De M1 of de 135is?

Gepost op 07-04-2010 om 15:23 door - 58 Reacties »

BMW 135is spyshot
We willen het wel. Maar geeft BMW ons ook een een uber-einser?

De 1-serie die op de gevoelige plaat werd vastgelegd lijkt toch een maatje dikker dan de al niet lullige 135i coupe. Een dikkere voorbumper met veel gaten voor koeling, uitgeklopte wielkasten, grotere remmen, oversized velgen met vettere banden en een kofferbak spoilertje. Het lijkt toch verdacht veel op een erg sportieve 1-serie. Wat er onder de motorkap huist, vertellen de foto’s ons niet. Echter de powerdome van de M3 ontbreekt en dus lijkt het onwaarschijnlijk dat de V8 van deze M3 een snellere 1-serie aandrijft. Het zou bovendien ook niet heel goed voor de hiërarchie zijn als de kleinere broer de M3 te snel af is. En die naam M1 is al eens gebruikt voor nog iets veel heftigers.

Meest waarschijnlijk lijkt het dus, dat we hier kijken naar de 135is. Analoog aan de Z4 sDrive35is en de 335is dus en dat betekent dat er een 340 pk sterke variant van de 3.0 liter twinturbo aan boord is. Daarmee haalt de 135is op zijn sloffen 250 km/u en sprint naar de 100 in net geen 5 seconden, althans dat gok ik. Geen M1 dus, maar de MMM van lekker krijgt ie zeker mee. (via 1addicts.com)

58 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je je al aangemeld voor het preview-event met de nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus?
Avatar van BMWMserie
BMWMseries
07-04-2010 om 15:26
denk toch dat het de BMW 135 wordt
135is CSL lijkt mij logischer.
@ mezelf: Het is dan alsnog een 135 GTS natuurlijk!
Klinkt erg leuk, maar het is nog steeds geen mooie auto. Nu maar hopen dat ze dat blok gewoon in de 3-deurs variant stoppen, wat BMW bij de 135i niet doet.
Of de M135is
135is lijkt mij logisch , zelfde motor als 335is waarschijnlijk
Een paar detailaanpassingen aan het uiterlijk en een paar pk’s meer. Nee, helaas, een ‘M1′ zou meer boeien.
Wat een lelijk ding toch, zelfs dat Chineze gedrocht van vanmorgen is nog beter aan te zien…
Ziet er wel een bakje met een hoge fun-factor uit. Ik vraag me alleen af of alle foto’s genomen zijn terwijl hij op zen rem stond of de vering niet aangepast is aan een zwaardere motor (kan toch niet!).
Of hij echt zo straf standaart naar voor moet hellen om onderstuur tegen te gaan.
Ik gok toch op een 135d
Lekkere dikke diesel als topmodel, klinkt niet gek in de oren aangezien BMW al eerder aangegeven heeft M-diesels te willen uitbrengen.
Lekker rijden zal ie hoe dan ook!
De 135i heeft de V8 van de M3 niet nodig.
De 135i is softwarematig gedowntuned om de M3 met rust te laten. Laat je hem chippen zit je op 400pk en kun je al wel raden wat er gebeurd.
“We willen het wel. Maar geeft BMW ons ook een een uber-einser? ”

Uhm, nee. We willen het niet, en we geven er weinig om. Tenzij het een echte rijdersauto pur sang gaat worden, dan valt het onpraktische en het lelijke nog te overzien.
zal leuk rijden, maar waarschijnlijk véél te duur zijn…

weet iemand trouwens wanneer er een nieuwe rijtest komt?
Hopelijk komt Alpina eindelijk met een B1 oid. dit zou daar mooi voor passen.

In ieder geval. hebbe hebbe hebbe!
rare beschildering aan de zij- en voorkant
Wil ik!
Wil ik!
Wil ik!
Wil ik!
Ik vind de SM1 anders wel aardig klinken. Smal M1 waar het dus voor staat, maar ja aan de andere kant kan je dan niet meer praten over een premium car, want dan lijkt hij weer teveel op Audi.
dwaas… wie wil dat nu? wordt een flop hier is geen markt voor
Ik denk dat het de 135iS is, de M1 is toch iets heftiger. Komt er btw nog een echte supercar van BMW?
heel simpel, IS.
en ik ga m kopen als ik het geld heb
of dit is een mule voor de volgende generatie 1-series… lekker met FWD! ;-)
.. en toch.. zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een 1 serie.. dan koop ik liever een iets tragere 3 serie.. (of spaar ik gewoon nog even door voor een M3)
Vind dat design van de 1 gewoon helemaal niets..
Dit is de 1 serie hybrid, te herkennen aan de hippie schilderingen op de zijkant.
deze komt er omdat er ook een rs3 op komst is bij audi.
ik hoop m1, als je kijkt naar de traditie uitgeklopte wielkasten op M auto’s
Ziet er heel raar uit, maar dat komt wss door de camouflage… Ik wacht op een onthulling!
Avatar van Kevski-Style
Kevski-Style
07-04-2010 om 17:02
Uit relatief betrouwbare bron vernomen dat het hier om geen van beie gaat. Daarnaast kun je als je goed kijkt zien dat dat de zogenaamde interkoeler achter de bumper geen intercooler is. Eerlijk gezegd gok ik erop dat dit een hoax is….
Dat die 135is gaat heten is hoogwaarschijnlijk.
Wel leuk zo in two tone kleurtje!
Maar wat John zegt kan ook wel een beetje kloppen. Een 135ds zou ook een mogelijk kunnen zijn.
Deze auto gaat goed knallen. Dat staat vast.
Hij heeft ook iets weg van de tii:
@Kevski-Style
Ik denk het niet.
In dat geval zal het wel de nieuwe 6inlijn turbo zijn die nog niet in de 1serie te krijgen is! Dus degene met twinscrol turbo en directe inspuiting.
Avatar van Kevski-Style
Kevski-Style
07-04-2010 om 17:43
@CSL:

Daar zou ik het dan eerder op gooien. Alleen bedoel je het omgekeerde neem ik aan? Ze gaan namelijk terug van 2 turbo’s naar 1 turbo (met of zonder VNT, dat weet ik dan niet zeker?) Maar de IC ligt bij dit soort auto’s voor de radiateur in/achter de bumper. En ik zie geen ic zitten? Ik gok er echt op dat het gewoon een hoax is, zeker ook omdat mijn bronnen binnen BMW zeggen dat het onzin is. Normaal heb ik info over dit soort dingen al veel eerder binnen. M is het in ieder geval niet. Daarnaast was er toch laatst al ineens die verpakte BMW Z1 (originele Z1 dan wel he?) die opdook in Munchen????
@Kevski-Style:
Dat was een M1. En de IC zie wel zitten als je goed naar de eerste foto op deze site kijkt.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=371795
Ziet er goed uit (voor een BMW)
stiekem hoop ik toch nog steeds op een volledige 1-Mtech (M1 gaan we hem niet noemen, hoogstens 1-M)
@ Rick Dos:

Wel eens een IC in je handen gehad? Gok van niet namelijk. Anders had je geweten dat hetgene wat je op de foto bovenaan dit topic en de foto waar jij naar verwijst een radiateur is, en geen ic. Zoals ik al zei wordt de IC nog tussen bumper en radiateur geplaatst. Meeste logische plek voor warmteafdracht.
Wat betreft de auto, je hebt gelijk, was een M1. De naam klopt ook gewoon niet, Hij had z1 moeten heten….
@Kevski-Style:
Excuse me? Heb jij weleens een turbomotor van BMW gezien? Gok namelijk van niet. Anders had je geweten dat de intercooler laag voor het blok hangt. Zoals op deze foto te zien is:



Als je die wetenschap hebt en je kijkt nog eens een keer naar de foto’s dan zul je zien dat het een intercooler is en géén radiateur.
@Rick dos:

En wat ontbreekt er hier op de foto? Een Radiateur. Of denk je dat huidige blokken luchtgekoeld zijn? heb je de motorkap van een 1 serie wel eens opgetrokken? Als je dat zou doen zie je al vrij snel dat het blok vrij ver naar voren stat. De plek op de foto is de plek van de radiateur. De plek waar de interkoeler komt te zitten is tussen de radiateur en het gaasgedeelte wat je ook duidelijk kunt zien op de header van AB. De radiateur is simpel gezegd te hoog om daarin te passen. En de intercooler achter de radiateur plaatsen heeft geen enkele zin, want dan wordt de intercooler niet genoeg gekoeld. Een motor heeft tegenwoordig een koeltemp van rond de 90 graden. Een IC-temp is rond de 30 a 40 graden. Simpel gezegd kun je niet anders dan de ic voor de radiateur plaatsen. Het is dat of je moet het topdown systeem van subaru gebruiken. daar zit hij bij de straatversies onder de brievenbus….
@Kevski-Style:

Geloof je het zelf nog of wil je gewoon niet toegeven dat je fout zit?

Ik heb zelf een 335i en mijn zus heeft een 118d gehad. Dus mij is bekend waar de radiateur zit en waar de intercooler zit.

Ter illustratie nog maar eens een paar foto’s van een 335i



Zoals je kunt zien zit de radiateur, zoals altijd bij BMW, áchter de “nieren”. En hangt de intercooler onder de radiateur.
Hiermee zou BMW hun grenzen van de hierarchie wel aftasten. En eigenlijk heeft die caouflage een omgekeerde werking. Mocht daar een normale body op staan, zou haast niemand iets merken. Dus bij BMW proberen ze op een lepe manier aandacht te trekken. Dat is gelukt, maar wederom te doorzichtig!
@kevski

twinscrol is natuurlijk de nieuwe singel
net als de bmw z4 die ze ook niet mz4 noemen, zal dit hoogstwaarschijnlijk een BMW 1serie M heten.
Maarre… hoe lang gaat de huidige Einzer nog meegaan dan?
Bij bmw hebben alle 35i motoren 2 uitlaten aan beide kanten..

Ik denk eerder een 130is ?
Nog altijd heel erg lelijk van de voorkant… Maar laten we daar niet om treuren.
Zo’n coupé is toch vet hoor…
Hopelijk komt er wel een snelle versie van die 1-serie..
kdenk niet dat het alleen een motor gaat maar om een volledige (m?)sport versie. waarom zouden ze anders die wielkasten zo verbreden voor een mule?
wordt een 135iS, want als je m1 zegt kom je met een legendarische racewagen aanzetten en niet met dit. leuk dingetje, maar soms lijkt het er dan op dat je geen 335 kan kopen
Eigenlijk heel dom om de auto zo opvallend te beplakken! :|
Het is een al bestaande auto en zonder beplakking kan je dus best wel annoniem door het leven, bovendien kan het anders om een getunede auto gaan……
Het zal wel 135is zijn dan, de naam M1 heeft toch een hele andere betekenis.
Vanuit een andere hoek…

@Rick dos:

Klopt ook wat je zegt: Ze zittenzeker boven elkaar. Je moet alleen een bovenaanzicht hebben. Dan zie je dat er verschil in diepte zit. De IC zit verder naar voren ten opzichte van de radiateur. En ja, ik rijd nog met enige regelmaat in eenzelfde 118D daarnaast laat je hier foto’s zien van een BMW met aftermarket intercooler, die dus gebruik zal maken van andere beugels. Begrijp me niet verkeerd: Als ik verkeerd zit geef ik dat echt wel toe, maar als een bevriende bron binnen BMW zegt da het niet zo is, terwijl iemand op inet zit die zegt van wel ben ik toch eerder bereid de bron binnen BMW te geloven. Daarnaast, en dat is een kwestie van even je kleren vuil maken, de auto netjes opkrikken of op een brug rijden,kun je gewoon een kijkje nemen onder de auto en je ziet wat ik bedoel. daar hoeft de bumper in principe niet voor los, wat ook een kleine moeite is….
@Kevski-Style:

Je hoeft de auto niet eens op te krikken, de intercooler kun je zo achter het gaas aan de onderkant van de bumper zien zitten.

Hier een standaard 135i waarbij je ook hier weer de intercooler aan de onderkant ziet zitten.



Zoals je kunt zien is dit niet anders dan de foto’s bovenaan deze topic. Waarmee je vraag dat je geen ic ziet zitten beantwoord is, want die zit er en zie je wel degelijk.

Ik zou, als ik jou was, toch nog meer eens een keer achter je oren krabben en je afvragen of die “bron” wel zo betrouwbaar is.
@Rick dos:

Die bron is wel betrouwbaar, dat weet ik heel zeker. BMW R&D. Nieuws van de GTS was bijvoorbeeld al lang bekend. In ieder geval zeker genoeg om te kunnen zeggen dat dit geen 1M is of iets van die geest. Die komt er namelijk niet op dit moment. Volgende generatie is nog onduidelijk.
Jou foto laat ook zien dat de IC voor de radiateur hangt. Niet letterlijk in de zin dat de radiateur doorloopt achter de ic, maar meer naar voren in het chassis. Overigens meende ik wel dat de ic verer naar voren lag. But I stand corrected on that one. Overigens blijf ik zeggen dat het hier niet om iets van BMW gaat. Althans, volgens mijn bron. Nieuwe motor is namelijk al lang getest in het chassis en rijdt zonder bestickering rond ;)
Werkt die bron bij BMW als conciërge daar?
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!