Fisker Karma met V8: Destino!

Gepost op 14-01-2013 om 12:55 door - 29 Reacties »

Destino V8
Dit is toch wel een merkwaardige verrassing te noemen: vanuit het niets duikt een Fisker Karma met het 647 pk sterke motorblok uit de Corvette ZR1 op, en hij heet ‘Destino’. They fo’ real?

Wat moeten we hier van denken… Plots was daar een bericht over deze Karma op stero├»den met de volgende tekst:

Based on an award-winning design by Henrik Fisker and powered by the internationally applauded Chevrolet Corvette ZR1 powertrain, Destino is the result of collaboration by industrialist Gilbert Villereal and former General Motors Vice Chairman Bob Lutz.

Van de persoon Villareal heb ik nog nooit gehoord, maar van Bob Maximum Lutz natuurlijk wel. De 80-jarige voormalige (vice-)eindbaas van GM is tegenwoordig een warm pleitbezorger van de EV/Hybride, maar daarnaast bekend als een petrolhead met een voorliefde voor veel cilinders. Beide mannen hebben de handen ineengeslagen, en het bedrijf VL Automotive opgericht.

Samengevat: er is informatie, en er is een zeer brakke website (die door een kleuter van 4 ontworpen lijkt) met een paar renders. Is dit iets dat we serieus moeten nemen of een vroegtijdige 1 aprilgrap? Overigens zou de Destino ook met de nieuwe 450 pk LT-1 te krijgen zijn, met een manuele zesbak of een viertraps (!) automaat.

UPDATE: dit is dus serieus! Hieronder een tweetal afbeeldingen vanaf de beursvloer in Detroit. De Karma bodies kopen ze bij Fisker zelf (die hebben ze natuurlijk genoeg). Het is een complete body minus accu’s en range extender. Zij zetten een complete ZR1 aandrijflijn eronder, met dank aan Bob Lutz om dat even te regelen bij GM. Van de zomer op de markt, prijs nog onbekend!

Fisker Karma V8

Fisker Karma V8

29 reacties   toon alles
Tja, als dat Fisker uit de rode cijfers houdt, dan heb ik er wel vrede mee.
Dit heb je me laatst ook afgevraagd.. 2e hands fisker kopen en de elektromeuk eruit schroeven om er vervolgens een dikke v8 in te hangen! Alleen moet je dan natuurlijk ook ophanging, versnellingsbak, aandrijflijnen enzo aanpassen of erin zetten.
En ze hebben het front nog eens een mooie update gegeven ook! Leuk project.
tjonge jonge ..
450 peekaa uit een 6.2 blok ..

dat doen ze zelfs bij AMG nog beter ..
@lincoln: Liever een 6,2 literblok met heel veel koppel en ook nog eens atmosferisch dan een 4 literblok met turbo’s en minder koppel.
@lincoln: Standaard 647 PK, 450 PK ZOU ook te krijgen zijn…. en voor 647 PK hoeft AMG zich ook niet te schamen.
@406_v6:

ook mooi ..
standaard 650 peekaa ..

maar optioneel ook in 450 peekaa te krijgen ..
Ik vind deze voorkant nog niet eens zo slecht. Weliswaar saaier dan het origineel, maar om de 1 of andere reden wel meer in balans.

Mooie motor in een mooi design. Het zou niet erg zijn als ie uit kwam.
voorkant heeft iets weg van een 599 vooral op de eerste foto
Poeh….

Ik zie toch wel redelijk wat Maserati 3200 in deze auto.
Silhouette, velgen, achterlichten, frontpartij m.n. de gril
@tweetyv6: Ik ook, maar hij kan/mag het hebben.
zou op zich niet verkeerd zijn, Fisker is prachtig, zou een soort 4-deurs alternatief op de Corvette worden dan.. maar ik vond Fiskers elektrische variant al geweldig dus het mag voor mij ook gewoon zo blijven :)
Vandaag al 2x een fisker gezien op de straatweg…best een aparte bak.
@redbeams:

In rotterdam natuurlijk ;)
Dat maakt hem stukken beter
Het coole aan de karma vind ik het concept. Het uiterlijk vind ik teveel een karikatuur. Haal je de electromeuk eruit dan heb je een raar gestylde auto met een dikke motor.
Doe dan die motor in een QP ofzo…
Jaguar F-type neus/voorbumper?
Is er nu ook minder gewicht en meer ruimte?
@Yeelen: niet meer ruimte, wel minder gewicht.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!