We hebben de Aston Martin Lagonda al een paar keer in volle glorie voorbij zien komen, maar toch vonden de Britten het noodzakelijk om de luxe sedan officieel te presenteren in Dubai. Maar dat is niet het belangrijkste nieuws uit de oliestaat.
We kennen de binnen- en de buitenkant van de Lagonda inmiddels maar al te goed, dus we hadden niet verwacht dat de presentatie in Dubai nieuws op zou leveren. Dat gebeurde toch, en dan hebben we het niet alleen over de modelnaam. Aston Martin noemt de bolide voluit namelijk Lagonda Taraf.
De Lagonda zou namelijk exclusief verkocht worden in de met olie gevulde zandbak, maar daar kan best eens verandering in komen, zo noteerde Top Gear na een gesprek met CEO Andy Palmer. De nieuwe baas van het merk ziet namelijk dat de Lagonda wereldwijd om enorme belangstelling kan rekenen en tja, wie is hij om daar geen munt uit te slaan?
Overigens betekent dat niet dat je de Lagonda straks bij een dealer kunt bestellen. Allereerst heb je daar waarschijnlijk het geld niet voor, maar daar komt nog bij dat de lange sedan alleen verkrijgbaar is op uitnodiging van het merk zelf. Hoop jij dat er binnenkort eentje op de deurmat ploft of laat je liever een DB9 of Vanquish voorrijden?
uselessblogger zegt
wat een mooie wagen!!
exotic zegt
Wat een nekkendraaier!
Hoop dat hij ook in Europa wordt verkocht, zou zonde zijn als onze nekken nog heel blijven.
6cilinder zegt
Van mij hoeft het niet, wat vind ik dit een lelijk hok zeg… Bijzonder maar niet mooi.
De naam maakt het ook niet veel beter.
meepinz zegt
Dan liever de db
meepinz zegt
Dan liever de db9 of de vanquish dit ding ziet er niet uit!
thomcarspotter zegt
Yes please!
axel968 zegt
Afschuwelijk lelijk, gelukkig zijn de meningen verdeeld.
bastiaano zegt
Wat een schoonheid
razzie zegt
Jammer dat ze hun thuisland zo laten liggen. De volgende DB9 komt zeker met fabrieks af raketwerper en IS stickers…
4poorte zegt
@razzie: hahahahahahahahahahahahahahahahahahaa! Nee.
dragspert zegt
Dat wijf op die foto pakt de lucht inlaat van het voorscherm maar even als handvat om weer op te staan:p Ik vind ‘m trouwens prachtig!
dikdraak zegt
Precies hetzelfde als het origineel dus.
Je vindt hem óf bloedmooi óf oogverbrandend. Er is geen enkele tussenweg.
tupperware zegt
@dikdraak:
Laat dat nu net een voorwaarde zijn voor mij, saaie nietszeggende hokken rijden er genoeg rond.
Ik zou het dus zonde vinden als deze auto voorbehouden zou blijven aan zandhazen in een jurk..
dikdraak zegt
@tupperware: Ik vind deze auto ook bijzonder fraai.
dillon zegt
Aston Martin Lagonda Ackbar
JamesBond007 zegt
@dillon: hahaha weer zo’n goede opmerking die me laat lachen:)
O.t. Mooie bak, maar het interieur mocht van mij betreft wel wat vernieuwender.
dennisjuh95 zegt
Een DBS, Vanquish (oude of nieuwe) of van die klassieke DB’s. That’s all.
floris1204 zegt
Laat m vooral lekker in doe zandbak blijven. Wat een lelijke aston. Itt andere astons.
MaartenD zegt
Typische auto die als je hem nieuw koopt er fris en speciaal uitziet maar al heel snel oud en goedkoop uitziet
Esprit_de_Flandre zegt
Als dit een succes wordt (heel zeker ben ik daar nog niet van) dan verwacht ik eigenlijk dat Lagonda als merk verder wordt uitgebouwd, met een coupé (gericht op luxe, niet op sportiviteit, om AM niet te beconcurreren) en een SUV (zoals eerder al gepland was)…
Ook zal het vast niet lang duren voor een carrossier een shooting brake maakt op basis van deze…
carmasterr zegt
Als het dan toch per se een Aston moet zijn, dan maar een V8.
Nee geen baby-DB9, maar de Oscar India:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSp7Q4uQSB6dk6VJgi6-qh7rh54j8xVdpCW-MCCgKRMiR8KTgXKw.
Met de flinke carburateurs, natuurlijk.
bosnialove zegt
Buitenkant laat zien dat het een prachtige auto is, alleen het rondvormige interieur past totaal niet bij de hoekige vormen van de buitenkant. Ik zie veel liever een intereur dat veel kenmerken van de buitenkant heeft.
gtwillem zegt
Waarschijnlijk is dit typisch zo’n auto die in het echt waanzinnig indrukwekkend is en op plaatjes waanzinnig gruwelijk lelijk (had ik ook met de eerste Quattroporte, de laatste XJ).
Het feit dat er een atmosferische 5.9 V12 in zit maakt voor mij een hoop goed.
Slim dat ze hem alleen op uitnodiging verkopen: dan kun je er flink veel meer voor vragen dan dat ie eigenlijk waard is.
Maar ik zou gewoon een Rapide S doen, die is denk nog iets mooier.
rd1991 zegt
Het zou dom zijn hem niet te verkopen elders ter wereld. China, USA en rijk Europa kan hem ongetwijfeld waarderen.
rd1991 zegt
@gtwillem, hoe oud ben je dan als ik vragen mag? De 1e Quattroporte was er al in de ’60s als ik me niet vergis.
tupperware zegt
@rd1991:
Yep de QP1 is nog ouder dan ik, die stamt uit 1963.
We zitten nu bij de 6de generatie.
series2 zegt
@rd1991: nu we het er toch over hebben: Doe mij maar een quatroporte!
e4350 zegt
Neuh…
exclusieviteitsfreak zegt
Vermoedelijk heeft Aston Martin’s huidige CEO Andy Palmer zich eerst blindgestaard op de Arabieren met hun miljarden US $ dollars aan ole-inkomsten (lees echter wel AED – Dirham VAE en SAR – Saoedi-Arabische Riyal) : http://www.skeikhmohammed.ae , die ze alsnog jaren zullen inkasseren (vermoedelijk nog zo’n 150 j. volgens de berekeningen van de OPEC en andere experts in de VS), en de VS nog altijd de baas zijn over die inkomsten.
Nu, gelukkig is er die officiële introductie geweest in Dubai, en is Top Gear er alsnog in geslaagd om Andy Palmer zijn ogen open te trekken, om de Lagonda wereldwijd aan de man te brengen, een heel goed zet van Top gear dus.
Ik ben er alvast voor verkocht.