Dik! Romeo Ferraris Abarth 500 widebody 300pk

Gepost op 08-10-2011 om 14:11 door - 31 Reacties »

Abarth 500 maar breder
In Italië is dat “rustig aan doen”, met 300pk op de voorwielen.

Want deze Romeo Ferraris Cinquone Stradale is een terug-getunede, kalme versie van hun circuitbeest. De 360pk Cinquone. Niet achterwielaangedreven, wel heel erg hardcore.

Natuurlijk mag de meest extreme versie de weg niet zomaar op. De Stradale (what’s in a name) mag dat wel. Een echte trackday auto dus. Om hem een beetje verkoopbaar te maken is de Cinquone Stradale ook lekker aangekleed met alcantara, helmpjes en lekkere racestoelen. Het zal allemaal wat kosten maar dan heb je ook een snelle kleine FiatAbarth.

De kleine bochtentijger haalt zijn power uit de bekende 1,4 liter viercilinder met extra grote turbo. Inmiddels groter dan het blok zelf? Het geheel weegt ongeveer 1000 kilo. Standaard voorzien van 2 stoelen maar 4 mag ook. Natuurlijk voorzien van een stevige rolbeugel.

31 reacties
wide body kit eraf, en je mag hem in m’n garage zetten, bedankt.
Brommobiel on steroids.
zet maar voor de deur, zal lekker golf Rtjes pesten zijn :D
@spykerboy: Pff, 3x een Golf R pesten en je mag weer naar de garage voor onderhoud. Een 1.4T met 300pk zal echt geen onderhoudsinterval van 30 000 km hebben namelijk !
@dawwg: klopt helaas. maar iniedergeval rij je geen golf :) en dat vind ik meer waard :)
Avatar van Pedro Verhelle
Sm0keGun via Android app
08-10-2011 om 19:11
@spykerboy: deze zal ook niet zonder tcs en esp enz kunnen . er staat namelijk niet genoeg gewicht op de voorwielen ..350 pk …
Na een paar kilometer heb je alweer nieuwe onderdelen nodig, liever een 6 pitter met 300 pk.
lelijk die body kit! een Abarth 500 is een gaaf wagentje, maar dit doet hem geen goed
Darth vader auto?
@fiets: meer een Darth Gayder auto..
een beetje te
Avatar van datbenik
datbenik via Android app
08-10-2011 om 14:53
ik ben geen liefhebber van die tuners maar dit ziet er zeker niet verkeerd uit, maar dan komt natuurlijk de uiterst hollandse vraag, “wat moet dat allemaal koste?”
Vind het juist wel dik. Zet maar voor de deur.
Als het moet, dan nog steeds de Aznom versie
het is al een tijdje geleden dat ik zo’n lillik ding op 4 wielen gezien heb. Een mooie voor in het rariteitencabinet.
Wel lache, voor de boodschappen:)
@enveekaa: dan smelten de ijsjes tenminste niet!
Nou, zo`n driftkikkertje wil ik misschien wel.
1000 kilo is ongeveer 200 kilo te zwaar.
Ietwat vreemde vorm spiegels.
Die is echt dik!
Lol 300 pk op de voorwielen, lijkt me niet echt lekker gaan
Avatar van bram97
bram97 via iPhone app
08-10-2011 om 17:33
300 pk door je voorwielen geeft dat geen onderstuur?
Weet niet hoe het zit met deze natuurlijk maar bij de garage waar ik werk is een 500 Abarth essesse met 267 pk en die blijft gewoon goed in elkaar zitten. Hij had er nu dacht ik al 60.000km mee gereden zonder mankementen.

Maar ben het er mee eens dat dit gewoon teveel vermogen is voor de voorwielen op dit gewicht. Maarje als je eenmaal rijdt gaat het prima.
Als Ford 300 pk op de voorwielen kwijt kan met de RS.. kunnen wij het ook denkt Fiat. Megavet ding. Lijkt mij een genot om daar eens een lange rit mee te mogen maken.. flink uitproberen. Denk dat ze de smile van mijn bek af moeten beitelen.. ;)
Die intercooler op de voorkant ziet er toch wel vet uit. Maar hij probeert te ijverig iets te zijn wat hij totaal niet is. Een “gewone” 500 Abarth is mooi genoeg.
Ik ga die Fiat 500 steeds gaver vinden, met dikke wielen en de juiste kleur (mat)zwart is het allang geen vrouwenautootje meer. Cool ding dit, alleen niet meer echt handig voor de dagelijkse boodschappen…
Lijkt wel zo’n kermis botsauto.
Ik vond die Ferrari 500 tof maar deze is zo lelijk afgewerkt, lijkt wel met ducktape en andere shit.
Graag al die meuk eraf, gewoon parelmoer wit en dan toch 300pk..
Avatar van p993
p993 via iPad app
09-10-2011 om 18:27
@gordongekko: parelmoer wit? Wil je er ook roze spiegels op en een poedel erbij?
Het ziet er echt heel vet uit, alleen ik denk dat het teveel pk is ten opzichte van het gewicht. Dan rijd zo’n auto ook niet lekker meer.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!