Beest! BMW M135i zet rappe (onofficiële) Ringtijd neer [updated]

Gepost op 10-12-2012 om 0:00 door - 61 Reacties »

BMW M135i komt hard
320 pk en 450 Nm op de achterwielen in een relatief compacte behuizing, dat gaat hard. Ook in een BMW die officieel geen echte ‘hardcore’ M is, maar tussen deze en de massa-Bimmers in hangt. Hoe weert zoiets zich op de Nordschleife?

De mannen van autoforum.cz kregen de gelegenheid om dit uit te proberen, en dat hoef je ze geen twee keer te zeggen. De scheur-Tsjechen, die al eens in hun Boheemse achterland een arme Skoda Rapid 1.2 TSI genadeloos afranselden, kregen dit keer de sleutels van een M135i in handen, vlak bij de Ring. En dat is de kat op het spek binden natuurlijk…

Bridge to Gantry (een volledige ronde min het rechte stuk op Döttinger Höhe) werd er even een tijd geklokt van 8:05 minuten, dat is net zo snel als een SLS AMG, en sneller dan de vorige generatie Cayman S of Boxster S (lijstje). Impressive. Zet er een professionele coureur in onder perfecte omstandigheden, en kijk wat er dan uit komt rollen (8:15-8:20 voor een volle ronde wellicht?).

Heeft BMW met dit M-halffabrikaat misschien wel een te sterke instapper gemaakt? Voor iets meer dan 50.000 euro heb je wel een apparaat dat een vrij nadrukkelijk deuntje meeblaast tussen al het overige snelle geweld…

Update – Het aangehaalde lijstje bevat tijden die niet door testrijders of professionele coureurs zijn gereden, maar door amateur-enthousiastelingen. In werkelijkheid kan het bij sommige auto’s (in de juiste handen) nog een stuk harder. Maar vergeet niet dat deze BMW ook door een niet-testrijder werd bereden.

61 reacties   toon alles
BP
BP [ commentorial ]
27-11-2014 om 9:30
Interessant, maar heb je onze video in het laboratorium al gezien?
Even snel als een SLS ? :O Dat doet pijn :(
@darkpluisje: al was een Prius even snel als een SLS rond dat circuit zou ik nog ten koste van bijna alles een SLS hebben, wat een verpulverend apparaat is het zonder dat het een robot is!
@salberts93: Tering, ik ben jaloers op Mercedes’ klantenbestand dan..
Een SLS doet 7:40 op een volledige ronde….? Check je bronnen nog eens…
@SCscreamGT2: Dafuq zijn NTF BtG en BnF nou weer?
@spoolie96: Zomaar een wilde gok: Not To Fuck, BelTeGoed, en jij schrijft BnF, maar in de comment van SCscreamGT2 staat DnF, en dat staat denk ik voor Did Not Finished?
@kp92: Precies. Blijkbaar schat ik bepaalde mensen te hoog in op dit blog.
@spoolie96: WTF is dafuq nou weer?
@driftkicker: Dafuq is WTF nou weer?!
Heerlijke wagen! klinkt ook erg lekker. Kan niet wachten op de facelift, kijken of ze de voorkant echt goed hebben gemaakt..
Kan nog steeds niet wennen aan die Droopy ogen..
Daar ben ik blij om ;) ,
Kan ik met mn 135i m achter een sls aan :D

Nee maar het is een hele fijne wagen !
@svenbmw: knap voor iemand uit 1992.
@RudyV: Hoezo? Als je jong bent kan je geen auto rijden?
@Rhyo: Ik denk dat hij doelt op de aanschafprijs icm zijn leeftijd. Als je dat op je 20ste bij elkaar hebt, heb je goed je best gedaan. En dat is inderdaad knap. Maar zeker niet onmogelijk. Leuk hoor, als je gelijk zo’n auto kan rijden!
@E34M5Touring: of gekregen of een jackpotje gewonnen
@E34M5Touring: denk aan de Headhunterz van deze tijd :)
@Megakix: Daarom, zijn dr genoeg.
@E34M5Touring: Wellicht leasen?
Is ook niet goedkoop maar wel betaalbaarder dan kopen.
Het ziet er niet snel uit. Het lijkt wel een rondvaart.
Das dus minder snel dan een e36 M3 volgens jullie lijstje…

Even serieus die lijst is waardeloos: Het lijkt net een lijst gemaakt door het ledenbestand van autoblog. Het heeft pas nut als alles door OF eenzelfde persoon word gereden OF door verschillende mensen die echt een auto op de limiet kunnen rijden.
Dat lijstje zegt niks… Dat zijn tijden gereden door normale mensen met hun eigen auto’s.

De SLS doet 7:40 over de hele ronde (20600 meter).
Bridge to Gantry is 19100 meter.
@RudyV: jij bedoeld de McLaren Mercedes SLR…dat is niet dezelfde als een sls amg.
@Megakix: Nee die bedoel ik niet. En ja, ik weet heus wel dat dat 2 verschillende auto’s zijn.
Klik op deze link en kijk bij 7:40: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

Daar zul je zien dat de SLS en SLR dezelfde laptime hebben.

Geen dank!
@RudyV: …dingdong…nope, tot nog toe gaat er bij jou geen belletje rinkelen dat een SLR sneller zou zijn dan een SLS ? Daarnaast gebruik jij wikipedia (:))…kijk eens op de volgende site : http://www.fastestlaps.com .
@Megakix: Fastest laps is verder ook nogal matig. Bovendien kan ik de SLS niet eens vinden op de Nordschleife.

Ik vind het niet heel raar dat ze ongeveer even snel zijn. De SLR een bak meer vermogen en koppel, juist dingen die op de Nordschleife nuttig zijn.
@Megakix: Ding dong nee, op jouw website staat ook dat de SLR 7:40 doet over de Nordschleiffe.
Snelheid op een circuit is meer dan alleen maar rechtuit…..
@RudyV: klingeling…en wie beweert er, dat de SLR niet in mijn lijstje zou voorkomen ? Zoek nu n’s de SLS amigo…
@Megakix: Jingebells. ik beweer dat niet, alleen maar dat een SLS net zo snel is (volgens het wikipedia lijstje, want op jouw website staat ie niet. En dat ie niet op jouw website staat betekent dus niet dat er geen rondetijd met de SLS is gereden (zoals op wikipedia).
Hier kan je zien dat sportauto ook een 7:40 heeft gezet met de SLS en dus net zo snel is als de SLR.
http://www.sportauto.de/rundenzeiten-nuerburgring-nordschleife-3649995.html?p=3&sort=Heft&order=DESC
@RudyV: :) hohoho…ik laat het hier bij, daarmee stellende dat ik jouw informatie ‘aanneem’ ter kennisname…
Is de A45AMG al over de baan gehaald? Daar ben ik wel benieuwd naar. Toch de eerste 4×4 AMG die geen SUV is.
@E34M5Touring: je hebt ook de M135i Xdrive…
@Megakix: Jawel, maar ik vind de 1-serie te lelijk om te overwegen. De A-klasse daarintegen.. Die vind ik echt mooi.
@E34M5Touring: appels en peren…als jij de keuze had tussen de 1M en de A45AMG, welke zou het dan worden ? Ik denk dat jij de 1M kiest. Strakkies komt er van de nieuwe 1-serie ook een coupéversie uit, die vermoedelijk weer een M-badge zal dragen. Keuzevraag opnieuw…? Precies, de nieuw-1M.
@Megakix: Zoveel verschil zit er niet tussen de M135 en A45 hoor. Scheelt maar 30pk en de M135i is lichter. Maar de huidige 1serie komt er bij mij niet in. Vind hem niet mooi en sommige materialen vind ik niet des BMW’s. De vorige 1M is niet snel verbeterd dus die zou ik wel nemen boven een A45 AMG maar de huidige doet me niks. Bovendien wordt de M naam te grabbel gegooid (vind ik). M staat voor Marketing en niet meer voor Motorsport. Jammer en onnodig. Als het dan toch RWD moet zijn ga ik wel naar een E92 M3 kijken.
@E34M5Touring: verschil in PK’s is verwaarloosbaar…echter, je pakt een AMG tegen een ‘zielige-M-versie’. Tevens kiepert een A45 een 4×4 erin. Dan moet je maximale bom met maximale bom vergelijken…
De nieuwe A-klasse is een prima en mooie auto. de A45AMG zelfs mooier dan een hatchbak-1-serie. Maar de M-versies verdienen zondermeer de voorkeur, zeker als je de 1M erbij pakt…(likkebaard).
@Megakix: Zou ik de nwe 1 coupe eerst moeten zien. Tot nu toe heeft de AMG een streepje voor ondanks z’n 4×4. Dat zou ik op de koop toenemen (of gewoon de voorste aandrijfassen dr uit) puur op looks en interieur. Stoelen vielen me een beetje tegen in de A, maar de 1 serie heeft ook niet bepaald Chesterfields (zeker niet in de goedkopere uitv.). Zal mij benieuwen wat ze met de 1M gaan doen. Ik denk dat ie maar marginaal sneller zal zijn. Zeker tov de huidige zal er niet veel ruimte zijn zonder in M3 vaarwater te komen.
Ik zeg het niet snel, maar ik heb nog liever een S3 dan deze. Wat een lelijk ding. Snel is hij daarentegen wel.
Prijzig maar met iMobility is dat minder een issue geworden voor de slimme autofan. Wat je ervoor krijgt – hoewel het geen officiële volbloed ///M is, komt qua prijs/prestaties waarschijnlijk wel overeen met Mmetjes van welleer. Dit is eigenlijk een goedkoop M3 alternatief.

Ik vind ze trouwens aantrekkelijk geworden. Great job assholes.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!