BMW M1 in prachtig donkerblauw te koop

Auteur: , 40 Reacties

Verzamelaars van Nederland, mocht u op zoek zijn naar één van de eerste BMW M1's die is afgewerkt in een zeldzaam kleurtje grijp dan nu uw kans!

Een BMW M1 die te koop wordt gezet is al vrij zeldzaam, een niet-rode M1 is wellicht nog zeldzamer. Deze M1 is afgewerkt in een fraaie donkerblauwe kleur en is één van de eerste M1’s ooit gebouwd. Het betreft volgens de advertentie chassis 11 (van 450), voorzien van speciaal voor BMW M ontwikkelde BBS wielen en airconditioning. Daarnaast is de stereo geoptimaliseerd. Deze auto is lange tijd in bezit gebleven van BMW voor showdoeleinden.

BMW M1 op ebay
BMW M1 op ebay
BMW M1 op ebay

De M1 heeft 23,723 mijl (38.178 kilometer) op de teller gereden sinds hij op 21 december 1978 van de band rolde. De vraagprijs voor dit pareltje uit BMW M’s historie is 195.000 dollar (150.266 euro) maar de teller staat pas op 145.100 dollar (111.813 euro) en laten we eerlijk zijn: da’s minder dan dat je voor een nieuwe Porsche 911 met misschien één of twee opties aangevinkt betaalt terwijl je dan in iets veel gavers rond rijdt. Ik zou het wel weten, helaas krijg ik binnen een dag en 17 uur die dikke ton euro’s niet bij elkaar.



40 reacties

Kwijl…
waarschijnlijk het aller aller aller aller beste wat bouwjaar 1978 te bieden heeft ..

niet zo heel moeilijk trouwens aangezien dat 1 van de slechtste bouwjaren ooit is ..
69
Daar gaat mij hart sneller van kloppen, jammer dat je ze nooit in real live ziet.
@porsche928:
Toch wel, heb er deze zomer nog één op de foto gezet, in NL, in real live :)

Wel een rode overigens ;)
Hmmz… zal m’n vriendin het merken als ik deze M1 koop in plaats van dat huis dat we op ’t oog hebben…?
@bmw-e30-7bh:
Deze wordt alleen maar duurder en huizen?
Tsjaa, dat ligt aan de regering (die we niet hebben)
@bmw-e30-7bh: nu t nog je vriendin is zeg ik DOEN :)ik kan geen stuiver meer uitgeven zonder de helft aan mn vrouw te geven….

OT: wat een plaatje. Bij de ring sstond de raceversie met zn complete achterkantje geopend (tijdje terug) heb ik snel een plaatje van geschoten..wat een machine he!!
‘De vraagprijs voor dit pareltje uit BMW M’s historie is 195.000 dollar (150.266 euro) maar de teller staat pas op 145.100 dollar (111.813 euro) ‘
Bijzondere auto idd, hij rijdt geen kilometers of mijlen, maar euro’s en dollars.
@Vinny_93: Wat is daar dan vreemd aan?
Of betaal jij ook in mijlen/km als je iets op eBay koopt?
@Vinny_93: Online veiling??
@Vinny_93: Wat een flauwe humor heb jij zeg. Hier vangen… een zoutvaatje!
@Vinny_93: Je snapt toch zeker zelf wel dat het hier gaat om de prijs bij de veiling? Heel flauw dit soort grappen.
@Undifined1: Is de US spec motor voor die M1’s niet anders dan euro. Zou zonde zijn als dit ook zo’n geknepen ding is net als de M3’s.
@E34M5Touring:
Ontknijpen we hem toch gewoon.
@johnny23: Kan je beter een euro spec E34 M5 blok erin leggen. Is veel makkelijker en goedkoper. En het past, want het originele blok van deze M1 is de basis voor de motor die in mijne ligt. US spec motoren zijn lui en draaien minder graag toeren. Ook scheelt het in vermogen. Zo heeft een E36 M3 3.0 in de US 241pk tegen 286pk hier.
Gelanceerd op HET verkeerde moment met torenhoge benzine prijzen, een saai minof meer standaard BMW interieur (vooral het dashboard) en uitgerust met ‘slechts’ een zes-cilinder.
De eerste exemplaren hadden een kompleet foute bouw kwaliteit omdat diein Italië gebouwd werden, dus het enige waaraan ‘ie qua supercar status voldeed was een bijbels-slechte bouwkwaliteit.
BMW greep snel in, maar het was te laat voor de M1.
Er werden vooraf aan Formule 1 races Procar wedstrijden georganiseerd, waarin de F1 rijders in de sponsorkleuren van hun team voordat de Formule 1 wedstrijd werd gereden.

Vooral de foutieve timing en het hebben van ‘slechts’ een zes cilinder hebben deze wagen de das omgedaan.
Jaren later, kwam men erachter dat het een betrouwbare en betaalbare Supercar was en een echt lekker scheurijzer.

Me zou er best wel eentje willenhebben, hijis niet zo over-the-top als zijn Italiaanse ‘broeders’ en veul veul exclusiever.
En ik ben nou eenmaal een echte snob als het op auto’s aankomt.
(Snobs kijken niet op iets anders neer, ze willen alleen een onbetaalbare exclusiviteit en raffinement)
@desjonnies:
Bijbels slecht? Dat is een tegenstelling :) Dus hij is of Bijbels of slecht, maar dit gecombineerd is onmogelijk.

Voor de rest is je redenatie ook nogal tegenstrijdig:
Dit:
“Gelanceerd op HET verkeerde moment met torenhoge benzine prijzen”
spreekt dit namelijk weer tegen:
“het hebben van ‘slechts’ een zes cilinder”

En je bent duidelijk geen kenner/liefhebber van supercars:
“hadden een kompleet foute bouw kwaliteit omdat diein Italië gebouwd werden”
Dan denk ik Ferrari, Maserati, Lamborghini … Audi doet met de R8 min of meer hetzelfde.

En een posting later prijs je de bouwkwaliteit van BMW weer de hemel in …
Vaag geleuter dus.
@johnny23:

wat was er onduidelijk aan 1978 ??
@johnny23: En je bent duidelijk geen kenner/liefhebber van supercars: hahahahahahahahahahahahahaha
@johnny23:
Koop een 308 uit 1978 en enjoy……….
Hoop dat je verstand hebt van bedrading, MagnetiMarelli en koppelingen vervangen.
Oh, als er 1 koplamp niet omhoog wil, kun je er een klap opgeven, soms komt’ie dan kreunend omhoog.

En laat een grote snor groeien a la Magnum P.I.
@johnny23: moet eerlijk bekennen dat je de eerste bent die ik ooit heb zien schrijven dat “desjonnies” géén kenner/liefhebber is van supercars. Als er één iemand is hier op Autoblog die ik nog nooit op foutieve informatie (waar hij een hoop van deelt gelukkig!) heb kunnen betrappen is hij het wel. Hij heeft gewoon gelijk.
Hele mooie auto alleen vind ik de kleur toch echt behoorlijk saai. Doe mij maar een witte.
Liever een Countach voor minder uit die tijd, blijft maar een bimmer he :-)
@norge:
Je duwt graag?
Staat graag langs de kant van de weg?
Ontvangt graag torenhoge rekeningen voor een beurtje?
Kom op Norge, geloof me, er is helemaal niet mis met zo’n M1.
’t was zeker een kreng geworden als er een Italiaanse bedrading, electriek en motor in had gelegen.
Vooral de Countachs uit die tijd zijn hemel schreiend slechte auto’s.
Waarom denk je dat ze zo -relatief- weinig waard zijn?
@desjonnies: Ik vind dit een prachtige wagen, maar twaalf gillende Lambo potten is nog lekkerder.En betrouwbaarheid kan je nou eenmaal niet verwachten bij dit soort auto’s .Dan moet je een Hyundai kopen.
@desjonnies:
Trouwens werden de carosseriën van de M1 niet bij Lambo gemaakt?
Blijft een bloedtje van een auto die idd helaas geflopt is omdat er “slechts” een zescilinder in lag. En dat was destijds lastig bluffen bij de “rotary”.
Gelukkig heb ik ze nog live zien racen als procar op Zandvoort en Zolder….
11 van 456, scheelt toch weer 6 auto’s :P
Dikke bak, heb toch wel een zwak voor de vierkante designs uit die jaren. :)
Jammer van de kleur. Volgens mij is hij echt nog veel mooier in oogbalverschroeiend metallic oranje.
Mooie bak, de BBS’en er onder zullen nooit mijn favoriet worden.. maar goed, als je achter het stuur zit, heb je daar geen last van.. :D
In België staat momentaal een M1 AHG te koop (1 van 10 gemaakt) voor 250.000 euro…
Die kleur mag dan zeldzaam zijn, maar in het ‘Henna Red’ vind ik ‘m veel begeerlijker. Dit blauw maakt ‘m toch wat gewoontjes..
Ook wel een aardig exemplaar, staat in Schramberg:

http://farm9.staticflickr.com/8155/7672112876_b22254fdb5_b.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).