Fenice Milano doet de Abarth 500 opnieuw, noemt hem Monza 260HP

Gepost op 23-11-2010 om 17:50 door - 18 Reacties »

500 Monza 260HP
Fenice Milano neemt niet alleen tonnen kostende auto’s als de Ferrari 458 en de Rolls Royce Ghost onder handen, ook de Fiat 500 is een gewild object voor de Milanese veredelaar. Nadat het bedrijf eerder met de blinged out Dolce Vita kwam, pakken ze het nu iets minder uitbundig aan. In samenwerking met Romeo Ferraris (eerder goed voor een 500 met 360 pk) is de 500 Monza 260HP ontwikkeld.

Als basis is de Abarth 500 genomen, en wordt er veel leentjebuur gespeeld bij de Trofeo-versies. Het kleine 1.4-motorblokje is opgekieteld van de originele 135 tot een indrukwekkende 260 pk, naar eigen zeggen door een nieuwe turbocharger en een compleet sportuitlaatsysteem te monteren (wat een forse turbo moet dat zijn). Om de power in goede banen te leiden zijn een limited-slip differentieel, 280 mm grote remschijven, nieuwe vering, en een set 205/40 R17 Yokohama Parada’s gemonteerd.

Hij is gemaakt ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van Fenice Milano en Romeo Ferraris. Mocht de auto alleen niet genoeg zijn, dan is in samenwerking met Aznom (dat ook al ervaring heeft met de Fiat 500) een speciale leren bagageset en een racepak (waarmee de koper zich tot zwarte Stig kan transformeren) ontwikkeld. Uiteraard zijn de beste materialen toegepast en bla bla bla….Exclusief is hij in ieder geval wel: er worden er slechts 10 van gemaakt.

500 MONZA by RomeoFerraris & FeniceMilano
Engine
Cubic capacity 1368 cc
Cylinder number 4
Power 260 bhp (191 kW)
Mechanical Tuning
Engine Upgrade
Electronic junction box
Increased turbocharger
Turbocharger accessories
Downpipe
200-cells catalytic converter
Mid pipe
Road legal exhaust with a double exit in the middle
Flat panel sport air filter
High performance Romeo Ferraris Racing motor oil

GEARBOX
Sequential 6 gears
Ratio
1st 2,99
2nd 2,41
3rd 1,95
4th 1,57
5th 1,27
6th 1,01
Final 23:1
Limited Slip differential

SET UP
Adjustable sport shocks
Romeo Ferraris alloy wheels
Yokohama Parada 205/40 r17 tyres

BRAKES
Brembo braking system, 280mm with 4 piston callipers
Metallic brake hoses
Racing brake pads set for front and rear brakes
Syntethic Romeo Ferraris racing oil

DESIGN by Fenice Milano
Autodromo Nazionale Monza livery
Aerodynamic Kit Fenice Milano:
- Rear difuser
- Front carbon splitter
- Hood Air intake (Naca style)
Lucid black door handle and rearview mirrors

INTERIOR
Road legal sports front seat with Autodromo Nazionale Monza livery
Rear seats with Autodromo Nazionale Monza livery
Total interiour covering in leather and Alcantara
Special steering wheel Romeo Ferraris
Romeo Ferraris gear shift knob and shift boot
Romeo Ferraris handbreak lever and boot
Alluminium Romeo Ferraris Step line

18 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je je al aangemeld voor het preview-event met de nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus?
Auch, slechts 10pk minder dan de destijds geleverde 50 ralley-auto’s (Punto) door Fiat.
liev!
gigantisch veel pk zeg..

Zal niet lekker rijden op een hoge snelheid met veel wind. Doe mij dan maar liever een standaard abarth.
@JamesBond007:
edit: meer of minder pk zal idd niet uitmaken of hij lekkerder of slechter van gaat rijden op hoge snelheid.

Lange dag achter de rug :p
Wat een mooi interieur!
jammer van de velgen, die vind ik niet zo mooi ;).
Dit lijkt me iets teveel van het goede voor zo’n lullig autootje… Aan de andere kant wel kicken natuurlijk :P.
Weet iemand de acceleratie tijden? Altijd wel leuk om te weten bij zo’n klein bommetje
@reinier73: 0-100 in +- net zoveel als de standaard; waarom? wielspin…
geef mij maar die van 360 pk :p
260 pk in zo’n autootje…. Toch niet normaal…
Ik vind dit exemplaar zelf niet eens echt mooi….
Als ze de motor nu achterin leggen en vol gas geven en weer vol remmen kan dat gebakje vast koprollen maken.
Maar konden ze niet de achterbank vervangen of weghalen want dit ziet er echt verschrikkelijk uit voor zo een auto.
Dit is gewoon de Monza van Romeo Ferraris toch? Deze op de foto’s is al meer dan een jaar oud en toen nog volledig door RF, niet door Fenice Milano.

http://www.fiatblog.nl/?p=1423
Die met 360 pk was voor een race, die hoeft het niet lang vol te houden. Dit is een straatauto die gewoon dagelijks dienst zou moeten kunnen doen, dan lijkt 260 pk uit een 1.4 me toch wel een flinke belasting…
@Citrofiel: Inderdaad.. en het lijkt mij ook wel genoeg… 260 PK in een Fiatje 500. Denk als je hem volle bak laat gillen dat je er bang van word.. in zo’n doosje 200 blaffen.. moet je wel grote cojones hebben..

OT: Wel een mooi ding.. toch valt het mij vaak op dat tuners geen oog voor details hebben wat de fotografie betreft.. toch ook eens een detailer mee laten kijken. Op deze interieurfoto ook.. 3 vlekken op de stof rechtsonder het dash… slordig meneer Fenice Milano..
Kan iemand dit onderwerp zo snel mogelijk verwijderen dadelijk begint mn vrouw te mekkeren dat ze deze wil en dat wordt ik er natuurlijk glad vanaf gereden
sinterklaas kapoentje, gooi maar in me schoentje!
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!