Opnieuw kwamen er op ons aller Autojunk een aantal foto’s binnenrollen van een gecamoufleerde Brit. De Jaguar XF, maar dan als faceliftversie én met een superpraktische rukpukkel aan de achterkant.
De introductie van de opgefriste Jaguar XF staat gepland voor de Autsalon in Genève, die op 1 maart haar deuren opent. De technici zijn echter nog steeds volop bezig om de nieuwe Jag klaar te stomen, maar dit exemplaar werd alvast in een parkeergarage te Oostenrijk op de foto gezet.
Wat is er nieuw? Dat de strakgetrokken XF mooiere koplampen krijgt is bekend. En onlangs wist Robbie (Robbiepedia voor intimi) te onthullen dat deze sedan in de toekomst wel degelijk viercilinder dieselmotoren meekrijgt, ondanks de nee-schuddende Jaguar-peeps. Deze 2.2L blokjes zijn afkomstig van ex-partner Ford en leveren 150 of 190 pk, en we nemen aan dat de lichtste variant van de huidige 3.0 V6 diesel (die met 210 pk) gecancelled wordt. De vijfliter V8 met 385 pk en de überversie genaamd XFR (510 pk) zullen natuurlijk wel gewoon in het gamma blijven.
Verder mogen we naast een fatsoenlijk setje koplampen aanpassingen aan de voor- en achterbumper verwachten, een andere (lees: grotere) grille en nieuwe achterlichten. En wie weet wat er nog meer onder dat psychedelische wrapje schuilgaat. Meer foto’s van deze gecamoufleerde Xf, helaas niet de scherpste, zijn te begluren op Autojunk!
Tonnie zegt
Die gaat nice worden toch :D
florisw zegt
Leuk hoor. Ik ben benieuwd of ze die slappe voorkant op kunnen beuren. Het ziet er veelbelovend uit. Mooie velgen ook!
Orichy zegt
Jammer, maar blijkbaar niet aan te ontkomen, het zal volgens mij wel geen verbetering worden, helaas. Het zal wel op de “XJ” gaan lijken.
barney zegt
@Orichy: Wat bedoel je precies? De technische aanpassingen of de optische? Ik denk juist dat die viercilinder diesels het erg goed gaan doen onder de lease rijders.
Orichy zegt
@barney: Natuurlijk de buitenkant, maar technisch wordt het ook niet beter, als er een cilinder dieseltje in komt. Leuk als leaseslet, maar geen vooruitgang, wel lief voor moeder Aarde, maar niet leuk om mee te rijden in zo’n lekkere auto, lijkt mij. Een v6 is toch leuker, niet schoner.
barney zegt
@Orichy: Maar Jaguar heeft op het randje van faillissement gestaan dus hebben ze modellen nodig waarmee ze aantallen kunnen maken. Voor het merk is het dus een goede ontwikkeling. Bovendien zijn die V6/8 varianten nog steeds leverbaar mocht je die willen.
aadr zegt
Hopelijk nieuwe koplampen want de huidige zijn werkelijk foeilelijk.
mrbones zegt
haha rukpukkel
mennek zegt
een jaguar met een trekhaak… pfff #moetnietgekkerworden
Jokkebrok zegt
Ik zag een paar dagen geleden in Duitsland een beplakte nieuwe 6-Serie (of het leek er op) rijden, helaas geen foto van kunnen maken… :(
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Jaaaaa, hier wacht ik echt op…
Is gewoon de mooiste luxe auto ooit ontworpen! Dus ik zeg Jag: andere koplampjes en klaar! Niks meer aan doen…
lowlow zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Volledig mee akkoord, en dat gaan ze ook gewoon doen. Daarnaast gaan in het interieur alles wat opwaarderen à la XJ (hopelijk geen digitale tellers zoals de XJ)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@lowlow: inderdaad, ook ik hoop dat ze wat ‘XJ-geintjes’ achterwege laten: de digitale tellers, maar ook de zwarte C-stijlen bijvoorbeeld. De doorlopende strip onder de voorruit (in het interieur) vind ik dan wél weer schitterend!
Dimglor zegt
Op hetgeen dat ik kan zien op de foto’s is er weinig verschil aan de achterkant en zal de voornaamste verandering vooral aan de voorkant zijn..
Esprit_de_Flandre zegt
Waarom andere koplampen? Ik vind er niets verkeerd aan, aan de huidige. Hope they don’t f$ck it up…
Esprit_de_Flandre zegt
@Esprit_de_Flandre: Ow, $h!t nee, ik zat te denken aan de XK. Ja, XF mogen ze wel aanpassen… :D