BMW 1M Keskin: zet zo maar voor de deur?

Auteur: , 24 Reacties

Het begint al bijna een oudgediende te worden, BMW's 1M. Talloze tunerts trokken de zes-in-lijn verder uit elkaar, maar of dat hier is gebeurd weten we niet. Het gaat dan ook vooral om de velgen en het uitlaatsysteem onder deze Bimmer.

Hoewel de naam van een andere velgtoko op de ruiten prijkt, zijn de lichtmetalo’s toch echt afkomstig van Keskin, een Turkse wielenboer met een voorliefde voor kleurtjes.

Aan de linkerkant zien we een setje KT 11 Heaven Editions, en rechts prijken KT4 New Racers, allebei mooi passend bij de oranje lakkleur.

Bovenop de snoet van de 1M is er druk gefolie’d met een carbon-patroontje, en onder de auto hangt een uitlaatsysteem dat moet doen denken aan titanium. Of het ook echt zo is, daar heb ik mijn twijfels over. Er is in ieder geval met hitte lustig op los gekleurd.



24 reacties

Nooit fan van geweest, een kei dikke velg rand. Blijkbaar is iedere tuner er wel fan van, ik heb namelijk nog nooit een tuner gezien op AB zonder te dikke velgrand.
Dus ook hier: mwa, lelijke velgen, grijs met oranje is oké, verder niks bijzonders
Sjonnie poep bak. Zonde van de auto.
Hij is standaard al bruut genoeg, bijna alles wat je er aan veranderd is to much
De foto’s op de android app worden grotendeels (niet allemaal) uit hun verband gerukt… Kan dat worden gefixt?

Die 1M is behoorlijk toegetakeld.
2005 wil zijn deurstickers terug..
Echt een sjonnieauto zo hoor, met die carbon-witte bmw logootjes
Lekker wagentje, geef maar aan mij! Laat ik hem overspuiten, zet er beschaafde 19″ velgen onder en van die mooie rode achterlichten.
De standaard 1M is heerlijk maar deze…
zonde.
Waarom maak je lampen zwart? (minder licht) En waarom zou je van die wielen met boutjes erin willen hebben? Pauperbak.
zet zo maar voor de deur? zet zo maar in de shredder bedoel je…
1-serie definitief rijp voor het blijf-van-mijn-lijf-huis.
Die 1-serie coupe is wel zoooooooo lelijk! Wat je er ook mee doet, lelijker kan ie er niet van worden.
Supermooie auto ben blijkbaar een van de weinigen die dat vindt maar zonder de zwarte streep en met de bbs-achtige wielen in een normale kleur. Dan zou ik hem graag op de oprit zetten. Moet blijkbaar beginnen met sparen:p
Toch grappig wat de schrijvers hier als gave auto’s beschouwen. Een belachelijke petjesbak is dit. Zo’n 1M hoort lekker standaard zonder al die rommel erop zoals getinte achterlichten en afgrijselijke velgen.
Blijft zo’n lekkere wagen…
Grappig hoe de meningen over deze auto verschillen. Smaak is natuurlijk heel persoonlijk. Dat er daarom mensen met een slechte smaak zijn, die dit ding mooi vinden, hoort er gewoon bij ;-)
Het blijft wel vreemd dat niemand dit ding durft te kopen (ook niet in een standaard uitvoering). Ik zit best veel op de weg, maar heb er nog één in het wild zien rijden!
@ropbp:
Dat is ook niet zo raar, de laatste keer dat ik op autoscout keek stonden er alleen in Nederland nog 12 te wachten op een eigenaar.
Hoezo ausverkauft…?
@jrk68: er staat er nu maar 1. Met 7k op de teller. De reden dat je hem niet vaak ziet is gewoon door de beperkte oplage.
@jzaero:
Ook dat helpt natuurlijk niet.
Wel leuk dat ze er nog een paar hebben kunnen slijten, dat vergroot de kans voor de liefhebber om er een te spotten.
@jrk68: Ik heb hem wel een aantal keer gezien, dan wel op de Nürburgring dan wel op andere events. Volgens mij is dat echt een bommetje vergeleken met de M3. Kortere wielbasis etc. ;)
@jzaero:
Ik zie het ook als de spirituele opvolger van de E30 M3, al denk ik dat het een betere auto geweest zou zijn met een NA 6lijn.
Ik heb er zelf niet mee gereden maar wat ik begrijp uit de tests is hij knap listig en het zou mij niet verbazen als de oorzaak daarvan ligt bij het hoge koppel dat er door de turbo’s niet echt lineair in komt.
Mijn conclusie is dan ook, leuke auto maar de balans kan beter.
@jrk68: In theorie zou dat juist niet zo zijn. Ja hij heeft wel stuk meer koppel, maar naar mijn weten stemt BMW hun turbomotoren zo af dat je onderin al de turbo-lag kwijt bent. Ik heb niet met de 6 cilinder turbo’s gereden dus daar kan ik helaas niet veel over zeggen, maar als je kijkt naar deze grafiek. Vanaf 2500 toeren volledige koppel en power lineair tot aan volledig vermogen.
@jzaero:
Het punt is dus dat je onderin teveel koppel hebt.
Een lineaire vermogensopbouw betekent dat het vermogen 1 lijn volgt van laag naar hoog in het toerental.
Dus niet van o naar max bij 2500tpm dan vlak naar 5500.
Juist dat, naast het geluid vond ik altijd de kracht van de oude 6 in lijn motoren van BMW.
Van het geluid van een E46M3 krijg ik nog steeds kippenvel.
Verder vind ik de 1M eigenlijk een kilo of 300 te zwaar.
1575kg is natuurlijk heel veel voor een relatief kleine auto.
Nu heb ik het niet voor het kiezen natuurlijk maar een 1M van 1250kg met de motor uit de E46M3 lijkt mij een heerlijke auto.
@jrk68: Had ik ook wel in gedachte, E46 blok in een 1M. Ach ja, mijn auto is wel een N/A blok maar heeft ook een vrij vlakke koppelkromme vanaf 2500 tot aan 4500-5000 toeren. Daarna zakt het koppel in en pakt de power het over vanaf 4500 toeren met een piek op 5500 toeren. De curve is eigenlijk vrij gelijk aan die van de 1M maar dan met 140pk minder.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).