De nieuwe Ferrari 458 ‘Scuderia’ heet Monte Carlo?

Auteur: , 54 Reacties

En hij krijgt blijkbaar 620 pk. Collega petrolhead Sjoerd van Stokkum hoorde dit nieuws in de Ferrari wandelgangen rondom Maranello.

Sinds begin jaren 1940 staat het plaatsje Maranello in het teken van Ferrari. De beroemde Enzo Ferrari verhuisde destijds de fabriek vanuit Modena om te voorkomen dat het zaakje werd platgebombardeerd in de Tweede Wereldoorlog. Tegenwoordig staat naast de fabriek een museum, en even verderop ligt het Ferrari Fiorano Test Circuit waar de nieuwe supercars hun eerste kilometers maken.

Een van die supercars is de Ferrari 458 Monte Carlo. Hiermee stapt Ferrari volgens de geruchten af van de traditie om het snelste model te verkopen als “Scuderia”, vernoemd naar het oudste Formule 1 team. Uiteraard het team van Ferrari. De originele 458 heeft 570pk. Die mogelijke 50pk extra is niet echt veel, ervan uitgaande dat de prijs flink hoger zal zijn. Alleen omdat er een fancy naampje op de kont is geplakt kan er al snel een ton extra gevraagd worden. (Via Twitter)

Of de naam “Monte Carlo” een hint is naar de onthulling van deze 458, namelijk op het befaamde straatcircuit van Monaco, is nog maar afwachten. Het zou in ieder geval een mooie gelegenheid zijn.

Nogmaals dank aan Lamborghini_fan voor de mooie impressie van een eventuele Scuderia.



54 reacties

“Sinds de jaren 1940…eerste kilometers maken.”
Wat heeft dit met het artikel te maken?
Moet dit ook bij de zoveelste 458 brand aan bod komen?
Met alle respect voor ‘maru’, maar het artikel gaat helemaal nergens over.
@BmwMPower: ZAGEVENT man, ga ergens anders blijten alstublieft.
Denkte mss da get et zelf beter kunt?
@loloo: leer eens normaal nederlands typen man
@RaKiM: dat heet Vlaams
@dheep: nou en, het is “.nl”
Maar het is prima af en toe een lesje autogeschiedenis te geven, dus een paar feitjes zijn zo nu en dan op een autoblog wel zo gepast
@dheep: Nee, dat heet spelfouten. Het is bleiten, niet blijten.
@SimonMc: kleine kindjes zeggen “blijten” ;)
@Carreza: Hehe, goeie !
“Hiermee stapt Ferrari volgens de geruchten af van de traditie om de snelste modellen te verkopen als “Scuderia””

Zo’n traditie was het toch ook weer niet? Bij mijn weten droeg alleen de snelle versie van de F430 die naam. De gepeperde 360 Modena heette “Challenge Stradale”.
@Svensson: Wou het net zeggen eigenlijk.
@Svensson: Ik zat ook al te lezen… traditie… huh, waar? :P
Nais! Daar gaan onze monden weer van open vallen. Denk echter niet dat die uitlaten zo gaan komen.
Maakt niet uit hoe hij heet, branden zal ‘ie!
Zal die net zo snel in brand vliegen als dat ie rijdt?
Profielfoto van sebastianchubasco integralechubasco
@maru
Een ton extra voor alleen 50 pk? Je vergeet en passant dat hij ook rond de 100 kilo lichter zal zijn en veel hoogwaardige aanpassingen aan blok en onderstel zal hebben. Een beetje positieve berichtgeving doet soms wonderen aan de geloofwaardigheid…
@integralechubasco: Mee eens. Een beetje autoliefhebber snapt wel dat het bij een Scud, CS of “Monte Carlo” versie niet alleen gaat om de extra PKs.
Beetje zielig om nu al te gaan zeiken over een auto waarover alleen nog maar een gerucht is.
@integralechubasco: en het geluid ooooh ja!!!
Ik denk dat er wel meer is dan alleen die 50pk extra, dis de prijs zal wel te rechtvaardigen zijn.
Waardeloos en onsamenhangend stukje tekst trouwens.
Het zaakje hoeft niet platgebombardeerd te worden om de producten in vlammen op te laten gaan…
@swaffelaer: Nee precies, er gewoon al naar kijken is al voldoende volgens mij.
Ik denk echt niet dat “Monte Carlo” de naam word van de snelste 458, maar te plaats waar deze auto onthult gaat worden.
Is daar namelijk niet dit jaar nog zo’n milionairsfair?
OffT: @autoblog: die ipad app is er sinds de update niet beter op geworden… Langzaam…
Maar over de auto; ik hoef hem niet. Heb laatst een stukje in een gewone 458 mogen sturen en ik werd er bang van, zo onbeschoft hard gaat dat. Zo’n lichte en nog sterkere is écht alleen leuk op het circuit.
@swaffelaer: jammer, was net onderweg naar jou met een strik om de ferrari.
De 360 Challenge Stradale en de F430 Scuderia hadden ook niet veel meer vermogen dan de standaard versies. Ze moesten het vooral hebben van gewichtsbesparing en een compromisloze prestatiegerichte rij-ervaring.
“Onze auto is zo veelzijdig, daar hoeft geen hardcore versie van gemaakt te worden.”, zulke grappen hoorden we bij de presentatie van de 458. Alles om de eerste verkopen maar op peil te houden.
@jolig: tuurlijk, maar dat zeiden ze ook bij de eerste conti gt, of de veyron, of de gallardo, oh en bij de 911 gt3 rs..
“Die mogelijke 50pk extra is niet echt veel, ervan uitgaande dat de prijs flink hoger zal zijn.”
Dan is het in ieder geval in verhouding (vermoedelijk) beter dan de verhouding tussen de F430 en de 430 Scuderia was. Dat was een magere 20 pk verschil. Oké, de auto was een stuk lichter dan de standaard F430 maar dat zal de 458 “Monte Carlo” ook worden tegenover de 458 Italia. Ik ben in ieder geval benieuwd!
Specifiek vermogen van 138 pk/l
Mits inhoud gelijk blijft.
@yipikaye: dacht net hetzelfde! 50pk op een dergelijke NA motor vind ik toch wel indrukwekkend.
Spannend! Ik ben benieuwd hoe die slee eruit gaat zien en of er nog een wat rauwer geluid uit gaat komen.

Wat het artikel betreft, mijn excuses, maar dit is wel echt een beetje ondermaats. De eerder genoemde, voor iedereen onbekende, “traditie”, de irrelevante wikipedia informatie. Vlakke tekst! Ik hoop dat maru er niet meer dan 2 min aan besteed heeft.
Robbie sprak ‘profetische’ woorden gisteren :

“Ferrari riep ook dat er géén snellere versie van de F430 zou komen. En toch kwam er een Scuderia (en zelfs een Scuderia Spider). En bij de 458 roepen ze weer keihard hetzelfde. Reken er maar op dat er gewoon een 458 Scuderia/Challenge Stradale of hoe ze dat ding ook gaan noemen gaat komen.”

http://www.autoblog.nl/gallardo-opvolger-wordt-minder-ingewikkeld#comment-3017172
Man wat slecht, achterste velg staat compléét vekeerd. Als de afbeelding groter was had ik verder in detail kunnen gaan over de strepen en voorste velg.
Even zeiken vanwege eerdere k*tcommentaar op veel beter uitgevoerde soeps.
@Bwlian: De grotere afbeelding is te zien via de link “mooie impressie”. ;)
@Bwlian: er zit hier iemand z’n best te doen om ons een beeld te geven hoe dat ding er eventueel uit gaat zien, ga jij lopen muggenstiften over de kwaliteit van de shop… Mijn god.
@rodger: Niet om het een of ander hoor maar deze photoshop ziet er inderdaad gewoon heel erg beroerd uit. Had Autoblog beter een plaatje van een gewone 458 kunnen plaatsen.
@rodger: als dit het resultaat is van zijn “best” doen, dan hoop ik dat de Fotosoeper 6 jaar oud is.
@rodger: en terecht! Als je wilt ‘shinen’ moet je het wel goed doen.
Die originele uitlaten zijn ook nog eens slecht weggehaald. Één grote zwarte vlek
Daarnaast lopen die strepen scheef over het dak.
@Bwlian: Inderdaad een poepshop geez… Op de plek waar de 3 uitlaatpijpjes bij de normale versie zitten is een gewoon een Microsoft Paint-vlekje gekwakt..
Het geheel doet mij een beetje aan de Minister van Informatie van het oude Irak denken… (voor wie dat nog weet)

http://i47.tinypic.com/defpc.jpg)
@dappers: hahahahaha die is goed
dat wordt moeilijk kiezen, Mc Laren of deze. Kunnen jullie mij helpen?
@Bartol: ik ben de beroerdste niet, dus: Porsche 918
@Bartol: Zo duur zijn die posters toch niet?
Ik wacht wel af wat het word.
Scuderia is natuurlijk niet de naam van het oudste F1 team.
Scuderia betekent volgens Google translate ‘stabiel’, maar ik gok dat dat weer een vertaling is van het Engelse ‘stable’, dat natuurlijk ‘stal’ betekent. In dit geval dus een renstal.
‘Renstal Ferrari’ racete overigens eerst voor en met Alfa Romeo’s.
Eerst Stradale dan Scuderia en nu weer iets anders. Make up your fucking mind Ferrari!
@StijnB: Ik denk niet dat het de bedoeling is dat iedere track versie dezelfde naam krijgt. Hun marketing afdeling zal wel weten wat ze doen.
Ik vind persoonlijk Challenge Stradale nog steeds een van de gaafste namen ooit aan een auto gegeven. Het klinkt gewoon bliksemsnel. Raar dat ze daar niet mee verder zijn gegaan. Scuderia is natuurlijk leuk vanwege de connectie met het F1 team, maar het bekt niet zo lekker vind ik.
@E34M5Touring:

Is dat die 355 speciale uitvoering?
@Hupke:
Nee, de 360 CS.
Van de F355 was wel een Challenge maar dat was de cup auto.
@Hupke: Dat is inderdaad de 360CS. De F355 heet geloof ik alleen Challenge. Zowel de auto als de naam klinken als brute porno.
Ik BRAND van verlangen!
Een zelfrespecterende italiaan zou toch op z’n minst het fatsoen moeten hebben om hun product een italiaanse naam te geven.

Daytona, california,…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).