keer iets anders.. maargoed er zijn meer mooie auto’s van premium merken te koop.. R8 of SLS hebben dan toch meer mijn voorkeur..
integralechubasco zegt
@mich
de prijs is de indicatie van de aantallen die verkocht gaan worden.
hoe vaak zie je niet dat een ferrari naast een porsche gezet wordt met soortgelijke prestaties en specificaties terwijl de ferrari vaak minimaal een ton duurder is.
Mich zegt
@integralechubasco: Het punt is dat Audi met de RS5 niet probeert om echt een supercar neer te zetten om te concurreren met de SLS AMG, R8 en dat soort spul, wat Lexus met de LFA dus wel doet. Een RS5 moet je vergelijken met een M3/M6/SL 63 desnoods en een LFA met een R8, hoewel ze dan nog niet in dezelfde prijsklasse zitten..
Chevelle zegt
@Mich: Moet je de RS5 niet meer plaatsen bij de M3’s, C63’s en de LFA meer bij het rijtje R8 V10, 599’s, 911 GT2 en Murcielago’s?
Mich zegt
@Chevelle: Ja, dat probeerde ik precies te zeggen :P
integralechubasco zegt
@mich
als je gewoon de specs van het motorblock van de lfa en de rs5 naast elkaar zet dan zie je dat ze beiden hoogtoerige blokken in gedachten hebben met een om en nabij soortgelijke motorinhoud. Als audi pretendeert een RennSport audi neer te zetten dan vindt ik niet meer dan gek dat je de vergelijking aangaat.
Ik zie bij de lexus veel mooiere specificaties wat betreft het motorblok. en dat is het puntje wat ik probeer te maken. ;)
Flamingo zegt
Netjes doe maar int zwart!
echt een vette bak helemaal met dat V10 geluid!
integralechubasco zegt
@chevelle
de lfa heeft een 4,5 v10
de rs5 heeft een 4,2 v8
de r8 heeft een 5,2 v10
de 599 heeft een 5,9 v12
de murcielago heeft een 6,3 v12
raad eens welke 2 een motorinhoud heeft die het meest overeenkomen… niet meteen antwoorden, eerst goed kijken…
Chevelle zegt
@integralechubasco: Maar als we auto’s vergelijken kijken we toch niet alleen naar de motor inhoud. Anders zouden we een Golf 2 liter TDI ook met een EVO IX kunnen vergelijken. We kijken dan toch altijd naar gewicht, pk’s, koppel, prijs. Als de RS5 moest concurreren met een LFA zou het kannibalisme zijn binnen VAG, daarom hebben ze hem die specs gegeven en niet meer.
NLBUURMAN zegt
@integralechubasco: een corvette met 7.0 v8 vergelijken we toch ook wel eens met een 3,6 6-boxer porsche? bijna 2 keer zo veel inhoud, 2 cilinders meer, maar toch kunnen we ze vergelijken. een honda S2000 kun je ook niet vergelijken met een golf GTI, simpelweg omdat ze beide een 2 liter hebben, de een een turbo, de ander niet. FWD vs. RWD, 4 vs. 2 deuren.
Dennis zegt
Tja en die Lexus ziet er veel beter uit dan die VAG orgel.
Even denken hoe heet dat ding ook alweer?
DKW R8 ofzo
Thijsj zegt
Wauw, dit is echt een hele mooie auto!! :D
Jax zegt
geef mij die F430 maar :)
christophe zegt
Eens echt dikke poep van lexus dit , dat geluid is bloedmooi!
Het uiterlijk is wat wennen maar het is zeker geen lelijke auto.
Chevelle zegt
….het maakt anders auto’s zoals bijvoorbeeld de R8 V10 overbodig.
integralechubasco zegt
@chevelle
klopt ook wel wat je zegt. alleen is dit een audi motorblok uit de RS divisie dus die mag je best een beetje met ’the big boy’s’ vergelijken. en als je puur op motorblok specs afgaat, en ik geeft toe dat is een minder zuiver vergelijk maar richt zich wel meteen op het hart van de auto, dan zie ik dat de audi goed presteert en de lexus buitengewoon presteert.
midasracer zegt
Rommelig ontwerp zonder identiteit. Probleem is dat Lexus niet echt een eigen stijl heeft. Dat ze 10 jaar nodig hebben gehad voor de ontwikkeling van deze auto, spreekt ook niet echt voor ze. Ik vind echter 2 dingen aan deze auto extreem interessant. Dat is de motor die alle fysieke wetten lijkt te tarten en een waanzinnig digitaal dashboard. Maar of de multimiljonairs daar pak em beet een half miljoen voor over hebben? Ik moet het nog zien.
integralechubasco zegt
@NLBUURMAN
dat hangt helemaal af van de voorwaarden die je stelt.
ik kijk nu naar het motorblok van beide auto’s en zie daarin overeenkomsten.
als je van te voren afspreekt wat de voorwaarden zijn dan is het inderdaad ook een idee om en corvette c6 met een 911 carrera te vergelijken.
Doekse zegt
@integralechubasco….
De LFA heeft geen 4,5l V10, —> een 4,8l V10!!!
ff opletten ouwe ;)
integralechubasco zegt
@ doekse
ohh echt :) fuuck… haal je mijn stelling eventjes onderuit…
in dat geval vindt ik het blok ietsje te groot voor een goed vergelijk…
Doekse zegt
@integralechubasco…
en waarom noem je het hoogtoerige blok van de Carrera GT niet?? das een 5,7l V10 en die staat nog het dichtst bij het blok van de LFA! Hoogtoerig en veel pk’s!
LFA heeft 116 pk per liter…
Carrera GT heeft 107 pk per liter…
Doekse zegt
@integralechubasco…
excuse me, zag dat je in debat ;) was met Chevelle…
heb niets gezegd!!!
Maar de LFA is een uitmuntend, vooruitstrevende verschijning!
9000 toertjes uit een V10!!! jummie!!! en voor de anderen, hij kost net geen E380.000 euries!!
koopje toch…en ze maken er geen eens winst op!!!
integralechubasco zegt
@doekse
of de bmw V10
ik noemde de rs5 omdat die in een vorige topic aangehaald werd en om een vermeende overeenkomst die niet te verdedigen is… ;)
Ferdinand1 zegt
@integralechubasco:
Oowww shit… Je hebt je er knap uitgered maar wat kwam er net toch voor crap uit je vingers??
OT: Leuk om hem zo in zijn natuurijke milieu te zien.
Doekse zegt
@integralechubasco…
Ja das ook zeker een fijn blokje (M5), tis alleen zo jammer dat ie bijna 1900 kg mee moet sleuren…
Nu ijshockey mensen ;) have a nice evening!
Bart zegt
@Robbie:
Het Europese hoofdkantoor van Lexus/ Toyota is gevestigd in Brussel/ België..
Dimglor zegt
Deze auto kost gewoon veel te veel voor wat je krijgt…
Zit misschien wel goed in elkaar, maar als je dit naast de (snellere) 599 zet dan ga je toch gewoon voor die 599… Wie zegt er mja ook al is die lf-a trager ik kies deze boven de 599….. (en hij heeft ook al de looks niet mee….)
Het enige dat ik leuk vind aan deze wagen is het dashboard… (zoals in dat filmpje van top gear ;) zet ie hem in sportstand en meteen een andere tellerpartij :D)
w0o0dy zegt
@Dimglor: vergis je niet…. in sprinttijden en topsnelheid is de 599 sneller en rechtuit zal de 599 met z’n grote motor wel voor kunnen blijven. Alleen is de 599 (als we de geruchten mogen geloven) geen partij voor deze LFA op het circuit. Niet zo gek aangezien de auto zo’n 200kg lichter is dan de 599 en aerodynamisch beter werkt.
Dana zegt
Vast een testversie…
Zelfde kenteken als de Lexus getest door Evo…
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/20/video-lexus-lfa-maakt-britse-wegen-onveilig
Mooie kar :)
integralechubasco zegt
@ferfdinand
die eerste crap of dat laatste :)
Ferdinand1 zegt
@integralechubasco:
Je vergelijking met de RS5. Mijn mond viel open!
integralechubasco zegt
@ferdinand1
het gaat om overtuiging… ;) maar ben wel van mening dat je van alles kan vergelijken als je van te voren bepaald waar de vergelijking over gaat.
Ferdinand1 zegt
@integralechubasco:
Over het algemeen wel, maar als je het over auto’s hebt, heb je het over meer dingen. Zo kun je gewoon niet naar alléén de motorinhoud kijken.
Bijvoorbeeld het feit dat de RS5 meer bagageruimte heeft of meer zitplaatsen. Dat is relevant in de RS5 klasse, maar niet wat betreft een LF-A. Niet te vergelijken gewoon die twee.
integralechubasco zegt
@ferdinand1
ben ik met je eens, ik heb persoonlijk nogal een voorkeur voor atmosferische motoren met een hoog vermogen en een lage cylinderinhoud (motorblok van de gt3 rs, 458 of lexus lfa) . dat is vaak mijn drijfveer om een opmerking te plaatsen. voor mij komt dan de opbouw van de auto op een 2e plaats. bovendien ben ik van mening dat bmw (hun huisfilosofie bij de m divisie) en de laatste tijd ook audi, de setup van hun sedans zo aanpassen dat het matched met de echte sportauto’s. en dat zie je vaak aan de prestaties af.
Panamera zegt
R8 meets Gallardo
Cantago zegt
Ik kan maar niet wennen aan die achterkant… en de prijs… Maar dat geluid maakt veel goed!
Larick zegt
Waarschijnlijk zijn er dan meerdere Europese demonstratie modellen. Want er staat er tot begin maart ook nog een in London bij de dealer aan Park Lane, die vliegt waarschijnlijk 3 maart richting Geneve.
killioq zegt
in monaco? daar zijn toch haast geen supercars? ;) hadden wij maar zo’n stad met alleen maar supercars en andere dikke bakken
vins zegt
@robbie
En? is nog steeds een handelaarsplaat!
Osca zegt
een van de weinige auto’s die ik liever heb dan een GTR :P
Mr. V8 zegt
Hmm, zou die auto alleen kopen om het heeerlijke geluid.. Kippenvel! Maar verder is ie eigenlijk best wel heel lelijk en al helemaal als je naar het prijskaartje kijkt! :o
willemseles zegt
Die Lexus vind ik prachtig, maar dat geluid wat hij produceert is té heavy. Moet je stationait door die bergstaatjes rijden om overlast te voorkomen.
Ben zo’n 8x in Monaco geweest en hetzelfde als A’dam:
hoofdzakelijk toeristen (met bijbehorende auto’s).In Laren/Blaricum kom je veel meer moois tegen in het centrum.
gr.
vibe zegt
Hele vette bak die LFA! Kan niet wachten op het moment dat ik er misschien één tegen het lijf loop!
chocomobiel zegt
wat is ie waard over 3 jaar