De nieuwe snoet van de Volkswagen Phaeton [UPDATED]

Gepost op 22-04-2010 om 9:52 door - 107 Reacties »

Volkswagen Phaeton 2010
We plakten vorige week zelf al de nieuwe snoet op de Volkswagen Phaeton, want zo moeilijk is dat niet.

Op de autoshow van Peking (volgende week) staat deze gefacelifte Phaeton. Niet alleen de neus is aangepast. Ook de achterkant is vernieuwd met o.a. vernieuwde LED-verlichting. Daarbij heeft designbaas Walter de’Silva van de gelegenheid gebruik gemaakt om het interieur van het topmodel weer bij de tijd te brengen en de nodige technologische snufjes bij te werken.

Denk onder ander aan verkeersborden herkenning, cruise control met automatische afstandsbepaling, een audio installatie met totaal 1.000 watt vermogen en 12 kanaals versterker, Dynamic Light Assist, navigatie met ondersteuning voor Google maps, etc. etc.

De vernieuwde Phaeton is er wederom in twee maten: standaard 5,06 meter lang en de verlengde versie -waar de kleine Chinezen zo dol op zijn- is 5,18 meter. Wat betreft de motoren kan worden gekozen uit benzine en diesel smaakjes (V6, V8 en W12), variërend van 240 pk tot 450 pk.

UPDATE: De rest van de foto’s.

107 reacties
eindelijk !
een hele verbetering; zal er nu maar eentje gaan bestellen.
Ik hoop dat er nu een AVANT versie komt van de Phaeton.
Lijkt me een gat in de markt.

A8 zou ook mooi zijn, toch?..
@henri: en wie gaat die dan kopen? de limo is al behoorlijk prijzig! de station zal dan nog wel duurder worden en de markt is er maar heel erg klein voor. dus de opbrengst is veel te klein en staat niet in verhouding tot de ontwikkelingskosten. hoe mooi de stationversie ook zal zijn.
@henri: *kuch* Skoda Superb Combi? *kuch* ik zou zelfs wel een vergelijkende test willen eigenlijk, de superb (sedan) met V6 tegen de V6 of V8 van de Phaeton, bring it on!
ik vind het nieuwe neusje van VW mooier dan de vorige modellen :) blijft natuurlijk een passat XL :)
ziet er zo op het eerste gezicht veel beter uit.
Ik vind de vorige er iets chiquer uitzien, maar misschien moet ik deze eerst in het echt zien. ^^
Ziet er mooi maar sober uit. Ik snap dat het een facelift is maar als je hem nu naast de concurrentie zet is het toch wel een erg gedateerd model. En een geflopt model. En een duur model. En een heerlijk rijdend model ;)
Echt de uitstraling van een S-klasse van modelgeneraties geleden (die met de “parkeersensors”). En dat is goed…
Gelukkig geen Polo neus zoals voorheen gesuggesteerd door AB xD
Neus nu helemaal geschikt om Lee Ping Ping te verleiden.
Azië: here we come!
Deze snoet is de metafoor voor het gegeven dat de Aziatische markt steeds belangrijker wordt. Alle exemplaren die nog in europa gesleten gaan worden is mooi meegenomen maar de omzet moet uit de Wok-landen komen.
12-kanaals versterker! Is dat 11.1? Nou moet ik zeggen dat de Dolby 5.1 in mijn auto al erg goed klinkt (ook met gewone radio mooie bewerking van stereo naar surround), maar hoe moet dit wel niet klinken?
@Sorcerer: en zeker als het setje van Dynaudio afkomstig is.
Het probleem met deze auto is dat bijna niemand zo veel geld wil uitgeven aan een VW.
Want tjaaa.. Een bmw, audi of merc logo op je sluitelhanger maak wel wat meer indruk in de kroeg
@Lennrt:
Als iemand indruk wilt maken met zijn sleutel in de kroeg, kan hij idd naar een ander merk gaan.

Ik geloof niet dat kopers van deze auto dat als doel hebben.
Avatar van desjonnies
de Sjonnies
22-04-2010 om 10:36
@Lennrt:
Hier is dat zo, maar in Azië heeft VW toch een veel hoger aanzien, daar vindt men VW boven Audi staan omdat VW de ‘moeder’ is.
Wil je Phaetons in het wild zien, ga naar Azië.
En ze hebben nog gelijk ook !
@Sorcerer: Waarschijnlijk niet beter dan de Mark Levinson in een Lexus GS/LS.. Of de custom build installatie in m’n eigen auto.

Jammer dat de Phaeton nu ook 2 miljoen LEDjes heeft, kon het eerste model altijd heel erg waarderen!
Lelijk !
“V6, V8 en W12″ Geen V10 diesel 750 nm meer :(?
@Kaje: nu maar hopen dat ze de audi V8 of nog mooier de V12 TDI gaan gebruiken.
NIET SLECCHTTT STAAT ER NOG WAT MOOIS VOOR DE DEUR?
Tja model wordt nu toch wel echt wat ouder qua design……en diezelfde neus op t gehele VW-gamma bevalt mij allerminst
Dit is echt een mooie auto en het was inderdaad nodig dat het interieur een update kreeg.

@ Laue

Dit is duidelijk geen Passat XL. Het afwerkingsniveau in deze auto is zo hoog dat kan je beter vergelijken met de bentley continental.
Het wordt maar een tam autootje zo met die neus. Ik vind VW steeds minder mooi, vooral ook omdat er geen enkele vernieuwende wagen meer is, ze hebben allemaal dezelfde aanblik!
Zeker mooi geworden! Hopelijk wordt ie dit maal wat populairder in Europa. Het blijft immers een geweldig stukje techniek. Nóg beter afgewerkt dan bijv. de A8.
Oef, ‘k had al serieus schrik dat ze hem gingen verpesten maar het ziet er nog vrij goed uit.
De oude lijkt me toch iets mooier, misschien een live zien.

Ik heb altijd zoveel meer respect voor Phaeton rijders dan voor 7-serie of A8 rijders. (Staat bij mij in de buurt van de S-klasse als hij niet “gepimpt” is tenminste)
Wat een verbetering, echt een stuk mooier adn de vorige én in mijn ogen is het 1 van de beste limo’s in zijn klasse.
Zijkant:



Achterkant:



Hele verbetering. Vind hem er toch wel mooier op geworden. En dat interieur… dat blijft toch wel gruwelijk mooi:

Echt geslaagd. Mooier dan de ubersaaie nieuwe A8. Voor mij kan hij weer meedingen met de rest van de wagens in het topsegment. Maar geef mij toch maar een Jag XJ
voorkant is best mooi, maar de achterkant, JEZUSMARIA! wat is die lelijk geworden…
@ sorcerer… hoe kan radio nou echt goed klinken?
Ze zenden belabberde kwaliteit uit, alle hoge en lage tonen worden weggefilterd…

Ook al rij je met het beste rond wat er is… geen systeem kan de kwaliteit opkrikken die uitgezonden word.

Satteliet radio moet ik nog proberen btw. ik weet niet of er hier iets als Sirius is te krijgen
Mooie auto ziet er mooier uit dan die lelijke bmw 7 serie.
@ Bert

Ooit wel eens van HD Radio gehoord?
Moet je wel ff een BMW aanschaffen ;)
Wel even de tekst nog goed doorlezen Dennis; het ene moment staat er Phaeton, het volgende moment Pheaton…… ;-)

-edit: fixed-
De voorkant is weer bij de tijd, zij het wel erg voorspelbaar.

De achterkant kan er weer even mee door!
Mijn mening?

Ik zou deze boven de A8 kiezen. Puur omdat ik de nieuwe Pheaton er heerlijk uit vind zien. Besides, liever dat er 1 of 2 pheatons in een jaar voorbij rijden. Dan 5 tot 10 A8’jes in een uur. ;)
Ik dacht dat de Phaeton eruit zou gaan. De verkopen blijven zo ver weg van de verwachte verkopen. De totaal verkochte tot nu toe had VW verwacht te verkopen per jaar. Hij is flink verbeterd kwa uitstraling. Maar minimaal 100.000,-. Daar heb je toch mooiere Duitsres voor.
@ autoblog: de oude versie had ook al LED achterverlichting.!!!! alleen die waren dubbel rond.
@rider:
zoals nu op de jetta zit? :P
Mijn huidige phaeton is aan inruil toe, zit aan een R8 te denken maar misschien toch weer een nieuwe phaeton.
Ik vind het een mooie verbetering. Pheaton is in mijn ogen een mooie misschien sobere maar elegante auto.

@jurgen: U komt weinig geloofwaardig over…

Overigens is mijn Bentley ook aan vervaning toe
* wordt wakker en druipt af naar afgetrapte lease A4 *
errug lekker
Als hij ondersteuning voor maps heeft, heeft deze dan het systeem met de tegra-chip die naar alle waarschijnlijkheid op android zal draaien? Audi had hier eerder bericht van gedaan op een techsite.
Toch geen verslechtering, waar ik eerst voor vreesde. Hij oogt echt chique zo! Liever dit dan een A8/7-serie/S-klasse.
Avatar van jeanclaude
jeanclaude
22-04-2010 om 15:17
prachtig ook liever dit dat een A8 7-serie of s-klasse
maar hij moet veeeeeeeeeeel goedkoper
Ahhhhhh wat is deze auto goed! Vergeet een A8 of een 7-serie, dit is veruit de beste limousine ter wereld. Rij er eens in, ervaar het, ga achterin zitten, briljante auto.

En tweedehandsjes zijn voor een prikkie op te halen.
Zeker niet slecht, wel zakelijk
hij is weer mooier en net wat agresiever geworden, en voor degene die zeggen dat het een flop is, als je gaat bekijken wat voor doelstellingen vw met deze wagen had is het alles behalve een flop…! en zeg zelf, het is wel wat exclusiever dan een 7 serie of een s klasse!

verder is het een super auto in in te rijden, mee te rijden etc!
heel mooi. Het familie gezicht is niet zo erg door getrokken als bij de andere modellen dat scheelt dan al weer. Maar dat stuur kan echt niet meer!! zo fout!
oooh netjes man! ik ben hier echt heel blij mee. hijs zo dik!
daag a8 hallo Phaeton!

aiaiaai

de nieuwe passat zal hier wel veel op gaan lijken maar ach..
Achterkant is mooi, voorkant is erg erg jammer. Eenheidsworst.
Hij is gezien het uiterlijk zelfs bijna de prijs waard (y)
Ga zo door VW!
Avatar van alfamannetje
alfa mannetje
22-04-2010 om 16:14
Niet zeuren allemaal , de massa wil dit.
MooiMooiMooi :D
Ze willen bij VAG duidelijk van het ding af; laat maar een langzame dood sterven. Helemaal wegmikken kan natuurlijk niet na al het geld dat er door Piech in is gepompt.

Niet mooi. Ja, 10 jaar terug wel. Dit kan echt niet meer. Kijk naar interieur nieuwe A8 en je weet wat ik bedoel.
@a_buis: echt onzin in je reactie, dit ding zoals jij het noemt, overtrof alle verwachtingen die vw met de pheaton had. En aan je reactie te merken heb je er nog nooit mee gereden of als passagier in gezeten, anders praatte je wel anders.
Avatar van alfamannetje
alfa mannetje
22-04-2010 om 20:12
@Jipp: ik zal je iets vertellen : hoe goed de auto ook was , de clientele wilde iets anders om bekende redenen .
Daarnaast werden de 2 de hands prijzen nog kunstmatig gefinancierd door VW (..) , niet omdat het een succes was of is.
@alfa mannetje: scheelt dat mijn vader er een heeft gehad, en weetje waarom de inruil prijzen zo laag waren net als bij audi, mensen/sjonnies willen liever een oude merc of 7 en als ze een pheaton of a8 willen ene nieuwe of een hele jonge.
ik vind hem nog te weinig veranderd, waarom niet gewoon een nieuwe phaeton?
Strak wagentje hoor!
Prachtig interieur! Hoe doen ze daar toch altijd?
Dit ziet er stukken beter uit dan de nieuwe Audi A8. Erg mooie facelift!
only for China ..

over 3 jaar ook leverbaar voor nederlanders ..
Als ik de voorkant zie dan moet ik echt denken aan de Passat van een paar jaar terug.
Haha, Fail voor Autoblog…

Een compleet nieuw front!
Avatar van anuspraeternaturalis
anuspraeternaturalis
22-04-2010 om 17:51
Heel mooi, mooier dan de nieuwe A8.
phaeton vs nieuwstephaeton









@Flamingo:
dat geeft een duidelijk beeld ..
thanks for the input en de moeite ..
@lincoln:

dankje
ik doe het vooral voor jullie
achterin nog ook belangrijk




De Phaeton wint voor mij nu. maar ik heb ze nog niet proefgereden en int echt gezien.. dus ja..

miss is dit een leuke voor de “kies maar”
ja mooie bak allen zonde van die ledjes dat vind ik toch zo goedkoop staan op auto’s
Ik vind hem wel mooi, maar ik had toch wel gedacht dat ie meer ging veranderen dan enkel de weinige uiterlijke aanpassingen.. Het interieur is praktisch hetzelfde gebleven….
Wat grappig dat ze het toch zolang volhouden met die Phaeton. Verkoopt nog best aardig in Duitsland dacht ik, je ziet ze daar best vaak rijden op de weg. Alleen jammer dat op technisch gebied weinig gebeurd, de 4.2 TDI en 8-traps automaat van Audi zouden geen loze toevoegingen zijn dacht ik. :P Maarja er moet te veel aangepast worden om dit rendabel te maken.
Mooie auto! die vorige vond ik ook wel geslaagd.

1. Audi A8
2. VW Phaeton
3. Mercedes S-klasse
4. BMW-7
hoe geef je gas met dit ding ik zie maar 1 pedaal enkel de rem en een voetsteun

:s

@bpc: helemaal aan de rechterkant zit een klein gaspedaal, kijk op andere foto’s zou ik zeggen.
@bpc: Kom op man.. kijk in de gallery gewoon even naar de grote foto van het interieur. Dan zie je toch echt wel heel duidelijk een hoekje van het gaspedaal hoor.
In deze klasse zoek je uitstraling.NIet zo inspiratieloos uiterlijk.Om over de restwaarde nog maar te zwijgen.
@mb man:
uitstraling en restwaarde is voor arme mensen ..
Geweldig apparaat naar het schijnt, maar wie blijft lang genoeg wakker om dat te verifiëren?
Ik vind het een verbetering, maar ik begin auto- dyslectie te krijgen… Het wordt steeds moeilijker VW en en Audi te onderscheiden…
Elke keer als ik een Phaeton zie rijden, denk ik weer “zo hee wat een dikke bak”
Als ik CEO van een of ander groot graaibedrijf zou zijn, zou ik zeker ff met zo’n persoonlijke gladjanus van VW gaan babbelen.
Jammer dat er geen V10 TDI is…
Pieter-Jan
22-04-2010 om 21:40
okay, nogmaals. De Pheaton was geen flop. Ze hebben enkele malen de productie capaciteit moeten uitbreiden, en op een gegeven moment was het de best verkopende in zijn klasse (tegenover een verouderde S-klasse etc…) in Duitsland. Volume is niet noodzakelijk een symptoom van financieel succes, of vice versa. Vraag maar aan General Motors.

Op dezelfde productielijn wordt de Flying Spur in elkaar geschroefd. Die investering is al terugverdiend. De Pheaton, net vanwege zijn soberheid en exclusiviteit, zal nog een lange tijd gestaag blijven verkopen.

@mb man
Voor sommige mensen is een gebrek aan “uitstraling” een pluspunt. In het verkeer ben je toch annoniem, dus wat zit jij daar in uw doos uit te stralen? Het enige wat je uitstraalt is iemand die op een associale (geen eigenlijk contact) manier status wil uitstralen met iets dat hij gekocht heeft.

Is de S-klasse trouwens niet de Volkswagen van dit segment? In termen van de verbeelding en avontuurlijkheid van de consument.

Geen enkele wagen in dit segment heeft een goeie restwaarde.
Het is goede restwaarde.Ik kan je verzekeren dat een benz na een aantal jaren meer oplevert dan een vw
@mb man:
een nieuwe auto kopen en denken dat ie tweedehands nog wat opbrengt !!
en dan in deze prijs-categorie !!

wat is je leeftijd knul ??
@lincoln: MB man kan er niet zo goed tegen dat de pheaton in duitsland beter heeft verkocht dan de s klasse, en ik denk dat dat nu weer gaat gebeuren. Daarbij is hij zelf 16 denk ik en rijd hij op zn 18e een 30 jaar oude c klasse.

DE restwaarde van een pheaton is lager idd, en weet je hoe het komt, een petje wil liever een 3e hands s klasse omdat er een ster in zit ipv zo’n pheaton met meer klasse, maar dat zien ze niet. En mensen die een pheaton willen, willen een nieuwe.
Mooie auto!
Komt hij weer met zijn lincoln.Weet ook wel dat de afschrijving nogal aanzienlijk is in deze klasse.MAar die vw daalt meer in prijs.Zo nu duidelijk of meoet ik het in het engels neertypen grt
De vorige en de nieuwe phaeton blijven uitzonderlijk mooie maar vooral goede auto’s. De comfort van binnen, de afwerking, kwaliteit van gebruikte materialen doet niets onder voor een Audi, BMW of Mercedes. Ligt eraan wat men verstaat onder uitstraling. Het zal liggen aan het feit dat je zoveel geld uitgeeft en een VW logo zit op je motorkap.

Een aantal jaren terug had ik een zwak voor BMW, maar de laatste tijd vind ik het design van BMW niet mooi. Ik kan dit erg waarderen, VW is goed op weg en inderdaad is de phaeton in het buitenland populairder als in Nederland.

Mensen die erin hebben gezeten en gereden weten gewoon dat dit een topauto is en niks onderdoet voor een Audi, BMW of Mercedes.
De vorige en de nieuwe phaeton blijven uitzonderlijk mooie maar vooral goede auto’s.
De comfort van binnen, de afwerking, kwaliteit van gebruikte materialen doet niets onder voor een Audi, BMW of Mercedes. Ligt eraan wat men verstaat onder uitstraling. Het zal liggen aan het feit dat je zoveel geld uitgeeft en een VW logo zit op je motorkap.

Een aantal jaren terug had ik een zwak voor BMW, maar de laatste tijd vind ik het design van BMW niet mooi. Ik kan dit erg waarderen, VW is goed op weg en inderdaad is de phaeton in het buitenland populairder als in Nederland.

Mensen die erin hebben gezeten en gereden weten gewoon dat dit een topauto is en niks onderdoet voor een Audi, BMW of Mercedes.
@Flamingo: zulke beelden zouden standaard in het autoblog artikel moeten zitten. Goed werk, Thx!
@Flamingo, ik was het vergeten te zeggen, bedankt voor de moeite het ziet er zo gelijk overzichtelijker uit en de vergelijking kan op deze manier sneller worden gemaakt top!

Ik ben eigenlijk ook benieuwd of de meerdendeel van de bloggers voor de nieuwe A8 of de nieuwe phaeton zou gaan.
Pheaton succes ?

Echt niet, zeker flop. Absoluut niet de aantallen gedaan die ze hadden gehoopt. Vraag lag ver onder de productie capaciteit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton

“Verkoopsuccessen voor Volkswagen met de Phaeton bleven uit. De Phaeton werd een commerciële flop en draaide voor Volkswagen op verlies uit. In de Verenigde Staten werd de prijs van de Phaeton zelfs met US$ 10.000 verlaagd in een poging het model aantrekkelijker te maken”

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton

“In 2002 the manufacturer stated that the annual capacity of the new Phaeton plant at Dresden was 20,000: by September 2006, a four-year total of just 25,000 had been built[3], with production running at approximately 6,000 cars annually. The domestic market is by far the Phaeton’s strongest, with 19,314 Phaetons delivered in Germany alone by January 2009″
@Mao: en jij geloof alles wat daar staat?!
gewoon weer een audi a8 die veel minder gaat verkopen door de badge…. toch leuk dat ze hem blijven verkopen!
JIPP sukkel van d e dag.Ik ben in de twintig en rij een 5 jaar oude benz.DAarnaast is de sklasse de best verkochte luxe sedan ter wereld,maar dat wil je natuurlijk niet weten.Saai vag mannetje.
@mb man:
als je doel is mercedes-rijders voor lul te zetten ..
dan heb je het goed voor elkaar iig ..
@mb man: in de 20 nog wel en een 5 jaar oude benz met dan gok ik 3 ton op de teller waarschijnlijk en gekocht met een lening? of was het een 15 jaar oude benz? dat de s klasse de best verkochte luxe sedan is kan best, maar niet altijd in duitsland, en dat is bij mij weten niet de hele wereld?! Daarbij kan ik dan wel een saai vag mannetje zijn met een snelle a3 van 2008 , maar ik heb wel gelijk
@mb man:
een SUKKEL is een autoblogger die denk dat een auto meer waard is dan de schroot-prijs ..

jammer voor je dat je zo ontevreden bent over jouw stuk schroot ..
anders had je wel wat positiever geweest over andermans schroot ..
A3 auto voor sukkels zoals jij ja.Auto van de zaak natuurlijk.En lincoln,kom aub terug als je je naam veranderd want die staat synomiem voor een vehikel wat heel sslecht in elkaar is gezet en ook nog amerikaans is.EEn beetje met ze tweeen op de man spelen.ZIELEPIETEN get a live
@mb man:
ik heb inderdaad teveel MB,s in bezit gehad om te weten waarom jij een ontevreden knulletje bent ..

maar zoals ik al eerder schreef ..
uitstraling is alleen interessant voor arm volk ..
@mb man: whahaha a3m voor sukkels, met pro line onderstel etc, grspjurk, en daarbij rij ik hem prive, niet van de zaak. maar aangezien je niet terugkomt over de staat vsan je auto kunnen we er dus vanuit gaan dat ik goed zat en je dus jalours bent.
Een vraagje aan autoblog. Is dit nou de gefacelifte phaeton of het geheel nieuwe model van de VW phaeton? omdat er op sommige sites nieuwe model staat en hier fecelift vandaar.
@GLTSRY: Facelift, je ziet duidelijk dat het de huidige Phaeton nog is. Of er ooit een nieuwe komt, tsja…

Een tweedehands W12 lijkt me trouwens geweldig, alleen kost een vermogen in wegenbelasting en brandstof. Naja een V6 TDI is opzich ook niet verkeerd!
Toch wel een erg mooi front nu!! 8)
De achterkant ook top, al is het ergens jammer dat de ronde lampen er nu niet meer in zitten. Het nieuwe led motief is alleen ook meer dan goed, toch wel erg mooi en stoer!! :D
koop toch gewoon een nieuwe A8, veel beter, mooier en DE ORIGINELE want de phaeton is een kopietje van de A8
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!