Nissan Murano CrossCabrio: meest gehate auto van 2011

Auteur: , 45 Reacties

Eind vorig jaar verraste Nissan vriend, vijand en soccermom door daadwerkelijk met een dakloze Murano op de markt te komen. En daarmee was direct een nieuwe nichemarkt geboren, namelijk die van de crossover-SUV-cabrio's. Maar zoals wel een beetje viel te verwachten is de opgepompte cabrio het lachertje van het jaar geworden.

Nissan heeft simpelweg een Murano gepakt, daar het dak vanaf gezaagd, de twee achterste deuren weggepleurd en er een linnen kapje bij verzonnen. Ook is deze vreemdsoortige Nissan een stukje langer gemaakt waardoor je met vier personen alle ruimte hebt in de openlucht-SUV. De bolide wordt verder aangedreven door een 3.5 V6 die goed is voor 256 pk en hij komt definitief niet naar Europa.

Goed, tot zover de details die we al wisten. Wat nog ontbrak was hoe de Murano CrossCabrio in de smaak valt bij de Amerikaanse versies van Wouter & Smoke. Kortom, hoe denken de reviewers aldaar over dit binnenpretje van Nissan (hij kwam er mede doordat CEO Carlos Ghosn er zo enthousiast over was)? Het blaadje Fortune zocht het uit en kwam tot de conclusie dat dit de minst geliefde auto is sinds de Mercedes R-Klasse en -nog veel erger – de Pontiac Aztek. Auch! Hij wordt onder meer verweten dat ‘ie te zwaar, te duur en te “lumpy, dumpy, shaky and sluggish” is.

Murano CrossCabriodinges

Vrouwelijke autotesters in de VS schijnen de cabrio-met-hoge-instap wel totally awesome te vinden. In hun reviews is het zwakkere geslacht een stuk minder kritisch positiever over de Murano CrossCabrio.

Voor de zekerheid zijn we maar even de YouTubes opgedoken om de eerste rijtesten van de Murano CrossCabrio te checken. En het klopt inderdaad, de dames vinden het autootje maar wat schattig. Weten Audi en Range Rover ook meteen waar ze de Q5 CrossCabrio en Evoque Cabrio op moeten richten.

Hieronder de review van een kortharige dame die meteen even test waar het werkelijk om draait bij mamma-auto’s: hoeveel wasmanden kun je achterin kwijt?

En een filmpje van een moeder die graag lacht als ze in een Murano CrossCabrio zit.

Tot slot, MotorTrend test nog even de acceleratietijden en de G-Krachten in bochten. Ook belangrijk

Iemand die zich kan voorstellen in Amerika te wonen en ongeveer 50.000 dollar over te hebben voor dit sujet? Roept u maar!