Dit is de nieuwe Maserati Quattroporte!

Auteur: , 180 Reacties

Liefhebbers van vierdeurs luxe met Italiaanse flair, zet je schrap: na 8 jaar is hier eindelijk de langverwachte zesde generatie Maserati Quattroporte!

Het lange wachten is vandaag door Maserati beloond: de Italianen hebben het doek getrokken van een kersverse, okselfrisse concurrent voor onder andere de Porsche Panamera en Aston Martin Rapide.

Het is een auto die met zijn hoekige lampunits weer volledig fris oogt. Hij valt op door zijn enigszins hoge taillelijn, en lijkt gebruik te maken van zeer innovatieve, magische uitneembare portieren.

Veel info geeft Maserati nog niet prijs, zo weten we nog niets van de motoriseringen behalve deze tekst: De innovatieve Maserati-motoren van de volledig nieuwe Maserati Quattroporte zijn ontworpen en ontwikkeld door Maserati- en Ferrari-ingenieurs. Ze zullen geproduceerd worden in de Ferrari-fabriek in Maranello die al zestig jaar synoniem is voor toonaangevende technologie en passie. Ga uit van een doorontwikkeling van de traditionele V8, maar reken ook op een nieuwe V6, in meerdere varianten.

Juist, want een Italiaanse perstekst die niet volledig gelardeerd is met de term ‘passie’ is geen echte Italiaanse perstekst. Gelukkig hebben we een aantal eerste foto’s van de auto, die een goede indruk geven van de lijnen en weelderigheid van deze 5 meter lange Maserati. Maar de buitenkant kenden we eigenlijk al, want uiteindelijk bleken deze ‘impressies’ dus gewoon the real deal te zijn.

Oud vs nieuw vergelijken? Wij hebben ze even onder elkaar gezet:

Maserati Quattroporte oud vs nieuw

De nieuwe Quattroporte maakt in januari zijn debuut in Detroit, op de North American International Auto Show (NAIAS). Samen met de Ghibli en de Levante moet de auto Maserati een jaarafzet van 50.000 auto’s geven, ongeveer het negenvoudige van de huidige afzet.

UPDATE: Een viertal video’s van de nieuwe Quattroporte staan op Autojunk: HIERO, DAARO, DAAR en HIER.



180 reacties

Lexus anyone?
@matthisl: maar dan mooier, stijlvoller en met een veel beter geluid
@matthisl: je denkt zeker aan de gs-lijn?

Denk dat het hem zit in de hoek van de foto die ietswat ongelukkig is.
@gerbie: Ik denk dat als ik deze op straat zie, naast een panda, passat en een witte aannemersbus deze auto pas opvalt hoe breed, lang, laag en bruut dit ding eigenlijk is. Op de foto’s oogt ie maar een beetje saai. Ben benieuwd!
@matthisl:
eerder infiniti M
Huilen. Wat een spuuglelijke auto.. Dit doet me denken aan Lexus of een japanner..
@matthisl: Ga je mond spoelen, parvenu!!
@matthisl: Dan nog eerder Infiniti, met die heuplijn.
Maar goed, ik haat dit soort vergelijkingen.
Mjaaaaaah….
Een weinig elegante update (van de huidige QP dus..). Verder best leuk om gewoon iets heel erg niet standaard Duits te rijden in dit segment.
‘close nut no cigar’. Daar hou ik het bij. Volgens mij is de keuze met deze auto’s ongeveer beperkt tot de QP en de Panamera (S). Mooier dan een Panamera is ‘ie wel maar een klassieke schoonheid niet echt meer…
@Alwood: Close BUT no cigar, jojo…

Prachtige auto overigens. Herkenbaar als een Maserati en zeer elegant. Dikke plus !
@lemans96: dat snapte iedereen hier prima
@lemans96: Misschien een misslag? Kijk eens naar je keyboard.. de B en de N zitten naast elkaar.. jojo
@lemans96: Ik vind close nut, no cigar anders ook wel een goeie qua dubbele bodem en sexueel innuendo.
Wat een hemels voertuig. Pure kunst en geweldig dat hij nu beter lijnt met de grand turismo. Die achterlichten zijn vooral erg opgeknapt.
@gerbie: uhhh dat jij em mooi kan vinden… niks over van dat stoere, sexy, bad ass Quattroporte. :(

Japanse voorkant en AudiA4 achterkant.
Ik moet er nog aan wennen. Ben fan van de huidige maar deze oogt erg druk en de koplampen doen me denken aan die van een 370Z.
@paulaner: De hele auto doet me denken aan elementen van verschillende japanners… Moet m toch maar eerst in het echt zien dan.
@matthisl: Achterkant van een Infiniti?
@matthisl: Idd, ik wilde het zo niet zeggen maar zo oogt hij wel. Oud langs nieuw wint oud het bij mij.
Ik hoop dat hij het geweldige geluid wel houdt.
Die voor en achterkant… Dat word wennen. Binnenkant is weer prachtig en de motor ook!
Devalueert meer dan 50% in 5 jaar volgens Zomoto. Ow.
@betonstaal: Vind ik niet zo erg. Zorgt ervoor dat ik er misschien een kan kopen ooit.
@betonstaal: 50% in vijf jaar schrijf je al af op een C-segmenter. Vrijwel alles daarboven zakt nog harder. Heb zelf jaren gereden in een XM. Ik had er €2.000 voor betaald. Toen ontmoette ik bij toeval de eerste eigenaar. Die had ‘m gekocht coor f95.000, en na 2,5 jaar verkocht voor f40.000.
@betonstaal: Dat doet je Golf diesel ook hoor, volgens Zymoto:

1.9tdi 60 optive 3 4-motion 77kW
Bouwjaar: November 2007
Brandstof: Diesel
Nieuwprijs: € 29.440
gebaseerd op:

Kilometerstand: 100.000 km
Staat van onderhoud: Goed
Opties en accessoires:
[+] Optie of accessoire toevoegen

Zomotex® € 14.000
@smokin:
Yep en bij zomoto moet je er dan nog de helft aftrekken en dan zit je meer in de richting.
Voorbeeldje… Leon TDI rood fulloptions in 2001 25k, inruil na 5 jaar en 1.5 ton op de klok? juist, inkoop 6,5K….
Afschrijving van 18,5K in 5 jaar, echt waardevast joh die VAG troep….

Een auto koop je om in te rijden, niet om in te ruilen….
@betonstaal: nog veul harder ! Really !
@betonstaal: Heb je wel eens gekeken naar een A8, een 7 serie of een S klasse. Schrijven net zo veel, misschien wel meer af dan een Maserati.

Wordt gek van die betweters die altijd maar beweren dat Maserati zo snel afschrijven. Lijkt wel op een bepaalde afgunst. Mensen die zo`n auto kunnen kopen nemen de afschrijving voor lief.
@betonstaal: Dat is nog niets…Thuis hebben we een Range Rover Autobiografie… Belgische aankoopprijs is 136.000€, dat ding is ondertussen 3 jaar oud en werd geschat op een goede 40.000€… kapotrijden is dus de boodschap.
Blijft gewoon een super gave wagen! Hij is alleen wel een beetje verDuitst nu vind ik. De oude is iets klassieker.
Moet er toch wel ooit een hebben eigenlijk.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@bobb: gaan we weer hoor…
Is deze ook een 9-zitter?
@Rohrl-fan: opletten, 9 heren (aldus norge) ;-)
Ze gaan op de Aston Martin-toer: neem de coupé en plak er twee deuren tussen. Hoeft niet verkeerd uit te pakken, maar de GranTurismo loopt al 5 jaar mee. Moet je nu nog een nieuwe auto uit willen brengen met hetzelfde design?
Interieur, subliem!
Voorkant: Kwestie van wennen denk ik? Ziet er een beetje raar uit, komt wellicht ook door de stand waaruit de foto is genomen?
Achterkant: Dik!
Zijkant: Net als bij de vorige generatie, prachtig!
Wat een beauty! Vind hem een beetje een audi bibs hebben. Wat word ik blij van dit soort auto’s:). Geluid zal, zoals gewoonlijk, ook weer een genot om naar te luisteren zijn.
Mwah, ziet er goed uit, achterkant mocht wel weer boomerangachterlichten krijgen dan was het tenminste een typische Maserati, nu is het een beetje ‘just another backside’.. Wel goed dat er weer een V8 in zit! Vond mijn versie toch leuker denk ik, sommigen hier kennen hem al:

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/225770_10150193252515849_3411447_n.jpg

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224336_10150193932280849_1888989_n.jpg
@jzaero: kun je deze tekening even inleveren bij maserati? ziet er veel beter uit
@jzaero: Er kwam toch nog een ‘kleine’ Quattroporte?. Laat ze die achterlichten daarop zetten! Fantastische tekeningen, heel mooi!
@jzaero: mail ze naar Maserati..
@jzaero: die achterlichten heb je perfect ingetekend…en een stijlverwijzing naar de 3200-serie!
@jzaero: WTF! Dat ziet er zo ziek uit! Mailen naar Maserati en zet je gegevens enzoverder erin! Misschien wordt je wel designer bij Maserati! ;)
@jzaero: zo had ie er inderdaad moeten uitzien. Goed werk! De achterlichten die er nu opzitten lijken die van volkswagen jetta wel.. Wat een teleurstelling :/
@jzaero: Opzenden die handel… de Maserati-fans gaan je dankbaar zijn om het creëerde wangedrocht te vervangen door de jouwe.
Wat een mooie auto, zeker een mooie opvolger! Voorkant doet me een beetje denken aan de Ferrari FF. Aan het kenteken te zien heeft ie 530 pk!
@Sonnyvd: idd, scherp.
@Sonnyvd: haha ja idd nog helemaal gemist xD
@Sonnyvd: dan krijgtie ook een turbo / turbo’s…want de huidige levert 100Pk minder (atmosferisch).
Wie koopt er nou een Quattroporte die lijkt op een koffievlek? Deze maffiamachine hoort zwart te zijn!
Gelukkig zie je de buitenkant niet als je in dat mooie interieur zit.
@robbie: Punt is wel dat je nooit uit je auto mag stappen, want dan besef je elke keer dat je een zware fout hebt begaan, ondanks het prima interieur….
Jammer van de achterkant. Voor de rest vind ik dit een geslaagde auto. Volgende mag wel weer wat klassieker!
@yannick-s:
Inderdaad, spijtig van die afhangende kont. Maarja dat is typisch voor topmodellen die ouder worden zeker?

Ook de lengte van de achterdeur die deze van de voordeur overstijgt vind ik maar bizar, praktisch zijn is goed maar niet ten alle prijzen…
@StijnB: Daarom, een maserati koop je niet omdat die zo praktisch is. En die achterkant doet nu een beetje 13 in een dozijn aan en dat is jammer, want je wilt gewoon iets “unieks” kopen.
Prachtig !!! Vind de achterlichten wel een beetje audi
Jullie hebben foto’s van een Infinity geplaatst, kan gebeuren, maar enigszins teleurstellend.
@bazzelijn: ik zou toch een tweedehandse kopen. vindt de nieuwe minder mooi
Amaai wat mooi!
Ik vond de vorige toch iets eigenzinniger, dit design is minder schokkend. Het blijft in mijn ogen wel nog steeds een mooie auto, vooral van de zijkant gezien. Ik zou niet eens twijfelen over de keuze Panamera of dit. Dit natuurlijk!
De achterkant doet me erg denken aan een 3-serie en dat is niet stijlvol en elegant zoals een Maserati hoort te zijn. De voorkant (en dan vooral de koplampen) doet me aan de simpele vlotte en niet-tijdloze styling van de gemiddelde KIA denken en is ook niet waar Maserati voor staat. En dachten ze dat ik die lelijke zwarte rand onder de voorbumper niet zou zien? Wel dus. De zijkant ziet er dan wel weer super uit, die harde lijn is erg stijlvol en die mag er zijn. Maar over het algemeen? Nee, jammer.
Ja ziet er gewoon goed uit. Meer valt er dan ook niet over te zeggen. Misschien had ik er meer van verwacht.
Beetje een 4-deurs Gran Turismo met Kia Optima kont. Vind hem eigenlijk niet mooier geworden…
@zdev: Benieuwd naar de mening van een Maseratirijder hier ;)
@jzaero:
Die heeft even geen tijd om te reaguren, is wss even oud-drents aan ’t onaneren :D
@jzaero: zie mijn reactie verderop :)
Ben niet meteen enthousiast…
Erg gave auto. De lijnen komen op de persfoto’s helaas niet helemaal tot hun recht, iets wat ook bij de introductiefoto’s van Ferrari’s helaas voorkomt. Ik ga ervan uit dat de auto er op de eerste livebeelden nog beter uitziet.
Van binnen is de nieuwe Quattroporte wel weer lekker vernieuwend geworden zeg! Ik ben alleen benieuwd hoe snel er schone motoren inkomen om de prijs enigszins te drukken, want wordt anders wel erg duur in NL.
@martino: grootste verbetering is inderdaad het interieur, die ze volledig hebben ‘vernieuwd’. Met name de cheapass middenconsole van vroegah is 100% verbeterd.
De flair is weg oO
@xilver: wat was er mis met het woord ‘passie’ ? ^^
wat een heerlijke bak!!! miss iets te veel audi achterlichten maar het geluid zal het vast compenseren :)
Leuk ze hebben bij BMW geshopt voor de versnellingspook.
@Rick-dos: ZF-bak, allemaal hetzelfde pookje…
@pjotr: Wtf heeft een bak te maken met het pookje??
@pjotr: Onzin, een Jaguar heeft ook een ZF-Bak. Die heeft zo’n draaiknop als ‘pook’. Bovendien kan je gewoon de pook eraf trekken en een andere erop zetten als je dat wilt.
mwoaaah… afwachen, weet niet wat ik er van moet vinden.
vind het wat Infiniti M van achter gezien
Achterkant lijkt net de volgende facelift van de huidige Audi A6, en de voorkant, dat laatste hoekje in die koplampen, bah bah.
Voorkant van een Infiniti, achterlichten van een A5? Jammer..
Aardig uitziende auto, die nieuwe Quattroporte. Jammer dat ‘aardig’ niet goed genoeg is. We willen ultimate.
http://www.autoblog.nl/gallery/Jaguar/XJ_2012_Ultimate/Jaguar_XJ_Ultimate_23.jpg
@Mr. R: Achterkant van die Jag vind ik ook niet mooi
Chris Harris: “New Quattroporte looks like a clever job to me. Masses of rear leg room for Chinese market = big sales. Smaller ‘Ghibli’ saloon for Europe?”
In plaats van de QP en GT aparte verschijningen te houden, hebben ze nu van de QP een vierdeurs GT gemaakt… En nu vind ik de voorkant iets te agressief en de achterkant juist te gewoontjes.
Daarentegen is het natuurlijk ook wel een opdracht waar je u tegen zegt: Het moderniseren van een van de mooiste sedans ooit. Dan is het haast wel onvermijdelijk dat er mensen zijn die hem (zeker in eerste instantie) minder mooi vinden.
Zijn dit de officiele platen of iemands impressie?
P.s. dat “kenteken”… 530pk? Wow, nice upgrade!
@w0o0dy: 100% officiele platen. 530 pk is niet heel vreemd voor t topmodel idd. Blijft ie mooi in de buurt van de concurrentie.
Hmm. Als ‘ie niet zo’n rauw kabaal geeft als de vorige in Sport trim, wordt het helemaal niks. Dus dat hoop ik dan maar. Anders zou je net zo goed een Panamera kunnen kopen, net als de rest.
Achterkant doet me een beetje aan een cls denken
Lelijk gewoon! Behalve interieur is alleen maar achteruitgaan! Voor mij is de RAPIDE blijft het mooist.
Touchscreen interface waarschijnlijk – nieuwe standaard (dankzij Tesla&Apple).

De neus is braver de kont is stouter. Het profiel is heel statesmen like.

Hopelijk een mooie gewichtbesparing. Hopelijke een vlotte transaxle.

Turbos? De motor ziet er wat afgeschemd uit. Al die Turbo meuk is natuurlijk geen zicht op een italiaanse motor.

Is het mij of is is het nogal krap om aan uw gaspedaal te geraken?

Doe maar in het rood. En een donker en rijk beige vanbinnen.
Na alle ‘net niet’ geluiden hier: Ik vind hem super gaaf. Prachtige stance, lekker laag gehurkte houding door de lijnen over de zijkant, goede overhang. Wie hier een lexus in ziet moet ik toch echt naar mijn opticien sturen…
En weer dat geweldige klokje op het dashboard. En ja, dit is géén Cartier klok, Cartier maakt geen uurwerken dit besteden ze uit.
@rufctr01: Leuk man
Uitneembare portieren. LOL
Ideaal voor bij de RDW-keuring, lichtgewicht FTW!
@Lustigson: haha ik moest ook even lachen. Droge humor is nog altijd de beste
de oude is toch stukken mooier. het doet een beetje duits aan dit. (mercedes)
en een soort van bangle butt. wie heeft die auto eigenlijk ontworpen?
Volgens mij heeft ie wat in zn oog zitten, dat rare hoekje in de koplamp ziet er niet uit…
Merceds/Lexus, geef mij de vorige maar… dit is te braaf.
Op het moment dat liefhebbers (op deze website) het ontwerp van een nieuwe Maserati vergelijken met Japanse auto’s dat zijn ze in Italië bijzonder slecht bezig!
Never change a winning team, dus komende jaren blijft de huidige QP mijn eerste keus mocht ik ooit wisselen van merk.
Wauw, prachtig! Ik ga maar even een schone onderbroek aantrekken
Zo te zien meer wielbasis – dat helpt om ruimte te maken. Niet alleen voor inzittenden, maar ook voor een kleinere sedan Ghibli.
Verder minder glas. En dat vind ik een slechte zaak. Vergelijk het met een Quattroporte I http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Maserati_Quattroporte_I.jpg.
Maar dat geldt voor alle nieuwe auto’s. Meer blik, meer ruimte voor overgewicht in de vorm van motortjes en plofzakken.
@mout: jeeej, wat een schoonheid van een Maser…./zucht
Dat had ik even niet zien aankomen zeg. Waar de vorige QP de ultieme wannabee model was (d’r klopt gewoon niet veel van) is deze op de ontbrekende plaats voor een front kentekenplaat na helemaal goed. Dat kleine extra ruitje achter het achterportier geeft dit model zoveel meer klasse. Bentley Flying Spur concurrent! Maar ik maak me zorgen of dit wel rijdt, je chauffeur kon wel eens gaan klagen over een zeer rechter been gezien de rare hoek die het been moet maken om het gaspedaal te bedienen.
Me likey!
Denk dat deze wat “sportiviteit” heeft ingeleverd voor “Elegance”.
Maserati gaat terug naar haar roots: saai van buiten, luxe van binnen.
Ik ben nog niet zo overtuigd. Vooral door die achterdeur, ze hebben er een auto van gemaakt om in gereden te worden. De vorige was juist eigenaardig omdat hij te leuk was om een chauffeur te nemen. Maar dit zal wel wat beter voor de verkopen zijn.
Ik denk dat hij er in het echt en in het zwart vast heel lekker uit gaat zien. In deze kleur in ieder geval minder.
als mensen die het woord klasse in de mond nemen een auto mooi vinden is hij lelijk.

en zeggen dat er van de vorige QP weinig klopt is daar de ultieme bevestiging van.

maar hij zal wel goed gaan verkopen..
Nu is hij weer de mooiste coupé ter wereld!
@roberto: Volgens mij, heeft Kia het afgekeken van de al wat eerder ontworpen Maserati Gran Coupe.

OT: Hij is mooi geworden. Op de koplampunits na, had hij niet veel beter ontworpen kunnen worden voor een moderne Maserati, zo past hij mooi bij de familie, ook als hoogwaardige vierdeurs Ferrari-familelid.
Hij lijkt mij ruim en groot, mooi als alternatief voor iets anders uit het segment.
Hij kan de concurrentie nu weer goed aan en geeft zo ruimte voor een model onder hem.
Profielfoto van sebastianchubasco integralechubasco
Mooi om te zien hoe Maserati als een phoenix uit zijn as is herresen! Dat had je ze in de de jaren ’80 en ’90 echt niet naggegeven. Het is een beetje het Porsche verhaal… Zo zie je maar dat een sterke brand-image decennia kunnen overleven.

Goed doorgepakt! Geluisterd naar wat klanten willen en op basis daarvan een nieuw aanbod op dezelfde gestoelte. Maar nu niet alleen voor de US/Euro markt, ook andere opkomende economieën zoals Rusland, India, China…

Kan niet anders dan dat huidige Maserati eigenaren hier wel een beetje opgewonden van raken. Met het nieuwe motorenaanbod en verbeterde interieur (gebruikmakend van de nieuwste design software waar bijvoorbeeld audi al de vruchten van plukt) zullen ze zeker ook nieuwe klanten weten te winnen.
Prachtige bak, kan niet anders zeggen.
hij heeft wel wat weg van de nieuwe ford mondeo of niet
http://autocarsrelease.com/wp-content/uploads/2012/01/06-2013-ford-fusion-detroit-2012.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/Maserati/Quattroporte_2013/Maserati-Quattroporte-2013-03.jpg
@Flamingo: Precies dat en heeft nog wat andere trekken van de goedkope familie auto. Had ik niet verwacht voor een Maserati.
@The360box: zo zonde! de vorige generatie straalde klasse uit maar dit is niet om aan te zien!!
@Flamingo: Als de tekeningen van de Maserati inderdaad al meer dan een jaar oud zijn zou dat ook best nog eens andersom kunnen zijn.
@smokin: ford is goed bezig voorkant van een aston martin en de achterkant nu van een maserati :D
@Flamingo: Valt mee, het heeft meer wat van een Audi-achterkantje met die uitstekende achterlichten.
@Flamingo: En dat is weer een Aston Martin kopie, zo gaan we het cirkeltje helemaal rond.
Ik vind het maar een grote tegenvaller.
Ziet er gewoon weer heerlijk uit! nog steeds een van de mooiste sedans, en het intereur is er veel op vooruit gegaan. het belangrijkst: hoe klinkt ie?
de huidige Quattroblijft de mooiste, desondanks is het nieuwe exemplaar echt schitterend scherp geworden
het interieur lijkt op dat van een chrysler 300C! Niet echt aardig, maar waarschijnlijk zal het wel beter bedienbaar zijn. ik blijf toch voor het oude model gaan!!
Die achterkant ziet er gewoon zo afgeraffeld en lelijk uit..
Prachtige auto. Alleen vind ik persoonlijk dat de koplampsproeiers niet meegespoten moeten worden. Zo lijkt het net of de koplampen een rare ´verzonnen´ vorm hebben.
Maar… Een ieder die autominded is en nog steeds voor een Panamera gaat, moet zich laten inchecken in het Pieter Baancentrum.
@bjr1983: het lijkt erop dat ze niet zijn meegespoten maar verschilt de kleur van de auto niet zoveel. Kan ook het lichtinval op het chroom zijn. Zodra er foto’s met een ander lakkleur verschijnen weten we het zeker ;)
mwa was toch meer fan van de oude.. maar misschien moet ik er nog aan wennen!
Hier 1-tje met de old-school achterlichten:
http://plaatjesdump.nl/upload/b691f0cddb41a6cd89f1171ff4cbf57b.jpg
@kaspertje:
Meesterlijk gedaan. En nou maar hopen, dat ze in Modena meekijken…
@kaspertje: Doet u mij er maar zo eentje!
zou deze net zo onhandig zijn als het vorige model? (motorblok eruit hijzen voor groot onderhoud?)
@Reggie-Boy Rood: of het snel schakelen van R naar D… :)
In mijn ogen totaal mislukt, geef mij maar de eerdere versie!
@persian1: Hij ziet er nu een beetje uit als zo’n auto uit Amerika die we hier nooit krijgen, en dan van elk merk van Hyundai tot Ford.
Beeld je een Amerikaanse badge op de grill, dan weet je meteen wat je mening echt is.
Lelijk kan ik het niet noemen, maar boring imo. Het is net alsof automerken tegenwoordig design-richtlijnen ‘moeten’ volgen die ze een theorieboek haalden…
Gelukkig, hij is er!! Nou schrijft de oude nog harder af en kan ik hem nog eerder betalen!!!! Bedankt Maserati! Deze vind ik minder, mist een beetje de gangsterlooks van de vorige.
Wat ik zie; Ferrari FF neusje, E63 AMG Sedan achterkant. Kontje op het zijaanzicht een beetje Kia of Renault. Zo ongeveer dan. Maar verder hoor je mij niet klagen: wat een prachtige Quattroporte weer!
Iemand Chinees besteld?
Bella machina!!!
De nieuwe Mercedes Quattroporte 2013
Zeker wel een mooi ding!
Hopelijk kan ik nu normaal achterin zitten :p
@zender: zet dan ff je lengtemaat of diktemaat erbij… :)
@Megakix: Tsja, nu moet ik altijd voorin zitten wil ik comfortabel mee kunnen.. (en beenruimte is ook niet zo geweldig) In Italië zijn ze niet langer dan 2 meter helaas :P
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Het apparte sleutelgat in de deur is weg en eindelijk verwerkt in de handgreep!!!
De vorige generatie was bij z’n lancering n schoonheid, is nu nog steeds een schoonheid en zal ook altijd n schoonheid zijn… Lastige opgave voor Maserati om toch n betere te maken. Naar mijn mening is ze dat GE-WEL-DIG gelukt!!!
De Quattroporte hoort in het ultra-luxe segment te zitten, dat zit nog ver boven het premium segment dat wordt bediend door Mercedes, BMW, Audi etc.

Ik heb zelf de 2009 Sport GT S uitvoering. Topauto: qua design kan niets eraan tippen.

Ik had van het 2013 model toch wel wat spannenders verwacht!
Het heeft teveel design uitstraling van veel lagere segmenten:
Voorkant: Japans a la Infiniti
Achterkant: Ford Mondeo / Audi
Van opzij is de sierlijkheid ingeruild voor een lompere auto.
Oftewel: middenklasse segment uiterlijk. Zonde!

Het interieur is wel prachtig. Mooi klassiek. Beetje aan de saaie kant, met het risico dat het al snel verveelt.

En wat doet die lelijke plastic motorkap daar? Deze motor moet je zien!
@zdev: my theory? Het design moet (meer dan voorheen?) een groep kopers in het oosten vd wereld aanspreken (azië/rusland etc)… dus ruilen we klasse en ingetogen design in voor iets wat eerder imposant en opvallend moet zijn…
@w0o0dy: dat idee krijg ik ook, leuk voor de Aziatische markt, maar waarom dan zo’n Mondeo/Audi kont?
Wat een spuuuglelijk ding zeg! zo zonde! de neus is wel okay, maar die kont wat een ellende! Ik zou liever een Quattroporte GTS van 2011 kopen, die is veeeel mooier!
Ai. Zie ik daar twee turbo’s?
Ben heel benieuwd hoe ze daar het geluid van de Sport GT S mee kunnen evenaren…
@zdev: Het geluid van de huidige Sports GT S is gewoon niet te evenaren… mijn tip voor een Masterati-koper: koop er ineens twee of drie van het huidige model, als de eerste versleten is kan je met een gerust hart verder rijden in wat nog een echte Maserati is, en geen Koreaanse Audi.
@Flamingo: of toch met reflectors:
http://img692.imageshack.us/img692/534/audia9.jpg
@Flamingo: haha net audi reet ja
@Flamingo: Lol ik dacht net dat je een echte Audi hier had gepost in dezelfde kleur om te vergelijken.
Echt heel mooi kan ik het niet noemen, maar wat ben ik blij dat er ook een v8 inzit!
Te lang en te lomp van achter. De achterkant doet mij zelfs een beetje aan een Audi A4 denken… Jammer. Ik verkies de vorige versie.
Kleine koplampen
vind de ouwe mooier
Mmm, het is toch even wennen en anders. De huidige Quattroporte is zo mooi, nog mooier dan deze. En dat is misschien het probleem, kun je die schoonheid wel overtreffen met een nieuw model. Interieur ziet er nu prachtig uit, buitenkant is mooi. Ik kan nu nog niet zeggen of die buitenkant ook prachtig is, wat ik wel bij de huidige kan zeggen. Maar goed, verder is het nog afwachten op het geluid.
Mwaaa, wordt er als Maserati aanbidder niet erg warm van. De huidige straalt klasse en grandeur uit, dat ziet ook Jan met de pet in één oogopslag. Deze nieuwe generatie had voor mijn gevoel net zo goed een Ford oid. kunnen zijn. Persoonlijk vind een derde zijruitje in de C-stijl ook altijd erg suf staan. Misschien moet ik ‘m gewoon eens in het echt zien.
op die films op autojunk ziet hij er toch wel erg gaaf uit! Krijg iig een veel beter beeld als van de foto’s!

Ik vind het een heel gaaf ding
De Duitsers zullen hard gelachen hebben na het zien van deze foto’s, de nieuwe S zal deze op alle ftonten verslaan.
Doodzonde. Hij lijkt nou zo standaard van de buitekant. En het pookje heeft veel weg van de bmw series
Best een mooie bak, maar minder karakter dan de huidige. Is een safe bet dit om lekker te kunnen groeien. Valt mij trouwens op dat je zelfs in een dergelijke auto niet recht achter het stuur zit. Of is de foto vertekend???
http://www.autoblog.nl/gallery/Maserati/Quattroporte_2013/Maserati-Quattroporte-2013-05.jpg
mwah, vindt ik dit mooi? ff over na denken, geniale soeps hier allemaal trouwens, lekker bezig jongens!!!

enige voordeel: de oude wordt straks heel goedkoop!!
Als je het geld hebt: heel snel het huidige model halen, vele maler mooier dan dit!
Het interieur is er wel op vooruit gegaan. Dat was wel extreem oubollig bij de oude.

Echt jammer dat veel auto’s die mooi zijn van buiten toch zulke lelijke dashboards hebben.

Bijv jaguar X-type. Nu voor een paar mille te koop maar helaas wel met groene wijzerverlichting wat lijkt op een casio horloge van 1983 ofzo…
Lijkt op Lancia klokje
He he dat werd tijd
Ik knap bij BMW altijd af op het oersaaie simpele dashboard, zelfs in een M5 is het vrijwel hetzelfde als in de goedkoopste BMW’s. Maserati laat weer eens zie hoe je een mooi topinterieur maakt (en dat kun je weer helemaal aan jouw eigen smaak aanpassen). Het model ziet er goed uit alleen die achterkant is om te huilen, net een Audi, terwijl het vorige model juist een prachtige karakteristieke kont had met mooie lichten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).