Video: Ford Mustang GT 5.0 vs BMW M3

Gepost op 24-08-2010 om 23:54 door - 145 Reacties »

Ford Mustang vs BMW M3
Ok, zou de hel zijn dichtgevroren? Kunnen varkens vliegen? Waar dit op slaat? Nou dat zouden zo ongeveer 6 jaar geleden de reacties van de BMW-fans zijn geweest als iemand had beweerd dat een Cadillac of een Ford op een bochtig circuit een kans zou maken tegenover een M3.

Maar de tijden zijn veranderd. Een vierdeurs Caddy met een automaat rijdt zonder al teveel problemen onder de 8 minuten over de Nurburgring, zo’n 7 seconden sneller dan de huidige M3 met handbak. Ok, maar geen Ford die zo snel is als een M3 toch? Nou ja, sinds 2004 hebben we de GT40, een supercar losjes gebaseerd op het origineel uit de jaren 60, met moderne techniek en 550 supercharged pk’s. “Ja,.. maar da’s niet eerlijk, die heeft zoveel meer vermogen, dan kan iedereen het wel.”

Ok dan, we maken het wat spannender. Een auto met ongeveer hetzelfde vermogen, iets meer gewicht en laten we helemaal gek doen… een starre achteras! “HAHAHA, ROFL sure!”

De nieuwe Ford Mustang heeft al in diverse test laten zien dat de balans goed in orde is, de nieuwe 5.0 V8 heeft ongeveer 417pk (al zijn de Amerikaanse merken wel af en toe over enthousiast in hun claims). Zou deze nieuwe Mustang 5.0 het de E92 M3 met handbak moeilijk kunnen maken? In een rechte lijn niet volgens de boekjes… 0-100 in 4,6 voor de M3 en ongeveer 5 seconden voor de Mustang… Op een dragstrip? Op de 1/4 mile? Bij remmen vanaf 60mph? Op de Skidpad? Place your bets!

Maar de grote vraag is natuurlijk: Kan de Mustang net zo snel over het circuit gestuurd worden als de M3?

Antwoorden in de volgende video’s. Enjoy, of sterkte, afhankelijk van welk merk je prefereert. Met dank aan Motortrend en Randy Pobst voor de vergelijking met mooie beelden. Let op het commentaar van Randy aan het einde van de rit met de M3 op het circuit…

145 reacties
De nieuwe Mustang Boss 302 maakt iig gehakt van de M3 (volgens Ford):

“The entire team at Ford felt the time was right and with the right ingredients, the world-class 2011 Mustang could support a successful, race-bred, worthy successor to the original Boss 302. For us that meant a production Mustang that could top one of the world’s best – the 2010 BMW M3 – in lap times at Laguna Seca. We met our expectations.”


Starre achteras… damn ook bladveren zeker?
Ziet eruit als een gelijkspel.
Haha, mustang is gewoon win :D
suffe vooroordelen over starre assen weerleggen enzo, werkt prima als de balans voor/achter goed is en de demping van voldoende niveau.
Avatar van KippieKnaus
KippieKnaus
25-08-2010 om 0:17
M3 coupé zuigt. Maar dat wist ik al.
En dan te bedenken dat de Mustang ooit een concurrent was van Ferrari en Maserati.
@JPM: was dat niet de GT40???de mustang is van af het eerste model een goedkope auto geweest, wat Ford ook wilde.
Mustang is echt wel een topper. Met een Mustang rijd je tenminste ook een stuk aparter dan met een 3-serie coupe die wat sneller is dan standaard.
Het zou trouwens wel wat realistischer zijn als men wacht op de nieuwe variant van de M3 in plaats van een 2010 Mustang 5.0 tegenover een 2007 M3 te zetten. Maargoed, interessante zooi nevertheless.
Die twee zijn zeer aan elkaar gewaagd! Doe mij de M3 maar, al is het alleen al vanwege de baby blauwe kleur van de mustang :P
Eng dicht bij de M3, zo’n Mustang. Maar goed, iets meer inlaatlucht bij de M3 en je hebt het benodigde koppel zo weer binnen.
Avatar van clubbtraxx
clubbtraxx
25-08-2010 om 0:48
@Jochempie:

Supercharger op de mustang dan maar? Zo lust ik er nog wel eentje natuurlijk.

Feit is dat ‘die amerikaanse troep’ die hier zo vaak tot de grond toe afgebrand word het helemaal niet onaardig doet. Zelfs met een starre achteras voor de mustang en bladveren op een Corvette.
@clubbtraxx: Ik bedoel geen supercharger op de M3, eerder een CAI of een betere airbox/luchtstroom. Gewoon nog atmosferisch.
Volgens mij lag de beperkte handeling van de Mustang aan het ontbreken van een limited slip differential. :?
@BaySideBlueBoy:
Er zit wel degelijke een LSD op die achteras hoor ;)
“the best that europe has to offer” op 3:18 ofzo, M3 fijne auto, maarre we hebben hier wel meer.
@Pallas: Misschien dat ze bedoelen vergelijkbaar met de mustang. Nouja.. voor zover je het vergelijkbaar kan noemen. De mustang is stukke goedkoper. (vooral in de VS)
Wat een Bullsh’t is dit kijk het 1e filmpje vanaf 2:20 en dan zie je de Mustang remmen..
erg verassend , had de mustang niet zo snel verwacht :O als ik ooit in de VS zou wonen zou ik een mustang pakken (omdat die veel goedkoper is :P )
GT40 sinds 2004? Moet GT zijn neem ik aan!?
OT: Beide dikke bakken maar zou persoonlijk toch altijd voor de Europese stijfheid en afwerking gaan!
+100Nm + 25Pk…dan is een ‘tie’ nog redelijk bedompt voor de Mustang; zeker omdat Ford er alles aan gedaan heeft om de auto optimaal te maken. En dat kennen wij van de Focus RS(500). Een echte topper !

Toch worden deze testen alleen wereldkundig gemaakt door Amerikanen…beetje oorlogvoeren kan geen kwaad, maar uiteindelijk verliezen ze een oorlog altijd (Vietnam, Afghanistan, Irak…). Vergelijken doen we dus alleen op de Nurburgring, we wachten af.
Avatar van Dennismik
Dennismik
25-08-2010 om 1:27
En die Mustang is ook nog eens een hele charmante auto.
@JPM/Megakix: Dat zijn rustige woorden door de door jullie zo vaak genoemde zooi/troep/afval enz enz USA cars.

Maar wat nog het leukste is dat dit (binnenkort,een aantal word later uitgebracht) de op 7 na snelste Mustang nog maar is! Hierboven komen nog de Boss 302/GT500/KR/SS in 3 variaties. Dit is maar een simpele standaard GT… WTF.
De op 7 na snelste 3 serie is volgens mij de 316i of moet ik 320d zeggen hahaha.
Sorry bmw fanboys.
@Clubbtraxx:”niet onaardig” is een understatement zullen we maar zeggen. Voor zo’n $28.000 minder en tegen de wwhhooo (pissing in my pants) MMMMMM (Motorsport divisie van bmw) oftewel laat me niet nog meer lachen ! En echt lachen is dat de M3 ook nog eens zwaarder is als de Stang. hahaha.

Ben nu in de States dus waarschijnlijk nu extra fanboyisch! :)
Maar de Boss 302 zal helemaal hels zijn, zet Camaro SS uit hoofd en zet Boss 302/GT500 erin.
Paar dingen op een rijtje:

1. M3 is ook nog in DCT verkrijgbaar, en dat resulteert in GROTE verschillen…
En het is gewoon een optie bij de BMW, dus waarom niet? Deze transmissie is speciaal ontwikkeld en voor de dragrace heeft ie dan toch een betere launch. Jaja en dan niet zeggen dat FORD met een snellere transmissie komt, want zo ver zijn ze nog niet.

2. M3′s blok is toch wel wat beter. 4.0l vs 5.0l en nog dezelfde vermogen leveren?

Hij komt inderdaad dichtbij bij de M3 en dat is echt goed! Hij ziet er ook vet/goed uit en uniek.., helaas wel beetje veel plastic maar goed.
@ Rob USA

Jij praat natuurlijk beetje onzin he, hopelijk zie je het zelf ook in. Wat is dit voor vergelijking:

” Maar wat nog het leukste is dat dit (binnenkort,een aantal word later uitgebracht) de op 7 na snelste Mustang nog maar is! Hierboven komen nog de Boss 302/GT500/KR/SS in 3 variaties. Dit is maar een simpele standaard GT… WTF.
De op 7 na snelste 3 serie is volgens mij de 316i of moet ik 320d zeggen hahaha.
Sorry bmw fanboys.”

Haha ten eerst de 3serie heeft gewoon een heel ander doelgroep/markt. Dit vergelijk je niet op zo’n manier. BMW is met een reden de betere in deze economische markt ;)
Rhyo:Even ter verduidelijking :
1.Opties bij bmw zijn errruggg duur, besteed dat geld aan de Mustang en de bmw ziet alleen nog maar rook en achterlichten.
2.Wie zegt dat ?? Ik heb liever pk’s uit een dikker blok en er komt ook meer uit na opvoeren.
3.Doelgroep/markt,coupes met power and looks zijn altijd concurrenten van elkaar. Maar de bmw is bijna 2x zo duur (in de States en met meer opties bij de bmw zeker 2x duurder).
4.Economische markt: Ja dan moet je idd de Mustang kopen omdat hij zuiniger is minder in onderhoud kost, veeel goedkoper is te tunen. En de restwaarde zal ook veel beter zijn.
5. Heb je het nieuwe interieur al gezien/gevoelt van de Mustang dan ??
Het geluid is ook beter trouwens.
Verbaasde me wel dat ze zo dicht bij elkaar liggen. Als ik mocht kiezen, de M3, vanwege alle high-tech!
@Rob USA: Jij snapt het!!!
@Jokkebrok: …je naam zegt al genoeg… ;-)

De test is (zoals ik al schreef) alleen gedaan op een testtrack op Amerikaanse bodem. De sprinttijd vind ik totaal onbelangrijk, omdat het DCT-systeem in de M3 niet aanwezig was.

Zolang ze vanuit Amerika niet eens de oceaan oversteken naar de Nurburgring, blijven het gesubsidieerde mietjes daar. Of zijn we de test alweer vergeten tussen de CTS en de M3 ? Op een Amerikaanse baan ? Waar de M3-rijder won, en toen vervolgens op basis van contractgegevens een F1-coureur het rondje over mocht doen ? ;-)

Kijk in onderstaand filmpje (het laatste stukje) eens wat het verschil is tussen ‘meuk’ en ‘klasse’:

http://www.youtube.com/watch?v=6uVCPRd11pI
@Megakix: Ik neem wel een andere naam!
@Jokkebrok: hahaha, LOL ! ;-)
Andere naam
25-08-2010 om 10:06
@Rob USA: Jij snapt het!!
@Andere naam: hé….bij jij niet die eehm….Jokkebrok ? ;-)
Ik zou de Mustang nemen, al was het maar om het brute uiterlijk en de brute motor. Wat doet zo’n Mustang als je die hier importeert en als je de jaloezie-belasting erbij op telt?
@Rob USA: Er is één klein probleempje met de mustang ..
De mustang mag wel een complete wagen zijn, maar soms is het genoeg dat anderen dat niet vinden .. Als je enkel deze wagen zou rijden en een zelfstandig architect bent ofzo gaan sommigen schrik krijgen hoor. Als je M3 in zwart neemt gaan velen niet eens zien dat het geen gewone 3er is.
@Benjamin: idd een Mustang roept “kijk mij een cowboy zijn”
Als ik bv ga beleggen wil ik me geld niet aan een cowboy meegeven.
Dan heb ik liever die saaie aplenbewoner met die BMW of Audi.

anyway ik vind Amerikaanse auto’s echt geweldig al zouden ze 1 uur langzamer zijn.
De funfactor in deze auto’s is heel hoog en liefhebbers van rokende banden kunnen helemaal los gaan met deze auto’s.
Maar dat is niet voor iedereen er leven nou eenmaal niet veel cowboys in de EU.
Avatar van Marten
dotternetta
25-08-2010 om 8:59
Knap hoor! We was laatst ook een challenge op Discovery: zo’n grote amerikaanse politieslee tegen een Volvo station turbo (engelse police car): de volvo remde beter omdat hij abs had, maar verder was alles beter en sneller aan de grote vs slee. Ik was erg verbaasd, en nu weer!
Tja .. en iedereen is verbaasd dat de Mustang gehakt maakt van de M3 voor een fractie van het geld dat de M3 kost.
moeten we echt gaan reageren op dit filmpje?????
(de amerikanen beginnen een beetje op de japanners te lijken met hum filmpjes!!!!!!!!!)

maare doe mij maar de M3!!!
USA=rotzooi always has been, always will be.
ik blijf europees optimistisch.

het zal ongetwijfeld een goede auto zijn die mustang.
maar amerika is net de UK. die zijn ook pro-eigen-fabricage, die zullen hoe dan ook de Aston Martin beter vinden dan vele auto’s terwijl dit niet het geval is.
misschien is het filmpje serieus opgenomen maar ik blijf erbij dat de amerikanen nooit toe zullen geven dat een Europese V8 beter zou kunnen zijn. dus voor mij neigt dit filmpje naar propaganda, misschien kortzichtig.

waarschijnlijk ben ik zelf net zoals de britten alleen verbreedt ik mezelf tot heel europa want ik vind de Spyker (of Saab :S) niet de beste auto die rondrijdt.
Bmw M3 ^^
@ Rob USA

Niet iedereen is een fanboy die alles zwart en wit ziet. Ik ben niet tegen alles uit de VS of voor alles uit Europa. Amerika heeft gewoon geen enkele auto te bieden die interessant is. Misschien de Z06, maar ook die heeft hetzelfde probleem, een verouderde gedachte en een plastic interieur.

Het Amerikaanse idee van een muscle car is verouderd, de hele wereld gaat verder en ontwikkeld door maar ze blijven in de vs krampachtig vasthouden aan dat ouderwetse idee van heel veel vermogen, heel weinig techniek en veel nationalisme.

Misschien is dat de reden dat ze hun auto’s niet meer in het buitenland kunnen slijten, we’ve all moved.
@JPM: En wat maken wij dan?En Porsche GT2 wordt door een Japanse coupe met wat electronica van de kaart gereden.
De europeese auto’s zien er goed uit denk aan de DB9/DBS maar voor dat geld mag het allemaal wel wat sneller zijn.
Mercedes maar goede mooie auto’s maar ze zijn zeker niet de snelste van het zooitje.
BMW het zelfde verhaal.
Jaguar doet het weer redelijk maar die moet het meer hebben van imago dan techniek.
En Ferrari moet haar klanten een cursus geven zodat ze auto niet in de fik vliegt.

En de rest uit europa zijn allemaal sedans en hatchbacks met treurige 1.4 of 1.8 motoren zodat ze in het A-label vallen.

vergeet niet dat voor het geld dat je hier een Insigia OPC koopt in de VS dus een dikke mustang voor de deur hebt staan.
Dat is het verschil we maken hier leuke auto’s maar 20 % van de markt kan ze echt betalen en dat is in de VS wel even anders.
En natuurlijk maken ze hier een daar een leuke auto wat het handjevol fans weer hyperactief doet reageren op topics als deze maar dat is net zoiets als zeggen dat sinterklaas bestaat zodat je op 5 december kunt zeggen, zie je wel.
Bmw, waar ga je toch heen? :(
Ik heb echt de indruk dat bmw net meer mee kan met de sportievelingen?
Toch zou ik nog voor de M3 kiezen hoor…
@Philippe: De M3 is al bijna 4 jaar oud, dat weet je he? En laat die Mustang maar eens uit op een echt circuit, zoals de Ring. Gewoon een rondje of 20-30 achter elkaar. Ik denk dat dan heel snel duidelijk wordt welke auto het onderspit delft. :)
@Plague:
Mustang Shelby GT500 44.500 dollar
M3 Coupe 58.400 dollar

meer dan 10.000 dollar verschil kan je bv een Fiesta voor de vrouw erbij kopen.
@Merry: Wat heeft dat met mijn post temaken? Zij plaatsen de auto’s tegenover elkaar, ik niet…
Nou ik denk dat als ze auto’s als de mustang en de camaro in europa gaan verkopen, dat ze er geheid 50.000 per jaar meer verkopen dan normaal. En dat is het wel waard ;)
doe de mustang maar voor mij! vindt hem ook veel mooier dan de M3!
Verwissel beide auto’s eens om van baan en maak het filmpje opnieuw. Door de slowmotion vervaagd het beeld en lijkt het optisch gezien dat de Mustang langer is dan normaal, waardoor hij ook sneller lijkt te gaan al is het maar 0.1 seconde.
De Mustang is gewoon een hele goede wagen.
Kwalitatief op elk vlak heel erg goed.
Ook nog eens vergelijkbaar kwa prestaties met een M3.
Circuit ligt de stang ook wel meer als de M3 en op andere circuits zal de M3 wel wat meer voorsprong pakken maar dan nog scheelt het niet veel.

Kwa uiterlijk vind ik het persoonlijk helemaal niks.
Paar straten verder heeft iemand er 1 dus ik kan er over mee praten.
De eerste keer ga je ff bijstaan en maak je en praatje en is het een vette bak.
De volgende dag is het al geen zak meer aan.
Echt het tegenovergestelde van tijdloos design.
De M3 heeft daar geen last van al vind ik de E92 niet eens zo bijzonder mooi.

Interieur van de Mustang vind ik dramatisch kwa design en afwerking. Heb je bij de M3 niet veel te klagen.

Dat de M3 een stuk duurder is heeft ook een aantal redenen waar de M3 weinig aan kan doen.
Buiten dat betaal je natuurlijk ook wel voor de letters BMW en M.

Als ik moet kiezen tussen deze 2 dan ging ik persoonlijk voor de M3.
Vind hem kwa exterieur en interieur mooier.
Zijn voor mij al de 2 belangerijkste dingen van een auto.
BMW-hater “W0o0dy” plaatst weer wat over BMW, lol
Je hoeft de filmpjes niet eens te bekijken en/of het tekst te lezen om erachter te komen dat het ergens in het voordeel van de Mustang moet zijn.

@Megakix
Je hebt groot gelijk.
Je ziet ook in het filmpje dan wanneer de M3 naar de 3e versnelling schakeld de 5.0liter van mustang het moet opgeven. Hetzelfde geld voor de M5 tegen de CTS-V.

Het duiken van de Mustang tijdens remmen lijkt me best eng. Daarnaast rolt die te veel in de bochten. De BMW stuurde veel beter(superb) zoals het commentator zegt de M3 rijdt gewoon veel beter, heeft betere intereur, ziet er veel beter uit, klinkt beter en is dus ondanks de veel grotere motor van de mustang ook sneller op hun eigen power circuit…

Vraag me trouwens wel af of hij de toeren van de M3 goed benut, aangezien dei amerikanen allemaal laagtoerige motorblokken gewend zijn en veel eerder schakelen. Ik hoor voor de bochten ook niet echt dat hij op tijd terugschakeld bij de M3.

Hoe dan ook, erg leuke auto die Mustang, meer een 370z, camaro killer in mijn ogen dan een premium killer….
En dat noemen ze tegenwoordig een muscle car in america?? Grappig dat ze hun grote trots (en de oude mustang bigblock zou ik zeker willen hebben!) tegenover ‘maar’ een M3 moeten zetten… binnekort komt de ’1M’ wss uit, en die zal dus niet veel moeten onderdoen, en na een chippie al zeker niet meer. Als ze bij Ford de mustang willen blijven maken, mijn goede raad, luister naar europa, en houd niet vast aan je stomme principes maar push the technologie to its limits! Een dik blok ergens inlepelen kan iedereen, daar kan je je echt niet mee onderscheiden…
@M-lover: de mustang remt beter, heeft minder onderstuur en is ” more fun than the m3…” En waar gaat het om bij een sportieve coupe? Fun, lijkt me 1 vd redenen om zo’n soort auto te kopen… en je bespaart ook nog eens een mille of 30…
@csl: Pobst heeft meer races gereden dan jij onzin schrijft op autoblog, vreselijk veel dus. De m3 remt minder goed, heeft meer onderstuur, is veel duurder en is het topmodel… de Boss 302 en de Shelby gt500 maken er gehakt van, deze 5.0 had nog niet eens het svt sportpakket, goed voor ruim 2seconden winst op deze baan…..
@w0o0dy: Eerst heb je het over ‘fun’ en daarna over ‘prestatie’. Wat is deze vergelijking nou? Fun of performance? Want dat is nogal een verschil. Als je houdt van banden oproken is de Mustang vast ‘leuker’. Als je houdt van racen is de M3 gewoon heer en meester, dat blijkt ook weer uit dit filmpje. It doesn’t matter of you win by an inch or a mile. Niemand heeft ooit de grootste beker gekregen voor de tweede plek.
@Plague& others: de gewone GT die houdt al een M3 bij… de NIEUWE Shelby is ook 50/60kg lichter en gebaseerd op deze GT niet de oude… die tijden zijn wel van de oude…
Wel goed voor ford dat ze weer mee kunnen :D maarja leuk ik weet het niet maar geen enkele nieuwe mustang kan mij het gevoel geven van een 60s model. Hij heeft het uiterlijk maar niets van de ziel/karakter

en oh ja een gewone Mustang GT die een M3 verslaat
@w0o0dy: …en daarmee gaat-ie nog steeds niet sneller op’t circuit.

Met zijn groter koppel (op lagere toeren) is het wel heel anders rijden, dat is ook als je een e39 M5 neemt. Kanon van een auto, maar toch is de e92 M3 meer sportauto qua karakter… je ziet ook in het filmpje dat de M3 beter ‘doorgaat’. En laat dat nu net een ding zijn wat ik ‘fun’ vind bij het rijden, de motorkarakteristiek van een BMW.
Het is wel heeeel getint zo’n video van Motortrend, is het altijd wel. Het geeft ook niet, de Mustang verdient het wel. Maar de BMW ligt ook niet zooooveel achter.
@w0o0dy
lol, hoe kun je dat soort onzin hier neerzetten?
Je blijft het proberen he!

Ten eerste Shelby is geen Ford.
“Shelby gt500 maken er gehakt van”

Laguna Seca
M3 2007 (handbak) 1:42.964
GT500 2010 1:44.3

In jou wereld maakt alles gehakt van BMW.
die mustang klinkt veel te bescheiden.
doe mij er maar een met sport uitlaat.
Ook al kan zo’n mustang een M3 bijhouden, dan nog is het geen concurrent! Haha.. Leuk dat ze denken dat ze zich daarmee kunnen meten, maar daar heb je toch iets meer voor nodig dan alleen snelheid…
BMW is sowieso niks nieuw ivm Ford, Ford heeft tenminste nog echt racebloed.. bmw is tegenwoordig voor lease/kantoor pikkies en petjes.
de m3 de kont van die mustang trekt op niks …
Sowieso de Mustang…die kan je je hele leven nog houden..in zo’n m3 kan je je na 10 jaar echt niet meer vertonen…
Maar jongens dat zijn we toch gewend van woody, hij pakt alles erbij wat ie kan gebruiken om zn statement te versterken en negeer alles of verdraait alles wat ertegen te gebruiken is.
@jurgen
BMW gebruikt zijn race ervaring in zijn auto’s. Dat zie je Ford niet zo snel doen… Dus al dat racen is voor niets geweest ;) Hetzefde geld voor Alfa Romeo en tal van andere merken.
@kippeknaus en waar baseer je je mening op?
Verder geloof ik het niet helemaal.
zoals je die m3 ineens naar achteren ziet schieten terwijl hij uitloopt.
Aaah goeiemorgen, dit is lekker wakker worden!
Die dragraces, hoe dicht kunnen ze bij mekaar finishen, zalig gewoon..
Ik vind ze alletwee de moeite, alleen lijkt de ford zo log vind ik. Maar geef ze maar alletwee, ik neem de overschot wel, en neen, dan bedoel ik niet de stukjes verbrande rubber… ;)
Deze dus….
10. Chevrolet Corvette Z06 2:58.2 ’05 513 / 1437.3 Car and Driver
11. Shelby Mustang Cobra GT500 2:58.48 ’11 558 / 1720 Ford SVT
12. Chevrolet Corvette Grand Sport C6 2:58.8 ’10 436 / 1542 C/D
13. Audi R8 V10 5.2 FSI 2:59.5 ’09 525 / 1620 Dave vanderwerp
14. Ford GT 3:00.7 ’04 550 / 1538 Car and Driver
15. Chevrolet Corvette C6 Z51 3:01.2 ’08 442 / 1459 Car&Driver
16. Dodge Viper SRT-10 3:01.6 ’05 506 / 1600 Car and Driver
17. Porsche 997 GT3 3:01.8 ’06 415 / 1395 Car and Driver
18. Chevrolet Corvette C6 3:03.6 ’04 400 / 1470
19. Cadillac CTS-V 3:04.0 ’09 564 / 1955 Car&Driver
20. Lotus Exige S 3:04.5 ’05 222 / 933 Car And Driver
21. Audi R8 3:04.6 ’06 420 / 1560 Car and Driver
22. Lotus Exige Cup 260 3:05 ’08 260 / 890 C/D
23. BMW M3 (E92) DKG 3:05.4 ’08 420 / 1639
24. Porsche 997 Turbo 3:05.8 ’06 480 / 1585

Bye bye CSL, ga jij maar uitzoeken wat een M3 (GTS) nou werkelijk weegt (en kom niet terug voordat je het goede antwoord hebt) :-)
@JPM: Hoezo veroudert ??? als een normale,simpele,betaalbare Mustang GT het een M3 (“top of the bill” M divisie) heeel moeilijk maakt en zelfs verslaat en lichter is.
Als dat niet genoeg is dan ben je geen bmw fanboy maar iemand met EU oogkleppen en niet objectief!
En dus al die technieken en van moving on is eigenlijk niks terecht gekomen als men niet eens een simpel technische Mustang kan bijhouden/verslaan please think first before you write.

@God: Lijkt me sterk dat er bij jou 1 straat verder een 2011 GT 5.0 staat en zo ja kom ik kijken. :)
Het interieur is sterk verbetert, maar dat maakt mij weinig uit ik ben ook tevreden met het vorige.
De bmw is idd qua exterieur en interieur saaaiii.

@Benjamin:Op en top Nederlander zeg maar : Wat zullen de buren er wel niet van denken. Veel plezier met je grijze muizen bestaan.
Valt wel op als ik filmpjes op National G. of Discovery zie, dat overdreven Nationalisch gedoe! Word een beetje misselijk van die Ammies…bij elke scheet, die Amerikaanse vlag, zo groot en zoveel het maar kan…zo van, kijk ns waar wij van daan komen! Opscheppers menen ook nog overal de beste in te zijn…als ik dan zie die (Mega factories)hoe ze werken in vergelijking met Europa…korte mouwen lassen, op de gympies, vergroomde onderdelen met de blote handen monteren…en als laatste, een motor monteren, omvang van een scheepsmotor! Yes we can…we are the best!!!
@Patrick: maar toch alletwee verdomd interessante zenders met geweldige programma’s vind je niet…? :D
@CSL:Niks van de raceervaring gebruiken ???
Het topic van de Mustang Boss 302 gemist ??
Hij heet niet voor niks BOSS zeg maar bye bye bmw hele M serie.
En test door de amerikanen lol .
@ Rob USA

Juist je zegt precies wat ik bedoel. De wereld van auto’s gaat om meer dan een gigantische motor en heel hard vooruit gaan. Ik snap dat jij dat niet begrijpt.
Laten we het erbij houden, agree to disagree.
Tja, zou voor mij een moeilijke keus zijn denk ik..

De Mustang om z’n speciale voorkomen en z’n V8 gebulder
De M3 Coupé om z’n geweldige rijgedrag en eigenlijk ook wel om z’n geluid.

@Rob USA: De Mustang een hogere restwaarde dan de Bimmer na X aantal jaar? Kun je dat daadwerkelijk bewijzen of zeg je maar wat?

Je bent trouwens al behoorlijk Amerikaans hoor ik nu wel.. Of dat nou persé positief moet zijn weet ik niet.
@ RobUSA

Geen 2011 5.0 maar die daarvoor.
Zoveel verschilt het niet, en het interieur van de 2011 heb ik op foto’s bekeken.
Minder mooi als de M3. wel hele gave tellers met een knip oog naar het verleden.
Het is trouwens briljant om te zien hoe beide auto’s zo erg tegen elkaar opgewassen zijn.

De Mustang is net wat eerder weg vanwege z’n surplus aan koppel. Echter, de M3 maakt dat meer dan goed met z’n hoogtoerige V8.

Ik ben wel van mening dat de M3 de betere allrounder is. Sterk op het circuit, kwalitatief goed in elkaar (exterior, interior) maar de Mustang wint het weer met z’n uitdagende design, z’n geluid en ook deze Mustang heeft een beter interieur dan het vorige model.

Ik zou niet kunnen kiezen tussen deze 2, dat is zeker.
nou boohoo dat Ford een 5.0 V8 gebruikt. Men heeft het nog steeds niet door he, “horsepower sells cars, torque wins races”. Sportievere dempers en een LSD, mustang wint. Laat staan als je er een beetje leuk circuitrubber onder legt.

Moet wel zeggen dat de M3 nog steeds véél beter klinkt. Ook is die al weer een dagje ouder en nog steeds heel snel.
@Alwood: ik heb me bij dit artikel niet negatief over de M3 uitgelaten want het is best een goede auto. Het hele punt van deze vergelijking was/is dat het langzamerhand eens tijd wordt om de oude vooroordelen eens kritisch tegen het licht te houden… de 2011 Mustang is een zeer snelle Coupe, die zich prima kan meten met één van de beste sportcoupé’s. Sommige zielen hier zijn in staat hun beeld bij te stellen en zijn verrast, andere zijn te ver vergroeid met hun vooroordeel en kunnen niet meer dan cynisch zeuren dat zus, zo, dit en dat niet eerlijk is…

Ik snap dat soort “autoliefhebbers” niet….
@w0o0dy: ach, die ‘liefhebbers’ zijn volgens mij dezelfden die veel waarde hechten aan de term “premium”. De M3 is verder super, maar toch vooral ook heel duur.

Overigens, volgens mij is de Stang ook heel makkelijk aan te passen. Zoals dat 20j geleden bij Europese auto’s ook makkelijk was. Te veel zelf vervangen aan een M3 en de computer gaat piepen.
Brake test: Mustang 108 feet en BMW 110 feet.
Ferrari F430 inc. optionele ceramische remmen: 113 feet.
Beide remmen dus uitzonderlijk goed.
Zucht, “god bless america”, alleen daarom zou ik al de m3 meenemen. Ze zeggen er niet bij dat de m3 alweer bijna 4 jaar oud is en wat een fantastisch onderstel die auto heeft.. Jammer, de amerikanen proberen hard, maar europeanen blijven beter in sportauto’s!
@Wooody: Dat is precies ook wat ik bedoel.

@JPM:Kijk gewoon weer het filmpje, misschien helpt dat want die laat juist ZIEN dat het juist niet ALLEEN blijft bij hard rechtdoor gaan (herhaling) maar ook beter remt en lichter is en dezelfde latteral haalt.

@Ieder:USA autoprogramma’s/bladen zijn juist opvallend vaak niet positief over hun eigen producten (vaak terecht)

@Benz:Nee, ik zeg bijna nooit zo maar wat. Het feit blijft nl. dat op een auto van 2x de waarde altijd meer zal afschrijven dan op de goedkope. En kijk maar eens wat een in goede staat 1970 Boss Mustang doet in de USA, daar koop
je 1 a 2 nieuwe M3′s van. You understand :)
En het is zeker positief omdat de USA HET autoland ter wereld is was en altijd zal blijven!

@God: Dat is juist wel veel verschil maar ik zal het je laten weten ik heb hier een proefritje gepland met de 5.0 volgende week. :)
Avatar van Scooperdepoep
Scooperdepoep
25-08-2010 om 14:17
Qua afwerking, met name ook in het interieur, zie je wel waar die 25.000 USD extra naartoe gaat. Toch ben ik wel benieuwd naar het rijkarakter. Lekker een beetje makkelijk driften is altijd gaaf en daar leent de Ford zich uitstekend voor. Rij zelf een 3-coupe en heb geen last van onderstuur… vreemd. Wellicht hebben ze in de US een andere standaard voor wat overstuur is ;- )
Wat een belachelijk filmpje is dat eerste filmpje, net zo lang doorgaan totdat de Mustang wint. Wat nog erger is is als je op 1.23 ziet dat er op de baan van Mustang een dikke laag rubber zit die je niet aan de kant van de BMW ziet, triest triest triest..
@Scooperdepoep:Ga eerst een schone luier aandoen en dan kom je tot de conclusie dat je voor $25.000 je hele interieur van walvispenisleer laat maken en dan nog geld over hebt voor een tune op deze Stang! @Erik:Triest,triest,triest niet kunnen toegeven dat deze Mustang echt een goede auto is en dan vooral over rubber op de baan beginnen. hahahaha
P.S. @Benz: Amerikanen kopen ook de meeste (vooral de topversies en de A/B/C/E 1,8 en diesels moeten ze niet) MB’s dat moet jou toch goed doen toch ? Saai he 90% van deze K*T auto’s verkopen en 10% wat leukere.
En als verkoper naar buiten kunnen te lopen en de klanten uit tientallen gereed staande ML/E/S/AMG’s laten kiezen ipv te zeggen : Mijnheer uw nieuwe MB daar kan u over 20 weken even voor bellen of deze dan al op de band staat om gemaakt te gaan worden,misschien,wellicht en in de tussentijd is er dan vast de geupdate versie beschikbaar. Dank U.
Sorry ….de geupdate versie die u dus niet zal krijgen. :)
god waar hebben jullie het over een beetje Jappanse rekenmachine gaat sneller dan een Mustang en M3 ;)
Voor een Mustang-fan, ben ik toch blij verrast van dit resultaat. Ik heb altijd al respect gehad voor de mogelijkheden van een M3, zowel oud als nieuw, maar als een standaard GT 5.0 dit al kan … wat moet een door Roush aangepakte versie dan niet kunnen ?
De Amerikanen zijn op hun eigen manier serieuze stappen voorwaarts aan het maken. Hopelijk is de betrouwbaarheid beter dan de onderdelen die ze aan Toyota verkopen ;-)
Goeiendag ik heb nog nooit zo’n zielig filmpje gezien. 800 keer een dragrace houden en dan beweren dat de mustang de winnaar is.
In mijn ogen zijn ze gewoon even snel. Dus zeker geen overwinning voor de mustang die A nieuwer is en B meer vermogen heeft.
En het tweede filmpje helemaal op het einde: “The M3 is still just a little bit better then the mustang at the track, for now”
Duidelijk verhaal lijkt me.
En dat die Yanken in het filmpje weg zijn van de mustang, tsja, dat lijkt me logisch. Ik zou het verhaal ook wel eens van een europese coureur willen horen.
Mensen die een M3 duur vinden kopen zeker liever de Cola van aldi dan de echte Cola ofniet?

@GOD
Was BMW niet van plan om ook Keramische remmen voor de GTS aan te bieden?

@w0o0dy
Ga jij eerst maar onderzoeken waarom een 3serie uit 2007 sneller is dan deze GT en waarom die een Shelby GT500 uit 2010 zoek rijdt!!??
@CSL: het gewicht van de M3 volgens BMW is 1675kg incl DKG en 56liter brandstof +68kg voor de rijder en 7kg bagage… de EU norm dus. Zonder dat gewicht kom je op 1600Kg voor de M3 volgens DIN. De GTS volgens dezelfde DIN norm is 1530kg (volgens BMW) en hey, goh, ook toevallig… dat is de 70kilo waar de mensen die het wel snapten het eerder over hadden…

Lekkere fanboy ben je als je dat soort info niet eens weet over je eigen merk…..
ach jee ..
ben ik hier weer de enige die ze beide niet gereden heeft ..

en voor de BMW knullies ..
veel plezier met jullie rijdende computer die jullie NOOIT zullen bezitten ..

verdedig jullie merkje zoals BMW jullie zou verdedigen ..
(idd .. met premium prietpraat) ..
prachtige en ongelooflijke prestatie van de mustang. Vooral gezien het enorme prijsverschil en het feit dat hij amerikaan is.

Anderzijds mag je niet vergeten dat verfijning duur is. En het verschil in bouwkwaliteit zal ook niet min zijn.
@ CSL

Heb ik niks van meegekregen.
Lijkt me ook sterk aangezien zon setje al gauw de nieuwprijs met 10.000-15.000 euro omhoog krikt.
Word dan echt veels te duur wat het nu ook al is.
Wat ik heb begrepen van is dat ze juist een andere weg willen inslaan. Snel spul dat nog enigzins te betalen is door de normale man. ceramische remmen zal dan taboe zijn.
De nieuwe 1M is de eerste stap in de richting met een vanafpijs ongeveer de helft van een M3.
Zal een soort milde ///M worden.
@As long as it is fast;
Ja hoor, dat weer wel maar veelal herhalingen van die pogramma’s, aldoor! En die ellelange reeks uitzendingen, jaar in en uit, van American shopper en Hot Rod…dat overdreven Amerikaanse gedoe ben ik eigenlijk wel een beetje zat. Is mijn mening dan.
@Patrick:
dus jij kijkt al 10 jaar naar t.v. progamma,s die gemaakt worden voor 14 jarige meisjes ..
en jouw menig is “dat je het inmiddels een beetje zat bent” ..

slim bezig man ..
@ CSL

En ceramische remmen heb je sowieso niks aan in een M3 aangezien het een allrounder is en je ook gewoon rustig in zon auto wil rijden. En dan komen die krengen niet op bedrijfstemperatuur.
De huidige M3 en de CSL trouwens ook en eigenlijk elk M model op de M3 GTS na heeft gewoon een oldskool remsysteem, 2pots voor en 1pot achter in combinatie met een zeer simpel rotor design.
Eigenlijk ouderwets maar je ziet maar weer dat het geen bal uitmaakt tenover een Ferrari F430 met ceramische remmen. remweg is minder en je bespaard je zelf een hoop geld op de aankoop van zon wagen.
Als ze dit met andere onderdelen ook zo kunnen doen word ie misschien net zo goedkoop als een Mustang :lol:
@ GOD

Keramisch is met een K en niet met een C uilskuiken!!
@Patrick: Ja, idd ze maken al jaar in en uit overdreven mooie auto’s en motoren. KIJK dan ook niet !
misschien heel saai hoor… maar wat gebeurt er al je met de mustang een ongeluk krijgt? en wat is de uitstoot… dat is was de m3 allemaal beperkt
is misschien heiligschennis maar, als het mijn geld was zou ik eerder voor de mustang gaan!
de nieuwe M3 :
-is te soft
-V8 en geen R6
-te zwaar :S
-teveel elektronishe prullen

geef mij maar een M3 CSL :D

oftewel de mustang of een M3 CSL voor dat geld :D
@Lincoln;
Ooh, jij houd het jaartal ook nog bij, let je er meer op als mij!

Rob USA;
Wel eens gehoord van zeppen? Ik kijk er ook niet naar!
@God
de F430 zijn remmen moeten eerst op temperatuur zijn om goed te functioneren!
Fantastisch, je zou maar jaren lang hebben lopen brabbelen dat de premium techniek van de Duitschers zoveel beter is dan die achterlijke ouderwetse Amerikaansche low-tech bakken! :lol:

Mooie filmpjes en een zeer mooi resultaat voor de ‘stang, maar de wanhopige reacties en wazige smoesjes hier in dit topic zijn toch wel de icing op de koek! :lol:

“Het hele punt van deze vergelijking was/is dat het langzamerhand eens tijd wordt om de oude vooroordelen eens kritisch tegen het licht te houden…

Sommige zielen hier zijn in staat hun beeld bij te stellen en zijn verrast, andere zijn te ver vergroeid met hun vooroordeel”


Amen brotha, A-MEN!
wat een raar beeld heb je eigenlijk om te denken dat BMW geen concurentie kan hebben ??

dan ben je echt goed genaait door de merketing-boys ..

anyway .. “german engineering” is over de hele wereld een begrip ..
en da,s niet voor nix zo ..
Avatar van robgym
corvette z06
25-08-2010 om 19:16
al die mensen die denken dat amerikaanse auto,s , troep zijn moet eerst maar is wat ervaring op doen , nee al die europeese saaie schapen bakken die allemaal op elkaar lijken pppfff hou op zeg , laat me niet lachen , me corvette bevalt me geweldig , heb pas een toffe ouwe oldsmobile cutlass er bij gekocht heerlijk, rijd top heerlijke ervaring dat kan een eurootje mij n iet bieden .maar dit is dan ook mijn smaak ,en ik ben blij dat ik 2 mensen sinds kort aan de corvette heb gekregen, redenn eerst een porsche en een m5 , reden in d mijnen en waren gelijk verkocht een hoog speelgehalte vonden ze , en eeen glimlach van oor tot oor , had mijn taak weer gedaan ahahaha.
@ Alexke

Denk je dat zon test center dat niet weet?
@C6_R als je dat jaren terug verkondigde had je gelijk natuurlijk… Maar de wereld veranderd. Als jij 8 jaar geleden van mening was dat de Amerikanen meekonden spreken met de andere continenten had je echt volkomen ongelijk….

Wees gewoon blij dat ze eindelijk terug meespelen, maar ga nu niet doen of het altijd al zo geweest is he ….
@peter: Ik doe toch ook niet alsof het altijd al zo geweest is?
Avatar van michiel_buisman
bimmerfahrer
25-08-2010 om 21:11
Ter referentie: Top Gear rondetijden.
M3 e90: 1:25.3
roush mustang: 1:28.0
M3 e46: 1:28.0
Zie het eerste filmpje. Als je het honderd keer overdoet en de mustang is dan één keer 0,1 seconde sneller dan lijkt het mij meer op een klein schakelfoutje. Maarja, wie ben ik.
@ CSL

Feit blijft dat jou ‘premium BMW’ een Mustang niet zoek rijdt. Briljant als je het mij vraagt.
BMW moet zich diep schamen en het laat zien dat ze de laatste jaren behoorlijk achter zijn gaan lopen op de concurrentie. Mercedes en Audi staan er al boven en dan nu bijna deze musclecar. Eigenlijk best triest dat BMW zo diep is gezonken.
@Sneep:

Als de Mustang de M3 al kan bijhouden, kun je nagaan wat zo’n Mustang met de door jou aangehaalde Merc en Audi doet.

Die worden zoek gereden….
Ik dacht niet dat deze zo dicht bij elkaar gingen komen…
@ sneep

Lees eens de vergelijkende tests tussen M3 en RS5 in Sportauto, Car&Driver, Autobild, enz. Dan ga je wel anders piepen. De M3 wordt nog altijd als referentie beschouwd en als de betere sportieve auto.
@ Sneep

Ehhh? BMW loopt achter? Ehhh volgens mij is dit toch een nieuwe Mustang? Die m3 bestaat al ff..
@Sneep Huh ? Zeer mooi van de mustang allemaal, maar bmw loopt achter op audi en mercedes ? Op welke planeet is dat dan?
Ik ben wel benieuwd hoeveel van de reageerders hier ooit een M3 van dichtbij heeft gezien, laat staan er in gezeten, laat staan gereden…
@ zdev

Idd.. vraag ik me ook welleens af. Beetje net zoals de mensen die beweren dat een X5/X6m niet M waardig is, terwijl die juist echt geweldig rijdt. Maar goed.
@God
Als je vaak circuits opzoekt zijn keramische remmen juist voordeliger en gaan langer mee en mits opgewarmd hebben ze inderdaad betere prestaties.

@w0o0dy
Dus je hebt nog niets geleerd op school van je kinderen!
Ik zou toch een cursus doen..heb je hard nodig.
Jij hebt heel veel moeite met begrijpen wat gewicht is.
onderzoek maar eerst waarom Ferrari verkeerde kilogrammen doorgeeft en waarom de M3 GTS rondjes om elke alfa rijdt! Je hebt duidelijk geen verstand van auto’s, maar dat wist je al!
@ Sneep
Ik weet niet wat jij zoek rijden vind, maar de Handbak 3serie uit 2007 is sneller dan de Shelby Mustang GT500 uit 2010:

Laguna Seca
M3 2007 (handbak) 1:42.964
GT500 2010 1:44.3

En we hebben het niet eens over de Huidige M3 CS met DCT.
@Rob USA: “You understand?”

Kijk maar naar de CTS(V). Over afschrijving gesproken..

En het feit is: De 3jaar oude M3 met handbak is dus sneller dan de nieuwe Mustang welke meer koppel heeft en een veel grotere motor.

Laat ik duidelijk wezen. Heb niks tegen de nieuwe “Stang”.
In vergelijking met het vorige model vind ik deze zeker te pruimen. Het interieur is verbeterd, de wegligging, het uiterlijk etc.etc..

Echter: De 2007 M3 met handbak is sneller on the track..
Wat ik al zei: Ik zou niet kunnen kiezen.
Al kies ik sneller voor Duitse kwaliteit.

@C6.R: Tja, dat zijn de diehard fans. Dat de Stang bagger is, is onzin. Het is een mooie snelle ponycar met een lekker geluid. Dat is gewoon zo en ik draai daar niet om heen. Ook met de kwaliteit zal het wel snor zitten maar aan Duitse Degelijkheid kan weinig tippen.

I rest my case..
@Rob USA: Oja, in jouw reacties heb ik de neiging om te lezen dat jij denkt dat ik een verkoper bij Mercedes-Benz ben?

Ben inderdaad verkoper geweest bij Mercedes-Benz al is dat al jaren geleden. Ik heb nu een management-functie.

En Amerikanen rijden geen diesel? O, dat is dan nieuw voor mij.
@Benz:Dan zat ik toch in de goede richting. :)
We praten nu in het heden en niet in het verleden dus heb ik het over de 2011 Gt500 versies en de in hierboven topic Boss 302 versies.

Ze rijden hier idd haast geen diesels aangezien hier een gallon diesel een volle dollar duurder is en ze maar gaan voor bottom power dus alle topversies wat ik al zei E500 S500 ML500. Er word alleen redelijk veel gedieselt in de grootste pick-ups (Ford 350 Super Duty) en vrachtwagens.

Wat ik al zei: Lijkt het je niet mooi als jullie verkopers zo het parkeerterrein op konden lopen, de klant zijn keus laten maken en met de auto naar huis konden laten rijden ??
The American way ! :)
prenium prietpraat over duitse merken door jongens die dromen over wagens langer dan de voorgevel van de woning die ze ooit zullen kunnen huren /kopen nl 4,5m.
ze zijn te bewonderen bij wegmisbruikers .
@csl: erg grappig dat iemand die beweert dat 1675-1530 =185 mij aanraadt om te leren rekenen…. pas maar op over twee jaar veegt mijn zoontje de vloer aan met je gewauwel (die is net twee en rekent al bijna net zo goed als jij!

@Rob Usa:zal vanavond een link posten met aardig wat details over de Boss en de laguna seca uitvoering… die laatste is heftig! misschien wel iets TE heftig.
Trouwens lieve mensen!

Waar is de Xenon verlichting plus led verlichting achter bij deze TWEEDUIZENDTIEN Mustang? Mustang gaat vooruit wordt hier gesproken..?
@Rob USA: Ten eerste ben ik geen Nederlander, ten tweede ging mijn argument over 1 wagen die je voor werk én privé gebruikt … Wat de buren denken kan mij (en denk velen) geen kl*ten schelen. Net zoals ik een kleur kies naar MIJN wens en eventueel herkenbaar te zijn er bij neem.

Mijn voorbeeld ging over een zelfstandige architect, je woont in europa (niet usa)en gaat voor bedrijven en particulieren ontwerpen … en OWJA je wagen is natuurlijk een MUSTANG.
Ik bedoel maar in principe maakt het niks uit waar je in bolt, maar de mensen gaan bepaalde vooroordelen gaan vormen. Als je geen zelfstandig beroep hebt, of 1 waar prestige er niet toe doet is bovenstaande natuurlijk niet van toepassing. Als x-ste “wagen” is dit prachtig natuurlijk, al heb ik daarvoor liever een Donkervoort of Super 7.
@Rhyo:Laat me niet lachen ooeps you just did.
Elke petjes Gof heeft Xenon en LED …nee dank U.

@Benjamin:Een architect zal idd worden bewonderd om zijn niet alle daagse keuze en design. Ik zou mijn pand/huis gelijk door hem/haar laten bouwen…word het tenminste geen doorsnee. :)
de sjonnies
26-08-2010 om 18:28
‘t is maar net wat je wilt, met een Mustang voel je je een beetje cowboy, zo op de prairie met een zonsondergang en een mooie meid.
Met die BMW voel je je lid van zo’n Beiers hoem-pa-pa orkest en moet je met zo’n troela bier te hijsen.
Dat gevoel krijg ik bij een BMW, nix hi-tech maar houten tafels leder hosen en bier. ;)
@Rob USA: Dat lijkt me idd prachtig.. :)
Je hebt wel gelijk aangezien het in de US er een stuk losser en vrijer aan toe gaat in tegenstelling tot hier in Nederland. Dat verschilt denk ik per continent/per land.

Ik ben een paar keer in de US geweest en je ziet er idd wat je al zegt veel S550, E500 maar ook de snellere Bimmers zijn er goed vertegenwoordigd. Ook veel AMG’s trouwens. En heel veel muscle/ponycars.

En dat kan ik als autoliefhebber alleen maar toejuichen! :D
@Benz:Ik ben er nu op dit moment en beemers idem dito:
Zie bijna alleen de topmodellen: 335i/540i/740/50i/650i kijk dan is het ook een stuk moeilijker om ze te haten ipv de vooral in NL rondrijdende 316/320d/518/520/X5 3.0d/enz enz.
@ Rob USA

Haha je laatste reactie kan ik goed begrijpen. Wel beter dat ze daar meer hogere types rijden. Net zoals 130i en 135i’s die worden bijvoorbeeld echt veel verkocht daar, maar in NL 118i etc. Ik moet eerlijk zeggen.. Ik vind ledverlichting niet lelijk ofzo, elk merk moet eraan geloven. Het is nou eenmaal de toekomst. De een heeft het mooier dan de ander. Audi led wordt ik ook beu, ik zie ze op elke auto… Jammer dat Mercedes dezelfde soort heeft gebruikt. Ledjes in een vorm van een streep. En al helemaal jammer van Ferrari,Porsche etc.. BMW daarin tegen heeft wel iets wat origineler (zie 5 serie/GT, Facelift X5)
@Rob USA: Lekker hoor! :D
Mooi weer daar? Hier typisch NL-weer.

Maargoed denk even na: Hier kost brandstof een vermogen, auto’s een vermogen en je betaalt je scheel aan belastingen en dat in tegenstelling tot daar in de USA..

Het zou mooi zijn als we hier ook allemaal S500/750i, M’s en verscheidene AMG’s konden bezitten..

Hier in NL wordt je bijna tegen het criminele aan behandeld wanneer je centen hebt.
Daarom walg ik ook van partijen zoals sp en pvda. Zij doen zich voor als sociaal maar voeren regels in welke ver tegen het acociale aan hangen.
En dan NOG een begrotingstekort hebben van vele miljarden.

I rest my case. :?
Aan de andere kant!!!

Toch is het wel leuk dat er niet zoveel dikke auto’s op de weg zijn hier in NL. Zo blijf je toch uniek als je er een hebt.
Aardig commentaar over de vergelijking M3 vs Mustang GT 5.0

“Viking: I am actually a very skilled amateur competition driver. I also was going to purchase a BMW M3 this year. I test drove one and was very impressed, it was much better than my C5 Corvette in handling, and acceleration. The braking was about equal. One of my co-workers showed me the Motor Trend comparison test between the M3 and the Mustang 5.0. It really intrigued me since Randy Pobst the test driver was one of my instructors in a high performance driving school that I attended. So I test drove the new Mustang. The styling is less subtle, the seats are not as nice, and the instument panel not as interesting as the BMW. However the acceleration, brakes and handling were equal. I tried bumpy corners, off camber corners, decreasing radias corners, sharp transitions, everything, and never was able to detect a live axle rear. It shouldn’t work as well as it does, but it really does handle just as well as the M3. Until you try one, you can’t really comment adversely on its handling. The price was less than the M3 by about $30k U.S. dollars, so that is why I purchased the Mustang. If it hadn’t proven itself to be the M3s equal in handling, I would have purchased the BMW. I am more interested in road course and back road handling than straight line acceleration. A car that has both is truly great.”
Gewwon pure flauwheid. Als je die 2 naast elkaar vergelijkt, nou dan zie je het toch al wel?! Of heb ik het mis? De mustang wint natuurlijk! Altijd en van iedereen!
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!