De nieuwe Porsche Cayenne – en zo herken je ‘m!

Auteur: , 66 Reacties

Leftover uit Genève, maar wel een hele belangrijke! We moeten namelijk nog even toelichten hoe je in -piep-snaam de oude en nieuwe Cayenne uit elkaar kan houden.

De achterkant is eenvoudig, en dus zul je op de Duitse Autobahn direct kunnen zien dat een Cayenne Turbo sneller is dan jouw Prius/ Insight of Aygo. En zelfs sneller dan je tot 900 pk gechipte Golf rode-T, rode-D, rode-I uit 2002. In NederVlaanderland wordt het weer wat lastiger, want ja BPM en de BIV zorgen ervoor dat alle Vlaanderlands sprekende wereldbewoners zo min mogelijk cilinders en al helemaal geen PK’s onder de motorkap specificeren. De dragrace tussen een driecilinderdieselhybride Cayenne en een Prius met skibox en sportgaspedaal is nog best spannend.

Dus speciaal voor die mensen hebben we een handleiding hoe de nieuwe Cayenne van de oude te onderscheiden. In het persbericht staat vast iets over de gedistingeerde karakterlijnen en de onderscheidende geheel nieuw ontworpen grille, maar alleen een collega-auto-ontwerper zal dat onderscheid kunnen maken. Voor leken kunnen we het eenvoudig houden: de oude Cayenne en nieuwe Cayenne zijn uit elkaar te houden door de mistlampen. Bij de 2010 Cayenne zijn de mistlampen in een soort verdieping gezet, terwijl de mistpitjes van de oude Cayenne direct in de bumper zijn opgenomen. Behoorlijk duidelijk toch!