BMW M135i officieel, moeilijk snel, ook als driedeurs

Gepost op 13-05-2012 om 9:35 door - 91 Reacties »

BMW M135i
Daar is ‘ie hoor. Het eerste M Performance benzine-product. BMW’s instap kanonnetje. Net geen 1M maar met een beetje inspanning sterk gelijkend te maken. De BMW M135i.

Voorin de nieuwe BMW M135i vinden we inderdaad een zescilinder lijnmotor met turbo, 320pk en een koppel van 450Nm beschikbaar vanaf 1300 tpm. Een nog steeds vrij klein autootje en belachelijk grote zescilinder betekenen dat het hard gaat. Op papier is de M135i automaat (8-traps) net zo snel als een 1M Coupe (4,9 seconden). Daarbij stoot de automaat 175 gram CO2 uit (bijna 50 minder dan de 1M). De handbak is iets langzamer (5,1 seconden 0-100 km/u) en viezer (188 gram CO2).

Om nog wat meer Audi-rijders en mindere chauffeurs te paaien is dit zescilinder turbo-feest nu ook met xDrive te bestellen. Sowieso zal de M135i wat softer afgesteld zijn dan de 1M. Alleen overstuur als je daar heel nadrukkelijk om vraagt.

UPDATE: reclamevideo met driftende M135i en chick op autojunk.nl.

91 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Ok, maar wist je dat de volledig nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus nu al te bewonderen zijn bij Nederlandse dealers? Check DIT!
Dus we kunnen er vanuit gaan dat de 3-serie M ook sowieso een 6 cilinder krijgt, was bang voor downsizing maar als deze al een 6 cil heeft..

verder niet echt gecharmeerd van de 1-serie..
Avatar van robbie
robbie via Android app
13-05-2012 om 10:08
@dennisr: dus omdat een 1 Serie een zescilinder heeft krijgt een M3 dat ook? Wat een enorm kromme redenatie die nergens op slaat.

@robbie: ”sowieso een zescilinder” of met andere woorden, minstens een zescilinder.. zo raar is het niet hoor.. als ze bij de 1 serie al een zescilinder doen zullen ze bij de 3 serie toch zeker geen 4 cilinder doen? althans, zo denk ik er over.. maarja..
Avatar van robbie
robbie via Android app
13-05-2012 om 10:18
@dennisr: dat de M3 geen viercilinder krijgt weet zelfs mijn oma, daar is ook nooit sprake van geweest.

Dat er dus minimaal een zescilinder in zou komen wisten we ook al voordat de M135i werd onthuld.
@robbie: Rustig maar jongen.. ik zou niet raar opkijken als ze ineens een 4 cilinder M3 op de markt brengen, overal downsizing dus waarom zou dat zo gek zijn?

hoe kan jij zoiets WETEN voordat er iets als deze 1 serie op de markt komt dan? volgens mij doe jij ook niks meer dan gokken.. en ik zeg oom nergens dat er sprake van is geweest, maar tegenwoordig kijk ik er niet raar meer van op..
@robbie: Heb je niet gehoord dat de volgende M3 een geupgrade RX8 rotatiemotor krijgt? :O
@robbie: de redenering van @dennisr klopt natuurlijk ! Je gaat geen 6-cilinder in een gebakje-1-serie moffelen en dan het hogere segment alleen bedienen van een 4-cilinder.
Avatar van robbie
robbie via Android app
13-05-2012 om 10:36
@Megakix: was het in jouw ogen dan ooit een optie dat de M3 een viercilinder zou krijgen? Lijkt mij sterk…

Dat wist iedereen ook al voordat de M135i onthuld zou worden.
@robbie: blablablabla, voor een redactielid nog wel…
@SCscreamGT2: ultimate fail for robbie, de M3 is begonnen met een 4-cilinder.
@robbie: Had het origineel niet een 2.3 I4? Niet zo’n hele gekke gedachte dan toch? Als de M3 een I4 krijgt zou het juist back to it’s roots zijn.
@r2d2: Maar dat was een 4 cilinder, omdat de het een kleinere uitvoering van de m88 uit de e28 m5 was, in feite gewoon dezelfde motor als de 3.5 uit de m5 maar dan met 2 cilinders minder. Dat was goed mogelijk omdat de m88 uit de m5 op de m30 motor was gebasseerd, wat de 6 cilinder uitvoering van de m10 4 cilinder was.

Ze hebben toen gewoon een m10 onderblok gepakt en de 24 kleppen kop van de m88 en daar een stuk vanaf gehaald, nieuwe nokkenassen gemaakt, en de elektronica iets aangepast, en binnen 2 weken was de s14 e30 m30 motor geboren.

Als het hetzelfde als toen zou gaan, zou er nu dus een v6 in moeten komen, maar dat verwacht ik niet. Ik denk eigenlijk dat in de nieuwe m3 een 6 in lijn komt. En dat er pas bij de m3 die daarna komt een 4 cilinder er in komt, wat dan de kleinere uitvoering is van de 6 cilinder uit de volgende m5.
Wel veel mooier dan de A3 en kwalitatief ook op een hoger niveau! Gave auto!
@rufctr01: en dat zie je aan een paar foto’s…. Knap
@rufctr01: A3 was best afgewerkte auto in zijn klasse, de nieuwe model gaat heus niet onderdoen..
@KaCh1ng: HET nieuwe model.. Maar inderdaad. Knap dat je dat kan zien aan een paar foto’s rufctr01 :D
@rufctr01: nein, das ist quatsch. König Innenraum ist unübertroffen!
@Alwood: “moeilijk snel”?
@benzinehoofd: Da’s tegenwoordig gewoon normaal om te zeggen
De titel: “moeilijk snel”
Wat wil je daar mee zeggen @Alwood? Dat hij moeilijk op snelheid te krijgen is?

OT: op papier ziet dat er een heerlijk scheurbakje uit :)
@vale46: Yep, er zit een hele dikke spons onder het gaspedaal, BMW noemt dat het EDS systeem: efficiënt dynamic sponge ;)
@mashell: Kun je uitzetten……..
@vale46: Dat is de taal van tegenwoordig, je loopt achter.
@drivingpleasure: Oh echt?
Ik ben 19jaar & ik kan al niet meer mee :(
Men word snel oud de dag van vandaag :D
love it!
weinig concurrentie denk ik ook.. (of niet soms?)
OFF toppic: waarom staat mijn upload op Autojunk van gisterennamiddag nog steeds niet op de site??
@Alwood
@vale46: Ze staan er al op, merci :)
Deze ziet er dan wel weer cool uit, maar blijf het nog steeds jammer vinden van de achterkant.
Lijkt me ook dat er weinig concurrentie voor is. Dichtsbijzijnde is de RS3. Wel heerlijk bommetje en zeker de specs zijn M-waardig. Het totaalpakket kan je pas over oordelen als je erin rijd. Is lastig roepen of dit de M-badge waardig is of niet, maar ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan, dan wel met handbak.
@jzaero: Enige die de ”M-badge” waard zijn, zijn de echte M’s. M3/M5/1M. De rest zijn allemaal ///Marketings.
@jeffreym3: Meen je dat nou? Een van de eerste BMW M modellen, was een M535i. Valt precies in deze categorie.
De voorkant is nog steeds een schele haan, maar wel met een stroerdere bek. De achterkant heeft reeds een koortslip opgelopen. We buitenissig snel voor zo’n klein wagentje!
Als je vanaf de zijkant kijkt, is het net een 6-serie zonder de ‘kont’.
Avatar van robbie
robbie via Android app
13-05-2012 om 10:10
@tjeerdmaasland: en je je ogen heel ver dichtknijpt zeker…
@tjeerdmaasland: Als je nog iets beter kijkt dan zie je Neo van The Matrix achter het stuur zitten..
Afschuwelijk lelijk ding. Die vorig was al niet mooi maar zag er tenminste nog een beetje functioneel uit.
Deze is een stuk te dik geworden.
Mooie specs en alles maar de auto blijft lelijk. En ik ben benieuwd naar het geluid. Hoop dat die turbo’s niet teveel zuiver geluid wegsnoepen
Avatar van bmwfreak
bmwfreak via Android app
13-05-2012 om 10:15
@rubenpriest: ik vind hem wel mooi hoor, en idd prachrige prestaties!
Avatar van bmwfreak
bmwfreak via Android app
13-05-2012 om 11:42
@bmwfreak: * prachtige …
Avatar van bmwfreak
bmwfreak via Android app
13-05-2012 om 10:16
@rubenpriest: wat vind jij dan wel mooi?
@bmwfreak: nieuwe 5 en 6 serie zijn wel geslaagd qua looks maar deze 1 is niet mooi geevolueerd. Met name de achterkant
Avatar van robbie
robbie via Android app
13-05-2012 om 10:25
@rubenpriest: turbo! Voorin ligt de N55 met 1 (twin scroll) turbo.
@robbie: ja nou ben benieuwd naar t resultaat.
@rubenpriest: Dat is jouw mening. Ik vind hem wel mooi, mooier dan de oude 1 serie, en genoeg mensen die het vinden, anders zou je hem niet rond zien rijden…
@drivingpleasure: komt omdat het een lease musli bak is en een premium logo opstaat. Voor dat geld heb ik liever wat ‘meer’ auto
Avatar van bmwfreak
bmwfreak via Android app
13-05-2012 om 10:13
Prijzen?
Mooie wielen. Verder blijf me verbazen dat M blauw bijna hetzelfde is als OPC blauw.
Avatar van robbie
robbie via Android app
13-05-2012 om 10:26
@mashell: gezamenlijk verf inkopen scheelt in de kosten ;)
@mashell: Subaru 555 blauw
Avatar van jordy14
jordy14 via iPhone app
13-05-2012 om 10:17
De voorkant is mooi maar de achterkant is minder geslaagd.
Meh, voor het geld kun je waarschijnlijk een E46 M3 CSL aanschaffen. Keuze snel gemaakt…
@Reinbergen: Hoe weet je nou hoeveel hij gaat kosten? Voor de prijs van een 1M kun je ook een Ferrari kopen, wat is je punt?
@The360box: Kromme vergelijking daar de ferrari niet ook een BMW is.. Logisch dat als deze even duur gaat worden als een e46 M3 CSL dat je voor de CSL gaat!
@The360box: ws. dat je voor hetzelfde geld een echt speciale bmw rijdt..

Csl; 1375kg, 360 atmosferische pk’tjes en een geluid voortbrengend waar je een harde plasser van krijgt..
Owh en als 1 vd weinige bmw’s zeer gering waardeverlies..
Maar goed dat tie zo snel is (lelijk),maar mindere chauffeurs met betrekking tot vierwielaandrijvng vind ik een belachelijke stelling.Voor de intelligente chauffeur kan je dan net zo goed zeggen.
Ik moet heel erg wennen aan de nieuwe 1-Serie alleen dit vind ik gelijk een dikke uitvoering. Helemaal goed! Zo moet ie zijn!
Blijft een afgrijselijk lelijk ding, zo’n 1-serie
Kan er wel aan wennen met zulke specs en uiterlijk.
Avatar van ds3thp
ds3thp via iPhone app
13-05-2012 om 10:36
Dit is de eerste keer dat ik de nieuwe 1 serie mooier begin te vinden!

Nu nog de 1 serie coupe afwachten.

Maar mooi stukje techniek zo. Ben benieuwd hoe zoiets nou rijdt, maar dat zal wel goed zitten!
Sinds de nieuwe 1-serie ben ik de oude meer gaan waarderen.
Hier staat ook een nieuwe einzer op de oprit maar dan van de hele ander kant van de range… (firmawagen)

Hoewel ik niet wild ben van de neus (ik vind hem lelijk) vind ik het verder wel een heerlijke wagen met verder ook mooie lijnen…

De vette voorbumperpartij op de 135i lost het probleem van lelijkheid op dit model ook wel grotendeels op. (of zou ik een vertekende mening hebben doordat ik 450Nm@1300rpm gelezen heb :) ;) )
Avatar van bonkers
bonkers via Android app
13-05-2012 om 11:01
Zo, die ziet er heel goed uit
Avatar van bonkers
bonkers via Android app
13-05-2012 om 11:02
@bonkers: de cijfers mogen er ook wezen
Ziet er goed uit maar de vorige 1 zag er leuker uit met een M pakket.
dit zou ik liever hebben dan een 1M, niet zo hardcore maar toch waanzinnig snel!
@MAB: Een aantal mensen van driving-fun die een 1M rijden vinden het juist een goede allrounder. Totaal geen hardcore sportwagen. Ik zou deze 135i in nog geen 100 jaar boven de 1M verkiezen.
@jeffreym3: naja ik weet het niet, en ik vind de 1m sowieso veelste duur.
@MAB: Is dat niet het geval bij elke BMW? Of eigenlijk elke auto die je nieuw koopt in nederland ;)
@jeffreym3: ja sowieso maarja sommige zijn het het ‘waard’ maar bij deze vind ik het absurd.
Vorige model was een stuk mooier imho….
Ik vind hem heel stiekem wel vet.
Een 1 serie met koplampunits van een 7 serie.. Totaal uit verhouding dus..

Als je nou optioneel units kan krijgen die de helft kleiner zijn is dit toch wel een lekker bommetje lijkt me zo..

Benieuwd naar prijs en gewicht..
Leuke concurrent voor de S3.
PS: Ik zie geen chick op Autojunk… :P
Ze moeten nog een keer naar die achter bumper kijken en zichzelf achter de oren krabben. Er moeten betere oplossingen zijn dan 2 lappen grijs kunststof. XD
Wat een lekkere wagen zeg! Filmpjes is ook leuk.
bmw doe wat aan die afschuwelijke voorkant,dan kan ik er mee leven.
Blijft een lelijk ding zeg maakt niet uit welke editie het is.
Dik? Ja! Mooi(er)? NEEE!
Ik vind BMW’s leuk, maar dit model is de lelijkste model sinds 5 serie GT doe mij maar de vorige 1 serie!!
Moet zeggen zijaanzicht klopt redelijk TOT je de deuren voorbij bent.. Afschuwelijk gewoon. Evenals die voorkant!
dit is zo’n vette bak maar wel in het zwart!
Dat is een strakke auto!
Ik vind hem absoluut niet mooi, maar hij is wel moeilijk snel.
Moeilijk snel? Is dat weer nieuw of zo? Ga nu ff moeilijk schijten…. :) Daarna ga ik weer moeilijk doen…
@bartsmit: Stomme studententaal. Ik ben al een tijdje student, maar ik kan er niet aan wennen.
Dan is de vraag van Top Gear dus inderdaad terecht: Waarom zou je nog een M kopen als de ‘gewone’ al net zo snel zijn? En feitelijk net zo veel fun leveren.

Ben alleen benieuwd of ze ook het echte M-gevoel hebben.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!