Bugatti Veyron Grand SuperSport is onderweg!

Gepost op 04-01-2012 om 16:00 door - 72 Reacties »

It's coming: Bugatti Veyron Grand SuperSport

Jaja, ze moeten bij Bugatti wat met die lading onverkochte Grand Sports. Als zelfs straatstenen de dakloze Veyron niet blieven, dan maar omtoveren tot een Super Sport-modelletje. En ja, hij zit er nu dan toch echt aan te komen.

Een Super Sport-versie van de Veyron is eerder al onderwerp van speculatie geweest. Destijds zou Bugatti-bobo Wolfgang Dürheimer hebben verklaard dat de open versie van de Veyron helemaal niet overweg kan met de 1.200 pk uit de Super Sport, maar dat ze de Grand Sport wél meer dan 1.001 pk willen meegeven. Het vermogen zal er dus hoogstwaarschijnlijk tussenin komen te bungelen.

Dankzij een anonieme tip weten we dat er in de Verenigde Staten reeds orders geplaatst worden voor de retesnelle ‘cabrio’, die als Veyron Grand SuperSport door het leven zal gaan. Alleen blijft het onduidelijk welke kant de VAG-dochter uit Molsheim met de dakconstructie van de Grand SuperSport opgaat.

Om aerodynamische redenen (400 km/u zonder dak is tamelijk inefficiënt) kan het zo zijn dat er helemaal geen uitneembaar dak wordt gemonteerd, maar een vast en doorzichtig exemplaar zijn intrede doet. Tja, leuk uitzicht en zo, maar echt cabriorijden is er dan niet meer bij.

De échte Veyron Super Sport

De auto krijgt hoogstwaarschijnlijk een publieksintroductie op de Autosalon van Genève en later in het jaar zullen de eerste happy few de auto in ontvangst mogen nemen. Tegen die tijd zal ook bekend worden hoeveel gewicht er bespaard wordt ten opzichte van de reguliere Grand Sport en hoeveel extra koelsleuven erbij komen. Zou Bugatti hiermee de minstens 100 nog onverkochte Grand Sports (totale oplage: 150) weg kunnen werken? We wachten af.

Hier beneden de eerdere spyshots van de supercar die we nu Veyron Grand SuperSport mogen noemen.

72 reacties
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Ok, maar wist je dat de volledig nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus nu al te bewonderen zijn bij Nederlandse dealers? Check DIT!
Wel grappig dat ze de logo ook onzichtbaar maken. Alsof niemand dit beest herkend…
@VWTouran75: Tis inderdaad echt bijna te debiel voor woorden, maar dat doen alle merken. Van Mercedes zie je ook vaak enkel de sterren nog afgeplakt, terwijl de wagens een officieel debuut en alles al achter de rug hebben.
@VWTouran75: Het is een mule voor de nieuwe volkswagen golf.
@phantom95: haha, hier moest ik wel even kostelijk om lachen :) “Ik heb een golf W16″. “Je bedoelt 16v?”. “neeeee :D”
@fant: Ik heb een Passat W8, telt dat ook ? Halve W16, zonder turbo’s… is toch net zoiets.. :P
Avatar van trisx
trisx via iPhone app
04-01-2012 om 16:05
Zat ik al op te wachten
Je moet toch wat. Het kost VAG (incl. ontwikkelingskosten) 5 miljoen per model (bron: wikipedia) Dus omdat getal naar beneden te drukken moet je een model wel uitmelken, waardoor ze niet exclusief genoeg meer zijn voor prins Ali bin-Olie.
@integraturbo: Uitmelken?Ze zijn al blij met uitverkoop.
@norge: Nu wel ja. De vorige modellen was gewoon uitmelkerij waardoor ze de laatste versie niet verkocht krijgen omdat hij niet exclusief genoeg meer is. Plus het feit dat er nu een beetje bekend is wat zo’n ding kost om op de weg te houden, verbruik en onderhoud.
Grand SuperSport klinkt nog sneller dan SuperSport, terwijl dat helemaal niet zo is aangezien er minder peekaas in komen. Slim bedacht jongens.
@RippiN:
idd. Klinkt misschien groter, beter, sterker. Maar ziet er niet zo uit. Grand SuperSport staat hier voor ‘meer luxe’ en ‘minder’ prestatigericht denk ik. Het open dak zou er idd ook wel bij mogen… Als je deze woorden al kan gebruiken voor een Bugatti tenminste…
@RippiN: Oh ja, ook de aërodinamische vorm van de kap boven de motor is veranderd… Dus dat toont het ook al
Lekker :LOL:

Maar zouden ze niet gewoon een blokkering in het systeem kunnen zetten dat je dak na, ja, 280 km/h je dak dicht moet (je kan dan gewoon niet harder)?

Want 250 km/h met dakje open is ook al belachelijk snel en je haar vliegt bijna van je hoofd
@bmwmaaktrijdengeweldig: Het kan nooit snel genoeg met het daje eraf. Brabus bewijst dat met de E800 V12. Lekker knallen tgn 370km/u met het dakje eraf.
@xilver: Het kan zeker wel snel genoeg met dakje eraf; ik heb 240 met open dak gedaan en durfde echt niet meer door te trappen naar de begrenzer.

Nou had ik op dat moment geen windscherm achter me dus ik zou het opnieuw moeten proberen maar gek genoeg heb ik daar geen haast mee.
@tinnemans: Ik zat in een porsche 911 carrera s maar we reden ong 250 km/h en dat was echt … snel..
Zou deze ook de zwart-oranje kleurtjes krijgen? Ik denk ‘t niet
bugatti melkt dit model wel flink uit, wordt
tijd voor een nieuwe. Weet iemand wanneer die galibier
uitkomt??
@ferrarithijs: De Galibier was gepland voor eind 2012 maar er zijn wat problemen tussen gekomen (niet perfect genoeg en bla bla) dus hebben ze de eerste leveringen voorlopig uitgesteld voor 2015 dus het wordt nog eventjes wachten. Ze plannen dan een batch van 3.000 wagens maar dit lijkt me nogal onrealistisch.

Verder hebben ze een aantal maanden geleden de opvolger van de Veyron bekend gemaakt maar dit zal wel weer een jaar of 10 duren tegen dat deze op de markt komt (reken maar 2019-2020) aangezien ze dezelfde tijd willen nemen voor de nieuwe als ze voor de oude hebben genomen. De Veyron zijn ze beginnen ontwikkelen in 1997 en de eerste is verschenen in 2006 dus dat wordt wachten ;-).
Wat een verrassing zeg!
Tja, je moet het knap vinden. Je houd ervan of niet. Je aanbid hem/haar of niet. Zo kan ik nog even doorgaan. Ik heb alleen persoonlijk liever twee elfjes. Of één elfje met een cayenne peper? Al goed, de één zijn dood is de anders brood. ;)
@euro95: Ik snap er niet veel van?????
@jordy14: Ik blief aan te geven dat ik niet zo een fan ben van bugatti. Laat staan de veyron. Ik had het inderdaad wat beter (lees: duidelijker) kunnen opschrijven voor het onwetende volk ;)
[
Als je kijkt naar wat zo’n veyron kost, heb ik daar liever twee Porsche 911′s voor ;)
Natuurlijk weet ik de exacte prijs niet van dit gevaarte. Maar het komt dicht in de buurt bij zo een anderhalf tot twee miljoen.
[
Dan kun je een 911 (964) en een 911 (991) kopen.
Instapprijs 911 (964) = 29.900 euro
Instapprijs 911 (991) = 112.911 euro
@euro95: dan nog is je logica ver te zoeken. als je die 2 911jes optelt kom je nog niet eens op anderhalve ton, tegenover de 2 miljoen kostende veyron.
@v8amg: Hoezo is mijn logica dan nog ver te zoeken? Denk ik hier te simpel of jij te moeilijk?
Ik besteed liever minder aan meer. Dan meer aan minder.
What the fudge heb je aan een 2 miljoen kostend gevaarte? Die veels te veel vermogen hebt, waardoor je waarschijnlijk niet eens goed in het dagelijks verkeer door kan rijden. Zie muesli-gebakjes. En neen, ik beweer niet dat ik uit ervaring spreek. Want ik heb nog nooit in een monster van boven de 1000 trappelende paardjes gereden.
@euro95: oke dan dacht ik blijkbaar te moeilijk :)
Wat een uitmelkerij.
@jordy14: Exact heb even naar de verschillende versies gekeken:
-Pur Sang
-Fbg Par Hermès
-Sang Noir
-Bleu Centenaire
-Grand Sport
-Grand Sport Sang Bleu
-Grand Sport Grey Carbon
-Grand Sport L’Or Blanc
-Super Sport
En dan nu de Grand Supersport.
En toch zijn ze allemaal even lelijk :’)
@mierenneuker: Dank voor de moeite die autoblog klaarblijkelijk achterwege heeft gelaten. ;)
@mierenneuker: en dat ze zoveel versies maken van dezelfde auto zorgt ervoor dat ik de veyron onderhand wel zat ben.
ze moeten bijna smeken of mensen ze willen kopen, kijk maar naar dat kansloze filmpje van die veyron voor die Chinees
Haha, moest toch even lachen om die naam, what’s next, de Veyron Grand Super Mega Ultra Sport? Sowieso sport achter een Veyron plakken lijkt me redelijk overbodig, die standaard Veyron lijkt me toch ook wel ‘redelijk’ sportief. Ach ja, ze verveelden zich vast op de marketing afdeling. :P
@Lan_Evo: Of ze konden het niet hebben dat de Ultimate Aero sneller ging dan de Veyron ;-).
Best spannend weer of er nou 1200 of 1101(1111 zou toepasselijk zijn). Alleen dit is toch gewoon een targa?(Grand Sport in het duits?).
@The360box: Targa gebuikt Porsche ivm behaalde sucessen in de befaamde Targa Florio. Carrera same story alleen dan met Carrera Panamericana. Oude rally’s die respectievelijk gereden werden op Sicilië en in Mexico.
@Kaje: Vind Targa toch wel hot klinken, Grand Sport klinkt zo Frans, oja, Bugatti is Frans, helemaal vergeten.. :lol:
@The360box: Eerder Duits ;-) De Frenchies hebben eigenlijk geen bal meer te maken met Bugatti, enkel dat de fabriek (of ‘le atelier’ zoals ze dat bij Bugatti noemen) in Frankrijk ligt. En gelukkig maar… ik zou niet in een wagen willen kruipen die zo snel gaat en die gemaakt is door Fransen…
@xilver: Jammer dan want hij wordt toch echt door Fransen in elkaar gezet lol, maar Grand Sport klinkt niet Duits beste kerel.
@The360box: Grand Sport is maar een naam zoals BMW wel ‘hommage’ gebruikt bij bepaalde concepts… en het is vrij normaal dat het door Fransen in elkaar wordt gezet omdat die fabriek in Frankrijk ligt… ga maar eens kijken naar de structuur van Bugatti.De werkvloer zijn nog Fransen… alles daarboven is Duits. Zelfs de hoofdmechanicien is een Duitser…
Tja, je moet er maar van houden… Maar ik vind het de mooiste auto ooit gemaakt. :p
Hoeveel heeft Autoblog betaald om die sticker op de Veyron te plakken?
@marokkaanseheld: Ik hoop dat je een grap maakt…
@xilver: Hij had er beter blonde @marrokaanseheld: van kunnen maken ;)
@euro95: lol, moet ik nodig zeggen -met mijn grote smoel- ik ben nog te stom om Marokkaan te spellen!
Ik snap überhaupt niet wat mensen mooi aan die auto vinden. Vet is ie misschien wel maar mooi ? Ik vind dat echt een auto om te tonen wie je bent; of beter wat je kunt betalen; meer echt niet.
Een sls, 458, 911 enz… zijn echt mooie auto’s.
Snap overigens ook niet waarom ze zo’n auto ook maken ? Naar verluidt maken ze er alleen verlies mee. Prestige ? Ik vind een fabrikant als Ferrari en Porsche duizend keer meer prestige uitstralen…
@Hirondelle: De Veyron WAS een verliesproject. Het is de bedoeling dat ze de motor en design van de Veyron gaan verder zetten in de Galibier en zo de kosten er terug kunnen uithalen. Initieel kosste de Veyron €5.000.000 om te maken met een verkoopprijs van €1.300.000 maar hier zaten de ontwikkelingskosten in verwerkt. Pure productiekost van zo’n Veyron ligt een stuk lager.

Kwestie van prestige is enkel een subjectieve stelling. Ik vind eerder dat een Ferrari lichtjes verbleekt bij een Veyron maar dat is dan weer mijn mening.
@xilver: ja totdat je een gto naast een ss op het circuit zet dan rijd die gto hem helemaal zoek maar goed
@tunefuldjmike: Een Ferrari GTO is een trackbeest… een Veyron niet… ik kan net dezelfde vergelijking maken met een stoplichtsprintje tussen een GTO en een SS en dan is het aan de SS om gehakt van een GTO te maken.

En wat die performance op het track betreft, de snelheid van de Super Sports is vrij dodelijk voor een tegenstander dus de kans is nog vrij groot dat een GTO het nog verdraaid lastig krijgt met de Super Sports.
Ik denk dat er toch een afneembar dak inkomt. Hoeveel gasten die zo’n auto kunnen kopen en in de VS wonen zullen boven de 350 km/h uitkomen? Ik vermoed niet zoveel.. Waarschijnlijk gewoon rustig cruisen met een blondje met een stel plastic tieten naast je!
@lamborgfan: Wrs niet… anders kochten ze wel een normale Grand Sport en die krijgt Bugatti niet aan de straatstenen kwijtgespeeld. Klaarblijkelijk vinden menig miljonairs dat een handmatig dakje een te grote plebejersactiviteit is en al zeker als ze het nooddak moeten gebruiken (wat eigenlijk een dure tent is).

De Veyron GS SS is eigenlijk een poging om die niet-verkochte exemplaren toch verkocht te krijgen maar nu dat het dakje blijkbaar er niet af zal kunnen en dus gewoon een targa wordt denk ik dat deze ook niet zal verkopen want de standaard GS doet al 407km/u met het targadak er op.
@xilver: Ja dat is ook wel weer zo! naja we zullen het zien, ik word er iniedergeval niet warm van!(tenzij ik een rondje erin mag rijden ;p )
Ik vind alle versies van de Veyron prachtig, als ik het geld ervoor had dan koos ik de Veyron ook boven elke andere auto uit:)
Daarnaast vind ik ook de Agera(r) een zeer mooie wagen, verder vind ik ook de DBS een van de mooiste auto’s ooit.

On a sidenote :
Weer valt me nu op hoe velen mening en feit verwarren, er zit een verschil tussen vind en is. Een verschil dat sommigen niet begrijpen of zo arrogant zijn dat ze hun mening als feit willen verkondigen.
@house: On a sidenote : Precies! erg irritant soms
@lamborgfan: Het zal natuurlijk ook een stukje haat zijn om het zo maar te noemen van sommigen, ja je hebt mensen die het simpelweg niet kunnen verkroppen dat de Veyron SS op bepaalde/alle vlakken beter is dan hun favoriete auto.

Ik vind sommige auto’s ook absoluut niet mooi maar dan ga ik het niet zitten afkraken met allerlei infantiele opmerkingen of mijn mening proberen te verkondigen als feit.
@house: Het fanboy-gehalte op AB is redelijk hoog en een hoop bezoekers hebben een redelijk kortzichtige visie als een bepaalde wagen niet binnen hun fanboymerkje valt…

Alles is subjectief, buiten resultaten…en dat is iets dat we van de Veyron wel kunnen zeggen… dat ding presteert zoals geen ander.
@xilver: Ja dat heb ik gemerkt en daarom negeer ik het meestal ook maar af en toe dan kan ik het niet laten om er iets van te zeggen.
De prestaties kan inderdaad niemand ontkennen, natuurlijk krijg je dan weer de onzinnige opmerkingen van ja maar de dit en dat getunede versie van die wagen is sneller yadda yadda yadda.
Dat zal je ook altijd blijven hebben, dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet kunnen verkroppen.

Ik hoop in ieder geval dat er een nieuwe hypercar uit de fabriek van Bugatti zal rollen binnen nu en 5 a 10 jaar.
Eentje die ik zeg maar wat 1000kmph kan halen, niet omdat het nodig is maar puur omdat het kan.
@xilver: Je hebt ook mensen die om een andere reden een aparte auto kiezen, buiten de veyron.
[
Ik bijvoorbeeld verkies liever een 911 boven een veyron. Ik rij graag 1:12 i.p.v. 1:2. Zou jij boodschappen doen met een Veyron? Of als dagelijkse auto gebruiken?
[
Bovendien kan ‘fanboy’ alle kanten op. Er zitten inderdaad gewoon loeders tussen die alles beter denken te weten. Doch er ook gewoon mensen tussenzitten die -net als ik- gewoon liever een andere auto zouden willen. Ik weet niet of dat ik mijzelf aangesproken moet voelen op het fanboy gebeuren. Maar ik kraak zelf ook de Veyron niet af, toch? ;)
@euro95: Kritiek mag zolang het onderbouwd is, en meningen verkondingen zijn ook erg geapprecieerd zoals jij dat hebt gedaan. Maar ik doel op de BMW-is-beter-als-Audi-omdat-Audi-maar-1-model-heeft-boys en dat is ergerlijk.
@xilver: Oké, chill :) Ik begrijp je punt ;) Natuurlijk hou ik ook van jou ;)
@house: Dat ze die mening hebben en dus op die manier verkondigen is nog niet het trieste. Het echte trieste is dat ze hun mening op geen enkele manier willen bijschaven. ;)
Vind het mooi wat ze uit dat blok halen, maar daar heb je ook alles mee gehad.
@Lucb: Het is dan ook wel een 8L blok met 4 watermeloenen van turbo’s er op!
Om nog maar te zwijgen van de titanium boutjes en de speciale cilindercoating.
Alles aan die motor is gemaakt om zoveel mogelijk kracht te leveren op een zo soepel mogelijke manier.

Maar ik deel jouw mening.
@Lucb: Je vergeet nog het feit dat ze alles wat uit dat schitterende blok komt ook nog op de weg weten te brengen.
Ik denk dat dit meer hoofdpijn gegeven heeft dan werkelijk de Peekaas uit een motor persen. Mensen (ook hier) hebben veelal commentaar op het uiterlijk van de Veyron. Comments als ‘lomp’ ‘dik’ etc. Men vergeet dat de vorm een functie heeft. Een ieder de wel een op een motorfiets (illegale) snelheden van boven de 250Km/u. gereden heeft kan zich voorstellen welke krachten op deze auto komen te staan met snelheden van 300Km/u. plus. Net zo goed als dat de spuuglelijke vorm van de Prius/Insight functie heeft mbt het verbruik dient de vorm van deze auto een andere functie, snelheid. Mooi? Ach dat is smaak. Functioneel? Blijkbaar. Ze hebben nog steeds het topsnelheids record in handen. Hoe mooi de Agera dan ook is. Jammer genoeg geloof ik er niet in dat ik ooit het geld voor een dergelijke auto zal hebben… anders werd het nog verdomd moeilijk welke hypercar precies te kiezen… :(
En als deze niet verkoopt dan voeren ze de motor nog een tikje op, lassen ze er een rolkooi in en verkopen ze hem als Hyper Ultra Big Fowerfull Supersport.

Ik vind het wel raar dat ze hem niet goed verkocht krijgen zonder hem extra duur te maken. Maar dat zal aan mij liggen ;)
Auto’s uitmelken heb ik persoonlijk geen enkel probleem mee. Kijk maar naar de 911 -ja, daar ben ik weer ;)-
Nu wil ik niet -voor de liefhebbers- dit topic vol spammen over hoe geducht de 911 is. Maar als ze het flikken bij een bepaald model het zo uit te melken dat mensen dat alsnog waarderen heb ik diep en dan ook diep respect voor. Alleen dat is het dus nu met Bugatti, uit niets en dan ook niets is gebleken dat het uitmelken zou slagen. Tuurlijk moet je risico’s nemen. Maar zou jij 20 laptop’s maken terwijl je weet dat dat niet klopt in combinate met de afname?
Al goed kun je er nog steeds meerdere kanten mee op.. Er zijn nog steeds mensen zat die alleen commentaar hebben. Op bijvoorbeeld de 911. Doch het de meest herkende en erkende, de best verkochte en misschien wel meest geliefde sportwagen ter wereld! Alleen daar is zo goed als geen verlies op gemaakt, voornamelijk winst. En dat is niet zo bij bugatti. Vandaar ook de vergelijking.
@euro95: * in combinatie van = met betrekking tot
Auto van de redactie? Door die stickers?
@boomhauwer: Het zijn geen stickers…
Wel die stickers recht plakken de volgende keer.
@norge: die op de voorruit moet knap irritant zijn ;)
Ach, er zijn nooit rijken te weinig…
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!