Deze Honda S2000 heeft een zware neus

Gepost op 09-12-2012 om 22:44 door - 32 Reacties »

Wel geld voor een Viper V10, niet voor een fatsoenlijke camera
Because V10.

Eigenlijk is de Honda S2000 een auto uit de categorie ‘niets meer aan doen’. Een heerlijk hoogtoerige screamer aan boord, in de vorm van een 2 liter-viercilinder, die, toen al, een dikke 240 pk leverde. Dit alles lekker in balans, in een tweezits-verpakking met hardtop. Geef deze speeltjes bijvoorbeeld aan een stel Turken met een zware rechtervoet, en je hebt genoeg spektakel.

Maar aan alle goede dingen komt een eind, en dus sloot Honda het hoofdstuk S2000 in 2009 af, en drie jaar na dato is nog geenszins uitgemaakt dat er een opvolger komt.

Maar goed, waar uw autoblogger het predikaat ‘niets meer aan doen’ op plakt, zijn er altijd mensen die daar anders over denken. Mensen, die ook de daad bij het woord voegen, zoals deze wheeliekoning, maar ook degene die het een goed idee vond om een brute turbo op zijn blok te schroeven, wat resulteerde in 700 pk (zie ook hier) en een hoop rook en vlammen uit de sidepipe.

Maar wat als je je auto atmosferisch wilt houden, maar toch een beetje meer grunt wenst? Upgrades! Na een beetje passen en meten kreeg de Honda in één klap meer dan vier keer meer cilinderinhoud, en zes extra cilinders. Ja, dit is een 8,3 liter V10 uit een 2006 Dodge Viper (thans SRT). Een blok dat tegenwoordig ook als crate engine is te krijgen.

Nu hoor ik je denken: een dergelijk blok voorin een S2000’tje, onderstuurt dat niet als een malle in de eerste bocht tegen de vangrails? Alleen de eigenaar kan daar een eenduidig antwoord op geven. Wel helpt het mee dat de Honda aan de voorkant een relatief korte overhang heeft, waarmee het gros van het motorblok tussen beide assen blijft liggen.

De maker, Hboy7777 (van dit forum) heeft echter al een tijdje geen updates meer geplaatst. Misschien dat het project dus even in de koelkast staat. Maar, willen we dit zien? Het is in ieder geval een welkome afwisseling tussen alle BMW-swaps die we al voorbij zagen komen.

32 reacties  toon alle reacties
@VWTouran75: Waarom zou ik? Hihi…
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!