Details Porsche 918 Spyder uitgelekt [incl Ringtijd]

Gepost op 19-09-2012 om 14:16 door - 57 Reacties »

Details Porsche 918 Spyder uitgelekt

De afgelopen dagen buzzde het in Duitsland enorm rond de nog in conceptfase verkerende 918 Spyder. De met een 4.6 V8 en twee elektromotoren uitgeruste supercar werd bij de ‘Ring meerdere malen gespot en in Leipzig werd er nog eens een introductie tegenaan gegooid. Ondertussen wappert er nu een folder met specs over het web.

Hou je vast, want volgens de uitgelekte specs – die we via Teamspeed kregen toegespeeld – komt het totale vermogen van de 918 Spyder uit op 800 pk. Voorheen werd altijd 770 gecombineerde paarden aangehouden, dus we houden even een slag om de arm. Verantwoordelijk hiervoor is een 4.6-liter V8 met 550 pk, een elektromotor in de aandrijflijn (120 pk) en een elektromotor tussen de voorwielen, goed voor 106 pk. Hiermee sprint de 4WD Porker in minder dan 3 tellen naar de honderd en bereik je de 200 km/u in ongeveer 8 tellen. De elektrische range is 25 km en op de batterij van 6,8 kWh (maatje vibo XL) rijden betekent een topsnelheid van 150 km/u. Met ingeschakelde V8 is de topsnelheid trouwens voorbij de 325 km/u te trekken.

Weissach Package
Helemaal des Porsche kun je extra lappen voor een sportpakket om vervolgens minder Porsche te krijgen. Dit Weissach-pakket schraapt 35 kilogram van het gewicht en daarvoor sloopt men in Zuffenhausen de airconditioning, audio-installatie, armsteun en opbergvakken in de portieren uit je hybride-racert. Wel krijg je zespuntsgordels, een lichtgewicht remsysteem en alcantara + carbonfiber in het interieur.

50k voor verf
De 918 exemplaren van de 918 Spyder kunnen geleverd worden in vier reguliere kleuren, zes metallic kleuren of met twee stickerpakketjes (Martini Racing Design & Salzburg Racing Design). Het meest bizarre is nog wel de Special Liquid Metal-optie in de kleuren grijs of blauw; deze kleuroptie zet je een extra 50.000 euro terug. Allejez#s Porsche, we hebben het hier over tien lagen verf! Uit de folder blijkt verder dat het dak in naakt koolstofvezel wordt geleverd en de bagageruimte voorin 110 liter bedraagt.

De productieversie wordt in 2013 gepresenteerd en aan het einde van volgend jaar worden de eerste klantenauto’s uitgeleverd. Prijzen beginnen bij 645.000 euro exclusief BPM en BTW, maar met een voorgenomen CO2 uitstoot van 70 gram per km en een verbruik dat volgens de EU-cyclus op 3l/100 km uitkomt zal het met de CO2-belasting wel meevallen in Nederland. De vraag blijft natuurlijk: kan Porsche het productiemodel ook zo zuinig krijgen, of blijken de optimistische uitstootcijfers achteraf marketinggezwets?

En dan nu de pics uit de gelekte folder: KLIK!

Zo klonk het prototype dat gisteren nabij de Nurburgring werd gespot. (via Groen7.nl)


Update – Porsche laat ons zojuist weten met het 918 Spyder-prototype een rondetijd van 7:14 minuten op de Nordschleife neergezet te hebben. Net zo snel als een Lexus LFA Nürburgring Edition dus.

57 reacties  toon alle reacties
Autoblog
Autoblog [ commentorial ]
01-09-2015 om 18:40
Ok, maar check ook even onze driftcursus voor as. zondag 27 september. Be there! KLIK.
P-O-R-N-O-!
@remon: Iedereen verplicht Martini-kleuren bestellen SVP
De McLaren P1 kan wel inpakken, deze moet je hebben als vermogende sportwagenliefhebber. Wat een prachtig design! Nu snap ik waarom die designers zo lui zijn als ze de 911 ontwerpen. Ze hebben alles opgespaard tot één fatastische eruptie van vormgeving voor dit ding. Maakt niet uit hoe die rijdt, “it’s a work of art” net zoals de Alfa Romeo 8C Competizione.
Profile photo of lekkaah
kaasboerin
19-09-2012 om 14:28
13
@BmwMPower: Omdet ut ken’.
Profile photo of lekkaah
kaasboerin
19-09-2012 om 14:34
31
@fiscaal: Tanden poetsen en naar bed jij!
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!